Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

פוסטים מומלצים

פורסם (נערך)
לפני 8 שעות, taranta כתב:

לא הייתי הולך על מעבדי אינטל דור 13\14. הייתי מחפש AMD. זולים יותר, חזקים יותר ובלי כל התקלות של מעבדי אינטל בזמן האחרון.

 

לגבי המק מיני - הופתעתי מתמחור הבסיס אבל אז ראיתי את עלות השדרוגים הפסיכית.

מסכים.

חשוב לבדוק מה הצריכת וואט ואיך הקירור. שלא תקבל משהו שצורח כל היום. יש גם לפטופים כאלה...

השאלה אם דוק tb זה דרישה הכרחית.

נדמה לי שראיתי usb4, אבל צריך לבדוק תמיד עניי י דרייברים וביצועים בדברים חדשים, גם ביצרנים מהשורה ובפרט כאשר הם מגיעים מיצרנים סיניים.

בעקרון יש amd מיני pc עם מעבד גרפי מובנה חזק בהרבה מהמעבד המובנה של אינטל עד לדור 12/13/14. לא סגור מה עם החדשים. בסוף קניתי mini pc צנוע שיחליף את הנוק המזדקן ומחשב גיימינג לילד.

זה היה המצב שבדקתי לפני שנה.

 

לגבי הm4 mini, המחיר ליחידת בסיס סבבה. אני תוהה אם אפשר להחליף זכרונות ולהוסיף דיסק. זה מחירים הזויים לחלוטין לחלוטין. להוסיף באיזור 1200  שחמ256 גיגה ל512 גיגה, זה חרפה. גם שדרוג ל32גיגה זה סכום מבהיל. 

 

דיסק 1טרה עלה בארץ סביב 400שח לאחד ממש ממש סבבה. אני קצת בספק שהם שמים את המפרט קצה בפנים. וגם אם כן, זה לא מתקרב למחיר של סמסונג הכי טוב.

עריכה אחרונה על ידי KipodYam
  • תגובות 84
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם
לפני כשעה, KipodYam כתב:

להחליף זכרונות ולהוסיף דיסק

ממה שהבנתי להחליף זכרונות לא ניתן. לא בטוח לגבי הדיסק.

יום טוב גם לך

פורסם (נערך)

זאת שיטת התמחור של אפל בעשור האחרון, בצורה עקבית למדי: גרסת בסיס יותר נגישה מהמתחרים, שדרוגי נפח/זיכרון בעלות פסיכית (שדרוג == קניית גרסה אחרת של נפח/זיכרון, אף אחד לא פותח כלום).

 

מה שמחזיר אותנו להגדרה מדויקת של צרכים וייעוד - לי מעולם לא היה צורך במחשב עם יותר מ-256 ג'יגה, אפילו 128. מי שלא שותה את הקפה שלו בבוקר בלי טרה וחצי לפחות של ג'אנק שאסף מהילדות - מק זה לא בשבילו ומחשבים קטנים בכללי זה לא בשבילו.

 

ולפני שיגידו "סרטים" - יש התקנים ניידים החל מ-dok וכלה ב-ssd חיצוני שעולים גרושים - עם זמן גישה/קריאה שהוא מעל ומעבר למה שנדרש לצפייה. כנ"ל צילומים.

עריכה אחרונה על ידי hans

אוכל את הכובע שהגיש לי avergel ומודה קבל עם ועדה שלפעמים מחשבים של אסוס מחזיקים מעמד אפילו מעל לשנה שלמה - אם נזכרים לעדכן את ה-bios.

פורסם

אין שום בעיה להוסיף ssd חיצוני מהיר (זה מה שאני עושה) ולגבי הזכרון הפנימי, יש מעט מאוד אנשים שצריכים יותר מזה גם על windows... עד לאחרונה, גירסאות הבסיס של המק מיני היו עם 8gb זכרון וגם זה היה ממש בסדר לגלישה, מסמכים וכו.

פורסם

לא הייתי ממליץ לאף אחד לקנות PC עם פחות מ521GB SSD ב2024-5. מספיק עדכון גירסה רציני לWINDOWS ואתה כבר במצוקת מקום גדולה.

פורסם
לפני שעתיים, KipodYam כתב:

לגבי הm4 mini, המחיר ליחידת בסיס סבבה. אני תוהה אם אפשר להחליף זכרונות ולהוסיף דיסק. זה מחירים הזויים לחלוטין לחלוטין. להוסיף באיזור 1200  שחמ256 גיגה ל512 גיגה, זה חרפה. גם שדרוג ל32גיגה זה סכום מבהיל. 

אי אפשר לשדרג.

אכן - אם אתה צריך מפרט יותר גבוהה זה מתחיל להיות פחות משתלם (אם אתה לא צריך גם מעבד יותר גבוהה).

 

זה מערכת system on a chip שמאפשרת הרבה יתרונות - אבל לוקחת הרבה - כמו שדרוגים.

 

לפני שעתיים, KipodYam כתב:

דיסק 1טרה עלה בארץ סביב 400שח לאחד ממש ממש סבבה. אני קצת בספק שהם שמים את המפרט קצה בפנים. וגם אם כן, זה לא מתקרב למחיר של סמסונג הכי טוב.

בקצרה אתה טועה - זה בהחלט מפרט קצה מבחינת הssd , המהירות והבקרים שלו.

למעשה הם אפילו עשו כמה רכישות בנושא (כמו אנוביט - חברה ישראלית שנרכשה על ידי אפל שעסקה בבקרי high end לssd) כדי להגיע למצב הזה.

זה לא איזה ssd מדף זול. (המחיר עדיין הזוי כן ? אבל המפרט לגמרי בטופ)

 

לפני 15 דקות, omerkot כתב:

גירסאות הבסיס של המק מיני היו עם 8gb זכרון וגם זה היה ממש בסדר לגלישה, מסמכים וכו.

נכון. להשוות לחלונות זה לא נכון.

יחד עם זאת - עם הקפיצה בזיכרון לai גם אפל שידרגו ל16 ג׳יגה בתור בסיס.

 

לפני 15 דקות, taranta כתב:

לא הייתי ממליץ לאף אחד לקנות PC עם פחות מ521GB SSD ב2024-5. מספיק עדכון גירסה רציני לWINDOWS ואתה כבר במצוקת מקום גדולה.

ההשוואה לpc פשוט לא רלוונטית פה. יש עדכוני גירסא כל כמה חודשים למק + עדכון גדול שנתי קבוע. הם לא לוקחים מעל כמה ג׳יגה בודדים - ורוב זה גם לשם ההורדה והעדכון - ולא מנפחים את מערכת ההפעלה בשוטף.

 

כמו שידידי האנס כתב - להגדלת הנפח משמעותית - אפשר להשתמש בהתקנים חיצוניים (כולל thunderbolt חיצוני - שעם רוחב פס של 40 ג׳יגה - פי 8 מusb c ממוצע - לא תיהיה שום האטה גם לכונן או אפילו כמה כוננים בraid הכי מהירים שאתה יכול להכניס). (ואז אתה יכול להשתמש גם בסוגי זיכרון גדולים יותר לאכסון גדול ואיטי או קטנים כמו כרטיסי m2 במארז חיצוני שיהיו פיצים ולא יצטרכו אפילו ספק כח נפרד)

 

זה בסופו של דבר small form factor desktop - הוא בגודל פיצי (עד שלא רואים את אחד החדשים - קשה להבין את הגודל.

מדובר על קופסא פיצית של 5 ס״מ גובה על 13 רוחב ועומק - ועם ביצועים מעולים.

ללא ספק כח חיצוני. הכמות כח מחשוב וביצועים שאתה מקבל מהקופסא הפיצית הזו היא פשוט מטורפת ברמה שפשוט אין מקביל לה - גם כשאתה בערך מכפיל את הגובה לכל הכיוונים. והחוסר יכולת שדרוג זה המחיר.

If living is for learning

Then dying is forgetting

פורסם
לפני 9 דקות, Liviur כתב:

ההשוואה לpc פשוט לא רלוונטית פה. יש עדכוני גירסא כל כמה חודשים למק + עדכון גדול שנתי קבוע. הם לא לוקחים מעל כמה ג׳יגה בודדים - ורוב זה גם לשם ההורדה והעדכון - ולא מנפחים את מערכת ההפעלה בשוטף.

 

 

רק שפותח השרשור מדבר בפירוש על PC ואחת האפשרויות העלו לו היא להריץ WINDOWS על M4 MINI.

פורסם

הופיע לי במייל הבוקר...

https://www.makeuseof.com/why-ill-never-buy-another-laptop/?utm_medium=newsletter&utm_campaign=MUO-202412240800&utm_source=MUO-NL&user=aGFpbS5nYWRkYXNpQGVnbS5uZXQ&lctg=7dd18a25d3daa0ec58d1f04727c77c9b890dfccc31035548e4bdb535511acb51

 

אנחנו מתפצלים בוויכוח לשני כיוונים, מאק מול PC ולאפטופ מול דאסקטופ.

 

באופן אישי אני לא מוכן לגעת בתפוח הנגוס עקב גישת הגן הסגור שלהם, אני לא מעוניין במישכון האשכים שלי בחברה ללא תחליף.

 

בנוגע לביצועים/מחיר וביצועים/הספק אני מוצא כי זה חשוב פחות, יכולות המחשבים הולכות ועולות כל שנה עקב שיפורים בטכנולוגיה ושינוים במבנה המערכת (כרטיס מסך, יחידת AI חומרתית וכו') כך שמגבלות הביצועים נהיות זניחות. 

 

לסבר את האוזן, המערכת האחרונה שהרכבתי (לפני כמעט שנתיים) כוללת:

MSI PRO Z790-A WiFi ProSeries

i7-13700K 

Kingston FURY Renegade Silver 32GB KF564C32RSK2-32

Thermalright PS120SE

ARCTIC MX-6

asus rog strix 850w gold modular (משומש)

סה"כ כ 4 אש"ח.... התעלמתי מחלקים היקפיים (קשיחים, מארז, עכבר, מסך וכו') כי הם כבר היו לי.

 

וכשכל הליבות רצות בעומס מלא ב 5.5 ג'גה הרץ (וצריכת הספק של כמעט 300 וואט🤥) אני ממש לא נתקל בבעיה של כוח עיבוד☺️

פורסם

ממילא היום כח עיבוד זה ממש לא בעיה ל95% מהמעבדים מלבד למטלות ספציפיות מאוד.

אני עם מעבד בן 5 שנים ולא מרגיש שום שיהוק (מעבד שאמנם היה קצת OVERKILL אבל עדיין).

פורסם
לפני 8 שעות, taranta כתב:

 

רק שפותח השרשור מדבר בפירוש על PC ואחת האפשרויות העלו לו היא להריץ WINDOWS על M4 MINI.

שכאמור לא רלוונטית לשימושים שלו.

(בגלל windows arm וגם בגלל משחקים שזו אחת הסיבות)

 

@Haim_gds אין גן סגור במערכת ההפעלה של מק. אם כבר זו מערכת יוניקס שאם אתה רוצה הרבה יותר חזקה מחלונות ולכן המון חברות נותנות אותם כמחשבי מפתחים. כולל מתחרות ישירות של אפל כמו גוגל.

 

 

If living is for learning

Then dying is forgetting

פורסם
בתאריך 25.12.2024 בשעה 22:07, taranta כתב:

.גבי המק מיני - הופתעתי מתמחור הבסיס אבל אז ראיתי את עלות השדרוגים הפסיכית.

 

בטח גם נראית מופתע, כי לא ציפיתי לזה?! 

 

עלות השדרוגים למקרה הזה, לא מעניינת. הדבר היחיד שאולי דורש שדרוג זה האחסון, אבל אז פשוט קונים דיסק חיצוני שהוא לא פחות מהיר, וסוגרים את הפינה. 

 

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

פורסם
בתאריך 26.12.2024 בשעה 17:41, Liviur כתב:

@Haim_gds אין גן סגור במערכת ההפעלה של מק. אם כבר זו מערכת יוניקס שאם אתה רוצה הרבה יותר חזקה מחלונות ולכן המון חברות נותנות אותם כמחשבי מפתחים. כולל מתחרות ישירות של אפל כמו גוגל.

התכוונתי לאקו-סיסטם של אפל, לא ספציפית למ"ה. בווינדוס ניתן לקבל שירותי דואר מגוגל, לנהל ע"י האוטלוק של מקרוסופט ולגבות לענן של אמאזון. ממה שאני זוכר, אפל לא נותנת גישה כזו לשירותים הפרטיים שלה.

אני יודע שמערכת יוניקס יותר חזקה מחלונות אך הסיבה שאני (ולא מעט אחרים) נשאר עם ווינדוס (שנהפכת להיות יותר ויותר מחורבנת עם התקדמות הגירסאות) היא כי ישנן לא מעט תוכנות להן אני זקוק שעובדות רק תחת ווינדוס. למי שמשתמש במחשב לגלישה, מדייה, התקשקשות עם אנשים וכו' יכול לעבוד עם כל מ"ה, אבל מי שמשתמש בעבודה בתוכנה כגון cadence (אני למשל😉) אין מה לעשות עם מק.

וזה עוד לפני שדיברנו על הכמות העצומה של תוכנות shareware/freeware לווינדוס.

פורסם
לפני 20 דקות, Haim_gds כתב:

התכוונתי לאקו-סיסטם של אפל, לא ספציפית למ"ה. בווינדוס ניתן לקבל שירותי דואר מגוגל, לנהל ע"י האוטלוק של מקרוסופט ולגבות לענן של אמאזון

התחלת עם דוגמא גרועה, האפליקציות של מיקרוסופט ושירותי הענן של גוגל/אמזון עובדים מצויין עם מק. 

 

לגבי כלי cad/eda, חלק לא מבוטל מהם מציע גירסאות ללינוקס וניתן להתקנה על מק. אבל צריך לבחון כל מקרה לגופו.

 

בנושא של תוכנות פירטיות (עאלק שרוור פריוור, על מי אתה עובד 🤣) בהחלט אין לווינדוס תחליף.

יום טוב גם לך

פורסם
לפני 3 שעות, Haim_gds כתב:

דואר מגוגל, לנהל ע"י האוטלוק של מקרוסופט ולגבות לענן של אמאזון

2 מהחברות שציינת מפתחות את המערכות שלהם על מק ושלושתן פורסות את השירותים שלהן על לינוקס בענן … לא ברור לי על מה אתה מדבר בכלל…

 

אז יש את התחום האיזוטרי פה ושם שהתוכנות בו עדיין לחלונות - יש גם לא מעט תחומים הפוכים אגב (מוזיקה , וידאו , פיתוח וכו) שבו הכלים למק עדיפים ויציבים משמעותית (חלק מזה בגלל מערכת ההפעלה - לדוגמא באודיו עם הshitshow שהוא real time drivers בחלונות לעומת מק … סטודיוים לא מחזיקים מק ליופי)

 

אני לא יודע מתי העפת מבט במק לאחרונה לגבי תוכנות - אבל כמעט אין תוכנה שאין לה גירסא למק / תחליף למק עם אותו מודל תשלום. אלא אם כן כמו שידידי ציין אתה מחפש ״מושאל״

 

חוץ ממשחקים - שם באמת למק אין מענה. לא בגלל שהטכנולוגיה לא שם (למעשה metal עדיפה משמעותית בהמון דברים כולל אופטימיזציות לכל מה שיש על חלונות) אלא בגלל חוסר יכולת שדרוג לכרטיסי מסך חיצוניים רציניים (וזו בהחלט בחירה של אפל) וחוסר השקעה בשוק (גם מצד אפל וגם מצב מפתחות)

ועדיין עולם הpc זה כבר שאריות בימינו לעומת קונסולות.

 

אה , יש עוד תחום - vr. אין למק תמיכה רבע מקיפה כמו לpc בנושא. אבל שוב - איזוטרי.

If living is for learning

Then dying is forgetting

פורסם
לפני 5 שעות, Haim_gds כתב:

היא כי ישנן לא מעט תוכנות להן אני זקוק שעובדות רק תחת ווינדוס. 😉

הסיבה שתוכנה מסוימת עובדת רק תחת וינדוס היא... שאף אחד לא טרח לפתח לה גרסה ליוניקס. ומה שמגיע ללינוקס מגיע למק. ברגע שנחצה הסף - בכל תחום - חלונות מושלך לפח האשפה.

התעשיות הגדולות והמסורתיות מטבען נעות באיטיות ולכן נשארות בחלונות ויישארו שם עוד שנים רבות, כי כל האקוסיסטם כבר בנוי מסביב. אינרציה בקיצור.

 

אגב, ברמות הגבוהות של אודיו/וידאו מי ששולט זה בכלל לינוקס, לא מק ולא חלונות, אבל זה כבר השפיץ של האזוטרי.

  • מצחיק 1

אוכל את הכובע שהגיש לי avergel ומודה קבל עם ועדה שלפעמים מחשבים של אסוס מחזיקים מעמד אפילו מעל לשנה שלמה - אם נזכרים לעדכן את ה-bios.


×
×
  • תוכן חדש...