Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

איוניק 6 vs טסלה מודל 3


Jerusalem100
שימו לב! השרשור הזה בן 354 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

אתמול הושקה ה- iOniq 6 באחת ההשקות המאכזבות שנתקלתי בהן, עם תג מחיר יומרני להחריד והרבה מאוד הייפ מבויים ומנותק מהמציאות.

 

האיוניק הוצגה בכל הסקירות כמתחרה ישירה ל- Tesla model3, למרות שכמעט בכל פרמטר היא נחותה משמעותית לטסלה.

 

בהשוואה של גרסאות הבסיס לאיוניק טווח נמוך משמעותית בהשוואה לטסלה 3 (429 ק״מ לעומת 490), פחות מומנט (32.6 קג״מ לעומת 42.8), תאוצה איטית יותר (8.8 שניות לעומת 6.1), פחות כ״ס (151 לעומת 275) - ולמרות זאת, מחירהּ גבוה משמעותית (214 אלף ש״ח לעומת 193).

 

נוסיף לכך את עלויות האחזקה הזולות יותר בטסלה (באיוניק נדרש טיפול כל שנתיים, למה?), הביטוח הזול יותר בטסלה, מערכות הבטיחות המתקדמות יותר בטסלה, מערכת הסאונד המתקדמת יותר בטסלה (בוס 14 רמקולים), העובדה שסוללות ה- LFP של טסלה מחזיקות לאלפי מחזורי טעינה (יונדאי לא ציינו מהו סוג הסוללות), תא מטען גדול יותר בטסלה, מותג יוקרתי יותר ועוד ועוד…

 

אני באמת לא מצליח להבין - למה שמישהו יסכים לשלם עוד 21 אלף שקלים בתמורה לרכב נחות משמעותית? מה אני מפספס?

עריכה אחרונה על ידי Jerusalem100
  • אהבתי 3
  • לא הבנתי... 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 114
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המודל 3 בקרוב הולכת להיות מוחלפת גם בגלל זה המחיר נמוך כרגע.

מעריך שככל שנתקדם להשקה של הדגם החדש אפילו המחיר עוד ירד.

למה המחיר של האיוניק יותר גבוה? מאוד פשוט,טסלה עובדת בשיטת שיווק ישיר,בארץ היבואן גוזר קופון.

לדעתי המחיר של האיוניק לא ישאר הרבה מאוד זמן במחיר הזה,או שפשוט יש להם מעט מאוד הקצאות לרכב לכן הם מעדיפים למכור מעט ובמחיר גבוה.

אגב שני הרכבים האלו נמכרים במחיר כמעט זהה בארה"ב.

Bayerische Motoren Werke

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

התמחור של ה 6 לא רק בעייתי מול הטסלה, אלא גם מול האיוניק 5 ואפילו מול הסונטה. ניחוש שלי שליונדאי פשוט אין יכולת לייצר מספיק רכבים גם אם התמחור היה יותר אטרקטיבי.

 

המכירות של הטסלה y עולות על המודל 3 למרות שהמודל 3 יותר זול והוא רכב ספורט סדאן כך שלנומך יש סוג של יתרון. מה הסיכוי האיוניק 6 להמכר כשהאיוניק 5 זולה יותר.

  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 13 שעות, Jerusalem100 כתב:

אני באמת לא מצליח להבין - למה שמישהו יסכים לשלם עוד 21 אלף שקלים בתמורה לרכב נחות משמעותית? מה אני מפספס?

 

ההבדל הגדול בין ה-2 הוא שה-6 היא רכב יותר קונבנציונאלי לעמות הטסלה.

אני לא רואה את ההורים שלי עושים עדכון תוכנה או Hard reset כשיש מסך שחור.. הטסלה מעולה, אבל לא כולם מתחברים לטכנולוגיה ולעיצוב המינימלי. 

 

אז נחות הוא לא, הוא מכוון בין היתר לקהל אחר שישים עליו כסף. בהתחשב במגבלות ייצור ועלויות ליבואן מסורתי - אפשר להבין למה התמחור כל כך גבוהה.

חוץ מזה, הרבה פעמים גרסאות כניסה מתומחרות גבוהה בשביל שתרגיש שהגרסה הבאה נותנת "נרבנ יותר במעט כסף" ולכן תרכוש את היקרה יותר.

עריכה אחרונה על ידי GTאי
  • אהבתי 1
  • מעניין 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא ממש הצלחתי להבין מה הופך את האיוניק 6 ליותר ״קונבנציונלית״. מדובר בשני רכבים חשמליים מאותו סגמנט, לא רואה במה האיוניק פונקציונלית יותר מהטסלה. 

 

גם בהתעלמות מאספקטים שאנשים מבוגרים מייחסים להם חשיבות פחותה (כוח, תאוצה וכד׳), עדיין נשארים עם רכב פחות פרקטי - פחות טווח, פחות נפח בתא המטען, מערכות בטיחות ירודות, משטר טיפולים נוקשה בהרבה, ביטוחים יקרים יותר ועוד…

 

לגבי עדכוני התוכנה, למה אתה מניח שהמערכת בטסלה תעשה יותר בעיות מזו שביונדאי? 

 

פוטנציאל היתרון היחיד של האיוניק יכול להתבסס על העיצוב המינימלי של הטסלה בפנים ובחוץ. בשביל זה לקנות רכב נחות בכל שאר הפרמטרים ולהוסיף 21k? 

וגם בעניין העיצוב מדובר בסוגיה סובייקטיבית לחלוטין (בעיני האיוניק נראית הרבה פחות טוב מהטיזרים ששוחררו בעבר לגביה), בניגוד לפרמטרים האחרים שהם מדידים לחלוטין ומצביעים על יתרון מובהק לטסלה. 

עריכה אחרונה על ידי Jerusalem100
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לאיוניק מסך מולך, כפתורים פיזיים. היא מרגישה כמו רכב של פעם מבחינה עיצובית ופונקציואלית, רק שהיא חשמלית. זה הסיבה שהיא "קונבנציונלית".

 

עדכוני תוכנה - אני מניח שביונדאי לא יהיו בעיות, או פחות, כי התוכנה שם הרבה פחות משמעותית.

בטסלה שלי עשיתי Factory reset לפי הנחיות תמיכה של טסלה.

 

 

 

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

גם אם הנקודה לגבי הפקטורי ריסט נכונה, מדובר בסוגיה כל כך שולית שאני מעריך שבודדים ישקללו אותה. 

 

יתר על כן, ככל שאתה יותר טכנופוב (או מבוגר לצורך העניין), כך פחות סביר שתייחס לכך חשיבות. איזה טכנופוב ידע בכלל להכנס לדקויות של ״באיזה רכב אצטרך לעשות פקטורי ריסט״?

ומי שלא חושש מטכנולוגיה (מאפיין את הקהל של שני הרכבים הללו לרוב), זה ממילא לא יהווה פקטור מרתיע מבחינתו.

 

לגבי הפונקציונליות של המתגים הפיזיים, פה אני בהחלט מסכים איתך. זה חסרון של הטסלה, ובעיני הוא מתגמד לעומת שאר החסרונות של האיוניק 6.

 

אגב עזוב את הטסלה, האיוניק בפני עצמו נותן תמורה מאוד עלובה ביחס למחיר. כמעט כל אלטרנטיבה חשמלית סינית מספקת יותר כח, יותר תאוצה ויותר טווח במחיר נמוך משמעותית. מה זה הפלופ הזה?

עריכה אחרונה על ידי Jerusalem100
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

רק שאלה: האם המחיר היקר של היונדאי לעומת מודל 3 זה כלל עולמי או רק בעיה מקומית?

עריכה אחרונה על ידי hwgeek

מוכר מארז נייר טואלט איכותי בייבוא אישי מחו"ל של Kirkland, מוכן להחלפה על רכב ספורטיבי יד ראשונה, לרציניים בלבד!.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הבנתי, עוד ניסיון לגזור קופון שמן יותר עם מלאי זמין לעומת המתנה בטסלה.

  • אהבתי 2

מוכר מארז נייר טואלט איכותי בייבוא אישי מחו"ל של Kirkland, מוכן להחלפה על רכב ספורטיבי יד ראשונה, לרציניים בלבד!.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתאריך 9.5.2023 בשעה 19:51, Jerusalem100 כתב:

אתמול הושקה ה- iOniq 6 באחת ההשקות המאכזבות שנתקלתי בהן, עם תג מחיר יומרני להחריד והרבה מאוד הייפ מבויים ומנותק מהמציאות.

 

האיוניק הוצגה בכל הסקירות כמתחרה ישירה ל- Tesla model3, למרות שכמעט בכל פרמטר היא נחותה משמעותית לטסלה.

 

בהשוואה של גרסאות הבסיס לאיוניק טווח נמוך משמעותית בהשוואה לטסלה 3 (429 ק״מ לעומת 490), פחות מומנט (32.6 קג״מ לעומת 42.8), תאוצה איטית יותר (8.8 שניות לעומת 6.1), פחות כ״ס (151 לעומת 275) - ולמרות זאת, מחירהּ גבוה משמעותית (214 אלף ש״ח לעומת 193).

 

נוסיף לכך את עלויות האחזקה הזולות יותר בטסלה (באיוניק נדרש טיפול כל שנתיים, למה?), הביטוח הזול יותר בטסלה, מערכות הבטיחות המתקדמות יותר בטסלה, מערכת הסאונד המתקדמת יותר בטסלה (בוס 14 רמקולים), העובדה שסוללות ה- LFP של טסלה מחזיקות לאלפי מחזורי טעינה (יונדאי לא ציינו מהו סוג הסוללות), תא מטען גדול יותר בטסלה, מותג יוקרתי יותר ועוד ועוד…

 

אני באמת לא מצליח להבין - למה שמישהו יסכים לשלם עוד 21 אלף שקלים בתמורה לרכב נחות משמעותית? מה אני מפספס?

 

נחותה משמעותית? במה בדיוק? האיוניק הרבה יותר מרווח לנוסעים, אולי זה יתרון חשוב יותר עבור רוכשים מסוימים? סוללות LFP זה לצורך הוזלת עלויות, לא שום דבר אחר, אין שום דבר יוקרתי בטסלה, ראבק, היצרן הזה מודה בפה מלא שהוא מנסה להוזיל עד כמה שניתן את ייצור הרכבים שלו, זה בא על חשבון המון דברים כמו בידוד רעשים עלוב בטסלה (גם במודל S) גימורים פח אשפה, איכות ייצור נמוכה ועוד ועוד. מערכות בטיחות מתקדמות יותר בטסלה? יש המון מערכות שיש באיוניק ואין בכלל בטסלה וגם לא יהיה, אז על מה אתה מדבר?! 

 

 

  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 9 שעות, Supertigre כתב:

נחותה משמעותית? במה בדיוק?

אלה דברים שבהם היא נחותה(משמעותית):

פרקטיות - אמנם מרווח הברכיים מצויין ,הוא נשאר חסר פרקטיות כאשר מרווח הראש כל כך מוגבל. לא ניתן להושיב אנשים מעל מטר שמונים במושב האחורי. תא המטען שלה קטן משמעותית מזה של הטסלה בחישוב כולל ולמען האמת זה תא מטען קטן מכל סדאן משפחתית היום, אפילו פחות מאקסנט.לתוך התא מטען הזה תצטרך גם להכניס קבלים לטעינה וערכת תיקון פנצ'רים.

ביצועים - כמובן. והנאה מנהיגה.(כן, אני מודע שאלה הפכו למילים גסות בפורום)

אבזור - בשביל לקבל אבזור דומה לטסלה(כל אחת מציעה אביזרי נוחות שונים), תצטרך את גרסת הלימיטד שעולה הרבה יותר מטסלה.

 

גם רמת הגימור נמוכה יותר. כאשר חומרי תא הנוסעים ידידותיים אולי לסביבה, אבל פחות למגע.

 

האם זה הופך את היונדאי לנחותה  מטסלה? ממש לא. יש ליונדאי גם יתרונות על הטסלה, אבל זה כן אומר שהיא לא ממש שווה יותר מטסלה ,ובארץ, באדיבות התמחור של כלמוביל ובניגוד לתמחור הטוב של האיוניק 5, רוצים עליה הרבה יותר, כאשר בחו"ל הם עולות אותו דבר. הבעיה הנוספת שאת מה שהיא כן טובה בו, ניתן למצוא במתחרוים אחרים, גם מבית יונדאי, במחירים נמוכים יותר והם הרבה יותר פרקטיים.

 

גרסת הסוללה הקטנה, שנחותה מטסלה בטווח,בביצועים ובאבזור עולה 20 אלף שח יותר מגרסת sr של טסלה.

 

גרסת rwd סוללה גדולה שנחותה מטסלה lr בביצועים  ובהנעה עולה אותו דבר באבזור נחות והרבה יותר באבזור דומה. היתרון הקל בטווח ,כדרך אגב, מתבטל לעומת היתרון ההרבה יותר משמעותי של הסופרצ'רג'רים למי שצריך טווחים.

 

גרסת ההנעה הכפולה בכלל מיותרת, כי אם ביצועים ואחיזה כל כך חשובים לך, טסלה 3 פרפורמנס נמצאת בספירה אחרת וזולה יותר.

 

בסופו של דבר מדובר באוטו טוב בתמחור גרוע. אולי מיועד לליסינג, אחרת יתחרה בחוסר מכירות של הפולסטר 2.

לפני 9 שעות, Supertigre כתב:

סוללות LFP זה לצורך הוזלת עלויות, לא שום דבר אחר

ממש לא נכון. מעבר לעלויות, היא יותר ידידותית לסביבה, השרידות שלה גבוהה יותר פי 3, הסיכוי שלה להתלקחות בתאונה נמוכה יותר והעדר חומרים אקזוטיים אומר שסוללת lfp תהיה זולה יותר לשיפוץ או החלפה.

עריכה אחרונה על ידי Uri-G
  • אהבתי 4
  • רעיון טוב! 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יש אנשים שמעדיפים לכוון את הפתחים של המזגן עם הידיים ולא דרך המסך 🤷‍♂️

או לא רוצים להיות שפני ניסיון של אילון מאסק שהחליט שהוא לא אוהב מכ״מים...

בנימה רצינית, לא רוצה להיות סתם טרול, אני לא מתחבר לפילוסופיה של טסלה לגבי הנדסת אנוש, תפעול הרכב ובטיחות, ובוודאות אני לא לבד. לכן יש זכות קיום לרכבים אחרים וכל אחד שיתמחר לעצמו כמה ״שווה״ לו.

עריכה אחרונה על ידי TheArcane
  • אהבתי 4
  • רעיון טוב! 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 354 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...