Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

החלפת רפידות ברקסים לבד - אפשרי ?


Deutz912
מעבר לפיתרון נפתר ע"י Buki,

פוסטים מומלצים

לפני שעתיים, Deutz912 כתב:

יש לך מקור לזה ?

קרא כאן למשל. כתבתי בדרך כלל, אבל זו דווקא דוגמא ליצרן שלא משתמש בציפוי כדי שלא תצטרך לנקות. אבל הוא מציין זאת כיתרון לעומת יצרנים אחרים.

No grease, no cleaning, no delays  "

Did you know that we pack all our brake discs in VCI (volatile corrosion inhibator) paper rather than coating them in oil or rust preventative? You just take them out of the box and get to work – no need to waste time cleaning it off before fitting.  

"

מקור-

 

https://www.trwaftermarket.com/en/passenger-cars-and-lcv/disc-brake-systems/brake-discs/

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 117
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

לפני 8 שעות, Deutz912 כתב:

יש לך מקור לזה ?

זה לא משהו אחיד.

יש דיסקים שמגיעים מצופים בשכבת הגנה הזו, יש שעטופים בנייר משומן, יש בלי כלום.

 

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אתה לא יכול לחרוט את הצלחות בלי ציוד מיוחד, צריך מחרטה.

זאת אומרת לפרק אותן ולקחת לחרט. 

 

בכללי, חריטת צלחות כשעובדים עצמאית בבית זה דבר מאוד בעייתי, כי אתה צריך לפרק את הצלחות, להשאיר את האוטו עומד על בוקים עם גלגלים מפורקים, לנסוע באוטו אחר או באוטובוס לחרט, לקוות שיהיה לו זמן לחרוט לך במקום ולא תצטרך לבוא עוד פעם, לחזור לאוטו שלך ולהרכיב.

 

 

תהליך שבוא נגיד אף אחד מאלו שעובדים עצמאית לא עושה.

 

אם הצלחות במצב טוב, מחליפים רפידות בלי חריטה. אם הצלחות במצב לא טוב, מחליפים גם את הצלחות.

 

 

  • אהבתי 4

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

עלות של צלחת סטנדרטית משתווה כמעט לעלות חריטה, שזה פרמטר נוסף שקודמי לא ציין, ונוסף למשואה.

  • אהבתי 1
  • רעיון טוב! 2
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

עוד תוספת למשוואה שלא ציינתי:

אם אתה רוצה לקחת את הצלחות לחריטה אתה חייב לעבוד על האוטו בשעות העבודה, בשביל לתפוס חרט בבית מלאכה שלו.  

 

זאת אומרת משהו בין 8:00 עד 16:30 ימים ראשון עד חמישי. 

 שזה גם בעייתי לעבודות DIY שרובן מתבצעות בספופי שבוע או בערב. 

 

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 12 שעות, innvision כתב:

קרא כאן למשל. כתבתי בדרך כלל, אבל זו דווקא דוגמא ליצרן שלא משתמש בציפוי כדי שלא תצטרך לנקות. אבל הוא מציין זאת כיתרון לעומת יצרנים אחרים.

 

אצל הייצרן VAG וגם אצל חברת ATE הדיסקים מגיעים עם ציפוי למניעת קורוזיה בעיקר בשביל האסתטיקה בזמןרכישת רכב חדש לא רואים קורוזיה על הדיסקים.

לאחר נסיעה קצרה ומספר בלימות הציפוי באיזור המגע עם הרפידות יורד ונשאר רק הציפוי בשאר האזורים.

אין צורך לנקות את הדיסקים לפני ההרכבה.

עריכה אחרונה על ידי מרק10
  • אהבתי 1

איזה כייף לי :)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 3 שעות, Buki כתב:

אתה לא יכול לחרוט את הצלחות בלי ציוד מיוחד, צריך מחרטה.

זאת אומרת לפרק אותן ולקחת לחרט. 

 

כמו שחשבתי, לא פרקטי עצמאית.

 

לפני שעתיים, EliC25 כתב:

עלות של צלחת סטנדרטית משתווה כמעט לעלות חריטה, שזה פרמטר נוסף שקודמי לא ציין, ונוסף למשואה.

 

ממה שאני זוכר חריטה עולה סביב ה 100 (במוסך). אם צלחות עולות 300 או 400 זה כן משתלם לחרוט...

עריכה אחרונה על ידי nadavd4
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 11 דקות, nadavd4 כתב:

 

כמו שחשבתי, לא פרקטי עצמאית.

 

 

ממה שאני זוכר חריטה עולה סביב ה 100 (במוסך). אם צלחות עולות 300 או 400 זה כן משתלם לחרוט...

 

לא תמיד ניתן לחרוט צלחות. צריך לפני זה למדוד את עובי הצלחות ולבדוק מול נתוני הייצרן.

איזה כייף לי :)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 10 דקות, מרק10 כתב:

 

לא תמיד ניתן לחרוט צלחות. צריך לפני זה למדוד את עובי הצלחות ולבדוק מול נתוני הייצרן.

בדיוק. יש מידת מינימום שקבע היצרן ואם הגעת למידה הזאת לא ניתן לחרוט ולרדת עוד מהמידה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני שעה, nadavd4 כתב:

 

כמו שחשבתי, לא פרקטי עצמאית.

 

 

ממה שאני זוכר חריטה עולה סביב ה 100 (במוסך). אם צלחות עולות 300 או 400 זה כן משתלם לחרוט...

אי אפשר להשוות כי זה לא אותו מוצר.

 

דיסק בלם אחרי חריטה זה דיסק שעבד, העובי שלו ירד, ובחריטה הורידו עוד שכבה. 

הוא בהכרח יהיה דק יותר ואם נניח שדיסק חדש מחזיק 3 סטים של רפידות, דיסק אחרי חריטה יחזיק סט אחד או אולי 2. 

 

גם לא תמיד נדרשת חריטה. אם הדיסק חלק, אין חריצים או שינויי גבוה בשטח העבודה שלו, אין זריקה, לא צריך לבצע חריטה. 

 

 

  • אהבתי 1

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני שעה, מרק10 כתב:

 

לא תמיד ניתן לחרוט צלחות. צריך לפני זה למדוד את עובי הצלחות ולבדוק מול נתוני הייצרן.

מן הסתם. ברוב המקרים צלחת שעברה סט רפידות אחד תהיה רחוקה מסף העובי המינימלי, אז יהיה אפשר לחרוט.

 

לפני 5 דקות, Buki כתב:

גם לא תמיד נדרשת חריטה. אם הדיסק חלק, אין חריצים או שינויי גבוה בשטח העבודה שלו, אין זריקה, לא צריך לבצע חריטה. 

ומה לגבי שיוף ידני כלשהו של שטח הצלחת? גם כדי לעשות ניקוי אגרסיבי יותר של שאריות חומר בלימה וגם כדי להחליק את השטח קצת.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני שעתיים, nadavd4 כתב:

ממה שאני זוכר חריטה עולה סביב ה 100 (במוסך). אם צלחות עולות 300 או 400 זה כן משתלם לחרוט

זה לא. כי צלחת חדשה היא לא משומשת ושורדת ליותר זמן.

והזמן שלך והדלק והווגעראס ללכת לבעל מקצוע גם שווה כסף, עוד 100 או 200 שקל, כל אחד ושיקוליו. ואז הפער מצטמצם עד כדי לא קיים.

  • רעיון טוב! 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 51 דקות, nadavd4 כתב:

ומה לגבי שיוף ידני כלשהו של שטח הצלחת? גם כדי לעשות ניקוי אגרסיבי יותר של שאריות חומר בלימה וגם כדי להחליק את השטח קצת.

לא תוכל להגיע לשטח חלק מספיק ללא מחרטה. 

 

בעיני שיוף ידני זו פעולה מיותרת לגמרי, לא נסיתי את זה אף פעם ולא רואה סיבה לעשות את זה. 

 

 

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 4 דקות, Buki כתב:

בעיני שיוף ידני זו פעולה מיותרת לגמרי, לא נסיתי את זה אף פעם ולא רואה סיבה לעשות את זה.

איזה תיבת פנדורה אתה פותח אצלי עכשיו..... 

 

כשהיינו צעירים, 

עזרתי לחבר בפרויקט הנדסאי שלו שעשה לגבי "מערכות בלמים ברכבים" 

המנחה פרויקט ביקש שנביא איזה תוף בלמים וכמה סוגי דיסקים. 

 

לא היה מאיפה להביא דיסק מחורץ, אז חירצנו עם משחזת זווית. 

ואז, סתם ככה, החבר זרק בוא נרכיב את הדיסקים שחירצנו ונצלם כמה החוסר איזון פשוט מסוכן. 

מפה לשם, 

סיימנו עם אגודל סדוקה בגלל ההגה שהשתולל, 

מצלמה שעפה מהידיים, 

רפידות שהבשר שלהם התפרק!! 

והרבה כאב בטן מרוב צחוק. 

 

נ.ב

זה היה בקיבוץ בסביבה די סטרילית. 

  • מצחיק 6
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...