Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

החלפת רפידות ברקסים לבד - אפשרי ?


מעבר לפיתרון נפתר ע"י Buki,

פוסטים מומלצים

פורסם
לפני 48 דקות, EliC25 כתב:

זה לא. כי צלחת חדשה היא לא משומשת ושורדת ליותר זמן.

והזמן שלך והדלק והווגעראס ללכת לבעל מקצוע גם שווה כסף, עוד 100 או 200 שקל, כל אחד ושיקוליו. ואז הפער מצטמצם עד כדי לא קיים.

מסכים, עד היום תמיד שמתי צלחת חדשה וגמנו. תהיתי אם מבין אלה שמטפלים בעצם יש מי שעושה אחרת.

  • תגובות 143
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם

אפשרי כמובן, הרי עשיתי את זה. 

 

 

המדיר ההוא מלפני 9 שנים, מאז קנית מכווץ יעודי ואני לא עובד יותר בשיטה של מברג אבל כן זה אפשרי. 

 

 

פורסם
לפני 4 דקות, Buki כתב:

אפשרי כמובן, הרי עשיתי את זה. 

 

 

המדיר ההוא מלפני 9 שנים, מאז קנית מכווץ יעודי ואני לא עובד יותר בשיטה של מברג אבל כן זה אפשרי. 

כן התכוונתי שאחרי שמרכיבים את הרפידה היא יותר עבה וצריך לפתוח עוד את הבוכנה. (איך החזרת אותה ?)

פורסם

אני אישית, 

אם אני מחליף סט מלא של רפידות ודיסק, אני משתמש במברג,כי אין מה לדאוג לגבי הדיסק. 

אם לא, כלי יעודי.

אחוריים, מהפעם הראשונה שהתעסקתי בבלמים, השתמשתי בכלי יעודי. 

פורסם
לפני 10 שעות, Deutz912 כתב:

כן התכוונתי שאחרי שמרכיבים את הרפידה היא יותר עבה וצריך לפתוח עוד את הבוכנה. (איך החזרת אותה ?)

עניתי כבר שהחזרתי עם מברג. או שאתה שואל איך תכלס מבצעים את ההחזרה עם מברג?

 

בכל המכוניות הרגילות (לא רכבי ספורט/על וכו') יש קליפרטם צפים.

 הכוונה שיש בקליפר רק בוכנה אחת שלחוצת על הרפידה הפנימית. הרפידה החיצונית נלחצת באומעות תנועה נגדית של הקליפר שזז על מובילי הקליפר כלומר הוא "צף", לא יושב קבוע במקום. 

 

 

Schematic-representation-of-a-floating-caliper.png.e08842504ef2ae88e01a740fb1810adf.png

 

הפעולה שעושים, מכניסים מברג דרך חלונית הביקורת בצד הקידמי של הקליפר, תופסים עם המבוגר אחיזה בדיסק ומזיזים את הקליפר בכיוון הנגדי ל Moving direction שמסומן בתרשים. הפעולה הזו תכניס את הבוכנה פנימה.

 

זה אפשרי כאמור אבל לא הכי נוח וצריך להיזהר לא לפגוע בדיסק כמו ש Markm4 ציין.

 

הכי טוב זה להזמין כלי יעודי שעולה 40 ש"ח, לדוגמא:

 

https://a.aliexpress.com/_ooHgxmA

 

 

 

פורסם
לפני 4 דקות, Markm4 כתב:

ולי שווה להוסיף עוד 140 שקלים בערך ולהביא סט טיפה יותר מוגדל,

 תמיד שווה לרכוש עוד כלים ולהגדיל את מחסן הכלים שלך. אבל זה למתקדמים יותר. 

 

לאחד שרוצה לבצע עבודה ראושנה הכלי שבלינק ששמתי עונה על הדרישות ולא צריך משהו מעבר. 

 

 

פורסם
לפני 3 שעות, Buki כתב:

עניתי כבר שהחזרתי עם מברג. או שאתה שואל איך תכלס מבצעים את ההחזרה עם מברג?

 

בכל המכוניות הרגילות (לא רכבי ספורט/על וכו') יש קליפרטם צפים.

 הכוונה שיש בקליפר רק בוכנה אחת שלחוצת על הרפידה הפנימית. הרפידה החיצונית נלחצת באומעות תנועה נגדית של הקליפר שזז על מובילי הקליפר כלומר הוא "צף", לא יושב קבוע במקום. 

 

 

Schematic-representation-of-a-floating-caliper.png.e08842504ef2ae88e01a740fb1810adf.png

 

הפעולה שעושים, מכניסים מברג דרך חלונית הביקורת בצד הקידמי של הקליפר, תופסים עם המבוגר אחיזה בדיסק ומזיזים את הקליפר בכיוון הנגדי ל Moving direction שמסומן בתרשים. הפעולה הזו תכניס את הבוכנה פנימה.

 

זה אפשרי כאמור אבל לא הכי נוח וצריך להיזהר לא לפגוע בדיסק כמו ש Markm4 ציין.

 

הכי טוב זה להזמין כלי יעודי שעולה 40 ש"ח, לדוגמא:

 

https://a.aliexpress.com/_ooHgxmA

 

התכוונתי שהרפידות החדשות הם יותר עבות (מן הסתם) וצריך לפתוח את הבוכנה יותר, עם מברג אפשר לפתוח לא עד הסוף ואיך הצלחת להחזיר את הקליפר על הרפידות החדשות.

פורסם
לפני שעתיים, EliC25 כתב:

מטים את הקאליפר קצת בזווית כלפיך וזה מספיק כדי לשחרר אותו מהמקום

אז למה אנשים מכניסים מברגים או כל מיני כלים אחרים ?

פורסם

מה שאלי הסביר זה רק איך לשחרר את הקליפר מהמקום. אחרי שמשחררים אותו מהמקום  מכנסים את הבוכנה פנימה עם כלי יעודי או עם קלמרה שהעלו פה או עם פלייר משאבות. 

 

 

אם אתה לא משתמש בכלים האלו אתה חייב להכניס מברג ולדחוף את הבוכנה פנימה כשהקליפר עוד מורכב במקום. 

 

 

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...