Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

החלפת רפידות ברקסים לבד - אפשרי ?


מעבר לפיתרון נפתר ע"י Buki,

פוסטים מומלצים

פורסם (נערך)
לפני 41 דקות, innvision כתב:

 

קיבלת כאן הסברים על פני 8 עמודים בערך. תשובות לכל השאלות כמעט, עם ציטוטים והפניות. אני זוכר תקופות ששרשור כזה היה ננעל עוד לפני שנפתח. אז אני באמת חושב שהמרכאות כאן לא במקומן.

במקומן, חוץ מ Buki וכמה בודדים.

ויש הבדל בין להסביר לביצוע

עריכה אחרונה על ידי Deutz912
  • תגובות 143
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם
לפני 13 דקות, פאר האורה כתב:

צילמת את העבודה?

חבל, לא.

החומרים שקניתי לצורך העבודה,מכווץ בוכנות - 15 ש"ח (ממקס סטוק כמו שמישהו כאן הציע), גריז נחושת - 30 ש"ח של ליקווי מולי, גריז מובילים - 130 ש"ח של Wurth (המחיר של הגריז מובילים מוגזם), מברשת ברזל - 5 ש"ח (מקס סטוק - קיט של 2 מברשות), ספריי לניקוי בלמים - 27 ש"ח, ואת הרפידות כמובן 120 ש"ח (לא היה צורך לנקות את הפחיות מכיון שהרפידות באו עם קיט כולל פחיות).

הרכב - (רנו מגאן 2018).

 

שאלה - האם החלפה של הרפידות אחוריות הוא אותה החלפה כמו של הקדמיות ? (נראה לי שיש איזה הבדל שהמוביל העליון הוא קבוע, וצריך לפרק את המוביל התחתון ולהרים כלפי מעלה את הקליפר והוא יוצא, נכון ?)

פורסם
לפני 59 דקות, Deutz912 כתב:

המחיר של הגריז מובילים מוגזם

בארץ המחיר יקר, לכן עדיף לקנות אותו מאמזון.

 

לפני כשעה, Deutz912 כתב:

האם החלפה של הרפידות אחוריות הוא אותה החלפה כמו של הקדמיות

לא. אני לא יודע איך זה ספציפית במגאן, אבל בדרך כלל בקליפר האחורי צריך לכווץ בסיבוב, מה שאי אפשר לעשות עם המכווץ הפשוט. זה דורש ערכה שאפשר לקנות בעליאקספרס.

פורד פיאסטה 1.25 ידנית 2012

פורסם

אם יש בלם יד חשמלי צריך מחשב לתת לו פקודה שישחרר.

  • אהבתי 1
  • רעיון טוב! 1

עמוס

וַיִּשְׁמַע אַבְרָם, כִּי נִשְׁבָּה אָחִיו; וַיָּרֶק אֶת-חֲנִיכָיו יְלִידֵי בֵיתוֹ, שְׁמֹנָה עָשָׂר וּשְׁלֹשׁ מֵאוֹת, וַיִּרְדֹּף, עַד-דָּן.

פורסם
לפני שעתיים, amosbmw כתב:

אם יש בלם יד חשמלי צריך מחשב לתת לו פקודה שישחרר.

תודה זה היה חשוב לא חשבתי על זה, כן אכן הוא חשמלי, כנראה צריך מחשב מקצועי (לא כמו שקונים בכמה שקלים באליאקספרס הוא נותן רק מידע) ?

  • שנה מאוחר יותר...
פורסם (נערך)
בתאריך 4.2.2026 בשעה 22:55, גולדן191 כתב:

זה פוסט ישן, דאוץ מאז נהיית אחד התותחים בפורום לדעתי

הצלחת להחליף מאז ברקסים אחוריים?

כן, יונדאי טוסון ורנו מגאן ברקסים אחוריים עם מנוע חשמלי (צריך לפרק את המנוע החשמלי ואם טורקס לסגור את את הבוכנה ולדחוף פנימה).

בלמי תוף לא החלפתי, זה נראה יותר מידי התעסקות.. שליחה למחרטה והרבה קפיצים קטנים וגם לא היה לי צורך להחליף.

אגב אתמול החלפתי נוזל קירור לפיג'ו שברשותך.

עריכה אחרונה על ידי Deutz912
  • אהבתי 1
פורסם
לפני כשעה, Deutz912 כתב:

אגב אתמול החלפתי נוזל קירור לפיג'ו שברשותך.

וואלה, יפה, סחררת מים או שרק רוקנת ושמת נוזל חדש? 

סה"כ שמת 2 ליטרים חדשים או יותר? 

יש לך סטריפים? 

תודה

פורסם
לפני 44 דקות, גולדן191 כתב:

וואלה, יפה, סחררת מים או שרק רוקנת ושמת נוזל חדש? 

סה"כ שמת 2 ליטרים חדשים או יותר? 

יש לך סטריפים? 

תודה

אין לי סטריפים, מה ששלחת לי זה קצת יקר ולא מצאתי ממקום אחר יותר זול..

רוקנתי ושמתי כ-2.5-3 ליטר, פקק פתוח מזגן על חום מהירות גבוהה - 10 דקות.

פורסם (נערך)
לפני שעתיים, Deutz912 כתב:

בלמי תוף לא החלפתי, זה נראה יותר מידי התעסקות.. שליחה למחרטה והרבה קפיצים קטנים וגם לא היה לי צורך להחליף.

עשית בשכל כי זו לא עבודה למתחילים ובטח שללא הסמכה וידע מקדים וניסיון מעשי, אל תעז אפילו לנסות ללא הכוונה והשגחה צמודה של בעל מיקצוע מוסמך שבקיא בעניין, זה לא עבודה פשוטה כמו להחליף רפידות בבלם דיסק קדמי.

עריכה אחרונה על ידי Camaro 92
פורסם (נערך)

תבדקו במפרט מה תכולת מערכת הקירור, נראה לי רוקנתם לא יותר מחצי.

מנוע 4 צילינדר ממוצע עם תכולת מערכת קירור של 5-7 ליטר ו6 צילינדר 8-9 ליטר.

ריכוז וחוזק של נוזל קירור אפשר לבדוק עם מכשיר פשוט, אין צורך בסטריפים.

לפני 10 דקות, Camaro 92 כתב:

עשית בשכל כי זו לא עבודה למתחילים ובטח שללא הסמכה וידע מקדים וניסיון מעשי, אל תעז אפילו לנסות ללא הכוונה והשגחה צמודה של בעל מיקצוע מוסמך שבקיא בעניין, זה לא עבודה פשוטה כמו להחליף רפידות בבלם דיסק קדמי.

מצד שני, בלמי תוף כמעט אף פעם לא דורשים תחזוקה. כשהיו לי מכוניות עם בלמי תוף החליפו לי כמה פעמים את המשאבות אופן (במוסך).

אני טיפלתי בבלם תוף - פירקתי את כל הסרן והחלפתי לסרן דיסק..

לא היה פשוט בכלל, וגם שם היה צריך לבנות את מערכת הקפיצים בשביל בלם היד.

לפני שעתיים, Deutz912 כתב:

כן, יונדאי טוסון ורנו מגאן ברקסים אחוריים עם מנוע חשמלי (צריך לפרק את המנוע החשמלי ואם טורקס לסגור את את הבוכנה ולדחוף פנימה).

אי אפשר ביונדאי/רנו לשחרר את הבלם החשמלי בפקודת מחשב?

עריכה אחרונה על ידי amosbmw

עמוס

וַיִּשְׁמַע אַבְרָם, כִּי נִשְׁבָּה אָחִיו; וַיָּרֶק אֶת-חֲנִיכָיו יְלִידֵי בֵיתוֹ, שְׁמֹנָה עָשָׂר וּשְׁלֹשׁ מֵאוֹת, וַיִּרְדֹּף, עַד-דָּן.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...