Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

[פונטו 96] האם יש צורך בניקוי בית מצערת?


biton2
שימו לב! השרשור הזה בן 6874 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

יש לי בעיה שכאשר הרכב עומד, הטורים לא יציבים.

הרכב כאמור הוא פיאט פונטו שעבר מעל 200K אין איתו כל בעיות בנסיעה עצמה מלבד בעיה זו בסיבובי סרק.

תחילה היתה לי סברה כי זה נגרם בעקבות דליפת דלק עקב משאבה פגומה, אך סברה זו התבדתה

לאחר שהחלפתי צינורות דלק ויותר אין דליפה.

כעת לאחר קריאה של כל השרשורים לגבי בית מצערת, מצערת וחיישנים למיניהם, החלטתי שאני מנקה את בית המצערת, בנוסף לזה לאחר שאני אנקה את בית המצערת אני מעונין להשתמש בנוזל 44K, מהי צורת השימוש המומלצת בו?

ועוד שאלה שהתעוררה, ראיתי גם שיש קשר למנוע צעדים, ייתכן שאין כזה בפונטו S75?

צירפתי תמונות שיהיה מענין :smile:.

נכון שכדאי לנקות?

אם אתם מצליחים לראות, הגומיה הגדולה - בכלל יש בה קרעים בפינות, היא לא מלאה.

האטם הגדול - אמנם קרוע, אבל זה כי אני קרעתי, אבל יש עליו שמן בחלקים הפנימיים, מה שמעיד שהאיטום לא היה כיאות.

ועוד שאלה, יש את התמונה של בית המצערת עם פרפר המצערת, ויש תמונה נוספת של החלק השני

א'- כיצד נקרא חלק זה במנוע?(עליו יושבת בית המצערת בפונטו).

ב'- האם ניתן וכיצד ניתן לנקות שם בפנים?

תמונה כללית.jpg

לא יודע מה זה.jpg

בית המצערת + פרפר.jpg

גומית בית המצערת.jpg

אטם עליון.jpg

אטם תחתון.jpg

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ניראה לי שיש לך את הבעיה שהייתה לי שהטורים היו עולים ויורדים בסרק.

אצלי זה נבע מתושבת קרועה של המנוע צעדים שיושבת על החלק של ההזרקה שגרמה לכניסת אוויר מיותר ואז הטורים היו משתוללים.

אם עוד לא החלפת את התושבות תנסה להזיז קצת את החלק של המנוע צעדים אם תראה סימנים של מאמץ מהמנוע או גימגומים אז רוב הסיכויים שזה רק בעיה בתושבת

אבל זה גם יכול להיות עוד דברים כמו חיישנים תקולים או כניסה של אוויר ממקום אחר באחד הצינורות וכו...

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

גם לי היתה בעיה כזו, אחרי בדיקה ממוחשבת במוסך המרכזי (הרכב עוד היה באחריות), טענו אנשי סמל"ת שזה "חיישן התנעת בוקר" תקול (סיפור של 1700 ש"ח). כמובן שלא הסתפקתי בתשובה הנ"ל ובדקתי בעצמי. זה אמנם לקח הרבה זמן אבל התקלה התגלתה בכלל בחיווט הצתה "אכול", כך שלא כל הפלאגים הוצתו (למעשה בוכנה אחת לא עבדה), מה שגרם לטורים לא יציבים בסרק (שלא לדבר על אובדן כח במנוע ושריפת דלק מוגזמת).

הפתרון היה פשוט: החלפה של חיווט ההצתה (משהו כמו 200 ש"ח לסט חדש מהשקית), ומאז האוטו נוסע כמו חדש.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני ארחיב בנושא ...

לפני כחצי שנה אחי איבד את המפתח היחיד שהיה לי לרכב (עם האימובילייזר), אז לפי המוסך לא היתה ברירה אלא להחליף את המחשב המרכזי עם מנגנון האימובילייזר שכמובן יתאים למפתח אחר. את המחשב (מפירוק) קניתי מהמוסך תמורת 1000 ש"ח עם עבודה(מחיר סביר?). לאחר סיום העבודה דרשתי בדיקה במחשב לוודא שהכל תקין, (הבעיה היתה קיימת לי עוד לפני החלפת המחשב).

חיברו למחשב לצורף דיאגנוסטיקה, אכן הכל היה תקין.

תוך כדי כך שהמחשב מחובר ניצלתי וסיפרתי לו על הבעיה - הוא אמר שהוא לא רואה כל בעיה, מלבד זאת שחיישן הלמדה "רוקד", הכי פשוט היה לו להחליט שחיישן הלמדה פשוט לא עובד תקין.

לדעתי הוא טועה כי אם חיישן הלמדה היה דפוק אז הוא לא היה מזהה שינויים בתערובת הפליטה, מה שגרם לו לתנודות הרבות.

חוצמזה שלא כדאי לי להוציא קרוב ל1000 ש"ח ולהיווכח שזו לא היתה הבעיה .

 

לחיפאי - תודה. :) אני אבדוק את זה, למרות שבמקרה שלי זה לא סביר, כי בטיפול האחרון(לפני כחודש) כל הפלאגים היו שרופים באותה מידה, כך שכל הבוכנות עובדות כיאות.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יש לי בעיה שכאשר הרכב עומד, הטורים לא יציבים.

הרכב כאמור הוא פיאט פונטו שעבר מעל 200K אין איתו כל בעיות בנסיעה עצמה מלבד בעיה זו בסיבובי סרק.

תחילה היתה לי סברה כי זה נגרם בעקבות דליפת דלק עקב משאבה פגומה, אך סברה זו התבדתה

לאחר שהחלפתי צינורות דלק ויותר אין דליפה.

כעת לאחר קריאה של כל השרשורים לגבי בית מצערת, מצערת וחיישנים למיניהם, החלטתי שאני מנקה את בית המצערת, בנוסף לזה לאחר שאני אנקה את בית המצערת אני מעונין להשתמש בנוזל 44K, מהי צורת השימוש המומלצת בו?

ועוד שאלה שהתעוררה, ראיתי גם שיש קשר למנוע צעדים, ייתכן שאין כזה בפונטו S75?

צירפתי תמונות שיהיה מענין :smile:.

נכון שכדאי לנקות?לא!

אם אתם מצליחים לראות, הגומיה הגדולה - בכלל יש בה קרעים בפינות, היא לא מלאה.

האטם הגדול - אמנם קרוע, אבל זה כי אני קרעתי, אבל יש עליו שמן בחלקים הפנימיים, מה שמעיד שהאיטום לא היה כיאות.

ועוד שאלה, יש את התמונה של בית המצערת עם פרפר המצערת, ויש תמונה נוספת של החלק השני

א'- כיצד נקרא חלק זה במנוע?(עליו יושבת בית המצערת בפונטו).סעפת יניקה!

ב'- האם ניתן וכיצד ניתן לנקות שם בפנים?

רצוי לא לנקות בפנים, חלקיקים יחדרו לשסתומים

ולתא השרפה וגם לשמן ועלולים לגרום לנזק!

לכן השתמש ב44K בלבד במזיגה ישר לטנק הדלק עם טנק דלק מלא!

לגבי האטם חובה להחליפו, לגבי השמן זה טבעי ,בגלל חדירת אדי שמן מהנשם!

בברכה

צביקה

צביקה נפטר בדצמבר 2016 ועזב אותנו לעולם טוב יותר. יהי זכרו ברוך

 

ליצירת קשר, בנושא קרבורטורים בלבד , פנה לנייד בלבד:054-4861318

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לדעתי אם כבר פירקת אותו תן לו ניקוי יסודי (כמו שצביקה אמר: לא כשהוא מורכב)תוריד את כל הפיח שיש על הפרפר ומסביבו ותרכיב כשהוא נקי אם עדיין הרכב ירעד אז תדע שזו לא הבעיה,אפשר לנקות עם כל מיני ספריים למינהם לנגב עם סמרטוט או נייר(שוב-כשהוא מפורק) ואז תרכיב ותראה אם זה המקור לרעידות.

 

בהצלחה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

רצוי לא לנקות בפנים, חלקיקים יחדרו לשסתומים

ולתא השרפה וגם לשמן ועלולים לגרום לנזק!

לכן השתמש ב44K בלבד במזיגה ישר לטנק הדלק עם טנק דלק מלא!

בברכה

צביקה

אני מתכוון שכדאי לנקות את בית המצערת, לא את סעפת היניקה (;) תודדה צביקה).

כן ג'וזפ, רק נראה לי שצביקה התכוון שלא כדאי לנקות את סעפת היניקה, אם תואיל להבהיר את כוונתך צביקה ?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני מתכוון שכדאי לנקות את בית המצערת, לא את סעפת היניקה (;) תודדה צביקה).

כן ג'וזפ, רק נראה לי שצביקה התכוון שלא כדאי לנקות את סעפת היניקה, אם תואיל להבהיר את כוונתך צביקה ?

את בית המצערת ניתן אומנם לנקות בזהירות עם ספררי קרבורטורים, אך לא בסעפת היניקה!

זהירות לא לרסס על חלקי גומי ופלסטיק!

בברכה

צביקה

צביקה נפטר בדצמבר 2016 ועזב אותנו לעולם טוב יותר. יהי זכרו ברוך

 

ליצירת קשר, בנושא קרבורטורים בלבד , פנה לנייד בלבד:054-4861318

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הייתכן שאחד מאלו המסומנים הוא מנוע הצעדים בפונטו?

 

פשוט כי אלו החלקים היחידים אליהם מתחבר תקע חשמלי כלשהו

 

ולגבי התמונה השניה - מהו החיישן הזה? כמו שאתם רואים הוא יושב אחרי הפילטר אוויר, לפני המצערת.

ואיך מומלץ לנקות אותו?

תמונה כללית.jpg

חיישן.JPG

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתמונה הימנית החלק המסומן באדום הוא "מנוע הצעדים".

 

למיטב זכרוני החלק המופיע בתמונה השמאלית הוא חיישן טמפ' אויר.

 

איציק

Peugeot 3008 MY18 1.6HDi 120Hp Automatic
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic
Citroen C4 MY07 2.0 143Hp Automatic

 

 

eפ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תודה איציק, ולגבי השאלה השניה - כיצד מומלץ לנקות חלק (חיישן) זה? אם בכלל יש צורך . . .
מצב המצערת שלך מזוויע.

 

ראשית, נקה באופן יסודי את בית המצערת (והפרפר כמובן) באמצעות תרסיס לניקוי קרבורטורים או תרסיס לניקוי סעפות יניקה / בתי מצערת.

לניקוי יסודי ניתן להעזר במברשת שיניים ישנה ופשוטה. לעבוד בעדינות ובזהירות ולא להרטיב את החיישנים מסביב.

 

לאחר שהעסק נקי (נוצץ ומבריק מ-2 הצדדים) ולפני שאתה מחבר את הכל בחזרה, שמן באמצעות תרסיס שמן (לא WD40 אלא משהו כמו "זז-קל" וכד') את הציר והקפיץ הצמודים לחיבור של הכבל גז ותן עוד 2 טיפות קטנות לתוך הציר שנמצא בבית המצערת (טיפה בכל צד).

 

חבר את הכל בחזרה וצא לנסיעת מבחן. אם הכל בסדר והניקוי היה דרוש (ועושה רושם שכן), אתה תרגיש שיפור משמעותי לטובה בתגובת המצערת ובסלד הסרק.

 

איציק

Peugeot 3008 MY18 1.6HDi 120Hp Automatic
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic
Citroen C4 MY07 2.0 143Hp Automatic

 

 

eפ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תודה איציק, ולגבי השאלה השניה - כיצד מומלץ לנקות חלק (חיישן) זה? אם בכלל יש צורך . . .
ושוב תודה, אבל מה לגבי חיישן טמפ' האוויר? האם וכיצד ניתן לנקות אותו מבלי לפגוע בו?
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 6874 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...