Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

פוסטים מומלצים

פורסם (נערך)
לפני 6 שעות, PinkDolphin כתב:

כמעט כל היפניות ייעלמו בתור מותגים גלובלים תוך 5-7 שנים, כיון שהם לא עשו את המעבר לחשמליות מספיק מהר (וטויוטה עדיין מנסה להימנע ממנו).

 

טענה מופרכת בהתחשב בכך ששוק הרכבים החשמליים נמצא במצב של קריסה מוחלטת, הביקושים באירופה ובארה"ב נעלמו, שוק הרכבים המשומשים קורס, ובסקרים שנעשו אנשים שכבר קנו רכבים חשמליים אומרים שהרכב הבא שלהם יהיה עם מנוע בעירה פנימית.

 

לפני 6 שעות, PinkDolphin כתב:

לסובארו ומאזדה אין משאבים מספיקים לתיכנון פלטפורמות חשמליות, אז הן נסמכות על טויוטה (שעושה עבודה גרועה, וגם משפיעה עליהן). והעובדה שיש לטויוטה אחוזים מהן רק דופקת אותן עוד יותר. מאזדה נכשלה באסטרטגיה של שימוש במנוע ואנקל כמאריך-טווח לפלאג-אין. ניסאן נכשלת בשימוש בהיברידי סידרתי ללא תקע (e-POWER) כתחליף לחישמול מלא.

 

ליצרנים סיניים, שנכנסו לשוק משום מקום, יש משאבים בעוד שלמאזדה ולסובארו אין? לא מסתדר. רכב חשמלי, מבחינות רבות, קל יותר לייצור בהשוואה לרכב עם מנוע בעירה פנימית. זו הסיבה לכך שאנו רואים כל כך הרבה שחקנים חדשים נכנסים לשוק הרכב. אפשר לטעון שהיפנים לא מאמינים ברכב חשמלי, ולכן לא השקיעו במעבר אליו, והשמרנות שלהם עלולה להתנקם בהם. מצד שני, טויוטה, שלעולם לא האמינה בטכנולוגיית EV וטוענת שמימן הוא הפתרון האמיתי, דווקא מסתדרת יפה מאוד הודות להשקעתה ברכבים היברידיים.

 

לפני 6 שעות, PinkDolphin כתב:

מיצובישי עומדת להיעלם בארה״ב, וגם להם אין כסף לתיכנון פלטפורמות משלהם.

 

מיצובישי הוא יצרן שדועך כבר הרבה מאוד שנים. 

 

עריכה אחרונה על ידי Cranky_CPA
פורסם
לפני 5 שעות, Cranky_CPA כתב:

ליצרנים סיניים, שנכנסו לשוק משום מקום, יש משאבים בעוד שלמאזדה ולסובארו אין? לא מסתדר.

מסתדר ועוד איך. הממשלה שם תומכת ומכוונת יצרנים לאג'נדה שהיא רוצה וקובעת.

אחת הסיבות להטלת מכסים ספציפיים על תוצרת סינית, כדי שלא יציפו את השוק במחירי הפסד

שהממשלה הסינית תספוג עבורם. אין שם שוק חופשי במושגים מערביים.

  • רעיון טוב! 3
פורסם
לפני 16 שעות, PinkDolphin כתב:

התחזית שלי:
ניסאן כבר מתה (זומבי שבקושי עושה קולות)
את הונדה תציל, אם בכלל, רק העובדה שהיא יצרנית הדו״ג הגדולה בעולם (20 מליון בשנה). איחוד עם ניסאן רק ידפוק את שתיהן, כי הן מתחרות ישירות בכל קשת המוצרים.

כמעט כל היפניות ייעלמו בתור מותגים גלובלים תוך 5-7 שנים, כיון שהם לא עשו את המעבר לחשמליות מספיק מהר (וטויוטה עדיין מנסה להימנע ממנו).
לסובארו ומאזדה אין משאבים מספיקים לתיכנון פלטפורמות חשמליות, אז הן נסמכות על טויוטה (שעושה עבודה גרועה, וגם משפיעה עליהן). והעובדה שיש לטויוטה אחוזים מהן רק דופקת אותן עוד יותר. מאזדה נכשלה באסטרטגיה של שימוש במנוע ואנקל כמאריך-טווח לפלאג-אין. ניסאן נכשלת בשימוש בהיברידי סידרתי ללא תקע (e-POWER) כתחליף לחישמול מלא.
מיצובישי עומדת להיעלם בארה״ב, וגם להם אין כסף לתיכנון פלטפורמות משלהם.

אז מי אולי תישאר? סוזוקי. למה? כי באופן אירוני, הם מוכרים מספיק מכוניות בע״פ זולות בעולם השלישי שלא יטיל עליהן מגבלות, שיהיה להם זמן מספיק לעשות את המעבר לחשמל בשאר העולם. והם היצרן היפני היחיד שמתכנן שרוב המכוניות שלו תהיינה חשמליות עד 2035.

 

לניסאן, טויוטה ומיצובישי יש מספיק דגמים שלא מוכרים לנו שנמכרים במדינות עולם שלישי.

מיצובישי היתה אמורה לצאת מאירופה, אבל קיבלה חבל הצלה בדמות השת"פ עם רנו ניסאן, ההיצע האירופאי שלהם מסתכם בגרסאות פלאג אין לאקליפס והאאוטלנדר שעשו חזרה לאירופה ובשאר הדגמים באירופה היא מותג מדבקה של דגמי רנו (קליאו וקפצ'ור) - היצע הדגמים כיום של מיצובישי בארץ הוא כולו דגמים בתקינה אמריקאית וקנדית.

סוזוקי ש"שורדת" כבר יצאה לפני למעלה מעשור מהשוק הצפון האמריקאי, בזמן שטויוטה וניסאן מוכרות שם בכמויות.

גם אצלה חלק ההיצע האירופאי הוא דגמי מדבקה של טויוטה.

קאליפרים צהובים בגודל של הטוסטר שיש לאמא שלי במטבח

ודיסקים בגודל של מגש פיצה .

פורסם
בתאריך 29.12.2024 בשעה 04:17, PinkDolphin כתב:

התחזית שלי:
ניסאן כבר מתה (זומבי שבקושי עושה קולות)
.../ איחוד עם ניסאן רק ידפוק את שתיהן, כי הן מתחרות ישירות בכל קשת המוצרים.

מסתבר שקרלוס גוהן מחזיק באותה דעה...

https://thecar.co.il/קרלוס-גוהן-הונדה-לא-תציל-את-ניסאן/

פורסם
לפני 5 שעות, BoazB11 כתב:

מסתבר שקרלוס גוהן מחזיק באותה דעה...

https://thecar.co.il/קרלוס-גוהן-הונדה-לא-תציל-את-ניסאן/

נראית לי דעה די טבעית.
כבר 100 שנה ששוק במכוניות מתמזג לפחות ופחות חברות יותר ויותר גדולות. כבר 10-15 שנה אני קורא שהונדה קטנה מדי לשרוד לבד, במיוחד שאיננה מותג יוקרה כמו BMW.
אבל להתמזג עם חברה שאו-טו-טו מתמוטטת, כבר בפעם השלישית? (פעם ראשונה ב-1999 זה היה רנו וגוסן שהצילו את ניסאן, ב-2020 , בפע םהשניה ב-2020 תוכנית קיצוצים דראקונית) -- מה זה ייתן להונדה?

  • אהבתי 1
פורסם

מה זה ייתן?

 

מפעלים של ניסאן שקיימים עדין באירופה.

מכלולים לרכב חשמלי שיחסוך מהונדה עלויות פיתוח - כיום הונדה מוכרת רכב חשמלי של ג'נרל מוטורס.

קאליפרים צהובים בגודל של הטוסטר שיש לאמא שלי במטבח

ודיסקים בגודל של מגש פיצה .

פורסם

השמרנות יתר של היפנים בסוף תגמור אותם.

אי אפשר כל כך הרבה שנים להישאר מאחור מבחינה טכנולוגית במסווה של אמינות (שגם לא תמיד נמצאת שם)

  • אהבתי 2

(Sold) Chevrolet Aveo 2006

Citroen C3 2017

C5 Air Cross 2020

פורסם
לפני 3 שעות, itsik170 כתב:

מה זה ייתן?

 

מפעלים של ניסאן שקיימים עדין באירופה.

מכלולים לרכב חשמלי שיחסוך מהונדה עלויות פיתוח - כיום הונדה מוכרת רכב חשמלי של ג'נרל מוטורס.

הונדה אכן מוכרת את ה-Prologue, בארה״ב בלבד. אבל הם הודיעו מראש שזה יהיה הדגם היחיד שלהם שמבוסס על הפלטפורמה של GM (אולטיום), והם באמצע עבודה על פלטפורמה חשמלית משלהם (נדמה לי שכבר השקיעו בה חצי מיליארד דולר). איך יעזור להם למכור רכב זהה בביצועים ומע׳ הנעה לזה של ניסאן?
והמושג ״מכלולים״ לא ממש רלוונטי כאן. מע׳ הינע של רכב חשמלי היא דבר פשוט (מנוע, סוללה, מע׳ בקרה תרמית של הסוללה כולל חימום/קירור). רוב העבודה בתיכנון היא באינטגרציה של הכל למע׳ הינע אחת, ואח״כ האינטגרציה בשאר הרכב. אם הם ישתמשו במכלולים זהים -- הם יתחרו מול ניסאן בקבלת הקצאה של תאי סוללה מהספקים (כמעט כולם סינים), או בקבלת הקצאות של מנועים.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...