Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 1160 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם (נערך)

 

 

חזרתי הבוקר משבועיים בדרום איטליה... 4 ימים בנאפולי (בהם לא נהגתי) ואז 10 ימים שכללו נסיעה לגרגאנו (אזור לא כל כך מוכר ע"י ישראלים שלא חובבים פרחי בר) ואז למאטרה ומשם חזרה לנאפולי.
נהגתי 1700 ק"מ בעשרה ימים באופל קורסה ידנית ובסיסית  ולהלן כמה חוויות ומחשבות.

הדבר הראשון ששמתי לב אליו - בניגוד לביקור שלי באמסטרדם ב-2019 - שבאזור אין כמעט מכוניות חשמליות. בארבעה ימים בנאפולי ראיתי אפס מכוניות חשמליות ואפס עמדות טעינה (אני בדרך כלל שם לב לדברים כאלה), בגארגנו בשמונה ימים ראיתי 3 מכוניות טסלה, ניסאן LEAF אחת ואפס עמדות טעינה, במאטרה ראיתי שתי citroen ami (לא ממש מכונית אבל מאוד חמודה)  ופג'ו 208 חשמלית אחת מחוברת לעמדת טעינה (היחידה שראיתי בשבועיים באזור).

רוב המכוניות בנאפולי ובמאטרה הן מכוניות אירופאיות ישנות וקטנות. הרוב הן כמובן פיאט פנדה (גם חדשות וגם ישנות), פיאט 500 (כולל L ו- X) ופיאט טיפו.  יש הרבה פג'ו-סיטרואן-אופל וקצת פחות פורד ו- VAG, רנו ודאצ'יה. כמובן גם אלפה רומיאו ולנצ'יות.  ראיתי על כמה פיאט 500 ופנדה את הכיתוב hybrid אבל מבדיקה באינטרנט נראה שמדובר ב- "היברידי קל" בלבד. 
מעט יחסית יפניות וקוריאניות - בעיקר טויוטה אבל יש ייצוג פחות או יותר לכל היצרנים היפניים.
שני דגמים מעניינים שראיתי לא מעט  ולא הכרתי - opel agila ו- opel karl

כמובן המון קטנועים (בעיקר וספה) וגם לא מעט ריקשות (חלקן נסעו בכבישים בין עירוניים)

מבחינת מכוניות סיניות, ראיתי 3 בכל השבועיים ושלושתן היו Lynk & Co - אותו דגם (O1) ואותו צבע (לא בדקתי את לוחית הרישוי כך שאני לא בטוח ב-100% שזאת לה הייתה אותה מכונית ממש :-) ).  לא ראיתי אף ג'ילי, BYD, GAC או כל יצרן סיני אחר.
אבל כן ראיתי (רק בנאפולי משום מה) כמה מכוניות שלא זיהיתי של חברה בשם dR שלאחר מכן הסתבר לי שאלה מכוניות סיניות שמיוצרות באיטליה. רוב אלה שראיתי היו dR 3 שהן למעשה Cherry Tigo 3

תהיתי מה יקרה בערים הצפופות כאשר יוכלו לקנות רק מכוניות חדשות חשמליות. הן לא נראות ערוכות למצב כזה. אולי התוצאה תהיה עלייה במחירי המכוניות  המשומשות. יש עוד זמן עד אז...

 

היינו גם יום אחד בקאפרי שם בלטו מיד המוניות - יש שם בעיקר שני דגמים של מוניות - fiat marea  אבל בדגם מוארך עם גג פתוח ומכוניות ניסאן מדגם שלא זיהיתי גם עם גג פתוח...
נסענו בפיאט והייתה חוויה מעניינת.

הנהיגה של האיטלקים באזור היא מדהימה. לדוגמא - יש 3 סוגים של קווי הפרדה: מקווקוו, רציף כפול. האיטלקים עוקפים על כולם ללא אבחנה. גם בתוך מנהרות, גם כאשר יש תנועה צפופה ממול. המהירות המותרת היא אפילו לא המלצה - הרוב נוסעים הרבה יותר מהר. 
ראיתי המון סיטואציות של עקיפות מפחידות למדי אבל הן תמיד נגמרו ללא תאונה.
מה שמוזר הוא שהם לא צופרים, לא מקללים... הכל זורם באופן טבעי.

לגבי המכונית השכורה שקיבלתי - אופל קורסה 1.2 ידנית עם מנוע של 75 כ"ס (בלבד). גרסה מאוד בסיסית - חלונות ידניים מאחורה, ללא מראות מתקפלות אוטומטית, חיישני גשם, מצלמת רוורס (או חיישנים)... כן היו בקרת שיוט (שלא השתמשתי בה), מערכת כלשהי למניעת סטייה מהנתיב (שלא ממש הרגשתי אותה בפעולה - אולי בגלל שברוב הכבישים בהם נהגתי לא היו סימוני נתיבים) וככל הנראה גם בלימה אוטומטית (שגם אותה לא ניסיתי לשמחתי).
פרט משעשע - המכונית הייתה שחורה אבל על מחזיק המפתחות שקיבלתי מחברת ההשכרה היה כתוב שהיא לבנה...

בסך הכל מכונית סבירה, אבל ציפיתי ליותר מהביקורות בפורום. לדוגמא - המושבים שלה סבירים, אבל לטעמי (ולטעמה של אשתי) רק קצת יותר נוחים מהיאריס 2013 המושמצת שלנו ובערך באותה רמה של היאריס קרוס 2022 שלנו. 
היינו צריכים הרבה פעמים לנסוע לפי הוראות שאמרו "התקדם 800 מטר..." ולא מצאנו אפשרות למד מרחק מתאפס שמראה פחות מקילומטרים שלמים וזה היה מעצבן.
הורגש שהמנוע חלש מדי - נסעתי הרבה בעליות תלולות בהם בקשוי הצלחתי להתקדם ויותר מפעם הייתי צריך לעלות בהילוך ראשון (הזכיר לי את הסובארו ג'אסטי עם מנוע 1.0 55 כ"ס שהייתה המכונית הראשונה שלי).  המכונית ממליצה על החלפת הילוכים - לרוב במישור ההמלצה היא לעלות לשלישי ב-35 קמ"ש בערך, לרביעי ב- 50 ולחמישי ב- 65-70.
צריכת הדלק הייתה מצוינת כ- 21 ק"מ לליטר ב-1700 ק"מ שנהגתי (רובם בכבישים פתוחים, אבל לא בהכרח מהירים. רק מעט מאוד בפקקים או בתנועה עירונית).

אגב, בחברות ההשכרה תמיד מוצאים סיבה לגבות עוד כסף... חשבתי שהזמנתי רכב עם כל הכיסויים אבל הסתבר שחילוץ לא נכלל והוספתי 6 יורו ליום לחילוץ - הוסבר לי שאם נזדקק לגרר או שרות דרך זה יעלה 150 יורו...

מצרף כמה תמונות שצילמתי, לא יותר מדי מסודרות.

20230407_094920.jpg

20230407_095753.jpg

20230407_170430.jpg

20230410_171915.jpg

20230410_184251.jpg

20230412_090119.jpg

20230414_172214.jpg

20230414_182046.jpg

20230414_182058.jpg

20230414_183027.jpg

20230417_143714.jpg

20230417_144419.jpg

20230417_174441.jpg

20230418_101135.jpg

20230418_103221.jpg

20230418_103549.jpg

20230418_110047.jpg

20230418_114447.jpg

עריכה אחרונה על ידי motior
  • אהבתי 5
  • רעיון טוב! 2

מוטי, מוטי, מוטי - אני לא סתם בחור אידיוטי 

פורסם

תודה על השיתוף, נחמד מאוד.

המלצה שלי, לא לצלם תמונות ואטיקליות בכלל חוץ ממקרים מאוד מיוחדים שכשרוצים לצלם עצם צר וגבוה. 

 

לבן אדם יותר טבעי לראות תמונות ב landscape כי שתי העיניים שלנו נמצאות זו לצד זו ולא זו מעל זו 😁

 

חוץ מזה המצב שתארת (מעט מכוניות חשמליות היברידיות ויחסית הרבה מכוניות ישנות) קיים בעוד מדינות באירופה, אפילו במדינות הרבה יותר עשירות מישראל.

 

 

דווקא ישראל מאוד מתקדמת בקטע הזה עם צי רכב מאוד צעיר. 

  • אהבתי 1

 

 

×
×
  • תוכן חדש...