Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

מעבר מדיזל לחשמלי(?) - תקציב 200K


Dor4U

פוסטים מומלצים

היי, כרגע נוסע על פיג'ו 3008 דיזל פרימיום, רכב מעולה ללא ספק, על אף מכה ענקית שחטפתי עם החלפת מסנן ומזרק אוריאה( ע"פ המוסך זה לא קשור למיכל שידוע כבעייתי). 

נוסע כ-200 ק"מ ביום בעיקר בכביש 6, מבלה הרבה על ההגה כך שמאוד חשובה לי נוחות הנסיעה וגם בידוד הרעשים כדי לנהל שיחות בנוחות מקסימלית. התרגלתי לגובה על הכביש לכן כנראה אחפש רכב מאותו סגנון. 

 

אחרי כ-150 אלף ק"מ, 4 שנים והטיפול המאוד יקר של האוריאה, אני מתחיל לחשוב ברצינות על מעבר הלאה לפני שתנחת פצצה נוספת במוסך. 

 

לצערי הדיזל יוצא מהעולם ולכן נותרו אופציות חשמליות או היברידיות, במצב כזה אני נוטה לעבור לחשמל במטרה לקזז עלויות שוטפות ותחזוקה של חלקים נעים. אני אבוד בגלל השפע המטורף של מותגים סינים ששוטפים פה את הכבישים, בעיניים שלי אולי חצי מהם יישארו פה ומחכה להרבה לקוחות מכה כואבת בשוק היד שניה, אני טועה? בין הסיניות יש כאלו שכדאי לקחת אותן בחשבון? 

 

התקציב יכול לעלות קצת ככל וזה יצדיק את עצמו, חשבתי שהתקציב שלי מאוד מפנק אבל כשאני רואה שכמעט כל מותג עלום מתחיל מרבע מיליון שקל אני מתחיל לחשוב שוב. 

 

עד כה ראיתי בכבישים כמות סבירה של סקודה אנייק, וטסלה מודל Y שפחות התחברתי למותג הזה מלכתחילה אבל יכול לשנות את דעתי עוד...(מצחיק לחשוב ש220 אלף ש"ח לטסלה נראה לי היום כמו מחיר מציאה לעומת מחירים של כמה סיניות יפות שראיתי בכבישים). 

אשמח להמלצות על כיוון מחשבה לרכבים מתאימים  או לחוות דעת על הדגמים שציינתי... 

 

כל עצה תעזור לי, המון תודה ובשורות טובות לנו

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 44
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

טסלה Y ללא ספק זה המהלך הבטוח. הרכב הכי נמכר בעולם, ללא טיפולים, לא גניב בכלל... יעלה לך חדש 224000₪ , הרבה מעל התקציב אבל לדעתי יש תמורה.

הסיניות הפופולריות (byd וג'ילי) יעלו לך הרבה פחות ויש הרבה מהן על הכביש.רוב התגובות שאני שומע עליהן חיוביות.

בידוד רעשים מספיק טוב לשיחות יהיה לך בכולן. שמירת ערך ואמינות - כמעט כל הרכבים חדשים מדי על הכביש כך שאין סטטיסטיקה חד משמעית.

בקיצור אתה צריך להחליט עם עצמך אם להשקיע קצת יותר וללכת על סגמנט של טסלה y/יונדאי יוניק 5/אניאק וכו' או ללכת על הסיניות הצנועות יותר במחיר של 170000₪

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני חושב כמוך על הסיניות שזה לא יחזיק מעמד, אבל ימים יגידו. הייתי מציע לך לקנות מרצדס glc, דיזל, אאודי q3/q5, או במוו פלאג אין או דיזל. גם משומשת מעט זה לא נורא. יהיה לך נוח, תשב גבוה כמו שאתה אוהב ותהנה מרכב יוקרה. אם בכל זאת תרצה חשמלי, יש לא מעט בשוק, קנה משהו עם אחריות ארוכה

בעבר: טויוטה קורולה 2009 GLI (רובוטית), טויוטה קורולה 2014 GLI

בהווה: BMW 330e 2018

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מה אתה מחפש? 

סדאן? SUV? 

מה הדרישות? כמה נוסעים יסעו ברכב? 

www.car-pad.co.il - טיפים, חדשות, השקות, מבחנים, ועוד. על מכוניות. רק על מכוניות. 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 5 דקות, discoTD5 כתב:

SUV

זה אכן מה שהוא מחפש

בתאריך 13.2.2024 בשעה 23:44, Dor4U כתב:

התרגלתי לגובה על הכביש לכן כנראה אחפש רכב מאותו סגנון.

 

 

לגבי החיפושים - לדעתי איוניק 5 עולה קצת מעל 200 אלף שקל, והיא נותנת תמורה מעולה, אמינות קוריאנית ובין היתר יש אחת בארץ שלדעתי כבר עברה את ה200 אלף קמ  - עם תקלה אחת אם זכור לי נכון. אחפש את השרשור הרלונטי.

עריכה: 180 אלף קמ בערך, ועברה תקלה אחת והחלפה של צמיגים

  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תבדוק סרס 5, מקום רביעי במכירות רכבים חשמליים בישראל בחודש ינואר ולרכב די יקר (החל מ- 220 אלף ₪ לפני הנחות) והכל מפה לאוזן ובלי פרסום ולא בלי סיבה, לדעתי קצב המכירות עוד יעלה, מי שבודק את הרכב בפועל נכבש.

 

רכב איכותי ברמת פרימיום אמיתי ולא בגלל שהיצרן אומר ככה (בין היתר עור נאפה איכותי במושבים, דיפונים רכים בכל חלקי הרכב לרבות בחלקים תחתונים של הרכב), מאובזר מאד (בין היתר מושבים קדמיים עם מסאג', קירור וחימום, תצוגה עילית), תנוחת ישיבה גבוהה ונוחה בייחוד במושבים הקדמיים (בין היתר עקב ריצפת רכב נמוכה להבדיל מהרבה חשמליות אחרות שבהם הריצפה מוגבהת עקב הסוללה), ממשק המשתמש הנוח ביותר שנתקלתי בו ברכבים שכל התפעול בהם מרוכז במסך, טווח נסיעה ראוי. 

 

 

 

 

 

 

 

 

עריכה אחרונה על ידי green
  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

החוויה שלי עם הסרס5 שונה. 

הרכב עצמו משובח.

ממשק המשתמש של הרכב הוא על גבול הדיל ברייקר.  כמה שהרכב מצוין - ככה ממשק המשתמש גרוע. 

במבחן  שערכתי רכב ציינתי את מה שהפריע לי. 

אישית, בהינתן איוניק 5, סקודה אניאק, וטויוטה Bz4x מעל 200.0 וסמארט #1 מתחת ל 200.0 לא הייתי קונה את הסרס5. 

  • אהבתי 1

www.car-pad.co.il - טיפים, חדשות, השקות, מבחנים, ועוד. על מכוניות. רק על מכוניות. 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתאריך 13.2.2024 בשעה 23:44, Dor4U כתב:

היי, כרגע נוסע על פיג'ו 3008 דיזל פרימיום, רכב מעולה ללא ספק, על אף מכה ענקית שחטפתי עם החלפת מסנן ומזרק אוריאה( ע"פ המוסך זה לא קשור למיכל שידוע כבעייתי). 

 

 

אחרי כ-150 אלף ק"מ, 4 שנים והטיפול המאוד יקר של האוריאה, אני מתחיל לחשוב ברצינות על מעבר הלאה לפני שתנחת פצצה נוספת במוסך. 

 

לצערי הדיזל יוצא מהעולם ולכן נותרו אופציות חשמליות או היברידיות, במצב כזה אני נוטה לעבור לחשמל במטרה לקזז עלויות שוטפות ותחזוקה של חלקים נעים.

כל עצה תעזור לי, המון תודה ובשורות טובות לנו

 

אם אני מבין נכון המחשבה להתחדש באה משיקולים כלכליים בעיקר. ולא רצון להתחדש. ברור שאתה אוהב דיזל.

התייחסת לעלויות תחזוקה וחשש מפצצה נוספת במוסך.

 

אתה מאוד מרוצה מהרכב הנוכחי. ואני תוהה למה לא להמשיך איתו? זה בודאי צפוי להיות המהלך הכי כלכלי. ובפער גדול.

 

אפילו אם תחטוף עוד פצצה או שתיים

 

אם אתה מעוניין להתחדש אז זה כבר דיון אחר. כנראה שחשמל זה בהחלט הכיוון הנכון

עריכה אחרונה על ידי razi_pazi
  • רעיון טוב! 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 15 דקות, razi_pazi כתב:

 

אם אני מבין נכון המחשבה להתחדש באה משיקולים כלכליים בעיקר. ולא רצון להתחדש. ברור שאתה אוהב דיזל.

התייחסת לעלויות תחזוקה וחשש מפצצה נוספת במוסך.

 

אתה מאוד מרוצה מהרכב הנוכחי. ואני תוהה למה לא להמשיך איתו? זה בודאי צפוי להיות המהלך הכי כלכלי. ובפער גדול.

 

אפילו אם תחטוף עוד פצצה או שתיים

 

אם אתה מעוניין להתחדש אז זה כבר דיון אחר. כנראה שחשמל זה בהחלט הכיוון הנכון

האמת שהשיקול באמת יותר כלכלי...יש בי רצון קל להתחדשות אבל אני לא משוכנע שהטכנולוגיה בחשמל הגיעה מספיק רחוק בענייני טווח. 

 

השארתי במוסך עבור התקלה הזו וטיפול תקופתי כמעט 10 אשח, זה בנוסף לכך שהטיפולים סביב כ1400 ש"ח וצריך 2 בשנה עקב הנסועה. 

יכול להיות שאני באמת מגזים אבל לפי ההיכרות שלי, כשהרכב יהיה עם 200 אלף ק"מ, וזה לא עוד הרבה זמן אצלי, הוא כבר יהיה שחוט לחלוטין מבחינת מחירון בשוק... 

יש לי חשש מהאמינות שלו ככל שהגיל עולה, יש לו מערכות אלקטרוניקה לא מעטות. 

 

מעבר לזה מבחינת עלויות שימוש וטיפולים של חשמלי לעומת הדיזל הנוכחי אני אמור לחסוך בהוצאות השוטפות ב-4 שנים כ-53 אשח על דלק(משווה לצריכה של 17 ק"מ לליטר בדיזל לעומת עלות ממוצעת לחשמלי שנאמדת ב-10 אג לקמ), יחד עם חיסכון של היעדר טיפולים(ע"פ מה שאומרים על חשמלי) של עוד כ-20 אשח ב-4 שנים. 

 

התחלתי לבדוק על חשמליות אבל נראה שבטסלה Y לטווח ארוך מדובר בסוללה שמומלץ לא לטעון ל-100% אלא במקרים חריגים, כלומר הטווח הזמין יהיה כ400-450 ק"מ לנסיעה רגועה, כשכל יום אני סביב 200(לעיתים יש התקלות שמצריכות עוד נסיעות באותו יום). זה מערער אותי קצת כי אהיה חייב להיות מחובר למטען כל יום עם חשש קל מהטווח שנשאר לי לאותו יום.

 

מבולבלים?גם אנחנו 😄

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מבחינת מחיר מכירה, היום אתה בנקודת השפל הגדולה ביותר שיכולה להיות. מכוניות מלוקקות מתקשות להימכר במחירים שקרובים למחירון, אז רכב עם 150K ק"מ זה בכלל יהיה סרט.
אני מעריך שהרכב שלך שווה היום בערך 100,000 ש"ח.
לדעתי תצטרך להוסיף מעל 100K ש"ח בין הרכב הזה לרכב חשמלי חדש (נורמלי) מהשקית - לא בדיוק "עסקה כלכלית" במיוחד. אם תלך על סיניות זולות - זה סיפור אחר, אבל עדיין תצטרך להוציא 50-80K ש"ח בקלות.
ה VFM הכי טוב של מכונית הוא ככל שהיא מזדקנת (כל עוד היא נוסעת ואין הוצאות מטורפות, היא שווה מעט אבל נותנת הרבה ואיבוד הערך עליה קטן מיום ליום עד שהופך זניח).

מבחינת אמינות:
1. אם זה דגם ה 1500HDI, אתה למעשה פצצה מתקתקת מהלכת. למנוע יש כשל בתיכנון בשרשרת שמחברת את הקמשאפט יניקה ופליטה ומכוניות נדירות לגמרי הגיעו לקילומטראז' שלך עם מנוע מקורי. אם אתה עם מנוע 1600HDI, זה סיפור אחר.
שידרוג ה 1.5HDI לקמשאפטים חדשים כולל שרשרת משופרת ועוד כהנה וכהנה חלקים, זה סיפור של 10K בערך, אולי טיפה יותר.
לא תוציא את ה 10K עכשיו - תוציא בקרוב 15-30K על מנוע מפירוק\חדש מהשקית. אם אתה עם מנוע 1.5HDI והוא המקורי - ואתה מתכנן להישאר עם הרכב, הייתי מבצע את השידרוג הזה *שבוע שעבר*. האחריות הלא-פורמלית של היצרן לכשל הזה היא עד 150,000 ק"מ ואתה בדיוק חצית אותה, כך שיצאת מה"משחק" של תמיכה לא פורמלית של היצרן.

2. אוריאה זו אחת התקלות היקרות בגלל המחיר שהיבואן "פינק" את החלק, אבל זו תקלה שהיא: פתירה. אני לא בעד ביטול המערכת. התקלה הזו כבר מאחוריך ובוא נקווה שהיא לא תחזור בכלל בקרוב.

3. תקלות שכיחות מוכרות יכולות להגיע ב: BPGA (תיבת נתיכים) סיפור של 2500 שקל. 

 

4. בלאי יש בכל רכב (רכיבי גומי ומחברים מתעייפים בכל רכב - משולשים, תפוחים, מצבר וכד'). ביחס לתוספת של עוד 100K ש"ח (בקלות) אולי כדאי לעשות חושבים.

איציק

  • רעיון טוב! 1

Peugeot 3008 MY18 1.6HDi 120Hp Automatic
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic
Citroen C4 MY07 2.0 143Hp Automatic

 

 

eפ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שמע, הרגת את הבנאדם. בסוף ייתן אותה במתנה עם קצת כסף לתיקון הראשון 😁

אני ממשיך בדעה שצריך לעבור לדיזל "מפואר" משומש קלות שיתאים בתקציב

  • מצחיק 1

בעבר: טויוטה קורולה 2009 GLI (רובוטית), טויוטה קורולה 2014 GLI

בהווה: BMW 330e 2018

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 1 דקה, Michazzz כתב:

שמע, הרגת את הבנאדם. בסוף ייתן אותה במתנה עם קצת כסף לתיקון הראשון 😁


נו - ולמה אתה חושב שאני פה ?
בשביל לאסוף אותו בעצמי עם קצת כסף שישאיר לי לתיקון הראשון ;-) 

  • מצחיק 1

Peugeot 3008 MY18 1.6HDi 120Hp Automatic
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic
Citroen C4 MY07 2.0 143Hp Automatic

 

 

eפ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 17 דקות, איציק נ. כתב:

מבחינת מחיר מכירה, היום אתה בנקודת השפל הגדולה ביותר שיכולה להיות. מכוניות מלוקקות מתקשות להימכר במחירים שקרובים למחירון, אז רכב עם 150K ק"מ זה בכלל יהיה סרט.
אני מעריך שהרכב שלך שווה היום בערך 100,000 ש"ח.
לדעתי תצטרך להוסיף מעל 100K ש"ח בין הרכב הזה לרכב חשמלי חדש (נורמלי) מהשקית - לא בדיוק "עסקה כלכלית" במיוחד. אם תלך על סיניות זולות - זה סיפור אחר, אבל עדיין תצטרך להוציא 50-80K ש"ח בקלות.
ה VFM הכי טוב של מכונית הוא ככל שהיא מזדקנת (כל עוד היא נוסעת ואין הוצאות מטורפות, היא שווה מעט אבל נותנת הרבה ואיבוד הערך עליה קטן מיום ליום עד שהופך זניח).

מבחינת אמינות:
1. אם זה דגם ה 1500HDI, אתה למעשה פצצה מתקתקת מהלכת. למנוע יש כשל בתיכנון בשרשרת שמחברת את הקמשאפט יניקה ופליטה ומכוניות נדירות לגמרי הגיעו לקילומטראז' שלך עם מנוע מקורי. אם אתה עם מנוע 1600HDI, זה סיפור אחר.
שידרוג ה 1.5HDI לקמשאפטים חדשים כולל שרשרת משופרת ועוד כהנה וכהנה חלקים, זה סיפור של 10K בערך, אולי טיפה יותר.
לא תוציא את ה 10K עכשיו - תוציא בקרוב 15-30K על מנוע מפירוק\חדש מהשקית. אם אתה עם מנוע 1.5HDI והוא המקורי - ואתה מתכנן להישאר עם הרכב, הייתי מבצע את השידרוג הזה *שבוע שעבר*. האחריות הלא-פורמלית של היצרן לכשל הזה היא עד 150,000 ק"מ ואתה בדיוק חצית אותה, כך שיצאת מה"משחק" של תמיכה לא פורמלית של היצרן.

2. אוריאה זו אחת התקלות היקרות בגלל המחיר שהיבואן "פינק" את החלק, אבל זו תקלה שהיא: פתירה. אני לא בעד ביטול המערכת. התקלה הזו כבר מאחוריך ובוא נקווה שהיא לא תחזור בכלל בקרוב.

3. תקלות שכיחות מוכרות יכולות להגיע ב: BPGA (תיבת נתיכים) סיפור של 2500 שקל. 

 

4. בלאי יש בכל רכב (רכיבי גומי ומחברים מתעייפים בכל רכב - משולשים, תפוחים, מצבר וכד'). ביחס לתוספת של עוד 100K ש"ח (בקלות) אולי כדאי לעשות חושבים.

איציק

היי איציק תודה על המידע המקיף... 

 

אכן אני עם מנוע 1500, כלומר פצצה מתקתקת לפי מה שכתבת. 

קשה להבין למה היצרן עוזר רק עד 150, כלומר משם הוא לא צופה שהמנוע אמור לעבוד ללא החלפה משמעותית?(דיזל יודעים לחצות גם חצי מיליון ק"מ בקלות), מתסכל קצת. 

הרעיון להוציא עכשיו עוד עשירייה כואב לי מאוד האמת.. כשמצד שני יש חלופה של 30 אז בכלל מצבנו בכי רע. 

יש דרך לבחון את הבלאי של הרכיבים האלו כדי להעריך עד כמה אני קרוב לשם? 

 

אגב השירותיות של היבואן והמחירים המטורפים גם מוסיפים לרצון שלי לעזוב את המערכת הזו. אני לא מרגיש שאני בידיים טובות וברור לי שיתנערו ממני ולא באמת יעזרו לצלוח תקלות גדולות מבלי להשאיר אותי עם חור בכיס. 

 

אני מכיר את עניין איבוד המחירון שפוחת  ומסכים איתך מאוד, רק שוקל כמה הוא נכון בנסועות הגבוהות מאוד. 

אם היום אני סביב שווי של 100, ב200 אלף אני מניח שזה יצנח משמעותית לאיזור 70, ועד אז אצטרך להשכיב 10-30 על התקלה שציינת, כלומר אני לפני הוצאה/ הפסד ערך של 40 עד 60 אלף, תוך כשנה. אני פסימי מידי..? 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...