Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

מעבר מדיזל לחשמלי(?) - תקציב 200K


Dor4U

פוסטים מומלצים

לפני שעתיים, el-chanan כתב:

 

כבעל רכב כזה בדיוק (שמשלים אט אט עם ההבנה שבמכירה הוא הולך להידפק כמו שכתוב - מבלי לדבר על הטעיה פיננסית שהיתה כרוכה ברכישה ואין לה המקום כרגע), אני מוכרח לשאול: מה שכותבים בכל מיני פורומים שמשנת 2022 החליפו את השרשרת לשרשרת עבה יותר וזה פתר את התקלה, זה נכון? חארטה בארטה? חצי נכון?


לפי בדיקה שלי, מ 2023. לא מצאתי ב 2022 מנועים מעודכנים במערכת היצרן עם הרביזיה החדשה - אבל אין לי מידע *מדוייק* מעבר לבדיקות אקראיות על מודלים 2022 ו 2023 בהן נמצאו רק רכבים מ 2023 עם המנוע החדש מעודכן במערכת היצרן.
לא מעודד.

לפני 21 שעות, Dor4U כתב:

 אני בהתלבטות אמיתית בנוגע לתזמון המעבר לרכב הבא...

תוכל לתת לי יותר מידע לגבי מוסכים שכדאי לפנות אליהם עבור ההחלפה(איזור מרכז), איזה חלקים בדיוק וכו? 

יש קיט.
הקיט מכיל 2 קמשאפטים, 2 בתי קמשאפטים, שרשרת משופרת אטמים וכו'.
סביר להניח שבנסועה שלך יצטרף גם קיט טיימינג לחגיגה - זאת הזדמנות לעשות עכשיו ולא עוד שנה.

דבר עם יוסי ממוסך גבע (תושיה 24 תל אביב).

בנוגע לחשמלי - הייתי מוסיף (בזהירות) לרשימה את ה ID4 של VW.
עיצוב סולידי ושמרני, תא נוסעים מהונדס היטב. בלי הגזמה מטורפת של מסכים כמו סניף של א.ל.מ.
סוללה של 80 ומשהו KWh וביצועים סולידיים. טווח רשמי 520 ומשהו ק"מ. בטוח תגרד ממנה 400-450 ק"מ.
לא יודע בנוגע לעלויות טיפולים (אם יש) וכד' - אבל במחיר של 215K ש"ח (התחלתי) היא נושקת לאיוניק5 וחברותיה לטווח המחירים הזה (באתר של טסלה - המודל3 מתחילה מ 222K ש"ח לדגם של 2024 שיגיע בקרוב). שווה לבדוק אם אתה שם. אם אתה בגיזרת הסיניות הזולות של 150-160K, קבל ביטול.

איציק

Peugeot 3008 MY18 1.6HDi 120Hp Automatic
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic
Citroen C4 MY07 2.0 143Hp Automatic

 

 

eפ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 44
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

לפני 18 דקות, איציק נ. כתב:


לפי בדיקה שלי, מ 2023. לא מצאתי ב 2022 מנועים מעודכנים במערכת היצרן עם הרביזיה החדשה - אבל אין לי מידע *מדוייק* מעבר לבדיקות אקראיות על מודלים 2022 ו 2023 בהן נמצאו רק רכבים מ 2023 עם המנוע החדש מעודכן במערכת היצרן.
לא מעודד.

יש קיט.
הקיט מכיל 2 קמשאפטים, 2 בתי קמשאפטים, שרשרת משופרת אטמים וכו'.
סביר להניח שבנסועה שלך יצטרף גם קיט טיימינג לחגיגה - זאת הזדמנות לעשות עכשיו ולא עוד שנה.

דבר עם יוסי ממוסך גבע (תושיה 24 תל אביב).

בנוגע לחשמלי - הייתי מוסיף (בזהירות) לרשימה את ה ID4 של VW.
עיצוב סולידי ושמרני, תא נוסעים מהונדס היטב. בלי הגזמה מטורפת של מסכים כמו סניף של א.ל.מ.
סוללה של 80 ומשהו KWh וביצועים סולידיים. טווח רשמי 520 ומשהו ק"מ. בטוח תגרד ממנה 400-450 ק"מ.
לא יודע בנוגע לעלויות טיפולים (אם יש) וכד' - אבל במחיר של 215K ש"ח (התחלתי) היא נושקת לאיוניק5 וחברותיה לטווח המחירים הזה (באתר של אסלה - המודל3 מתחילה מ 222K ש"ח לדגם של 2024 שיגיע בקרוב). שווה לבדוק אם אתה שם. אם אתה בגיזרת הסיניות הזולות של 150-160K, קבל ביטול.

איציק

תודה רבה על המידע איציק! אדבר איתו, מפתיע קצת שהמרכזי ועוד שני מוסכים די מוכרים לא יודעים על מה אני מדבר.... זה מכוון לדעתך? אם זו בעיה מוכרת קשה לי להאמין שהם לא מכירים את העניין.. 

מה דעתך על ההסבר שנתנו לי בנוגע לשמנים לפי הגדרת היצרן וכו? 

 

 

לגבי ID4, האמת אני זוכר שקראתי לפני בערך שנה פולקסווגן צמצמה מאוד / סגרה את המפעל הייעודי שהקימה לייצור הדגם בגלל ביקושים מאוד נמוכים... זה חרט לי במחשבה שזה דגם שייצא מהעולם די מהר, אבל כנראה סתם עשיתי הקשר לוגי לא וודאי:) המחיר יחסית לטסלה אטרקטיבי... 

אני כאמור, אם אחליף, זה לא יהיה לסיניות... לא חושב שהן בנויות לעבודה מאומצת של 160 אלף ב-4 שנים(מתוכן שנת קורונה חחח). 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 33 דקות, Dor4U כתב:

תודה רבה על המידע איציק! אדבר איתו, מפתיע קצת שהמרכזי ועוד שני מוסכים די מוכרים לא יודעים על מה אני מדבר.... זה מכוון לדעתך? אם זו בעיה מוכרת קשה לי להאמין שהם לא מכירים את העניין.. 

מה דעתך על ההסבר שנתנו לי בנוגע לשמנים לפי הגדרת היצרן וכו? 

לא יודעים על מה אתה מדבר ?
שקרנים מדופלמים.
אל תאמין לחצי מילה שיוצאת להם מהפה.
מה בדיוק רצית שיקרה ? שיממנו לך את התיקון בחינם על חשבון היצרן או שתבוא אליהם עוד חודש עם 151000 קמ (על גרר) וישחטו אותך ב 30 אלף שקל על מנוע חדש ?


בנוגע לשמנים - אתה מטפל במורשה והם שמים את השמן שצריך לשים, שיפסיקו לספר לך סיפורי סבתא...יש גבול לכמה אפשר לשקר (בלי שיגדל לך האף :-P ).
תתקשר ישר על הבוקר ליוסי ממוסך "גבע" ותתייעץ איתו.

 

איציק

  • אהבתי 2

Peugeot 3008 MY18 1.6HDi 120Hp Automatic
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic
Citroen C4 MY07 2.0 143Hp Automatic

 

 

eפ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 12 דקות, TDI כתב:

שמעתי מ @מלטבשי שיש מקרים שאפשר לסגור את הסיפור של השרשרת הזו בהרבה פחות מעשירייה.

אשמח לכל חיבור בעניין, אני עוד מחכה להצעת מחיר אבל אשמח לעוד מקורות לבדיקה. 

 

@איציק נ. האמת שבבוקר דיברתי עם יוסי, הוא אמר לי שאולי אני מתכוון לרצועת טיימינג ולא לקמשאפט(בכל אופן הוא עשה רושם של נותן שירות איכותי וכן ניסה לעזור ולהבין במה מדובר, על אף שנראה שלא הכיר את הסוגיה). אח"כ בדקתי שוב ומצאתי בגוגל את הבעיה גם בחול, התקשרתי שוב כדי לחדד את כוונתי ורונן כן הכיר את עניין הסט המשופר של הקמשאפט...אמר שבדיוק מטפל בברלינגו די צעירה עם קריעת שרשרת. 

מחר כנראה תהיה הצעת מחיר...

די מרגיז שהיצרן מכיר ולא עשה ריקול(!), היבואן כנראה מכיר ועושה את עצמו שלא(?), וסחבק עכשיו צריך לשלם בוחטה או להתפלל שלא יהיה נזק באמצע נסיעה. 

 

אני מרגיש קצת מופקר לגורלי פה... לשלם 7500 לתקלת אוריאה ולרוץ באותו חודש עם עוד עשירייה ומעלה(אם אוסיף טיימינג לפי פרוטוקול טיפול מומלץ), ואללה זה קצת מטורף ונובע בעיקר מכשלים מכניים של היצרן(למעט הטיימינג)... אני טועה? 

 

תודה לכולם על העזרה והתגובות! 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אתה צודק בכל מה שאמרת...אבל כנראה שהשיקולים של היצרן (בחסות החוק) גוברים, בחלק מהמקרים, על החוויה של הלקוח. ליבואן יש מספיק כח על היצרן - כמובן באופן חוקי, לתקן את המכוניות האלו - אבל הבעיה היא שאתה בישראל...ואתה יודע בדיוק את מי אתה מעניין ואיזה חלק בגוף זה מזיז לו (אם בכלל).

ללא ספק הם בהחלט יכולים ללמד באוניבסיטה קורס "בוא תראה איך יורים לעצמך ברגל, ואז בשניה".
 

Peugeot 3008 MY18 1.6HDi 120Hp Automatic
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic
Citroen C4 MY07 2.0 143Hp Automatic

 

 

eפ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 9 שעות, razi_pazi כתב:

אבל המכירות בסדר, לא?

תלוי איפה. מי יותר מי פחות.

המזל שלהם שיש להם את הקלפים המנצחים שלהם (סדרת ה 20X היתה תמיד רב מכר בכל העולם, ה 3008 והאיירקרוס הם גם קלפים מנצחים וקוצרים תשבוחות כבר שנים ברצף בכל העולם) אבל הבעיה שבארץ היבואן לא יודע לבנות אמון עם הלקוחות שלו ולמעשה מסתמך במכירות שלו רק על הקלפים המנצחים שיחזירו לקוחות שנטשו.

 

לקוח יישאר איתך גם באוטו הבא אם ידע שיש לו גב של היבואן בכל תקלה שהיא לא סבירה או סדרתית... אבל בארץ כמו בארץ, חושבים רק על איך להרוויח יותר ולזרוק אותך לעזאזל בתקלה הראשונה שדורשת מאמץ.

 

  • אהבתי 2

Peugeot 3008 MY18 1.6HDi 120Hp Automatic
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic
Citroen C4 MY07 2.0 143Hp Automatic

 

 

eפ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 58 דקות, razi_pazi כתב:

 

רק שנראה שזה מצליח להם.... לפחות במידה

הכחשה היא ההגנה הטובה ביותר - וזה בדיוק מה שעשו לו במרכזי ובעוד 2 מוסכים נחשבים.

 

("לא יודעת מה ראית, לא ראית, אני יצאתי ב 5...")

 

 

בול ככה.

 

 

 

 

Peugeot 3008 MY18 1.6HDi 120Hp Automatic
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic
Citroen C4 MY07 2.0 143Hp Automatic

 

 

eפ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני במשך 4 שנים התגאתי בבחירה ללכת על "צרפתי" ושהעולם השתנה, כנראה שקצת טעיתי. לא שאין לאחרים בעיות, אבל התחושה שקיבלתי בשוק הייתה שבאמת מדובר בדגם מוצלח שלא יפרפר אותי במוסכים. 

 

כנראה היבואן עושה חשבון פשוט עבורו, כשברור שאם יישבר לי המנוע אני בידיים שלו (=רווח גדול עבורו) לעומת החלפה מקדימה כעת שאשגע אותו כדי לשפר מחיר כי אני לא סופר דופר לחוץ...וגם איך הוא ייראה אם יסכים להתקין לי סט משופר בלי כל סימן מקדים לכשל? זו הודאה בעצם במהות העניין שחטפו בגינו ייצוגית(ראו בהמשך סטטוס התביעה). 

 

זו תמצית הישראליות המגעילה שרואה בקושי מטר קדימה, אני מקווה שהם יחטפו על זה, עולם הרכב עובר תהפוכות ואני לא משוכנע בכלל שהם מייצגים את המותגים שהולכים להוביל את הסגמנט הזה בעשור הקרוב (הם מתכננים להשיק השנה 3008 היברידית במתיחת פנים ב260 אלף, בהצלחה להם עם זה).

 

ההרגשה החמוצה שיש לי שם היא כבר במשך תקופה - זה התחיל מתיקון כושל בזמן האחריות שלא הסכימו לקחת עליו אחריות מורחבת ואשכרה לתקן כמו שצריך, כשכבר יומיים אחרי התיקון הודעתי להם בכתב שהתקלה לא טופלה, אבל לא באתי במשך כמה חודשים לטיפול חוזר (ואז כבר נגמרו 3 שנות האחריות) כי מה לעשות סחבק צריך לעבוד ולשלם איכשהו על הכלה...

רק אחרי קשרים וקומבינות זה יסודר בעתיד הקרוב על חשבונם. 

 

 אגב הוגשה בקשה לייצוגית בנוגע לכשל במנועי 1.5 דיזל בינואר לפני שנה, אחרי כמה בירורים שעשיתי שוחחתי עם העורך דין המייצג. טרם הוגש כתב הגנה ולהבנתו הם לא מתכוונים להכיר בבעיה בשלב זה, כלומר אין לי כלום ביד ולכן הוא ממליץ שאם יהיה לי נזק ממשי אז לתעד עבור קבלת סעד בהמשך ובהתאם לתוצאות ההליך.

מצאתי בפורום פוסט שמפרט את המקט הבעייתי של 7 מ"מ שחסום אצל היצרן, אעביר לעורך דין את הפרטים כדי שיהיה לו מידע יותר מהוקצע(אין לי שמץ מה יש בידיו היום), אם תרצו לעזור גם כן אז תשלחו פרטים ואאסוף לו הכל כדי לסייע לו במלאכת קודש. 

 

אם הגעתם עד כאן:)

- מהבדיקות שלי הבנתי מכמה אנשים שהשרשרת קמשאפט טרם הקריעה מייצרת רעשי מנוע... יודעים לאמת את זה? 

במידה ואעבור למכירה כמובן שאין היגיון לטפל כעת ולכן אני תוהה אם אפשר לגרור עוד כמה קטנות עד שאסגר על הדגם ואקבל אותו, בלי להיות בחשש שאני כל רגע לקראת בור של 30K.

 

 

 

 

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 20 שעות, Dor4U כתב:

אם הגעתם עד כאן:)

- מהבדיקות שלי הבנתי מכמה אנשים שהשרשרת קמשאפט טרם הקריעה מייצרת רעשי מנוע... יודעים לאמת את זה? 

במידה ואעבור למכירה כמובן שאין היגיון לטפל כעת ולכן אני תוהה אם אפשר לגרור עוד כמה קטנות עד שאסגר על הדגם ואקבל אותו, בלי להיות בחשש שאני כל רגע לקראת בור של 30K.

באחד המוסכים שדיברת איתם השבוע היה רכב שהגיע עם מנוע מרוסק אחרי שהשרשרת התרחבה, הטיימינג בין הקמשאפטים קפץ, והמנוע התרסק אבל השרשרת נשארה שלמה אבל עשתה שפאגט כמו שצריך.
למיטב ידיעתי זה לא מקרה שכיח. כמו כן היו כאלה שטענו שלפני שהמנוע מת, לא היה שום רעש חריג (לפעמים קשה לשמוע, הבידוד של האוטו ממש טוב ויש רעשים שלא תשמע אותם).

בקיצור, מה אתה שואל ?

אם זה בסדר להמשיך עוד קצת בתקווה שלא יקרה כלום ?

Peugeot 3008 MY18 1.6HDi 120Hp Automatic
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic
Citroen C4 MY07 2.0 143Hp Automatic

 

 

eפ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

העיקר שלפני כמה שנים אנשים הפסיקו לחשוש מסחירות עתידית של רכב צרפתי כי הבעיות נפתרו והדגמים 3008 ו 5008 הם משהו משהו 🙁

 

בעבר: טויוטה קורולה 2009 GLI (רובוטית), טויוטה קורולה 2014 GLI

בהווה: BMW 330e 2018

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 12 שעות, Michazzz כתב:

העיקר שלפני כמה שנים אנשים הפסיקו לחשוש מסחירות עתידית של רכב צרפתי כי הבעיות נפתרו והדגמים 3008 ו 5008 הם משהו משהו 🙁

 

הם באמת משהו משהו.

גם בדגמים המשהו משהו של יצרנים אחרים יש תקלות סדרתיות, כדאי פשוט לפקוח עיניים ואוזניים ואז תדע עליהם.

Peugeot 3008 MY18 1.6HDi 120Hp Automatic
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic
Citroen C4 MY07 2.0 143Hp Automatic

 

 

eפ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...