Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

נזילת שמן


פוסטים מומלצים

פורסם

היי

יונדאי אקסנט 1.6 שנת 2007 מטופלת במורשה, ללא תקלות, לאחר נסיעה- נזילה מתחת לרכב מספר טיפות שמן בגודל פחות מכדור פינג פונג שהסתיימה מהר מאוד לאחר שהרכב חנה ללא תנועה, כשפותחים מכסה מנוע רואים שמכסה שסתומים רטוב משמן בשפה לאורך הברגים, ומתחת( בצד של הנהג ) הקופסה רטובה ואולי גם צינורות שמתחת גם רטובים, כל מה שלמטה לכיוון הכביש רטוב,מעבר לזה אין משהו נוסף (ריח או עשן אף נורה לא נדלקה), בדקתי מדיד שמן כשהרכב התקרר והיה על פול כלומר לא ירד המפלס, רכב שלא זז הרבה, בעיקר להסעת מטופל לבית חולים,האם מדובר בצורך של החלפת אטם מכסה שסתומים בלבד? אם כן כמה זמן לוקח במוסך מורשה?וגם מה סדר גודל של עלות?תודה מראש

פורסם

מבלי לראות את הרכב / תמונות, לא ניתן לדעת אם יש צורך בהחלפת אטם מכסה שסתומים בלבד, אם בכלל. 

לפי התיאור כנראה שרק בזה מדובר אבל זו השערה. 

אם זה לא מפריע לך ומיכוון שאין חוסר בשמן, אין דחיפות להחליף. 

החלפה ניתן לבד, האטם עולה כמה עשרות שקלים אבל תצטרך ראצ'ט מומנט, בוקסה מתאימה, כשעה פנויה ושתי ידיים טובות.

לחילופין, מוסך יגבה כ - 500₪, זה יקח למוסך כחצי שעה עבודה בפועל אבל כמובן שעדיף שתפנה למוסך בו אתה נוהג לטפל ותבקש הצעת מחיר. 

  • רעיון טוב! 1
פורסם (נערך)

מתעלק על השרשור: באסטרה שלי (העומדת למכירה כאן, בזול עקב חוסר רצון להתעסק) הוחלפו מחזירי שמן בטיימינג שדלפו, וגם קרטר שלם מפירוק, הקרטר יבש ונקי ללא סימני טפטוף.

מה שכן, גיליתי לאחרונה חוסר קטן בשמן, ואז שמתי לב לטפטופון קטן מתחת לרדיאטור, מאיזור הקורה הקדמית, מה שאני לא מבין איך שמן מנוע מגיע עד שם, ממש מתחת לטמבון הקדמי.

השאלה האם לא חיברו טוב את הקרטר והוא זורק שמן מקדימה יותר? 

או שזה בכלל צינור קטן שעובר שם? מעניין אם מישהו כאן מבין את כוונתי.. (מציין שצינורות השרשור המגינות על חוטי הוונטה מזיעות גם משמן)

אגב אחרי שבת שלמה שהאוטו עמד היה כתם גדול מתחת, לעומת זאת אחרי נסיעות יומיות קצרות אין כלום..

מוזר מאוד! אין כתם מתחת לקרטר אלא ממש מתחת לקורת הרדיאטור!

עריכה אחרונה על ידי PASHUT

משתדל לעזור

פורסם

אותי מעניין כנ’’ל איך מגיע שמן לצינור השרשור של חוטי הוונטה, ומטפטף כמעט מתחת המס’ רישוי.. הרי הקרטר ממוקם הרבה יותר אחורה?

אולי הטורבו משפריץ? לא סביר כי הוא הוחלף לחדש לא משומש..

הכיוון שלי הוא צינורות שמן כנראה אחד מהם בלוי

משתדל לעזור

פורסם (נערך)
לפני כשעה, PASHUT כתב:

אותי מעניין כנ’’ל איך מגיע שמן לצינור השרשור של חוטי הוונטה, ומטפטף כמעט מתחת המס’ רישוי.. הרי הקרטר ממוקם הרבה יותר אחורה?

אולי הטורבו משפריץ? לא סביר כי הוא הוחלף לחדש לא משומש..

הכיוון שלי הוא צינורות שמן כנראה אחד מהם בלוי

איך אומרים ... לצערנו ... אתה תמצא הרבה יותר טויוטות עם 230K ק"מ מאשר אופל/פיג'ו

וואלה יש מצב המנוע שלך לא תוכנן להגיע ל 230K ק"מ

וזמנו הגיע

 

להגיד לך שהיה מגיע ל 300K ק"מ אם היית מחליף שמן כל 7K ק"מ כמו הקפדנים ביותר ברדיט ? לא יכול להבטיח לך

אולי כן אולי לא

עריכה אחרונה על ידי גולדן191
פורסם
לפני 17 שעות, PASHUT כתב:

מה שאני לא מבין איך שמן מנוע מגיע עד שם, ממש מתחת לטמבון הקדמי

אתה בטוח שמדובר בשמן מנוע ולא בשמן גיר? יכול להיות שהנזילה בכלל מהקולר גיר המובנה שנמצא בתוך הרדיאטור מנוע.

  • רעיון טוב! 1
פורסם
לפני שעתיים, גולדן191 כתב:

איך אומרים ... לצערנו ... אתה תמצא הרבה יותר טויוטות עם 230K ק"מ מאשר אופל/פיג'ו

וואלה יש מצב המנוע שלך לא תוכנן להגיע ל 230K ק"מ

וזמנו הגיע

 

להגיד לך שהיה מגיע ל 300K ק"מ אם היית מחליף שמן כל 7K ק"מ כמו הקפדנים ביותר ברדיט ? לא יכול להבטיח לך

אולי כן אולי לא

זה מנוע חדש מיבוא, הוחלף השנה בחיפה אצל מונדר (פסגה מוטורס) ואין בעיות במנוע עצמו

לפני כשעה, Camaro 92 כתב:

אתה בטוח שמדובר בשמן מנוע ולא בשמן גיר? יכול להיות שהנזילה בכלל מהקולר גיר המובנה שנמצא בתוך הרדיאטור מנוע.

לא שמן גיר שהוא אדום אלא שמן מנוע, צהוב, בפרט שחוויתי חוסר של ליטר 1 במשך חודש אחד

אגב הקולר גיר בצד של הנהג והנזילה קרובה לצד הנוסע

תודה בכל אופן

משתדל לעזור

פורסם (נערך)
בתאריך 22.12.2025 בשעה 01:13, PASHUT כתב:

מתעלק על השרשור: באסטרה שלי (העומדת למכירה כאן, בזול עקב חוסר רצון להתעסק) הוחלפו מחזירי שמן בטיימינג שדלפו, וגם קרטר שלם מפירוק, הקרטר יבש ונקי ללא סימני טפטוף.

מה שכן, גיליתי לאחרונה חוסר קטן בשמן, ואז שמתי לב לטפטופון קטן מתחת לרדיאטור, מאיזור הקורה הקדמית, מה שאני לא מבין איך שמן מנוע מגיע עד שם, ממש מתחת לטמבון הקדמי.

השאלה האם לא חיברו טוב את הקרטר והוא זורק שמן מקדימה יותר? 

או שזה בכלל צינור קטן שעובר שם? מעניין אם מישהו כאן מבין את כוונתי.. (מציין שצינורות השרשור המגינות על חוטי הוונטה מזיעות גם משמן)

אגב אחרי שבת שלמה שהאוטו עמד היה כתם גדול מתחת, לעומת זאת אחרי נסיעות יומיות קצרות אין כלום..

מוזר מאוד! אין כתם מתחת לקרטר אלא ממש מתחת לקורת הרדיאטור!

אז בחזרה לשאלה שלי :-) הנה תמונות, הייתי במוסך מורשה בדקו בכללי בלי להעלות על הליפט (בכל זאת אין טפטוף על הכביש וכל שעת עבודה 400 ש"ח)ולא מצאו משהו מיוחד כי הכל נראה תקין,הציעו לי להמשיך לעקוב, אז בלילה בלילה צילמתי מה שנראה לי רטוב (אציין כי הרכב עמד יותר מיום ללא תנועה ושלפני שנתיים בערך החליפו אגן שמן  בשל נזילה מאסיבית ויש מצב שלא ניקו טוב)

 

 

20251221_215205.jpg

עריכה אחרונה על ידי שירונת
הסרטון לא עלה טוב,בעיות טכניות
פורסם

מניוני יש לשטוף היטב את כל המנוע מלמטה

לעשות נסיעה חצי שעה שיהיה לחץ ואז אולי יאתרו נזילה

 

יש מצב שזה שמן גיר או שמן הגה או ברקסים?

*מנסיוני

  • רעיון טוב! 1

משתדל לעזור

פורסם

אגב אצלי באסטרה מוסך מאוד מקצועי עלה על זה שמחזירי שמן בתוך הטיימינג דולפים ולכן יורד שמן מלמעלה

בהתחלה לא מצא כלום, כי בעמידה ברכב מונע לא דלף, אמרתי לו שיעשה נסיעה ארוכה ורק אז זיהה את הדליפה..

עלות 300 למחזירים ו 1200 עבודה לפתוח טיימינג..

משתדל לעזור

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...