Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

פוסטים מומלצים

פורסם

יש לי דליפת גז ביחידה הראשית של המזגן - סיפור של 4500 ש"ח לתיקון כשהרכב שווה בערך 15K.

 

יש למישהו פתרונות יצירתיים לקירור הרכב ללא המזגן?

 

ראיתי כמה אופציות באליאקספרס, למישהו יש ניסיון עם זה? או רעיון אחר?

פורסם

מה זה ה"יחידה הראשית"? מדחס? מעבה? מאייד? יחידת הפיקוד?

אף אחד מהם לא צריך לעלות כל כך הרבה. אולי מאייד עם עבודת פירוק והרכבה של דשבורד, אבל בטוח שאפשר להוזיל עלויות.

 

המשמעות של אי תיקון מזגן היא השבתת הרכב. רכב ללא מזגן לא ראוי לשימוש.

עמוס

וַיִּשְׁמַע אַבְרָם, כִּי נִשְׁבָּה אָחִיו; וַיָּרֶק אֶת-חֲנִיכָיו יְלִידֵי בֵיתוֹ, שְׁמֹנָה עָשָׂר וּשְׁלֹשׁ מֵאוֹת, וַיִּרְדֹּף, עַד-דָּן.

פורסם
לפני 44 דקות, amosbmw כתב:

מה זה ה"יחידה הראשית"? מדחס? מעבה? מאייד? יחידת הפיקוד?

אף אחד מהם לא צריך לעלות כל כך הרבה. אולי מאייד עם עבודת פירוק והרכבה של דשבורד, אבל בטוח שאפשר להוזיל עלויות.

 

המשמעות של אי תיקון מזגן היא השבתת הרכב. רכב ללא מזגן לא ראוי לשימוש.

 

שמתי גז עם זרחן אצל איש מזגנים שאני סומך עליו.

אחרי 3 חודשים הרכב הפסיק לקרר וחזרתי אליו שיחפש מאיפה הדליפה.

 

מחיפוש שלו הוא לא ראה סימנים של זרחן מאיזור הצינורות וכל האיזור תחת מכסה המנוע והסיק שהדליפה ככל הנראה מהיחידה (ככה הוא קרא לזה) וצריך לפרק דאשבורד כדי להחליף.

 

העריך את העבודה ב-4,500 ש"ח.

 

למה אתה מתכוון שלא צריך לעלות הרבה? כמה בערך? ואיפה אפשר להוריד עלויות?

 

 

פורסם

כן כי בשאר החודשים המזג אויר ממש נעים כאן.. not.

 

החלק שאתה צריך, המאייד, לא מאוד יקר. אולי 500 שח לאחד חלופי. הסיפור כאן זה הרבה עבודה של פירוק הדשבורד. תחפש מישהו שיסכים לעשות את זה יותר בזול או שתעשה בעצמך.

 

מצרף קישור לפירוק ברכב עם הגה ימני. הפירוק נעשה למטרה אחרת אבל יכול לתת לך מושג על איזו עבודה מדובר.

https://youtu.be/xhiauBsBMWI?si=AhAEjMmnNrqtSi0h

 

עמוס

וַיִּשְׁמַע אַבְרָם, כִּי נִשְׁבָּה אָחִיו; וַיָּרֶק אֶת-חֲנִיכָיו יְלִידֵי בֵיתוֹ, שְׁמֹנָה עָשָׂר וּשְׁלֹשׁ מֵאוֹת, וַיִּרְדֹּף, עַד-דָּן.

פורסם

יש בשוק חומר אוטם דליפות שמגיע במזרק ומחדרים אותו למערכת דרך שסתום שרות לחץ נמוך. 

 

החומר יעיל רק נגד דליפות קטנות, אם כל הקרר יצא תוך 3 חודשים זו דליפה יחסית גדולה וספק אם זה יעזור אבל אתה יכול לנסות, את החומר צריך להחדיר למערכת עובדת (זאת אומרת כשיש בה קרר והמדחס נכנס לפעולה).

 

 

פורסם (נערך)
לפני 20 שעות, Maccabist כתב:

 

שמתי גז עם זרחן אצל איש מזגנים שאני סומך עליו.

אחרי 3 חודשים הרכב הפסיק לקרר וחזרתי אליו שיחפש מאיפה הדליפה.

 

מחיפוש שלו הוא לא ראה סימנים של זרחן מאיזור הצינורות וכל האיזור תחת מכסה המנוע והסיק שהדליפה ככל הנראה מהיחידה (ככה הוא קרא לזה) וצריך לפרק דאשבורד כדי להחליף.

 

העריך את העבודה ב-4,500 ש"ח.

 

למה אתה מתכוון שלא צריך לעלות הרבה? כמה בערך? ואיפה אפשר להוריד עלויות?

 

 

אני החלפתי מאדה (מה שנמצא מתחת לדשבורד), בקיה פיקנטו.

דליפת הגז היתה אצלי חלשה יחסית ומילאתי מספר פעמים גז עד שהדליפה הפכה לחזקה והגז נגמר תוך ימים, המזל שזה התרחש בחודש ינואר, הצלחתי למצוא מוסך שלקח ממני מחיר משמעותית זול יותר בהשוואה למה שהיה לוקח בחודשי האביב והקיץ.
אולי תנסה למלא בינתיים גז ולחפש מוסך שייתן הצעת מחיר זולה בחורף.

עריכה אחרונה על ידי beatman1
פורסם

הבעיה שאחרי 3 חודשים מילאתי שוב והפעם לאחר חודש זה כבר הפסיק לקרר.

 

 

בתאריך 15.8.2025 בשעה 19:59, beatman1 כתב:

אני החלפתי מאדה (מה שנמצא מתחת לדשבורד), בקיה פיקנטו.

דליפת הגז היתה אצלי חלשה יחסית ומילאתי מספר פעמים גז עד שהדליפה הפכה לחזקה והגז נגמר תוך ימים, המזל שזה התרחש בחודש ינואר, הצלחתי למצוא מוסך שלקח ממני מחיר משמעותית זול יותר בהשוואה למה שהיה לוקח בחודשי האביב והקיץ.
אולי תנסה למלא בינתיים גז ולחפש מוסך שייתן הצעת מחיר זולה בחורף.

 

כמה שילמת?

פורסם (נערך)

 

אתה צריך את המזגן לעונת הקיץ שמתחילה בחודש מאי ועד גג נובמבר.

 

אני מעריך שתצטרך למלא גז פעם אחת, אולי פעמיים בתקופה הזאת. נגיד שמילוי גז עולה 200 שקל

ונגיד שאתה צריך פעמיים בכל שנה = 400 שקל לשנה.
לדעתי שווה לשלם את הסכום הזה ורואה בו "דמי אחזקת מזגן" או משהו כזה.
 

זה שווה את זה, כי אחרת אי אפשר לנסוע ברכב בתקופה הזאת. זה פשוט בלתי נסבל.

וזה עדיף מאשר ללכת להחליף  "יחידה ראשית של המזגן" או מה שזה לא יהיה במחיר מופקע כזה.

 

אופציה נוספת היא לקבל חוות דעת אחרת, לא בטוח בכלל שצריך להחליף 'יחידה ראשית של המזגן' במחיר כזה

אולי מדובר בדליפה שאיש מזגנים מומחה ימצא ויתקן. יש גם מזרק שמכיל חומר מונע דליפות למערכת קירור ברכב

נדמה לי עלות של 200 שקל למזרק כזה שמכניסים לפתח מילוי הגז, החומר מתפשט ואמור לסתום חורים קטנים במיוחד

שכנראה מהם בורח הגז. שווה לנסות

 

 

עריכה אחרונה על ידי boli19
פורסם
לפני 15 דקות, boli19 כתב:

 

אתה צריך את המזגן לעונת הקיץ שמתחילה בחודש מאי ועד גג נובמבר.

 

אני מעריך שתצטרך למלא גז פעם אחת, אולי פעמיים בתקופה הזאת. נגיד שמילוי גז עולה 200 שקל

ונגיד שאתה צריך פעמיים בכל שנה = 400 שקל לשנה.
לדעתי שווה לשלם את הסכום הזה ורואה בו "דמי אחזקת מזגן" או משהו כזה.
 

זה שווה את זה, כי אחרת אי אפשר לנסוע ברכב בתקופה הזאת. זה פשוט בלתי נסבל.

וזה עדיף מאשר ללכת להחליף  "יחידה ראשית של המזגן" או מה שזה לא יהיה במחיר מופקע כזה.

 

אופציה נוספת היא לקבל חוות דעת אחרת, לא בטוח בכלל שצריך להחליף 'יחידה ראשית של המזגן' במחיר כזה

אולי מדובר בדליפה שאיש מזגנים מומחה ימצא ויתקן. יש גם מזרק שמכיל חומר מונע דליפות למערכת קירור ברכב

נדמה לי עלות של 200 שקל למזרק כזה שמכניסים לפתח מילוי הגז, החומר מתפשט ואמור לסתום חורים קטנים במיוחד

שכנראה מהם בורח הגז. שווה לנסות

 

 

 

אתה צודק, גם אני חשבתי למלא פעם בחודשיים-שלושה ולגמור סיפור.

 

הבעיה היא שאחרי 3 חודשים מילאתי וזה הספיק לחודש, החור גדל עם הזמן.

מאמין שאם אמלא שוב זה יחזיק לפחות מחודש ולכן זה כבר בלתי נמנע.

 

אנסה לקבל חוות דעת מאיש מקצוע נוסף, מקווה שזה יהיה משהו סבירץ

פורסם (נערך)

בפעם הבאה שאתה ממלא גז, תבקש להוסיף חומר כזה מונע דליפות
עולה 200 שקל בערך, אולי קצת יותר. אצלי בעבר פתר לי בעיה של דליפה של גז מזגן שלא נמצאה.

אחרי החומר הזה, לא דלף יותר גז עד היום. שווה לנסות, אולי יחסוך לך הרבה כסף ושעות של פירוקים.
-דליפות-33

עריכה אחרונה על ידי boli19
  • מעניין 1

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...