Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

פוסטים מומלצים

פורסם

אצלי מורכבים מישלין פרימסי 4 VOL. 

אחיזה מצוינת ברמה גבוהה מאוד. שקטים. יחסית חסכוניים בדלק. הסוליה נשחקת ממש מעט - יחזיקו לפחות 80,000 ק''מ אם לא יתייבשו לפני. מגיעים עם קוד עומס 99 ודירוג XL - Extra Load. הם קשיחים מדי לרכב הזה. בנסיעה בכביש חלק זה אחלה. במהמורות ושיבושים הרכב קופצני. 

ה VOL מגיעים OE עם וולוו V60 סטיישן cross country 4x4 - רכב ששוקל לפחות 400 קילו יותר ואמור לסוע בשבילים/שלג. 

אם מישלין - לקחת פרימסי 4 רגילים. רביעיה תעלה לפחות 4000 אם לא יותר. 

אני עדיין חושב שהפלקנים עדיפים בהרבה פרמטרים. אם כי בהיבט אחיזה כנראה שהמישלינים יהיו טובים יותר. 

  • תגובות 44
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם (נערך)

ככל שמצאתי, כל דגמי המישלנים (לא רק בארץ) במידה הזו מגיעים עם קוד עומס 99, למעט מישלין E פרימסי אחד עם 95 אבל גם קוד מהירות T.

 

לגבי המחיר, כאן רביעיית פרימסי 4+ ב-3560 ש"ח.

אם כבר הולכים על קוד 99, אפשר באותו אתר לקבל רביעיית קונטיננטל פרימיום-קונטקט 7 ב-3280 וגם הוא צמיג מצוין.

 

לגבי אפשרויות אחרות, צריך לראות מה קיים בכלל בארץ. כולל הנ"ל וכולל הפאלקן שהוזכר. בין לבין באתרים השונים עם קוד עומס 95 מופיעים גם גודייר אפישנטגריפ פרפורמנס, קונטיננטל פרימיום-קונטקט 6 ונקסן N'Fera Primus. אולי יש גם את הצמיג המקורי טויו R56.

עריכה אחרונה על ידי Tom_22
פורסם

4+ כבר לא רלוונטי, כעת מיובא הפרימסי 5.

יש או פרימסי4 VOL או פרימסי5.

קונטי 7 אכן קיים במלאי אצל היבואן.(הדגם הזה בלבד)יכול להיות שיש יבוא מקביל של דגמים אחרים.

פלקן לא קיים וגם אין צפי הגעה.

אותו דבר נקסן אין צפי הגעה.

מה שמגיע בקרוב ובזול זה GITI. מותג מהמזרח שמגיע מקורי על כל מיני רכבים בעיקר מקונצרן VW. זול יחסית לשאר האופציות ומגיע בקוד המדויק 95H. בשורת הפריט שלו מצוין OE משמע שמגיע כהרכבה מקורית על איזשהו רכב (אין לי שמץ של מושג על איזה) צפוי להגיע בסוף החודש.

הטויו המקורי גם כרגע חסר במלאי אצל היבואן וצפוי להיכנס באמצע החודש הבא.

פות״ש, עשיתי לך את השיעורי בית לגבי מלאים👌 

כמובן שכל הכתוב מתייחס למלאים אצל הספקים, ויכול להיות שיש פנצריות שמחזיקות מלאי ״על המדף״ .

 

 

  • אהבתי 3
פורסם

על toyo קראתי שהם ממש טובים

אז כנראה שאני ממש לא מבין בנושא 

כי לי הצמיגים מרגישים קופצניים ונוקשים .

אעשה בדיקה בכמה פנצ'יריות באזור מגוריי (ראשל״צ )

אם יש להם פלקן "על המדף"

האם מומלץ לוותר באופן כללי כדי לא 

"ליפול" על צמיגים לא טריים?

פורסם (נערך)
לפני 10 שעות, צ'ופצ'יק כתב:

GiTi...שמגיע כהרכבה מקורית על איזשהו רכב (אין לי שמץ של מושג על איזה)

ככל שמצאתי לדגם הספציפי (F50 Comfort), כנראה על רכבים סיניים. BYD, JAC, Chery. 

 

לגבי הפרימסי 5, אני מניח שהמחיר יחסית דומה ל-4 היוצאים? 

 

לפני 9 שעות, SunshineGC38 כתב:

על toyo קראתי שהם ממש טובים

כחברה יש להם מספר צמיגים טובים. אבל במידה שלך לארץ כנראה מגיע רק ה-R56 המקורי. אין הרבה מידע לגביו ברשת לגבי טיבו. סביר שהוא יהיה ממוצע למדי. 

 

לפני 9 שעות, SunshineGC38 כתב:

כמה פנצ'יריות באזור מגוריי (ראשל״צ )

כמה שהומלצו בעבר באזור - צמיגי אור, צמיגי המגן בבית דגן, צמיגי מוריס בבית עובד. או שתדבר ישר עם צ'ופצ'יק שנמצא קצת יותר רחוק במושב נחלים. 

 

לגבי טריות, הקונצנזוס בפורום עומד על - עד חצי שנה מצוין, עד שנה טוב, מעבר לשנה תלוי בנסיבות. 

עריכה אחרונה על ידי Tom_22
פורסם

מנסיוני ה TOYO R56 המקורי 95H צמיג נוח מאוד ושקט מחד, אבל האחיזה שלו גרועה ביותר.
ניסיתי את ה Goodyear EfficientGrip 2 SUV. האחיזה הייתה ממש מצוינת ו rolling resistance מעולה, אבל היה רעש מחריש אזניים בכביש 6 ונאלצתי להחליף לאחר 1,000 ק"מ בלבד ל Michelin VOL בהפסד לא מבוטל. ולכן כל המסקנות שלי בנושא.
אין לי נסיון עם הקונטי. אם הייתי צריך לקנות היום - היתי לוקח בעדיפות ראשונה פאלקן, ואם אין במלאי - Primacy 4 או 5 ואחריו אולי את הקונטי.

פורסם
בתאריך 6.10.2025 בשעה 08:26, EliC25 כתב:

צמיג מחברה מוכרת עם דירוג טוב יהיה טוב. באופן אישי ממליץ על הze310 של פאלקן שאני באופן קבוע מתקין ברכבים שלי. האחיזה של הצמיג מעולה וגם יכולת הבלימה מצוינת ביבש וברטוב.

זה אחלה דגם. יש לי כאלו ב ASX אחוריים בסטוניק, המלצתי לחבר עם נירו ולאבא שלי עם XV וכולם מרוצים

יש לי דגם אחר שלהם על הפיאט.

תמורה טובה לכסף למי שמחפש צמיג רגיל בלי יומרות במחיר סביר.

קיבלת התראת משתמש בקארספורום - סיבה: שפה לא נאותה אנא חסוך מאיתנו את חוש ההומור הלא מצחיק שלך.
כל מה שעומד בין אדם, לאושר שלו, הוא היכולת להשלים עם כמה עובדות ולהבין שלא שווה להילחם עליהן.
פורסם
בתאריך 6.10.2025 בשעה 08:37, SunshineGC38 כתב:

מעניין אם צמיגים יכולים לתרום לרכות 

ולשיפור נוחות הנסיעה?

זו שאלה שהתשובה עליה מאוד קלה - כן.

וכמובן שזה תלוי מאוד איזה צמיגים היו לך לפני כן...

את רכב הקרטינג שלי קניתי מהבעלים הקודם עם צמיגים סיניים איכסה, החלפתי את הקדמיים ל- Continental Ecocontact 5, שהם צמיגים לגמרי בסדר לא איזה משהו וואוו בהגזמה, ובהן צדק שלא האמנתי עד כמה ההבדל כל כך מורגש בנסיעה מנהלתית-שגרתית רגילה לגמרי לנהג רגוע כמוני.

האחוריים כמעט חדשים אז נשארו על הרכב (גם סיניים כאמור, פיכסה לגמרי).

הצמיגים החדשים כל כך הרבה יותר שקטים, הבדל של שמיים וארץ. רעשי הרקע ירדו ב- 100%. כמו הבדל בין עם ובלי אטמי אוזניים על האוזניים.

ה"רכות" של הנסיעה (מה שזה לא אומר, כמובן שזה תלוי ברכב ובמתלים, בעד כמה הם נוקשים ו/או חדשים או רכים ו/או ישנים ושחוקים) - טובה יותר בהרבה.

נוחות הנסיעה? - רכב קרטינג נשאר רכב קרטינג.

האחיזה בהחלט השתפרה במגבלות נסיעת הסבא שלי.

  • אהבתי 1
פורסם

לגבי הגיטי שעלה כאן לא הייתי מתקרב,  מנסיון איתו הוא פשוט נבלה של צמיג. ברמה של צמיג סיני הכי זול שיש , בקיץ הם רועשים מאוד ובחורף הם מחזירים באחיזה נוראית . מתכנן להחליף אותם לקראת החורף הקרוב בקונטי שהוזכרו פה,(אותה מידה כמו של הcx30) כי לא יכול לסבול אותם יותר סך הכל שנתיים ו25 ק"מ איתם , אז אין שחיקה או משהו שדורש החלפה

הגיטי הגיע מקורי בצ'רי fx לא מבין איך רכב במחיר הזה (150k) מגיע עם צמיגים ברמה כזו מהמפעל. 

דרך אגב בדגמים חדשים יותר הם כבר מצוידים בצמיגים של קומהו שיותר טובים משעותית. 

 

  • רעיון טוב! 2
פורסם (נערך)

את שלי רכשתי בדיוק לפני שנה, תוצרת תאילנד, מתאריך ייצור יוני 24

עריכה אחרונה על ידי EliC25
  • רעיון טוב! 2
פורסם

רק לציין, שלפחות @meir_gi התקין ZE310R ולא ZE310. לא יודע מה @EliC25 התקין.

אלו עם סיומת R יובאו לארץ במהלך המלחמה/ייצור ZE320 בטורקיה שלא יובא.

ההבדלים בין השנים נידונו מספר פעמים ללא תובנות חד משמעיות מעבר לדירוג כנראה שונה בין השניים שהשפעתו בפועל טרם ידועה.

 

ובכל מקרה, כתב צ'ופצ'יק (בעל/עובד צמיגיה) לעיל שאינו מיובא כרגע. אולי בדק רק לגבי המידה הספציפית.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...