Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

פוסטים מומלצים

פורסם

לא מסכים איתך/איתכם.

בתיכון שלי (לפני 30+שנה) למדנו בצורה כזו, 8:00-17:30 שלושה ימים בשבוע עד 19:30 (בגרות+מקצועי 29 נקודות). להגיד שאהבנו את זה? לא ממש לא. אך בתור מתבגרים עם המון אנרגיות שרדנו את זה. לסבר את האוזן, לפני 6-7 שנים עשינו פגישת מחזור לשכבה ורובנו זכרנו כמה שזה היה קשה אולם בדיעבד שווה את זה (ויצאו מאיתנו לא מעט מנכ"לים/אנשי הייטק וכו')

 

מניסיון אישי, כשהבת הייתה בתיכון התעקשנו שתיקח את כל הקורסים האפשריים גם במחיר של לאסוף אותה הבייתה בערב ברכב. וכאחד שמתפלץ מ(חוסר) האיכות של מערכת החינוך הנוכחית התעקשתי שמספר ערבים בשבוע נעשה העשרה.

לפני 17 שעות, DareDevil כתב:

אבל נהוראי שלי כזה נסיך, איך אתה מדבר עליו? תתבייש לך..

למרבה השמחה לא נתקלנו בבעיה שכזו אבל אם כן אז כדאי לזכור שאיפה שיש קקה קטן כזה אז יש בדרך כלל קקה יותר גדול שתמורת תשלום סמלי ישמח להרגיע אותו בהפסקה😉 שוב, לא מכיר מניסיון אישי אך הישוב שלנו צמוד למספר מושבים בסביבה (עם צעירים פחות משכילים/מחונכים) ולפחות השמועה הייתה כי זה בוצע פעם אחת בתיכון האזורי...

פורסם

לשמחתי, עם פרוץ ה-Ai תפקידה של מערכת החינוך כמקור ללימודים הולך להיות שירות לא הכרחי.

 

בהיות הקטנה שלי חיה שקדנית עם קשב וריכוז של עכביש מחכה לטרף, בשילוב יכולת התאמה מקסימלית למסגרות - על הזין שלי ביצפר.

שתלך, שתעשה מה שתעשה, כל זמן שהיא בסדר עם זה, אני בסדר.

 כשצריך יהיה ללמד מה שביצפר לא מסוגל, נסתדר בלעדיו.

אם הוא יהפוך להיות מקום לא נעים בשבילה - נוציא. 

 

רק צריך לעבור את שנות היסודי בשקט יחסי, ומשם והלאה, שתהיה סטודנטית חופשייה מבחינתי. 

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

  • חברי המעגל הראשון
פורסם
לפני 3 שעות, Haim_gds כתב:

בתיכון שלי (לפני 30+שנה) למדנו בצורה כזו, 8:00-17:30 שלושה ימים בשבוע עד 19:30 (בגרות+מקצועי 29 נקודות). להגיד שאהבנו את זה? לא ממש לא. אך בתור מתבגרים עם המון אנרגיות שרדנו את זה

ככה זה בתיכון דתי גם.

אומרים שהעתיד הוא אנרגיה סולארית, אז עברתי לסולר.

פורסם
לפני 23 דקות, falou כתב:

לשמחתי, עם פרוץ ה-Ai תפקידה של מערכת החינוך כמקור ללימודים הולך להיות שירות לא הכרחי.

 

בהיות הקטנה שלי חיה שקדנית עם קשב וריכוז של עכביש מחכה לטרף, בשילוב יכולת התאמה מקסימלית למסגרות - על הזין שלי ביצפר.

שתלך, שתעשה מה שתעשה, כל זמן שהיא בסדר עם זה, אני בסדר.

 כשצריך יהיה ללמד מה שביצפר לא מסוגל, נסתדר בלעדיו.

אם הוא יהפוך להיות מקום לא נעים בשבילה - נוציא. 

 

רק צריך לעבור את שנות היסודי בשקט יחסי, ומשם והלאה, שתהיה סטודנטית חופשייה מבחינתי. 

חולק עליך.

 

נתחיל מכך שיידרשו מיומנויות. שונות מאלה שנדרשות ממך, בוודאי שונות מאלה שנדרשו ממני. אבל עדיין יידרש ללמוד אותן ואת השימוש בהן.

 

שנית - בית הספר אינו רק מקור לידע. הוא גם מוקד לחינוך והקניית ערכים, והוא גם מרכז חברתי. את אלה שום מחשב לא יחליף.

  • אהבתי 1
  • מעניין 1
  • רעיון טוב! 1
לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם
לפני 3 שעות, Haim_gds כתב:

לא מסכים איתך/איתכם.

בתיכון שלי (לפני 30+שנה) למדנו בצורה כזו, 8:00-17:30 שלושה ימים בשבוע עד 19:30 (בגרות+מקצועי 29 נקודות). להגיד שאהבנו את זה? לא ממש לא. אך בתור מתבגרים עם המון אנרגיות שרדנו את זה. לסבר את האוזן, לפני 6-7 שנים עשינו פגישת מחזור לשכבה ורובנו זכרנו כמה שזה היה קשה אולם בדיעבד שווה את זה (ויצאו מאיתנו לא מעט מנכ"לים/אנשי הייטק וכו')

 

מניסיון אישי, כשהבת הייתה בתיכון התעקשנו שתיקח את כל הקורסים האפשריים גם במחיר של לאסוף אותה הבייתה בערב ברכב. וכאחד שמתפלץ מ(חוסר) האיכות של מערכת החינוך הנוכחית התעקשתי שמספר ערבים בשבוע נעשה העשרה.

למרבה השמחה לא נתקלנו בבעיה שכזו אבל אם כן אז כדאי לזכור שאיפה שיש קקה קטן כזה אז יש בדרך כלל קקה יותר גדול שתמורת תשלום סמלי ישמח להרגיע אותו בהפסקה😉 שוב, לא מכיר מניסיון אישי אך הישוב שלנו צמוד למספר מושבים בסביבה (עם צעירים פחות משכילים/מחונכים) ולפחות השמועה הייתה כי זה בוצע פעם אחת בתיכון האזורי...

 

השאלה היא איך יצאו אילו שפחות מתאים להם לשבת כ"כ הרבה שעות ביום?

נזרקו מהמסגרת?

 

אני מעדיף ילדה שיש לה גם פעילות גופנית והרבה פעילות חברתית, ויודעת איך ללמוד נקודתי ויעיל את מה שצריך, במקום ללמוד הרבה.

לפני 5 דקות, sperial כתב:

נתחיל מכך שיידרשו מיומנויות. שונות מאלה שנדרשות ממך, בוודאי שונות מאלה שנדרשו ממני. אבל עדיין יידרש ללמוד אותן ואת השימוש בהן.

 

אתה לא חולק עלי.

אני רק טוען שביצפר לא מסוגל היום ובטח לא יהיה מסוגל בעתיד להקנות אותן

לפני 5 דקות, sperial כתב:

שנית - בית הספר אינו רק מקור לידע. הוא גם מוקד לחינוך והקניית ערכים, והוא גם מרכז חברתי. את אלה שום מחשב לא יחליף.

 

לגבי מוקד לחינוך - פין.

שלא יחנך לי. את הילדה אני מחנך.

בביצפר שתלמד לשרוד מסגרת אנכרוניסטית ולהתמודד עם סתומים ממנה.

 

לגבי מרכז חברתי, את זה יכולה להשיג גם כסטודנטית חופשייה, והרבה יותר טוב במסגרות (וללא מסגרות) שלא מושיבות אותך 90% מהזמן בכיתה.

חברתית, עדיף צופים מביצפר (או חוג ספורט קבוצתי או משהו דומה).

 

כל השאר, אפשר ללמוד מול מסך יותר טוב מאשר ללמוד מול לוח.

 

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

פורסם

יש מיומנויות שתזקק להן תמיד - ובית הספר הוא זה שילמד אותן. כיצד לחפש מידע, כיצד לברור מידע רלוונטי ואמין, כיצד לערוך אותו ולהפיק ממנו משהו חדש - אלה מיונויות שצריך ללמוד. אז אני חיפשתי באנציקלופדיה העברית וב-index medicus, אתה חיפשת ביאהו וגוגל, הבת שלך תשתמש באמצעים שטרם נוצרו. אבל את היכולת למצוא מידע ולסנתז אותו היא תצטרך ללמוד. עזוב את הידע - הוא נכון לנקודת זמן מסויימת ומתיישן בקצב מפחיד. היא תצטרך ללמוד להתעדכן. ואת היכולות האלה יקנה בית ספר.

 

לגבי פעילות חברתית ופעילות גופנית - אין חולק על חשיבותן. בית הספר הוא מסגרת בה אתה פוגש אנשים, בהחלט תורם לצד החברתי. ובית ספר טוב משקיע זמן גם בפעילות גופנית. זה לא חייב להיות רק שיעטר הספורט - זה יכול להיות, למשל, טיולים בטבע (שאגב, לדעתי, תורמים גם ידע שאינו נספר פורמלית - אבל לומדים להסתדר מחוץ לאיזור הנוחות).

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם
לפני 46 דקות, falou כתב:

לשמחתי, עם פרוץ ה-Ai תפקידה של מערכת החינוך כמקור ללימודים הולך להיות שירות לא הכרחי.

 

בהיות הקטנה שלי חיה שקדנית עם קשב וריכוז של עכביש מחכה לטרף, בשילוב יכולת התאמה מקסימלית למסגרות - על הזין שלי ביצפר.

שתלך, שתעשה מה שתעשה, כל זמן שהיא בסדר עם זה, אני בסדר.

 כשצריך יהיה ללמד מה שביצפר לא מסוגל, נסתדר בלעדיו.

אם הוא יהפוך להיות מקום לא נעים בשבילה - נוציא. 

 

רק צריך לעבור את שנות היסודי בשקט יחסי, ומשם והלאה, שתהיה סטודנטית חופשייה מבחינתי. 

זה מאותם היוצרים של "לא צריך תואר בואו ללמוד אצלי איך להרוויח 80 אלף פסיבי/להיות מתכנתים בשבועיים"?

  • אהבתי 1
פורסם
לפני 3 דקות, sperial כתב:

ש מיומנויות שתזקק להן תמיד - ובית הספר הוא זה שילמד אותן. כיצד לחפש מידע, כיצד לברור מידע רלוונטי ואמין, כיצד לערוך אותו ולהפיק ממנו משהו חדש - אלה מיונויות שצריך ללמוד.

 

קודם כל, ביצפר לא יודע ללמד אותן.

לא ידע בזמני ובטח לא יודע היום.

 

דבר שני, לא צריך ביצפר כדי ללמד אותן. 

כל מה שאמרת, אפשר ללמוד משימוש נכון בטכנולוגיות קיימות, בקלות. 

ובעתיד הקרוב, עם כלים מובנים.

 

לפני 5 דקות, sperial כתב:

בית הספר הוא מסגרת בה אתה פוגש אנשים, בהחלט תורם לצד החברתי

 

כשאתה 90% מהזמן צריך לשבת לידם בשקט.

מסגרת מאוד לא יעילה לדבר הזה...

 

לפני 5 דקות, sperial כתב:

ובית ספר טוב משקיע זמן גם בפעילות גופנית. זה לא חייב להיות רק שיעטר הספורט - זה יכול להיות, למשל, טיולים בטבע (שאגב, לדעתי, תורמים גם ידע שאינו נספר פורמלית - אבל לומדים להסתדר מחוץ לאיזור הנוחות).

 

תגיד לי... כמה טיולים יש בשנה?

כמה שיעורי התעמלות בשבוע? שניים?

נראה לי שאתה חי בעולם פנטזיה.

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

פורסם

זה לא משנה אם הוא חי בפנטזיה, בני אדם היום, או 99.9% מתוכם, חיים במסגרות.

זה מתחיל בבית ספר, בארץ ממשיך בצבא, אחר כך תואר ואז למשך שאר החיים בעבודה.

לחשוב שיש לך ילדה מיוחדת שמכיתה ז' תהיה בבית ותסתדר לבד זה להיות בפנטזיה האמיתית. זה יכול להיות, אבל הסטטיסטיקה נגדך.

לפעמים מגלים מאוחר מדי על הטעות ואז לך תמצא איך לתקן.

  • אהבתי 1
  • רעיון טוב! 1
פורסם
לפני כשעה, falou כתב:

הקטנה שלי

זה לוקח את הדיון לכיוון פרטני-אישי.

אם התיאור שלך לגבי אופי הילדה האישית שלך נכון, יכול להיות שהדבר הטוב בשבילה הוא לימוד עצמאי. זה רק אתם יכולים לדעת.

 

הרוב הגדול של הילדים, אם לא ילכו לבית הספר, פשוט יהיו בורים חסרי מיומנויות בסיסיות.

  • אהבתי 2
  • רעיון טוב! 2

איש חולם אני

וכך היה תמיד

פורסם
לפני 16 דקות, יובל .מ. כתב:

זה לא משנה אם הוא חי בפנטזיה, בני אדם היום, או 99.9% מתוכם, חיים במסגרות.

זה מתחיל בבית ספר, בארץ ממשיך בצבא, אחר כך תואר ואז למשך שאר החיים בעבודה.

לחשוב שיש לך ילדה מיוחדת שמכיתה ז' תהיה בבית ותסתדר לבד זה להיות בפנטזיה האמיתית. זה יכול להיות, אבל הסטטיסטיקה נגדך.

לפעמים מגלים מאוחר מדי על הטעות ואז לך תמצא איך לתקן.

 

אני לא אמרתי שהיא תהיה בבית. 

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

פורסם

לא רק עניין של כמות.

 

למשל הטיולים - גם אם יש רק שניים או שלושה בשנה המיומנויות שהם מקנים חשובות. ילד שבכיתה ו׳ יוצא ללילה או שניים של לנה באוהל ובישול על מדורה מפתח עצמאות ויכולת פתרון בעיות מהסוג שלא ילמד מול לוח או מסך.

 

אני השקעתי הון בשכ״ל ל״ריאלי״ לשלושת הבנים בגלל הסיבות האלה. יש בחיפה בתי ספר שמציגים ממוצעי בגרות יותר גבוהים ממנו, אבל הדרישות לעבודה עצמית, והפעילויות מחוץ לכותלי הכיתה היו חשובות לי מאוד. לצערי כמה דברים נעלמו ממערכת החינוך - למשל השעה או שתיים בשבוע של ״מלאכה״ - פיתוח יכולות מנואליות בסיסיות, ושיעורי הגדנ״ע/של״ח עם פיתוח העצמאות לפתור בעיות בשטח.

לפני 1 דקה, falou כתב:

 

אני לא אמרתי שהיא תהיה בבית. 

 

אז אחפה?

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם
Just now, sperial כתב:

משל הטיולים - גם אם יש רק שניים או שלושה בשנה המיומנויות שהם מקנים חשובות. ילד שבכיתה ו׳ יוצא ללילה או שניים של לנה באוהל ובישול על מדורה מפתח עצמאות ויכולת פתרון בעיות מהסוג שלא ילמד מול לוח או מסך

 

בשביל זה לא צריך ביצפר. צופים עדיף. 

לפני 17 דקות, פינדר כתב:

זה לוקח את הדיון לכיוון פרטני-אישי.

אם התיאור שלך לגבי אופי הילדה האישית שלך נכון, יכול להיות שהדבר הטוב בשבילה הוא לימוד עצמאי. זה רק אתם יכולים לדעת.

 

הרוב הגדול של הילדים, אם לא ילכו לבית הספר, פשוט יהיו בורים חסרי מיומנויות בסיסיות.

 

כמו שכתבתי, היא חיית מסגרות. כרגע טוב לה בכל מקום עם כללים וסדר. 

אבל אם לא, לא צריך יותר את ביצפר. פעם לא הייתה ברירה, כי ללמוד צריך דברים מסוימים ויש מיומנויות שצריך לחיים. אולי גם בגרויות יהיה עוד צריך עוד 12 שנה. 

פשוט לא נצטרך את ביצפר בשביל זה. 

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

פורסם
לפני 23 דקות, falou כתב:

 

אני לא אמרתי שהיא תהיה בבית. 

אבל לא ענית של השאלה של ספריאל - איפה היא כן תהיה?

בעבודה שלך? בעבודה של אשתך? במוסך של אלי ובניו? תתחיל משמרת על המשאית זבל ב-4 וחצי בבוקר? תעשה Backend ב-nvidia? מרתון משחקי הכס?

מגיעה השעה 7 וחצי בבוקר, ו..?

×
×
  • תוכן חדש...