Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

פוסטים מומלצים

פורסם

אחת ולתמיד - אתה לא חי בוואקום. יש מיליון מערכות מסביבך שדואגות שתוכל לעבוד. זה שאתה לא מודע להן לא אומר שהן לא קיימות. וכן, גם להרשאות יש חלק בזה, אבל כאמור הן חלקיק פצפון מהINFRA.

הייתי מתעסק ביום יום עם עשרות כמוך שלא מבינים למה חסום? ולמה אי אפשר? אבל רק רציתי...

למזלי כבר התקדמתי מאז ואת הההתעסקות עם משתמשי קצה אני משאיר לצוותים אחרים.

 

  • תגובות 84
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם
לפני שעתיים, Haim_gds כתב:

דרך אגב ראיתי יותר מקים בסדרות וסרטים אמריקאים מאשר נתקלתי בעולם האמיתי🙂 ואני עובד בסביבת פיתוח (חומרה/תוכנה) יותר מ 30 שנה...

סבבה , אני ״רק״ 25 בתוכנה

מתוכם ב15 האחרונות כל החברות שעבדתי בהן (מסטארטאפים ועד גאמפא) רק במק.

🤷‍♂️

לפני 42 דקות, hans כתב:

אה, ואי אפשר לפתח ל-iOS בלי מק אז... מכירים את הדבר הזה שנקרא אפליקציות לטלפון? כן, אפילו

גם לפתח לאנדרואיד בחלונות זה מקסימום קוריוז. לא קורה בשוק

 

וגם את רוב הבקאנד וfront end web

ועיצוב

🤷‍♂️ אז נשאר desktop apps לחלונות בערך.

לפני 26 דקות, taranta כתב:

ובשביל זה צריך דומיין, WINDOWS,AD,GPO,DNS ועוד מיליון מערכות שקופות בשבילך שבלעדיהן לא תוכל לעבוד. וזו הסיבה שכל ארגון גדול מתבסס ויתבסס על WINDOWS בעתיד הקרוב וכנראה גם הדי רחוק.

בתקווה שINTUNE מתישהו יאפשר לנהל גם מקים בצורה סבירה. 

לכל מה שכתבת כולל mdm מעולים יש תחליף למק בין Okta לcrowdstrike לדוגמא

וכל השרתי dns domain וכו על לינוקס

לפני שעתיים, Haim_gds כתב:

דרך אגב ראיתי יותר מקים בסדרות וסרטים אמריקאים מאשר נתקלתי בעולם האמיתי🙂 ואני עובד בסביבת פיתוח (חומרה/תוכנה) יותר מ 30 שנה...

סבבה , אני ״רק״ 25 בתוכנה

מתוכם ב15 האחרונות כל החברות שעבדתי בהן (מסטארטאפים ועד גאמפא) רק במק.

🤷‍♂️

לפני 42 דקות, hans כתב:

אה, ואי אפשר לפתח ל-iOS בלי מק אז... מכירים את הדבר הזה שנקרא אפליקציות לטלפון? כן, אפילו

גם לפתח לאנדרואיד בחלונות זה מקסימום קוריוז. לא קורה בשוק

 

וגם את רוב הבקאנד וfront end web

ועיצוב

🤷‍♂️ אז נשאר desktop apps לחלונות בערך.

לפני 26 דקות, taranta כתב:

ובשביל זה צריך דומיין, WINDOWS,AD,GPO,DNS ועוד מיליון מערכות שקופות בשבילך שבלעדיהן לא תוכל לעבוד. וזו הסיבה שכל ארגון גדול מתבסס ויתבסס על WINDOWS בעתיד הקרוב וכנראה גם הדי רחוק.

בתקווה שINTUNE מתישהו יאפשר לנהל גם מקים בצורה סבירה. 

לכל מה שכתבת כולל mdm מעולים יש תחליף למק בין Okta לcrowdstrike לדוגמא

וכל השרתי dns domain וכו על לינוקס

 

 

בא נגיד בעדינות שאני מכיר דיי הרבה אירגונים גדולים משמעותית מהחברות הכי גדולות בישראל - שלא מנוהלים עם windows בכלל.

לא עבור domain , לא עבור asset management , בטח לא עבור אבטחת מידע (חלונות היה קוריוז בזה עוד כשעבדתי בצק פוינט לפני שני עשורים) , לא מבחינת רשת (לא היה דבר גם כשעבדתי Avaya לפני כמעט 3 עשורים)

 

חלונות מאוד שימושית לsmb עד עסקים בינוניים עם דרישות נמוכות וצורך בit פשוט.

If living is for learning

Then dying is forgetting

פורסם

DNS על לינוקס - סבבה. דומיין - בהצלחה...

CROWDSTRIKE חחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחח. אין לי מושג איך לא שרפו את הביזיון הזה.

  • מצחיק 1
פורסם (נערך)

היתה להם חתיכת פדיחה

שאגב כנקודה משעשעת - לא השפיע על מק 😂

ועדיין

רוב הinfra היום בחברות יושב בענן על שרתי של אמזון וגוגל ורץ על לינוקס. (וחצי מהזמן בכלל על ידי שירותים מנוהלים ולא מקונפג אפילו יותר על ידי הit אלא יותר מתופעל)

והit המקומי - יותר תלוי בצרכי החברה.

 

עכשיו סה״כ בעולם - אין ספק שמק עצמו מחשב קוריוז בפני עצמו עדיין כן ?

אבל לעבודה וכו - העולם כבר לא נשלט על ידי חלונות. בטח שלא בטק. (שיותר רחב מפיתוח חומרה…)

עריכה אחרונה על ידי Liviur

If living is for learning

Then dying is forgetting

פורסם

בלי קשר לפדיחה המטורפת שלהם - האייג'נט שלהם כבד ומציק מאוד (גם אותו יש אצלנו).

לגבי העננים - כן ולא. העלויות שם מטורפות. כל חברה בינונית-גדולה ומעלה מחזיקה כמה שיכולה ON-PREM ומה שחייבת בענן. 

 

אגב, אם לא מובן מתוכן הודעותי - אני עוסק בתחום בחברה גלובלית עם עשרות אלפי משתמשים. אני כותב על היום-יום שלי.

 

אני שם לב שאתה חוזר כל הזמן לרמת משתמש הקצה (המפתח במקרה שלך) ואני מדבר יותר על הINFRA ושם אין מה לעשות - העולם הזה נשלט ע"י WINDOWS SERVER.

פורסם (נערך)

בסדר, הבנו שאתה ב-IT ושבזכותך העולם עומד על הרגליים. משתחווים ומהללים. 

 

שמח?

 

עכשיו תענה על השאלה שלי בנוגע לפיתוח צ'יפים ועל הקשר בין הרשאות לפיתוח.

 

(מותר לך להגיד שאין לך ניסיון בלינוקס/ענן, כן? לא בושה)

 

תגיד, ליביו, איך היית מגדיר את המקום הזה שעבדנו בו פעם? חברה גלובלית? 😁

לפני 33 דקות, taranta כתב:

אחת ולתמיד - אתה לא חי בוואקום

למזלי כבר התקדמתי מאז (...)

כל עוד לא עסקת בלינוקס לא התקדמת לכלום. ההארה ממתינה לך. עוד יש לך סיכוי. תן לזה צ'אנס לפני שאתה הופך למקבילה בהייטק של הזקן בפיג'מה על המרפסת שצועק על הילדים שמשחקים בחוץ.

עריכה אחרונה על ידי hans
  • מצחיק 2

אוכל את הכובע שהגיש לי avergel ומודה קבל עם ועדה שלפעמים מחשבים של אסוס מחזיקים מעמד אפילו מעל לשנה שלמה - אם נזכרים לעדכן את ה-bios.

פורסם

אתה פשוט מצחיק אותי. אתה חי בעולם שבו אתה רואה 20 סנטימטר מסביבך ולא קולט כמה מערכות קיימות כדי שהמק המסכן שלך יוכל להשתלב בארגון. עזוב את המק שלך - כדי שבכלל יהיה ארגון. בקיצור - מפתח טיפוסי :)

יש סיבה לגישה שלי - המפתחות של הארגון בידיים שלי. הגדרת התפקיד היא מבט הוליסטי על כל המערכות (של הצוות שלי ואלו שמשתלבות בו).

אה, ואני מתעסק די והותר עם לינוקס. כל VIRTUAL APPLIANCE היום רץ על לינוקס כלשהו, מESXI ועד ONEVIEW.

 

פורסם (נערך)

בינתיים אתה יושב יפה על המשבצת הסטריאוטיפית של IT חלונות עם אגו מנופח שהוא בטוח שהוא לכל הפחות מתת האל לאנושות. לא יצר כלום בחייו אבל למי אכפת, המפתחות אצלו והשליטה אצלו והוא ינופף בפני כולם, כולל המנכ"ל, שבעצם הוא-הוא האיבר הכי חיוני בארגון ושבלעדיו הכול קורס. בהצלחה בראיונות עבודה...

 

Virtual applianace ריבונו של... אני מדבר על שרתים! אמיתיים! שרצים על מכונות אמיתיות! ומייצרים כסף! מוצר! לא ארגון! משהו! עשייה! 

 

 

עריכה אחרונה על ידי hans
  • מצחיק 2

אוכל את הכובע שהגיש לי avergel ומודה קבל עם ועדה שלפעמים מחשבים של אסוס מחזיקים מעמד אפילו מעל לשנה שלמה - אם נזכרים לעדכן את ה-bios.

פורסם

חח טוב. המנכ"ל מחזיק אותי בגלל העיניים היפות שלי (ואת כל הצוות שלי ובעצם את כל הIT. מי צריך אותנו בכלל).

לגבי אגו מנופח - אני לא מנסה לומר לך איך לעשות את העבודה שלך, אל תנסה לומר לי איך לעשות את שלי.

אה, ומפתחים כמוך מחליפים כמו גרביים, לבא בתור יקח בדיוק יומיים להמשיך מהנקודה שעצרת (בהנחה כמובן שטרחת לתעד). להחזיק תרשים זרימה של כל הארגון בראש לוקח חודשים ושנים. אז לא, אני לא דואג מראיונות עבודה. אולי כדאי שאתה תתחיל. 

פורסם (נערך)

מה שמנסים להגיד לך זה שיש IT שאיננו מבוסס חלונות ביקום, והוא אפילו מקיים כמה מאות אלפי מקומות עבודה בעולם, אבל כמו שכבר כתבתי לך בעבר - מותר לך להגיד שאין לך ניסיון בזה. לא בושה.

 

ואיך שאתה מתייחס לכל מי שנחשב "תחתיך" בחברה שלך (אני לא נעלב מזה) אומרת דרשני. בחיים לא אדבר ככה על התלתיסט/ממדלת/אמנית מהקיוביקל הסמוך. 

עריכה אחרונה על ידי hans
  • משעמם 1
  • רעיון טוב! 1

אוכל את הכובע שהגיש לי avergel ומודה קבל עם ועדה שלפעמים מחשבים של אסוס מחזיקים מעמד אפילו מעל לשנה שלמה - אם נזכרים לעדכן את ה-bios.

פורסם (נערך)

טרנטה ידידי - עבדתי בחברות של עשרות אלפי משתמשים ואחת אפילו עם מליונים (אמזון) - ללא שום infra פיזי on site.

 

שירותי ענן מנוהלים עולים יותר , להקים אותם על מכונות ec2 כבר לא. וזה מה שרוב החברות עושות.

מעבר לit כן ? אינפרה לדוגמא שמחזיק את מערכת הזמנות האוכל הגדולה בעולם.

 

כשאני והאנס עבדנו ביחד - החברה שירתה מליוני משתמשים ביום על פני כל הגלובוס ללא שום שרת חלונות (ואלפי משתמשים במערכות ניהול וגישה לניהול תוכן) - ״במקרה״ גם שם שנינו עבדנו על חלקים שונים של התשתיות האלו - כולל כתיבה , deployment וניהול יומיומי…

 

אתה מדבר על זה מצד it מול אדם שכתב מערכות כאלו בסקייל במקרה הזה - וניהל אותם ביומיום (האנס)

 

אין חלונות בinfra של כמעט אף חברה רצינית גלובלית בסקייל. זה כבר מיעוט בימינו.

אולי בit פנימי.

זה הרבה יותר נפוץ בישראל אגב מסיבות היסטוריות (מרכזי פיתוח של מייקרוסופט , ועבודה צמודה עם הצבא והאוניברסיטאות בארץ מצד מייקרוסופט) - אבל בשוק העולמי זה לגמרי פחות נפוץ.

 

וכן crowd strike קליינט סיוט 😂

עריכה אחרונה על ידי Liviur
  • מעניין 1

If living is for learning

Then dying is forgetting

פורסם (נערך)

אוקיי. אז בוא באמת נדייק מינוחים. אולי שם המחלוקת בינינו. כשאני מדבר על INFRA אני אכן מדבר על IT פנימי - מערכות הארגון. זה גם מה שטענתי לאורך כל הדרך.

גם ברמת משתמש הקצה (המפתחים) WINDOWS SERVER ממש לא אמר את מילתו האחרונה אבל כאמור - שם זה תלוי שימוש ושם אני אכן מסכים איתך.

אם תקים היום ארגון מ0 אתה תוכל להקים אותו לא מבוסס AD ולהשתמש בשרשרת של מוצרים תחליפיים. האם זה יעבוד? כן. האם תהיה לך את כל הפונקציונליות של מערכת מבוססת AD - חד וחלק לא.

(דוגמא מהכיוון ההפוך - הזכרתי שלINTUNE יש אפשרות לנהל מקים. האם יש לו את היכולות של פתרונות של אפל? רחוק מאוד מכך.)  

יש ארגונים קטנים שזה סבבה להם, יש ארגונים ששיקולים נוספים(יריבות עסקית לדוגמא) יתנו החלטה לא לבסס על AD.

 

אם יש משהו שלמדתי כשעברתי לרמת הGLOBAL היא שפתרון ניהולי עדיף על פתרון אלגנטי (עד כמה שזה ממש סותר את הDNA שלי). כשאתה מנהל מאות אלפי שרתים (ואני עוד הצוות הקטן בחברה..) אתה חייב פתרון שיאפשר לנהל בצורה המיטבית והאינטגרטיבית ביותר. ואת זה אף אחד לא לוקח מAD בזמן הקרוב.

 

לגבי עלויות מכונות  - חולק עליך. העלויות עדיין פסיכיות. להביא את אמזון שAWS שייך לה זו לא בדיוק הוכחה לעלויות..

 

ולצורך העניין - אני אחראי בארגון על מאות אלפי VMים ONPREM, עוד כמה עשרות אלפים בענן (60% AZURE  ו35% AWS. השאר GCS) ושאר פתרונות שונים ומשונים.

 

ונקודה אחרונה - בשנים האחרונות עיקר המיקוד שלי הוא על וירטואליזציה (ON PREM ובענן) ופחות על שאר שירותי הAD שאנחנו נותנים. לא קשרתי את גורלי דווקא בWINDOWS ועדיין אני חושב שאין כיום פתרון הוליסטי אחר ברמתו.

 

וכדי שנסיים במשהו מוסכם - כולנו שונאים את IS...

עריכה אחרונה על ידי taranta
פורסם
לפני 42 דקות, taranta כתב:

יש ארגונים קטנים שזה סבבה להם, יש ארגונים ששיקולים נוספים(יריבות עסקית לדוגמא) יתנו החלטה לא לבסס על AD.

עבדתי בארגונים גדולים לא מבוססים על AD. כאמור נתתי כמה דוגמאות של ארגונים (בטק בעיקר) מבוססי מק בעיקרים -> שגם לא משתמשים בad. מה שאני כן מסכים זה שבתעשיה היותר מסורתית עדיין נצמדים לזה.

 

לפני 43 דקות, taranta כתב:

לגבי עלויות מכונות  - חולק עליך. העלויות עדיין פסיכיות. להביא את אמזון שAWS שייך לה זו לא בדיוק הוכחה לעלויות..

הדוגמאות שנתתי לא מקריות.

למעשה בתחום שלי אני באמת מתקשה לחשוב מתי פעם אחרונה דיברתי עם חברה שיש לה שרתים on premise חוץ מדוגמאות של אבטחת מידע או מפלצות ענק שמריצות custom hardware (יש קצת בai אבל הרבה לדוגמא בgaming מבוסס סטרימינג , קידוד וידאו בתור שירות , cdn וסימולציות שבהן התשתית היא המוצר וכו).

בחברות שמריצות שירותים שהם המוצר ולא חומרה - באמת שלא הרבה (שלא עצומות ובודדות).

לכן הפרדתי בין שירותים מנוהלים (כמו רוב aws) להרצה מכונות מושכרות (וירטואליות או פיזיות). כל עוד מה שנחוץ זה deployment של שרתים על לינוקס - העולם לגמרי שם. (אגב כולל חברות ענק - גם אפל מריצה בחלוקה בין הספקיות ענן הגדולות מאחורי הקלעים ושומרת on premise רק דברים מ א ו ד ספציפיים כמו private cloud , חתימות ואישורים לחנות וכו - חלק מדרישות אבטחה , חלק מדרישות חומרה ספציפיות).

 

בכ״א נשמע שהסטאפ שאתה עובד עליו מאוד ספציפי ובסדר גודל מאוד מיוחד (ללא שום ציניות) - אבל ברוב החברות הסקייל הוא בעיקר חיצוני ומנוהל כמו שכתבתי בעוד הפנימי מוגבל יותר. והדרישות בהתאם (ניהול צי מחשבים מבוסס mdm שקיימים כמה וכמה בשוק לדוגמא + מערכת כמו okta לaccess management וsplit tunnel vpn + מייל עסקי של gmail -> סטאפ שgoes a long way ללא מחשב חלונות אחד בדרך או צורך בad בכלל … )

If living is for learning

Then dying is forgetting

פורסם
בתאריך 23.12.2024 בשעה 14:19, omerkot כתב:

המק מיני M4 החדש הוא מפלצת במחיר רצפה... קניתי אחד ברגע שהוא הגיע לארץ והוא המחשב העיקרי שלי בבית.

יש לי גם מחשב קטן של מיניזפורום עם מעבד של AMD שקניתי מאמאזון לפני שנה וחצי ומחובר לטלויזיה בסלון. הוא בסדר אבל הוא לא בר תחרות לM4.

 

איך הוא גם גיימינג? ספיציפית סטארקראפט 2.

אני עובר דירה ועמדת המחשב החדשה שלי תהיה קטנה. מאוד רוצה להתפטר מהפיסי גיימינג הענק שלי ולהחליף למשהו קטן

(Sold) Chevrolet Aveo 2006

Citroen C3 2017

C5 Air Cross 2020


×
×
  • תוכן חדש...