Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

פוסטים מומלצים

פורסם
לפני שעתיים, farkash7 כתב:

לפי מדד המחירים כנראה.
לגור בירוחם זול יותר מלגור בסובב הרצליה, אז הגיוני שהגננת בהרצליה תצריכה יותר כסף כדי לשלם שכירות מהגננת בירוחם.
לצורך העניין כמה אתה משלם על גן חובה לילד?

לא משלם . זה חוק חינוך חובה 

  • חברי המעגל הראשון
פורסם

ממה שראיתי באינטרנט, צהרון של משרד החינוך לגן חובה עולה באזור ה900 בחודש בכל מקום, בין אם אתה בהרצליה או בירוחם.

צהרון פרטי, זה כבר משהו אחר.

אומרים שהעתיד הוא אנרגיה סולארית, אז עברתי לסולר.

פורסם
לפני שעתיים, יובל .מ. כתב:

מה אתה ילד?

איזה צהרונים, עכשיו אנחנו מחפשים לבת של פאלו מסגרת..

 

אם היינו בגרמניה בשנות השלושים, היא הייתה משתלבת מצויין בהיטלר יונגד. עושה מה שאומרים לה...

ומרוצה מזה. 

מופרעת...

לפני 47 דקות, Derish כתב:

אני אישית ממשיך לעקוב אחרי השרשור בתקווה להבין באיזשהו שלב מדוע כ"כ חשוב לו לכתוב ביצפר ולא בית ספר (רואים שזה קטע עקרוני ולא סתם נעשה בצחוק). יש לי תחושה שזה חלק מסיפור ה-origins שלו, שעשוי להסביר כמה דברים נוספים. 

 

 

הרגל ספיציצי. 

חוצמיזה אני גם כותב ׳זוגה׳. 

 

ליצנציה  פואטיקה 

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

פורסם (נערך)
לפני כשעה, עדי-אל כתב:

לא משלם . זה חוק חינוך חובה 

עד 14:00 כן, על צהרון משלמים, זה לא חלק מחוק חינוך חובה.
אם אתה לא משלם יש לזה סיבות אחרות.
 

  

לפני 42 דקות, SlowRide כתב:

ממה שראיתי באינטרנט, צהרון של משרד החינוך לגן חובה עולה באזור ה900 בחודש בכל מקום, בין אם אתה בהרצליה או בירוחם.

צהרון פרטי, זה כבר משהו אחר.

כן, משעתי סכומים כאלה, אז כן משלמים יותר.
מה שכן זה כולל אוכל, ארוחת בוקר/צהריים וצהרון עם הצוות של הגן.
מניח שלא לכל אחד זה מתאים לי אישית כן.

עריכה אחרונה על ידי farkash7

HU-Panasonic CQC5401W, Comp- Hertz enenrgy, Sub- IDQ, AMP- Kicker ZX700.5

פורסם
לפני 6 שעות, falou כתב:

אמרת הכל. זו מסגרת שסיננה את התלמידים. ברור שאם הילדה תלך לכפר הירוק, לדוגמא, הכל יהיה סבבה. 

וחבל... 

שלא תבין לא נכון, זה לא שלא היו מופרעים (אני ביליתי מספר שעות אפס עם מטאטא ביד) אך שוב לא מדובר במישהו שמפריע עד ששאר הכיתה לא מצליחה להמשיך.

לדעתי, לסינון יש חלק חשוב. אין טעם לצרף תלמידים שונים מאוד מבחינה לימודית לאותה כיתה, זה עוול גם לתלמיד הספציפי וגם לשאר הכיתה.

 

בנוסף, צריך להפסיק עם הגישה של תעודת בגרות לכל תלמיד. איכות ורמת הבגרויות ירדה בצורה דרסטית כתוצאה מהגישה הזו. לאט לאט אנחנו מתקרבים למצב כמו בארה"ב בה אין תעודות בגרות אלא תעודת סיום תיכון ותו לא. 

פורסם
לפני 3 שעות, farkash7 כתב:

עד 14:00 כן, על צהרון משלמים, זה לא חלק מחוק חינוך חובה.
אם אתה לא משלם יש לזה סיבות אחרות.

חשבתי שאתה שואל על הגן

כל צהרון 600 שקל בבית ספר 650

פורסם

קראתי כעת את השרשור. הבן הצעיר שלי כבר בן 25 אבל כשהילדים היו בגן עירייה הם היו בגן יול"א - יום לימודים ארוך. אני חושב שזה היה עד ארבע אחה"צ. הגננת הייתה יוצאת מוקדם אבל הסייעות הקבועות היו נשארות עם הילדים עד סוף היום. אין היום גנים כאלה?

בבית הספר היסודי היה צהרון שנוהל ע"י מורה וסייעת. המורה לא הייתה כמובן המורה הקבועה של הילדים אבל אותה מורה כל יום (אלא אם הייתה חולה כמובן). גם כזה אין כיום?

מוטי, מוטי, מוטי - אני לא סתם בחור אידיוטי 

פורסם

יש , אבל זה עולה כסף, כמו לפני 20 שנה. 
גם אצלנו הילדים היו נשארים עד 16:30, לפעמים גם אחת הסייעות של הגן הייתה ממשיכה, אבל הגננת הולכת ב14:00
מה שאחרי 14 מוגדר כצהרון, והתשלום בהתאם. 

  • מעניין 1

סוזוקי ג'ימני His side- JLX-L 2006 [   ] [][][][][] [   ]

טויוטה קורולה Her side- GLI 2013

שימרו על מרחק בכביש ועל קירבה בלב

  • 3 חודשים מאוחר יותר...
פורסם

https://pplus.ynet.co.il/rechilut/article/hka800otkgg

 

קראתי ונזכרתי בסיפור הזה.

נכון שרובינו לא לינוי ולא הילד שלה, אבל חלקנו אולי מספיק דומים...

 

בינתיים, גיסי, קבלן שיפוצים של דירות יוקרה, כתב עם קלוד תוכנה לניהול של העסק (משימות (תחליף טרלו)/מסמכים/נוכחות/הצעות מחיר) במשך חודש, ויש לו אפליקציה עובדת. 

לא מתכנת.

גם לא בדיוק קבלן רגיל, הוא סוגשל בנאדם סופר מוכשר שהיה יכול להיות מתכנת, אבל עדיין...

 

אם לא כולם אז האליטה בקרוב תמנף את הטכנולוגיה ותברח לכולם מהר יותר מבעבר. זה יתחיל מזה שיינטשו את ביצפר ויטיסו את הילדים שלהם קדימה בחיים לפני הזמן (ביצפר דריש. ביצפר. יום אחד אני אספר לך למה ביצפר ומה האוריג׳ן סטורי שלי, ואז אני אאחוז בך חזק חזק ושנינו ניפול מהצוק המפל לאשד הגועש מתחתיו...)

@Derish

  • מצחיק 3

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

פורסם

המון דרמה מהחלטה על חינוך ביתי. (החלטה לגיטימית וחוקית, אגב. זה לא באמת צריך להגיע לקב"ס)

התוספת של ai, היא סתם טרנדית כמובן.

היום יש גם נודלס ai.

 

העניין הוא, שלביה"ס ישנם תפקידי חיברות נוספים מלבד הקניית ידע ב"היסטוריה של העבדות", או כל מה שהגברת חרטטה שם. ילד כזה יגיע לשלב הבא בחייו (תיכון? צבא? אוניברסיטה? מתי בדיוק הוריו יחזירו אותו לעולם האמיתי?) כשהוא לא יודע להתמודד עם שום אתגר חברתי הכרוך בפגישה עם אנשים שונים ממנו, בחתירה למטרותיו, בעמידה על שלו.

 

לא פסיכולוג ילדים (b.a-m.a) אבל נראה לי, שלגדול כך, על אי בודד ללא מפגשים חברתיים משמעותיים לא תורם להתפתחות נפשית תקינה.

  • אהבתי 5
  • רעיון טוב! 1

1.  MITSUBISHI  SPACE STAR 1.2 instyle 2018

2. CHEVROLET SPARK LS 1.0 2014

 

פורסם

כמו כל דבר בחיים צריך איזון.

ביסודי של הילדים הם רק עושים חיברות מבוקר ועד ערב.

חמודים והכול, באמת, אבל כל מה שנוגע לאשכרה התקדמות עיונית במשהו היא לגמרי על אשתי ועליי - לסיים את כל התרגילים בספר גם אם לא ביקשו, שיעורים פרטיים, חוגים, חוברות הכנה למבחני מחוננים גם אם לא ייצאו מחוננים וכיו"ב. הרמה העיונית פשוט בקרשים.

 

ספציפית לגבי חינוך ביתי - יוצא לי להכיר את כל הטווח, גם ילדים עם ידע פנומנלי ויכולות למידה שסידרו אותם לכל החיים,

וגם ילדים שלא יודעים לקרוא בכיתה ה'. כמו כל דבר, זה נופל וקם על ההורים ועל היכולת של ההורים מבחינת פוקוס זמן כסף. למשפחה ממוצעת זה בלתי אפשרי, אתה צריך איזו כוכבית מבחינת מבנה משפחתי/חברתי/פיסקאלי.

אוכל את הכובע שהגיש לי avergel ומודה קבל עם ועדה שלפעמים מחשבים של אסוס מחזיקים מעמד אפילו מעל לשנה שלמה - אם נזכרים לעדכן את ה-bios.

פורסם
לפני 3 שעות, falou כתב:

בינתיים, גיסי, קבלן שיפוצים של דירות יוקרה, כתב עם קלוד תוכנה לניהול של העסק (משימות (תחליף טרלו)/מסמכים/נוכחות/הצעות מחיר) במשך חודש, ויש לו אפליקציה עובדת. 

לא מתכנת.

גם לא בדיוק קבלן רגיל, הוא סוגשל בנאדם סופר מוכשר שהיה יכול להיות מתכנת, אבל עדיין...

הבעיה מתחילה כשיש באגים ותקלות, מי שלא מתכנת ולא יודע לקרוא את הקוד הולך לאיבוד.

קלוד מבזבז המון טוקנים בשביל לנסות ולמצוא את הטעות, לפעמים זה סבבה, וכשזו אפליקציה מורכבת זה הופך לפעמים לסיוט עד בלתי אפשרי.

מה לגבי גיבויים? אבטחת מידע? 

 

יכול להיות שגיסך סופר מוכשר, אבל הדבר הזה לא מתאים לכל אחד.

אקצין ואומר שמי שלא מבין את החסרונות - לא בטוח שכדאי שישתמש ביתרונות (כשזה מגיע לדבר רציני כמו ניהול עסק ולא סתם חידון לילדים)

  • אהבתי 1
פורסם (נערך)

אולי עכשיו זה לא מתאים לכל אחד,

אבל רצוי, ומהר, שכל אחד שאפילו חצי מסוגל לכך

יתנסה בזה. כי זה העתיד. הקרוב.

לא כל פרויקט צריך גיבויים ואבטחת מידע, והדרך הכי מהירה לפתור תקלות עם קלוד זה בכל מקרה להגיד לו "תזרוק הכול ותתחיל מהתחלה" (ואני אומר את זה בתור מתכנת...)

 

אירוע משוגע שרק יקצין, כרגיל, את המרחק בין הסופר מוכשרים לבין השאר.

עריכה אחרונה על ידי hans

אוכל את הכובע שהגיש לי avergel ומודה קבל עם ועדה שלפעמים מחשבים של אסוס מחזיקים מעמד אפילו מעל לשנה שלמה - אם נזכרים לעדכן את ה-bios.

פורסם
לפני שעתיים, natco כתב:

העניין הוא, שלביה"ס ישנם תפקידי חיברות נוספים.

 

גם לצבא יש תפקידים נוספים בעיצוב האישיות מלבד המקצוע הראשי שלך, אבל כיום ממרומי גיל 40, אני יכול לומר בוודאות שזה לא היה שווה את השלוש שנים ששרפתי שם. כנ"ל לגבי מערכת החינוך - 13 שנים שמתוכן אפשר היה לוותר על חצי אם לא שני שליש. הערך המרכזי שזה הניב לאנשים כמוני (שהיו סקרנים באופן טבעי וביה"ס בעיקר סינדל והאט אותם) הוא שירותי בייביסיטר מסובסדים שאיפשרו להורים לעבוד במשרה מלאה. 

 

מצד שני - האחיינית הגדולה שלי בדיוק סיימה תיכון והתגייסה. היא כבר נולדה בארץ, השתלבה יפה מאד בביה"ס ותמיד הצטיינה גם בלימודים וגם בחלק החברתי. להגיד שזה הכין אותה לחיים האמיתיים? ממש לא, כי היא גרה עם שני הורים עובדי הייטק ונשואים באושר, בשכונה נחמדה, עטופה בצמר גפן ומבודדת מכל בעיות העולם האמיתי. וזה למרות שההורים מעולם לא פינקו אותה יותר מדי, תמיד הכריחו לעזור בבית, הוציאו אותה למלא חוגים כולל הכנה לצבא שנים לפני הגיוס... עדיין יצאה להם נסיכה שלא תדע איך להתמודד עם נהג עויין בכביש או עם שכן ערס שפולש לשטח ציבורי, מלבד לסגת ולהתרחק. גם הכישורים הפיננסיים שלה זה משהו שעוד נצטרך לבדוק, למרות שההורים עירבו אותה מגיל צעיר בניהול התקציב הביתי, לימדו אותה על השקעות, וכו'. 

 

בקיצור - אפשר לטפח life skills מחוץ למערכת החינוך ואפשר לצאת סוציופט גם אחרי 13 שנה בתוכה, הרבה תלוי בהורים אבל גם ב-DNA של הילד ועם אילו כישורים טבעיים (או היעדרם) הוא נולד. מערכת החינוך הציבורית באופן כללי זה קונספט מיושן וכושל, שהסיבה העיקרית שעוד לא ביטלו אותו קיבינימט היא אינרציה והיעדר חלופה טובה יותר. אבל זה זמני (בדיוק כמו קונספט העבודה במשרדים מתשע עד חמש), ובסה"כ הגיוני מאד שהורים שידם משגת מעבירים את הילדים שלהם לחינוך אלטרנטיבי, בין אם זה ביתי או אנתרופוסופי וכד'. ה-AI במקרה הזה בהחלט מפשט תהליכים.

 

  • אהבתי 1
פורסם
לפני כשעה, hans כתב:

לא כל פרויקט צריך גיבויים ואבטחת מידע, והדרך הכי מהירה לפתור תקלות עם קלוד זה בכל מקרה להגיד לו "תזרוק הכול ותתחיל מהתחלה" (ואני אומר את זה בתור מתכנת...)

אם בחרת לנהל עסק עם כלי שבנית ואתה כבר שלושה חודשים עם נתונים בפלטפורמה ופתאום יש תקלה - אתה ממש לא יכול לזרוק ולהתחיל מהתחלה.

  • אהבתי 1
×
×
  • תוכן חדש...