Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

מעבר מדיזל לחשמלי(?) - תקציב 200K


Dor4U

פוסטים מומלצים

בקיצור תתחיל לחפש טרייד אין על חשמלי סיני חדש- ושהוא לא מכיר את הפורום שלנו😜

בעבר: טויוטה קורולה 2009 GLI (רובוטית), טויוטה קורולה 2014 GLI

בהווה: BMW 330e 2018

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 44
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

לפני 3 שעות, discoTD5 כתב:

החוויה שלי עם הסרס5 שונה. 

הרכב עצמו משובח.

ממשק המשתמש של הרכב הוא על גבול הדיל ברייקר.  כמה שהרכב מצוין - ככה ממשק המשתמש גרוע. 

במבחן  שערכתי רכב ציינתי את מה שהפריע לי. 

אישית, בהינתן איוניק 5, סקודה אניאק, וטויוטה Bz4x מעל 200.0 וסמארט #1 מתחת ל 200.0 לא הייתי קונה את הסרס5. 

 

במבחן שלך התייחסת למושג ממשק משתמש באופן נרחב יותר ממה שאני התכוונתי אליו.

 

אני התכוונתי רק לתפעול מערכות הרכב באמצעות מסך המולטימדיה ברכבים שאין בהם כפתורים פיזיים או מנופים פיזיים בכלל או כמעט בכלל ורק בהשוואה לרכבים אחרים עם צורת תפעול דומה כגון טסלה, אקספנג, זיקר וכו'. אני לא מתייחס ללוח המחוונים, סוגיות טעינה, תקיעות של המערכת שקרתה לך וכו'.

 

ממשק המשתמש הזה כמה טוב שהוא, יהיה לדעתי עדיין פחות נוח לשימוש ממשק קלאסי יותר המשלב כפתורים ומנופים פיזיים, כלומר הוא הרע במיעוטו.

 

לגבי ממשק המשתמש הזה, אני מחלק אותו בגדול לממשק משתמש דמוי טסלה ולממשק משתמש שבסרס 5.

 

בגדול בממשק משתמש דמוי טסלה יש תפריטים בפונטים קטנים שמובילים לתתי תפריטים נוספים וכך הלאה, ויש קושי למצוא את הנושא המתאים שאתה רוצה לתפעל בזמן נהיגה.

 

בסרס 5 בגדול כל נושא שאתה רוצה לתפעל זוכה לתפריט עצמאי משלו על כל מסך המולטימדיה דבר שמאפשר יישום של גרפיקה ופונטים גדולים ועם "קלילות גרפית" ו"מרחב נשימה" שמאפשרים את מציאת הפונקציה המתאימה בקלות ותוך כדי נהיגה. כדי להחליף בין התפריטים מחליקים את כל המסך עם האצבע ועוברים למסך הבא שמראה נושא אחר שוב על כל המסך (יש גם אפשרויות מעבר אחרות על ידי לחיצה על קישורים פונטיים גדולים בשולי המסך).

 

זה מאד נוח ואינטואטיבי לדעתי, הרבה יותר מתצורת התפעול דמי טסלה (קראתי גם לפחות בכתבה אחת ביקורת חיובית על זה).

 

אבל צריך ליפול האסימון איך הממשק הזה עובד כי הוא שונה כאמור מרכבים אחרים, אבל ברגע שזה קורה אז לדעתי הוא מעולה.

 

מעבר לכך למעשה מכל הקרוסאוברים החשמליים מקטגוריית d הנוכחיים הסרס 5 הוא המועדף עליי (כמובן על סמך התרשמוית מוגבלות מישיבה באולם התצוגה ונסיעות מבחן ולא על סמך חווית בעלות). חולשה יחסית שלו היא מושב אחורי עם משענת זקופה מדי ומרווח רגליים מוגבל במקצת במושב האחורי בחלק מאחורי הנוסע ליד הנהג. תא המטען למרות מידות תיאוטריות קטנות בפועל גדול ושימושי.

 

אנשים שונים מגיעים להתרשמויות שונות....

 

 

עריכה אחרונה על ידי green
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לאור הנסועה הגבוהה שלך גם בחשמליות תצטרך להיכנס פעמיים בשנה לטיפול(חוץ מטסלה ממה שאני יודע) כך שלא תחסוך יותר מדי בקטע הזה. מה גם שהאחריות על הסוללה בהרבה מקרים היא לפי ק"מ(150000 בהרבה מקרים)  כך שכנראה שתמצא את עצמך ללא אחריות תוך 3-4 שנים.

קח בחשבון, גם מבחינה מסחרית זה יהיה מכה - לא יהיה קל למכור רכב חשמלי צעיר עם מאות אלפי ק"מ. ברכבים דיזל זה נונ-אישו.

אני לא מכיר את התחום של הרחבת אחריות - כדאי לבדוק. אבל גם שם זה תוגבל על ידי מספר הק"מ שתעבור.

בנוסף אתה תצטרך טעינה יומית קבועה - מזיק/לא מזיק לא ידוע, כנראה שלא לפי הרבה דיווחים אבל זה גם שיקול.

נסיעות בינעירונית הם החלק שבו הרכב "מבזבז" יותר חשמל להבדיל מרכבי ice. 

שום דבר לא יהיה אידאלי בנסועה של 40k בשנה, אבל לדעתי עדיף לך להישאר בדיזל או לעבור להיברידי

  • רעיון טוב! 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כמה חידודים, יש לי טסלה מודל Y בסיסית (הנעה אחורית) כארבעה חודשים.
אתה לא צריך לונג ריינג'. אם יש לך אפשרות לשים עמדת טעינה בבית אתה מסודר. טווח של 200 ק"מ  ביום זה בלי בעיה בכלל ואתה נשאר עוד עם 30% סוללה לפחות. אם חסר - יש לך הרבה סופרצ'ארגרים שזה מאוד נוח, מאוד מהיר ואין תורים כי זה רק לטסלות ואתה רואה מראש אם יש מקום פנוי.

אין טיפולים בכלל, למעט רוטציית צמיגים, רק על זה תחסוך המון.

ממשק המשתמש בטסלה מעולה אבל כמעט לא רלוונטי - הכל עובד אוטומטי כמו שאתה רוצה שיעבוד (למעט המגבים, שם עוד צריך שיפור תוכנתי) ומה שלא - אתה אומר פקודה קולית וזהו, לא צריך לגעת בכלום.

אני לא רואה איזה תמורה למחיר יכולה להיות יותר טובה מטסלה בסיסית (Y או 3), למעט מי שממש חשוב לו גימור פנימי "מפואר" יותר.

  • אהבתי 1

עז יפנית בסלעים

yahav.biz | mineralz.co.il

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

השאלה החשובה - יש לך איפה להטעין בבית או במקום העבודה (ובמחיר סביר)?

כי אם לא, זה די כאב ראש עם חשמלית.

אני בתהליך של הקמת עמדה בחניה בבניין משותף (החניה בטאבו) וזה די כאב ראש (חלק בגלל טעות של הסוקר, חלק כי הייתי צריך לחכות לאסיפת דיירים וכי רצו לעשות תשתית משותפת שלא עשו בסוף), אבל יש בניינים שבהם זה הולך יותר חלק.

כרגע אני מסתדר עם עמדות ציבוריות, אבל זה מעצבן. אם אין לך כוונה להקים עמדה (או שיש לך איפה להטעין בעבודה\אתה גר בבית קרקע) אז לא הייתי נכנס לזה.

 

בגדול לדעתי אתה צריך לכוון לאיוניק 5 או למודל Y.

בעבר: Hyundai Getz Fun GLX 1.4 Automatic | Renault Clio MK3 1.2 Manual | Fiat 500 Pop 1.2 Manual | Mazda 3 Sport 2.0 Automatic | Seat Arona FR 1.0TSI DSG7 | Toyota Corolla Hybrid Limited

בהווה:  Tesla Model 3 Highland SR | Mitsubishi Space Star Supreme

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 3 שעות, elibaba כתב:

כמה חידודים, יש לי טסלה מודל Y בסיסית (הנעה אחורית) כארבעה חודשים.
אתה לא צריך לונג ריינג'. אם יש לך אפשרות לשים עמדת טעינה בבית אתה מסודר. טווח של 200 ק"מ  ביום זה בלי בעיה בכלל ואתה נשאר עוד עם 30% סוללה לפחות. אם חסר - יש לך הרבה סופרצ'ארגרים שזה מאוד נוח, מאוד מהיר ואין תורים כי זה רק לטסלות ואתה רואה מראש אם יש מקום פנוי.

אין טיפולים בכלל, למעט רוטציית צמיגים, רק על זה תחסוך המון.

ממשק המשתמש בטסלה מעולה אבל כמעט לא רלוונטי - הכל עובד אוטומטי כמו שאתה רוצה שיעבוד (למעט המגבים, שם עוד צריך שיפור תוכנתי) ומה שלא - אתה אומר פקודה קולית וזהו, לא צריך לגעת בכלום.

אני לא רואה איזה תמורה למחיר יכולה להיות יותר טובה מטסלה בסיסית (Y או 3), למעט מי שממש חשוב לו גימור פנימי "מפואר" יותר.

 

אהלן, בוודאות תהיה לי עמדה בבית, אולי גם בעבודה יוסיפו כדי שלא יהיה גורם מגביל, הדבר האחרון שאני רוצה זה להיות מוגבל בניידות בגלל זה. 

אגב, אתה מכיר את עניין טכנולוגיית הבטריה? הבנתי שבדגם הבסיס ניתן להטעין עד 100% ללא בעיה, לעומת הלונג והפרפורמנס שם ההמלצה היא לא לעבור 80%, אלא לפני נסיעות ארוכות... זה בכלל הופך עבורי את כל העניין למטריצה מורכבת מידי לתפעול... מדברים על דגם עם בטריה ללא מגבלה כזו עד סוף השנה.. מתלבט אם לחכות או להסתדר עם דגם הבסיס(להישאר אחרי 200 ק"מ עם 30% בסוף היום כשהבטריה רעננה נשמע לי כמו מתכון לבעיות בעוד שנתיים-שלוש)...

 

מבחינת הרכב, נוחות הנסיעה וכו אתה מבסוט? נראה כמו חללית שכיף לפתוח איתה את היום...

 

לפני 3 שעות, dorsht כתב:

השאלה החשובה - יש לך איפה להטעין בבית או במקום העבודה (ובמחיר סביר)?

כי אם לא, זה די כאב ראש עם חשמלית.

אני בתהליך של הקמת עמדה בחניה בבניין משותף (החניה בטאבו) וזה די כאב ראש (חלק בגלל טעות של הסוקר, חלק כי הייתי צריך לחכות לאסיפת דיירים וכי רצו לעשות תשתית משותפת שלא עשו בסוף), אבל יש בניינים שבהם זה הולך יותר חלק.

כרגע אני מסתדר עם עמדות ציבוריות, אבל זה מעצבן. אם אין לך כוונה להקים עמדה (או שיש לך איפה להטעין בעבודה\אתה גר בבית קרקע) אז לא הייתי נכנס לזה.

 

בגדול לדעתי אתה צריך לכוון לאיוניק 5 או למודל Y.

בוודאי שיש, לא הייתי חושב על המהלך ללא עמדה אפשרית בבית וכנראה שהמהלך הנכון יהיה גם להוסיף בעבודה כדי שלא אצטרך לחשבן יותר מידי את הנסיעות שלי..אני חושש מהתכנון התמידי שיידרש על יתרת הסוללה במידה והטווח שלה יהיה סביב 300+-

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 10 שעות, Dor4U כתב:

היי איציק תודה על המידע המקיף... 

 

אכן אני עם מנוע 1500, כלומר פצצה מתקתקת לפי מה שכתבת. 

קשה להבין למה היצרן עוזר רק עד 150, כלומר משם הוא לא צופה שהמנוע אמור לעבוד ללא החלפה משמעותית?(דיזל יודעים לחצות גם חצי מיליון ק"מ בקלות), מתסכל קצת. 

הרעיון להוציא עכשיו עוד עשירייה כואב לי מאוד האמת.. כשמצד שני יש חלופה של 30 אז בכלל מצבנו בכי רע. 

יש דרך לבחון את הבלאי של הרכיבים האלו כדי להעריך עד כמה אני קרוב לשם? 


אתה כבר מזמן עברת את הגבול המסוכן. זה בערך כמו להיכנס עכשיו לרפיח בשביל לאכול פיתה (על הסאג') עם זעתר.
עזוב מה אני אומר. כנס לקבוצות שיש הרבה דיזלים (ברלינגו למשל) - תמצא גם כאלה ששפכו לאגר ב 75K ק"מ.
יש פגם נקודתי במנוע הספציפי הזה - זה למה הוא לא יגיע בחיים לחצי מיליון ק"מ בקונפיגורציה הנוכחית שלו. יש גם ייצוגית עליו.
 

ציטוט

אגב השירותיות של היבואן והמחירים המטורפים גם מוסיפים לרצון שלי לעזוב את המערכת הזו. אני לא מרגיש שאני בידיים טובות וברור לי שיתנערו ממני ולא באמת יעזרו לצלוח תקלות גדולות מבלי להשאיר אותי עם חור בכיס. 

צרת רבים נחמת טיפשים, אצל רוב היבואנים זה המצב.
לאנשים יש נטיה לחשוב שרק לובינסקי מזיינים, אבל זה לא נכון.

בכל מוסך מורשה (גם של יונדאי) משחילים אותך בלי ווזלין. בדיוק לפני כמה ימים ראיתי באחת מקבוצות הפייסבוק בחור שעשה טיפול קטן (120,000 קמ) ליונדאי i20; שמן, פילטר שמן, פילטר מזגן, נוזל בלמים.
לא מדובר באיזה מנוע איזוטרי או משהו מיוחד. יצא עם חשבון של 1600 שקל אחרי הנחה של 10% בעבודה ו-5% בחלקים.
שזה לא יהיה הקו המנחה שלך בבחירת האוטו הבא (בהנחה והוא לא חשמלי) כי כולם דרעק.

 

ציטוט

 

אני מכיר את עניין איבוד המחירון שפוחת  ומסכים איתך מאוד, רק שוקל כמה הוא נכון בנסועות הגבוהות מאוד. 

אם היום אני סביב שווי של 100, ב200 אלף אני מניח שזה יצנח משמעותית לאיזור 70, ועד אז אצטרך להשכיב 10-30 על התקלה שציינת, כלומר אני לפני הוצאה/ הפסד ערך של 40 עד 60 אלף, תוך כשנה. אני פסימי מידי..? 

 


זה לא קשור רק לק"מ. גם אם תעמיד את האוטו בחניה עוד שנה, המחיר ירד - כי זה טבע העולם בשוק המכוניות.
בנוגע למנוע, אתה חייב לטפל בנושא הזה ויפה שעה אחת קודם.
יכול לספר לך שלפני 8 חודשים כבר ראיתי מכוניות 2019 עם ק"מ גבוה (דיזל) גם ב 55-60 אלף שח. כך שהמחיר הריאלי לאוטו שלך היום זה המחיר שהוא יימכר בו (ורק אחרי שתמכור, נדע....) - כרגע הכל ספקולציות של "מחירון". השוק היום מדבר אחרת (זמן גרוע למכור, זמן מצויין לקנות) ואני מכיר מקרוב גם מישהו שניסה למכור במשך חודשים רכב בן שנתיים (דיזל) עם ק"מ אפסי ובסוף נאלץ למכור ב 15K מתחת למחירון.
הודות לעובדה שהריביות היום בשוק מטורפות - שוק המכוניות (של ה 6 ספרות בעיקר, אבל גם ה 5 ספרות בטווח העליון) סובל קשות כי אין "משדרגים" שיכולים להגיע אליו בקלות - ו"משנמכים" אין הרבה. מה שקורה הוא ששוק המכוניות הזולות בפריחה - וגם שם אנשים מנצלים את המצב ומוכרים את המזבלה הניידת שלהם באלפי שקלים מעל המחירון ולעיתים גם יותר.

מצב דפוק אבל זה מה יש.

איציק
 

Peugeot 3008 MY18 1.6HDi 120Hp Automatic
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic
Citroen C4 MY07 2.0 143Hp Automatic

 

 

eפ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני שעה, איציק נ. כתב:


אתה כבר מזמן עברת את הגבול המסוכן. זה בערך כמו להיכנס עכשיו לרפיח בשביל לאכול פיתה (על הסאג') עם זעתר.
עזוב מה אני אומר. כנס לקבוצות שיש הרבה דיזלים (ברלינגו למשל) - תמצא גם כאלה ששפכו לאגר ב 75K ק"מ.
יש פגם נקודתי במנוע הספציפי הזה - זה למה הוא לא יגיע בחיים לחצי מיליון ק"מ בקונפיגורציה הנוכחית שלו. יש גם ייצוגית עליו.
 

צרת רבים נחמת טיפשים, אצל רוב היבואנים זה המצב.
לאנשים יש נטיה לחשוב שרק לובינסקי מזיינים, אבל זה לא נכון.

בכל מוסך מורשה (גם של יונדאי) משחילים אותך בלי ווזלין. בדיוק לפני כמה ימים ראיתי באחת מקבוצות הפייסבוק בחור שעשה טיפול קטן (120,000 קמ) ליונדאי i20; שמן, פילטר שמן, פילטר מזגן, נוזל בלמים.
לא מדובר באיזה מנוע איזוטרי או משהו מיוחד. יצא עם חשבון של 1600 שקל אחרי הנחה של 10% בעבודה ו-5% בחלקים.
שזה לא יהיה הקו המנחה שלך בבחירת האוטו הבא (בהנחה והוא לא חשמלי) כי כולם דרעק.

 


זה לא קשור רק לק"מ. גם אם תעמיד את האוטו בחניה עוד שנה, המחיר ירד - כי זה טבע העולם בשוק המכוניות.
בנוגע למנוע, אתה חייב לטפל בנושא הזה ויפה שעה אחת קודם.
יכול לספר לך שלפני 8 חודשים כבר ראיתי מכוניות 2019 עם ק"מ גבוה (דיזל) גם ב 55-60 אלף שח. כך שהמחיר הריאלי לאוטו שלך היום זה המחיר שהוא יימכר בו (ורק אחרי שתמכור, נדע....) - כרגע הכל ספקולציות של "מחירון". השוק היום מדבר אחרת (זמן גרוע למכור, זמן מצויין לקנות) ואני מכיר מקרוב גם מישהו שניסה למכור במשך חודשים רכב בן שנתיים (דיזל) עם ק"מ אפסי ובסוף נאלץ למכור ב 15K מתחת למחירון.
הודות לעובדה שהריביות היום בשוק מטורפות - שוק המכוניות (של ה 6 ספרות בעיקר, אבל גם ה 5 ספרות בטווח העליון) סובל קשות כי אין "משדרגים" שיכולים להגיע אליו בקלות - ו"משנמכים" אין הרבה. מה שקורה הוא ששוק המכוניות הזולות בפריחה - וגם שם אנשים מנצלים את המצב ומוכרים את המזבלה הניידת שלהם באלפי שקלים מעל המחירון ולעיתים גם יותר.

מצב דפוק אבל זה מה יש.

איציק
 

 אני בהתלבטות אמיתית בנוגע לתזמון המעבר לרכב הבא...

תוכל לתת לי יותר מידע לגבי מוסכים שכדאי לפנות אליהם עבור ההחלפה(איזור מרכז), איזה חלקים בדיוק וכו? 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ממה שעולה כאן אתה מרחק 10,000 שח מלהביא את הרכב שלך למצב טוב.

 

אני לא מכיר את המנוע. אבל אם זה באמת טיפול מונע שמסדר אותך אז זה כיוון טוב.

 

זה המון כסף לטיפול מונע אבל עדיין הרבה פחות מלהתחדש ברכב חדש שידרוש ממך 100-150 אלף ש"ח.

 

אתה חושש מכך שהמחירון יהיה גמור. אתה כנראה צודק. אבל כבר כעת אתה במצב בעייתי.

לא משנה איזו מכה תחטוף מבחינת ירידת ערך בפיזו הנוכחית בשנתיים הקרובות זה  כלום לעומת ירידה שתהיה לך עם כל רכב חדש אחר שתרכוש במקומו.

 

אם הטיפול המונע באמת פותר את הבעיה אז אני חושב ששווה לעשות אותו ולהמשיך.

 

רכב משומש ואמין כמעט תמיד יהיה כלכלי יותר מרכב חדש ויקר יותר.

אנשים יודעים לסובב את הסוגיה בכל מיני דרכים כדי להסביר מדוע יותר כלכלי להם כעת לרכוש רכב חדש. נדיר מאוד שזה המצב בפועל.

 

להוציא כסף במוסך כואב יותר מאשר להוציא יותר כסף בסוכנות או לאבד אותו באובדן ערך. זה כנראה טבע אנושי. אבל אתה במצב שאתה צריך לשקול זאת.

 

לא הייתי כותב זאת אם הפיזו היתה שק של תקלות בלתי פתירות. אבל כנראה שלא זה המצב.

אולי זה קצת אופטימי: אבל נסה לחשב כמה כסף תחסוך (בהשוואה לרכב חדש) אם תבצע את התיקון בהצלחה ותמשיך עם הרכב הנוכחי עוד שנתיים בהן יהיו רק תקלות סבירות ותחזוקה שוטפת.

אני לא בעד להתנייד עם רכבים ישנים כהשקפת עולם.

אבל רכב בן 4 אינו כזה. אפילו עם נסועה גבוהה.

עריכה אחרונה על ידי razi_pazi
  • אהבתי 1
  • רעיון טוב! 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 12 שעות, Dor4U כתב:

 

 

אגב, אתה מכיר את עניין טכנולוגיית הבטריה? הבנתי שבדגם הבסיס ניתן להטעין עד 100% ללא בעיה, לעומת הלונג והפרפורמנס שם ההמלצה היא לא לעבור 80%, אלא לפני נסיעות ארוכות... להישאר אחרי 200 ק"מ עם 30% בסוף היום כשהבטריה רעננה נשמע לי כמו מתכון לבעיות בעוד שנתיים-שלוש...

 

מבחינת הרכב, נוחות הנסיעה וכו אתה מבסוט? נראה כמו חללית שכיף לפתוח איתה את היום...

 

 


נכון, בגלל זה אני דווקא ממליץ על דגם הבסיס. אין שום בעיה להישאר עם 30%, זה אפילו טוב. מה שלא טוב זה לרדת נמוך מאוד לאחוזים בודדים באופן קבוע.
בקצרה - אין מה לחפור על זה, דגמים עם סוללת LFP תפורים לדרישות שלך, אתה לא תצרוך יותר טיפת דלק ולא יהיו לך טיפולים בכלל. זה עשרות אלפי ש"ח בשנה חסכון.
הביטוח יקר לאחרונה, תביא בחשבון סדר גודל של 7K למקיף וחובה לפחות.

לטעמי נוחות הנסיעה מצויינת (היתה לי לפני זה לקסוס IS250 והטסלה משתווה) בדברים מסויימים כמו חרישיות הנסיעה אפילו טובה יותר. כן מרגישים שהרכב כבד בפניות ובנהיגה תובענית.

  • אהבתי 1

עז יפנית בסלעים

yahav.biz | mineralz.co.il

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתאריך 17.2.2024 בשעה 10:20, discoTD5 כתב:

החוויה שלי עם הסרס5 שונה. 

הרכב עצמו משובח.

ממשק המשתמש של הרכב הוא על גבול הדיל ברייקר.  כמה שהרכב מצוין - ככה ממשק המשתמש גרוע. 

במבחן  שערכתי רכב ציינתי את מה שהפריע לי. 

אישית, בהינתן איוניק 5, סקודה אניאק, וטויוטה Bz4x מעל 200.0 וסמארט #1 מתחת ל 200.0 לא הייתי קונה את הסרס5. 


@discoTD5 - יואב, חן חן על הסקירה המהנה של ה-סרס5!

 

כמי שיש לו סיטרואן c5 aircross בנזין 1.6 טורבו בת 3.5 ומאוד מרוצה ממנה (ואולם בניגוד לפות״ש עם ק״מ נמוך ונסועה נמוכה), אני עוקב בענין אחרי השרשור ורוצה לשאול לדעתך לגבי דגמים של c-suv שיגיעו ארצה בשנים הקרובות שיתומחרו סביב ה-180-250 אש״ח ואשר יכולים להוות תחליף ראוי לסיטרואן בדגש על נוחות הנסיעה וטווח אפקטיבי ראוי - נניח לפחות כ-500 ק״מ לפי התקן המחמיר [אני נוסע מדי פעם לאילת מאזור המרכז - כ-360 ק״מ כל כיוון, ובקיץ הטווח האפקטיבי מתקצר כמובן].

מבחינתי יש לי שתי תחנות ״יציאה״ מהרכב הנוכחי - או בעוד כשנה ומשהו כאשר הרכב עדיין יהיה באחריות (יש 5 שנים בסיטרואן), או כבר להחזיק לכיוון ה-8-10 שנים. מבחינתי זה בעיקר תלוי במציאת מחליפה חשמלית ראויה כי את אובדן הערך הנוכחי אני כבר סופג. לאור הנתונים הנ״ל וממה שאני רואה בינתיים כדאי לי לשבת ולהמתין עוד 5 שנים אבל אני פחות מתמצא ולכן שואל לדעתך. תודה! 

 

בתאריך 17.2.2024 בשעה 10:36, Alf3 כתב:

תשקול Zeekr רכב מפנק ב 185 אלף, לונג רנג׳,

 

תודה Alf - מעניין. לצערי בתצורת ה-suv הזיקר לפי המבחנים משיג טווח של 350 ק״מ בלבד וזה מבחינתי גבולי במקרה הטוב אבל אעקוב כי אני מניח שהם ישתפרו וכו׳

עריכה אחרונה על ידי G. P. Magnus
תוספת

2020 Citroën C5 Aircross 1.6 180HP

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

2 נקודות אם לא התייחסו אליהן:

 

דבר אחד,

אם אתה מאלה שטסים בכביש6 מעל המהירות המותרת, קח בחשבון שבמהירות גבוהה, הסוללה מתרוקנת הרבה יותר מהר.

במקרה זה יש חשיבות לגודל הסוללה. גם המהירות הסופית יכולה להיות אינדיקציה לגבי מהירות השיוט:

 

למשל, ברכב שהמהירות הסופית שלו 200 קמש, אני מעריך ש(נניח) במהירות שיוט של 130, הסוללה תתרוקן פחות מהר מאשר ברכב שהמהירות הסופית שלו היא 160.

 

דבר שני,

ייתכן שבמקרה זה  plugin hybrid יתאים לך יותר, בפרט אם אתה נוסע במהירות גבוהה בכביש 6. אתה טוען אותו בבית ונוסע עד שהסוללה מתרוקנת. זה נותן לך חסכון מסויים. ואם במקום שאליו אתה מגיע גם יש אפשרות לטעון - אתה חוסך יותר.

יש גרסאות כאלה גם של ה- 3008.

הבעיה שהמחיר גבוה מאד (240). אולי אפשר למצוא משהו משומש במחיר שאתה מחפש.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 10 שעות, razi_pazi כתב:

ממה שעולה כאן אתה מרחק 10,000 שח מלהביא את הרכב שלך למצב טוב.

 

אני לא מכיר את המנוע. אבל אם זה באמת טיפול מונע שמסדר אותך אז זה כיוון טוב.

 

זה המון כסף לטיפול מונע אבל עדיין הרבה פחות מלהתחדש ברכב חדש שידרוש ממך 100-150 אלף ש"ח.

 

אתה חושש מכך שהמחירון יהיה גמור. אתה כנראה צודק. אבל כבר כעת אתה במצב בעייתי.

לא משנה איזו מכה תחטוף מבחינת ירידת ערך בפיזו הנוכחית בשנתיים הקרובות זה  כלום לעומת ירידה שתהיה לך עם כל רכב חדש אחר שתרכוש במקומו.

 

אם הטיפול המונע באמת פותר את הבעיה אז אני חושב ששווה לעשות אותו ולהמשיך.

 

רכב משומש ואמין כמעט תמיד יהיה כלכלי יותר מרכב חדש ויקר יותר.

אנשים יודעים לסובב את הסוגיה בכל מיני דרכים כדי להסביר מדוע יותר כלכלי להם כעת לרכוש רכב חדש. נדיר מאוד שזה המצב בפועל.

 

להוציא כסף במוסך כואב יותר מאשר להוציא יותר כסף בסוכנות או לאבד אותו באובדן ערך. זה כנראה טבע אנושי. אבל אתה במצב שאתה צריך לשקול זאת.

 

לא הייתי כותב זאת אם הפיזו היתה שק של תקלות בלתי פתירות. אבל כנראה שלא זה המצב.

אולי זה קצת אופטימי: אבל נסה לחשב כמה כסף תחסוך (בהשוואה לרכב חדש) אם תבצע את התיקון בהצלחה ותמשיך עם הרכב הנוכחי עוד שנתיים בהן יהיו רק תקלות סבירות ותחזוקה שוטפת.

אני לא בעד להתנייד עם רכבים ישנים כהשקפת עולם.

אבל רכב בן 4 אינו כזה. אפילו עם נסועה גבוהה.

 

האמת שפניתי היום ל2-3 מוסכים מורשים של היבואן, כולל המרכזי. 

הם טוענים שאין תקלה ידועה כזו אלא אם מטפלים במוסכים מורשי "משרד תחבורה" ששמים שמן לא תואם ליצרן ואז נוצרת בוצה שגורמת לקלקול בקמשאפט. 

 

ערבבו אותי יפה או שיש בזה היגיון? ואללה. לא יודע ואשמח לחכמת ההמונים. אכן מצאתי בקבוצות שיש גם כאלו עם פחות מ100 אלף שסבלו מקרע כזה אבל יתכן וזה תלוי הטיפולים שביצעו..(?). 

 

בכל אופן ביקשתי הצעה להחלפת הרכיב ולא ידעו על איזה רכיב משופר אני מדבר, אמרו לי שבמידה ויש רעש מהמנוע לעצור ולא להמשיך כי אז זה זמן קריטי למנוע נזק. 

 

אם יש למישהו היכרות עם מוסך טוב שיודע על מה מדובר אשמח לשמוע ולבדוק מולו.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתאריך 17.2.2024 בשעה 11:38, איציק נ. כתב:

1. אם זה דגם ה 1500HDI, אתה למעשה פצצה מתקתקת מהלכת. למנוע יש כשל בתיכנון בשרשרת שמחברת את הקמשאפט יניקה ופליטה ומכוניות נדירות לגמרי הגיעו לקילומטראז' שלך עם מנוע מקורי. אם אתה עם מנוע 1600HDI, זה סיפור אחר.
שידרוג ה 1.5HDI לקמשאפטים חדשים כולל שרשרת משופרת ועוד כהנה וכהנה חלקים, זה סיפור של 10K בערך, אולי טיפה יותר.

 

כבעל רכב כזה בדיוק (שמשלים אט אט עם ההבנה שבמכירה הוא הולך להידפק כמו שכתוב - מבלי לדבר על הטעיה פיננסית שהיתה כרוכה ברכישה ואין לה המקום כרגע), אני מוכרח לשאול: מה שכותבים בכל מיני פורומים שמשנת 2022 החליפו את השרשרת לשרשרת עבה יותר וזה פתר את התקלה, זה נכון? חארטה בארטה? חצי נכון?

אם לא מוצא חן בעיניך איך שאני נוהג אז רד מהמדרכה

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני שעתיים, Dor4U כתב:

אם יש למישהו היכרות עם מוסך טוב שיודע על מה מדובר אשמח לשמוע ולבדוק מולו.

 אם אני זוכר נכון נוהגים להמליץ כאן על מוסך גבע.

אני לא מכיר

לפני 45 דקות, el-chanan כתב:

 

כבעל רכב כזה בדיוק (שמשלים אט אט עם ההבנה שבמכירה הוא הולך להידפק כמו שכתוב - מבלי לדבר על הטעיה פיננסית שהיתה כרוכה ברכישה ואין לה המקום כרגע), אני מוכרח לשאול: מה שכותבים בכל מיני פורומים שמשנת 2022 החליפו את השרשרת לשרשרת עבה יותר וזה פתר את התקלה, זה נכון? חארטה בארטה? חצי נכון?

הטעיה פיננסית?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...