Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

פוסטים מומלצים

פורסם
לפני 4 שעות, רמי יו כתב:

אני נתקלתי בטויוטה הייאס שנת 2002

עם רישוי אדום 

יכול להיות שיש מאגרים לשעת חרום?

זה אם יש צורך לוקחים מאזרחים ומשלמים להם על זמן השימוש

פורסם
לפני 11 שעות, Shay Fishman כתב:

לגבי האונו רכב מיוחד מבחנתי

פיאט אונו הייתה סופר נפוצה, אולי רכב סופר מיני הכי נפוץ בארץ. 

הייתה זולה, יחסית אמינה (אם כי לא כמו טויוטה וסובארו) מגוון גרסאות רחב, מרווחת, ביצועים טובים בדגם 70 כ"ס. 

 

אבל שוב בגלל שהיא לא טויוטה או סובארו נשארו רק כמה יחידות במצב נסיעה. 

 

למי שדגל בשנות ה 80 וה 90 מיוחדת היא לא, היו רואים אותה בכל מקום כמו קיה פיקנטו היום. 

אבל יפה שיש כמה אנשים ששמרו אותן.

  • רעיון טוב! 1

 

 

פורסם (נערך)

כיף לראות את המכוניות הפשוטות שהיו נוף הילדות שמורות לאחר שנים ארוכות...

מחזיר אותי אחורה במנהרת הזמן...

 

 

פורד איירוסטאר.

 

חלק מגל דגמי פורד האמריקאיים (טאורוס,ואקפלורר) שהביא היבואן הקודם של פורד - מכשירי תנועה באמצע שנות ה-90 ולא זכו להצלחה רבה

 

20250424_195551.jpg

20250424_195602.jpg

20250424_195611.jpg

20250424_195623.jpg

עריכה אחרונה על ידי mottis
.
  • אהבתי 6
פורסם (נערך)
לפני שעתיים, Buki כתב:

פיאט אונו הייתה סופר נפוצה, אולי רכב סופר מיני הכי נפוץ בארץ. 

הייתה זולה, יחסית אמינה (אם כי לא כמו טויוטה וסובארו) מגוון גרסאות רחב, מרווחת, ביצועים טובים בדגם 70 כ"ס. 

 

אבל שוב בגלל שהיא לא טויוטה או סובארו נשארו רק כמה יחידות במצב נסיעה. 

 

למי שדגל בשנות ה 80 וה 90 מיוחדת היא לא, היו רואים אותה בכל מקום כמו קיה פיקנטו היום. 

אבל יפה שיש כמה אנשים ששמרו אותן.

 

לפני שעתיים, Buki כתב:

למי שדגל בשנות ה 80 וה 90 מיוחדת היא לא, היו רואים אותה בכל מקום כמו קיה פיקנטו היום. 

אבל יפה שיש כמה אנשים ששמרו אותן.

אסגיר קצת את גילי🙃 גדלתי בשנות ה2000, והאונו היה הרכב האחרון והיחידי של סבי שזכיתי להכיר,(רכש אותה כחדשה בשנת 94) הייתה 1.4. עברה במשך כמה שנים במשפחה , עד שהושבתה בגלל ריבוי תקלות.

לא זוכר בדיוק מתי הייתי ילד קטן, בערך בן 10 אולי אפילו פחות.

לגבי האונו, בהחלט הסיפור והחוויה האישית שלי בתור ילד, שזה אחד מהזיכרונות שלי בהקשר של סבא משחקת פה תפקיד גדול.

אפילו שמרתי את ספר הרכב המקורי שהגיע עם הרכב בתור פיסת זיכרון קטנה,  אני יודע שהרכב עצמו לא מרגש.  

עריכה אחרונה על ידי Shay Fishman
  • אהבתי 4
פורסם
לפני שעה, mottis כתב:

היבואן הקודם של פורד - מכשירי תנועה באמצע שנות ה-90 ולא זכו להצלחה רבה

 

לא מכשירי תנועה, אלא "החברה הישראלית לאוטומובילים".

בשנת 2000 היבוא עבר לדלק מוטורס.

סוזוקי ג'ימני His side- JLX-L 2006 [   ] [][][][][] [   ]

טויוטה קורולה Her side- GLI 2013

שימרו על מרחק בכביש ועל קירבה בלב

פורסם (נערך)
בתאריך 22.4.2025 בשעה 19:27, amosbmw כתב:

אם הייתה רק אחת, לא הייתי מצלם. ביחד חזרנו לשנות ה90.

PXL_20250422_113442784.jpg

תקועות שם כבר שנים, ברחוב זאב חקלאי

בתאריך 22.4.2025 בשעה 17:02, cohen motor 377 כתב:

מי אמר שN עליה..

 

20250422_162207.thumb.jpg.e230557f5cc8545ee87163fe54f8401c.jpg

הבדיחה צוברת תאוצה... אמN שתהייה לי כזאת

בתאריך 22.4.2025 בשעה 22:03, EliC25 כתב:

זה מעבר ללנסוע בלי ביטוח, זה לירוק לבאר שאתה שותה ממנה. 

לפני הרבה שנים עבדו קשה כדי להוזיל עלויות של ביטוחים וטסטים של רכבי אספנות בטענה שהם בשימוש מועט ביותר. לכן ה'מחיר' שמשלמים על ההנחה הזו, הוא הגבלה על נסיעה בין 7-9 בבוקר, שעבור רוב האוכלוסיה, אלו השעות בהן יוצאים מהבית לכיוון העבודה. כך אפשר להבטיח שהרכב לא משמש את בעליו לנסיעות יומיומיות כרכב דיילי-עיקרי.

 

אני לא בדיוק הבנתי מה האינטרס של המדינה. הם דואגים לפיסות ההיסטוריה הנדירות האלו?

בתאריך 23.4.2025 בשעה 12:42, itaysamurai כתב:

הגבלת קמ"ז היא לא הוגנת, זה תחביב. אולי בסופ"ש בא לי לתפור 1000 ק"מ איתה? 

הרבה יותר קל לאתר רכב אספנות שנוסע בין 7-9 ופשוט לאכוף את זה.

לטעמי זו הגבלה הוגנת, אני גם ככה לא הייתי מסכן את האספנות שלי בשעות שהג'ונגל בשיא הפעילות שלו וכך גם חבריי לתחביב.

בסוף זה יתפוצץ, יכנסו בכל האספנים שמכבדים את החוק בגלל כמה אידיוטים.

מה הסיפור של 7-9? זה בגלל זיהום האוויר? ואם יש ממיר קטליטי זה בסדר לא?

בתאריך 24.4.2025 בשעה 10:44, mottis כתב:

Piagio Porter 210

וספה על 4 גלגלים...

20250423_100625.jpg

20250423_100632.jpg

לא הבנתי, יש לו קטע עפוץ כזה לפרסום העסק? יש אחת גם בכניסה לתלפיות, צהובה

לפני 17 שעות, Shay Fishman כתב:

WhatsAppImage2025-04-24at20_08.53(1).thumb.jpeg.2b3efccab0305cc63af59c0b81b05c76.jpeg

 

מקווה שאוסיף מעט לשרשור, לגבי האונו רכב מיוחד מבחנתי , היה הרכב של סבי ז"ל . בהחלט היה כיף לפגוש בה 

WhatsAppImage2025-04-24at20_08_53.thumb.jpeg.7e4e0851352c22c6db89815a01e92be4.jpegWhatsAppImage2025-04-24at20_08.52(1).thumb.jpeg.8e85b236bf02e278dc53b6c002545b27.jpegWhatsAppImage2025-04-24at20_08_52.thumb.jpeg.ec5b9fcd49460dfe0ed9f8db60d6fe5a.jpeg

אאודי 100?

*סליחה על כל החפירות והשאלות*

עריכה אחרונה על ידי ברונקו

סקודה פאביה סטיישן 2013 1.2 T 

 "להפסיק לעשן זה הדבר הכי קל בעולם. מי כמוני יודע. עשיתי את זה אלף פעם." מארק טווין

 

פורסם
לפני 30 דקות, ברונקו כתב:

אני לא בדיוק הבנתי מה האינטרס של המדינה. הם דואגים לפיסות ההיסטוריה הנדירות האלו?

לפני שנים מועדון ה-5 ביקש ממשרד התחבורה לייסד קטגוריית 'אספנות'

כדי שלא יתייחסו לרכבים שהם באמת פיסות היסטוריה, כאל סתם רכב ישן/גרוטאה.

האינטרס של המדינה במקרה הזה הוא התחשבות באזרח חובב הרכב. גם זה קורה לפעמים...

 

היום כשהרכבים משנות ה-90 נכנסים לקטגוריה הזו,

יש ביניהם רבים שפשוט שרדו את השנים, ואכן אין בהם שום ערך אספני מלבד השנתון.

סוג של פירצה שנכנסים כאלה שמעדיפים רכב ישן אך מתוחזק, ונהנים מהקלות האספנות.

יש מצב שבעוד נניח 20-30 שנה, אלה שישרדו ויתוחזקו כבר כן יהיו בעלי ערך היסטורי.

 

לפני 42 דקות, ברונקו כתב:

מה הסיפור של 7-9? זה בגלל זיהום האוויר?

במקביל להקלות לרכבי אספנות, נכנסו גם כמה מגבלות כמו 7-9

כדי למנוע שימוש יומיומי ברכב כזה. אין קשר לזיהום אוויר או ממיר.

 

לפני 37 דקות, ברונקו כתב:

לא הבנתי, יש לו קטע עפוץ כזה לפרסום העסק? יש אחת גם בכניסה לתלפיות, צהובה

כנראה שווה לו להשקיע ברכב החביב הזה, ולא לשלם אגרות שילוט לרשות המקומית

ובמקביל לפרסם את עצמו בלי לשלם הון לפרסום חוצות.

אני משער שעסק של תכשיטים לא מוביל ארגזים של זהב ויהלומים בפיאג'ו פורטר...

אגב, "וספה טנדר" זה לא הפורטר הזה, אלא אפה (APE) שכונה אצלנו 'ריקשה'.

 

לפני 43 דקות, ברונקו כתב:

אאודי 100?

נראה ככה. לפי הפנסים היא מראשית ה-70.

  • רעיון טוב! 1
פורסם
לפני 35 דקות, BoazB11 כתב:

היום כשהרכבים משנות ה-90 נכנסים לקטגוריה הזו, יש ביניהם רבים שפשוט שרדו את השנים, ואכן אין בהם שום ערך אספני מלבד השנתון.

 

אמרו את אותו הדבר על סיטרואן טרקסיון בשנות ה70, על פורד אנגליה בשנות ה90, על אסקורטים, קורטינות וחיפושיות בשנות ה90 והאלפיים, ועל סובארו די אל בשנות ה2010.

 

הסטטוס "רכב אספנות" הוא לא בהכרח אספני כלכלי, אלא סטטוס נחמד, לרכב "של פעם" (ומה לעשות שהניינטיז זה כבר "פעם" 🤦🏻‍♂️) שמהווה תחביב ומסב הנאה לבעליו, בין אם זה דודג' וייפר, מיאטה דור 1 או "סתם" מזדה 323f עם פנסים קופצים, כמו שהוא ראה בפעם הראשונה בגיל 11 ונפלה לו הלסת לרצפה (אין לי מאזדה כזאת, למי שתוהה... 😆)

 

לפני 35 דקות, BoazB11 כתב:

סוג של פירצה שנכנסים כאלה שמעדיפים רכב ישן אך מתוחזק, ונהנים מהקלות האספנות.

 

זוהי בדיוק הסיבה להגבלת השעות...

  • אהבתי 2

סוזוקי ג'ימני His side- JLX-L 2006 [   ] [][][][][] [   ]

טויוטה קורולה Her side- GLI 2013

שימרו על מרחק בכביש ועל קירבה בלב

פורסם
לפני 7 שעות, Buki כתב:

פיאט אונו הייתה סופר נפוצה, אולי רכב סופר מיני הכי נפוץ בארץ. 

הייתה זולה, יחסית אמינה (אם כי לא כמו טויוטה וסובארו) מגוון גרסאות רחב, מרווחת, ביצועים טובים בדגם 70 כ"ס. 

 

אבל שוב בגלל שהיא לא טויוטה או סובארו נשארו רק כמה יחידות במצב נסיעה. 

 

למי שדגל בשנות ה 80 וה 90 מיוחדת היא לא, היו רואים אותה בכל מקום כמו קיה פיקנטו היום. 

אבל יפה שיש כמה אנשים ששמרו אותן.

אני זוכר בערך בע"פ את שיר הפרסומת שלה משנות ה-80:

תנו לי מכונית כזאת חסכונית וקטנה
אך כמו לימוזינה מפוארת
סטיישן מרווחת למסעות ולטיולים -
מכונית ספארי נהדרת

לא, לא, לא, לא
איני רוצה ארבע מכוניות
מצאתי את כולן בפיאט אונו

מכונית אחת שהיא ארבע מכוניות
סוד ההצלחה של פיאט אונו

גאון מי שהמציא אותה
חכם מי שקונה אותה

פיאט אונו!

  • אהבתי 1
  • מצחיק 8

מוטי, מוטי, מוטי - אני לא סתם בחור אידיוטי 

פורסם

היו לי (בתור רכבי חברה) פיאט אונו 60 שקיבלתי באופן זמני, מהשכרה , הגיעה אלי עם 60,000 קילומטר והוחזרה עם קרוב 100, החליפה אותה אונו 45 , גם היא מהשכרה אבל עם 10,000 קילומטר. שתיהן הציעו מרווח פנים טוב והיו די מהנות לנהיגה . עם האונו 45 ניסיתי להתחרות 😜

  • אהבתי 1

עברו כבר למעלה ממיליון קילומטר של נהיגה מאז ימי הכרמל 12 מודל 67 (מנוע פורד) דבר לא השתנה. עדיין רואה סביבי נוהגים נהיגה מבוהלת, הססנית ומנותקת מכל הקורה בכביש . 

 

פורסם

לאונו 45 היו מס׳ דגמים.

1. מנוע 903 סמ״ק עם 4 הילוכים.

2. מנוע 999 סמ״ק עם 4 הילוכים (אם זכרוני אינו מטעני עד 1992, כולל).

3. מנוע 999 סמ״ק עם 5 הילוכים.

קהילת אוהדי ווסטהאם יונייטד בישראל - https://www.facebook.com/groups/whuil/

'פטישי ישראל' - https://www.facebook.com/WHUIL/

טוויטר - https://twitter.com/AmitDim

 

פורסם

האונו 45 שהיתה לי הייתה מושכרת מאלדן , חדשה ב 1988 😉  , האונו 60 היתה מושכרת משלמה ב 1987.

עברו כבר למעלה ממיליון קילומטר של נהיגה מאז ימי הכרמל 12 מודל 67 (מנוע פורד) דבר לא השתנה. עדיין רואה סביבי נוהגים נהיגה מבוהלת, הססנית ומנותקת מכל הקורה בכביש . 

 

פורסם

מחילה על איכות הצילום הזוועתית, גם חלון מלוכלך, גם לחץ עבודה וגם רכב שעושה וורום-וורום.

BMW M4 XDRIVE קאבריו. היו עוד רבים וטובים היום אך רק את הצדיק הזה הספקתי לצלם

20250425_141312.jpg

  • אהבתי 1

חולם על קרייזלרים יוקרתיות בנסיעה ברכבות😪

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...