Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 1198 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם (נערך)

שלום לחכמי הפורום.

הגשתי בקשה לעירייה לסמן את החנייה הקרובה לביתי כחניית נכה (עם מס' רכב) לצורך הרכב של הבן שלי (נכה כסא גלגלים).

המדובר על מקום החנייה הקבוע שלי זה שנים רבות, מטרים בודדים מהכניסה לבניין. לאחרונה נולד הצורך בסימון החנייה עקב עומס ברכבים.

החנייה הינה ציבורית ואינה חנייה אישית בטאבו, אך איננה על הרחוב אלא במגרש פנימי בתוך קווי הבניין.

העירייה אישרה את בקשתי לחניית נכה אך טוענת שאין בסמכותה לסמן חנייה בחניון הציבורי, אלא רק 'על הרחוב'. הפקידה לא יודעת לתת לי את החוזר / החוק הרלוונטי האוסר עליה זאת. אני רגיל עם הבן שלי לקבל תשובות 'לא', אבל זה רק ממריץ אותי...

בחוק חנייה לנכים https://www.nevo.co.il/law_html/law01/310_113.htm#Seif11 לא מופיע אזכור לאיסור שכזה, מאידך בחוק המקרקעין https://www.nevo.co.il/law_html/law00/72897.htm#Seif194 סעיף 59ג מתיר המחוקק לנכה לבצע שינויים בחנייה בהסכמה של 60% מדיירי הבניין. שם המדובר על שינויים ברכוש המשותף ובמימון הנכה.

מדגיש כי אין לדיירי הבניין התנגדות לסימון הנ"ל ויכול לארגן גם חתימות של 100% מהדיירים. העירייה טוענת שהסכמת שכנים לא תועיל כאן.

 דעתכם המלומדת?

עריכה אחרונה על ידי tinoki

אם אתה מאמין שיכולים לקלקל, תאמין שיכולים לתקן.

- רבי נחמן מברסלב

פורסם

לא ברור מעמד השטח. היא בתחום הבנין אבל נחשבת לציבורית?

תוכל להעלות צילום או תרשים?

 

בכל מקרה, אם מדובר בשטח ציבורי, הטענה על העדר סמכות נשמעת הזויה. עיריות מזמנות חניות מוגבלות שחניונים ציבוריים כל הזמן. חניות נכים (כלליות), חניות לרכבים שיתופיים, חניות לדו"ג...

פורסם

לך  תחליף את  הפקידה במישהו שיודע

ישראל סבא בסבבא של 🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰

😍😍😍

יששששש נבחרת כדורגל

סלע כתב " מתים רק פעם אחת , חיים כל יום מחדש

פורסם

החניה היא במגרש פרטי?(גם אם לא שלך בטאבו)

כתוב בגוגל איתור גוש חלקה ותאתר את המיקום.

אם הוא בחלקה פרטית. כנראה שיש אמת בדברי העירייה

.

פורסם

לא ברור מה הכוונה ציבורית.

אם ציבורי, באחריות העירייה.

אם מגרש החנייה, מוצמד לבניין אך אין חנייה שמוצמדת לכל דייר, אזי אפשר בהסכמת הדיירים (לא יודע איזה רוב נדרש) להצמיד חנייה מסוימת לדייר מסוים, במקרה כזה אתה יכול לרשום את החנייה על שמך בטאבו ולסמן אותה בהתאם.

וכן, אין העירייה רשאית "לגזול" חנייה מבניין ולהצמיד אותה לדייר מסויים.

ולסיום... למה שהעירייה לא תסמן לך חנייה על הכביש שסמוך לבניין, ובא לציון גואל.

פורסם (נערך)
לפני שעתיים, Be roo כתב:

לא ברור מעמד השטח. היא בתחום הבנין אבל נחשבת לציבורית?

תוכל להעלות צילום או תרשים?

מצ"ב.

החניה היא אחת מאלו שליד הצובר גז (ליד הדירה המסומנת 31)

 

לפני 21 דקות, Ron Poh כתב:

למה שהעירייה לא תסמן לך חנייה על הכביש שסמוך לבניין, ובא לציון גואל.

זה רחוק יותר

540146402__20230316(2).pdf

עריכה אחרונה על ידי tinoki

אם אתה מאמין שיכולים לקלקל, תאמין שיכולים לתקן.

- רבי נחמן מברסלב

פורסם

הזויים...

זה לא שמותר להם לסמן חנית נכים, לפי תקנות נגישות, הם חייבים לסמן חנית נכים אחת על כל 30 חניות בחניון.

(כלומר, הם היו צריכים לחייב את היזם שבנה את הבית לסמן).

*התקנה חלה על מבנים שנבנו מ-2010.

 

במקרה והבניין ישן -בהסכמה של יותר מ-60% בהחלט אפשר לפנות לוועדת תמרור שתסמן.

 

אבל אם השכנים משתפים פעולה- מדוע לא פשוט לשלוח פועל עם פח צבע כחול ושבלונה, ולסגור עניין?

 

1.  MITSUBISHI  SPACE STAR 1.2 instyle 2018

2. CHEVROLET SPARK LS 1.0 2014

 

פורסם
לפני 37 דקות, natco כתב:

הזויים...

זה לא שמותר להם לסמן חנית נכים, לפי תקנות נגישות, הם חייבים לסמן חנית נכים אחת על כל 30 חניות בחניון.

(כלומר, הם היו צריכים לחייב את היזם שבנה את הבית לסמן).

*התקנה חלה על מבנים שנבנו מ-2010.

 

במקרה והבניין ישן -בהסכמה של יותר מ-60% בהחלט אפשר לפנות לוועדת תמרור שתסמן.

 

אבל אם השכנים משתפים פעולה- מדוע לא פשוט לשלוח פועל עם פח צבע כחול ושבלונה, ולסגור עניין?

 

מה המשמעות של סימון זה ? נגיד רוכש הדירה שבנו את הבנין היה נכה, וקיבל את החניה, אח"כ מכר את הדירה עם החניה, האם הקונה החדש מקבל אוטומטית את החניה אפי' שהוא לא נכה? ואם יש בבנין עוד נכים?

תודה

פורסם

בעיקרון, חניות הנכים לא אמורות להיות מוצמדות בטאבו.

לפי תקן החניה, הן באות בנוסף למספר החניות המחוייב בתקן.

כך שבמקרה של נכה בבניין היא מוקצית לו (כמו שמקצים חניה ברחוב כשאין חניון פרטי).

אם הוא עובר דירה- ההצמדה בטלה.

 

נוצר מצב, שכשאין נכה בבניין, יש בחניון חניה פנויה תמיד, שבמקומות עם מצוקת חניה זה מצב שלא יכול להתקיים במציאות, ומביא לסכסוכי שכנים.

 

המצב בשטח הוא, שהעיקרון הזה לא ממומש. 

היזמים מצמידים את החניה לאחד הדיירים, כצ'ופר, או בתשלום, והדברים האלה גם עוברים אצל רשם המקרקעין.

 

תחפש פסקי דין בנושאים האלה- יש מכל הצדדים שרק יכולים להיות מעורבים בצרה כזו- אם זה מישהו שרכש חניה כזו בכסף מלא, אם זה נכה שעבר לגור וגילה שהחניה מוצמדת למישהו שאינו נכה או סתם שכן קרציה שגילה שהחניה הוצמד  לא כדין.

 

 

1.  MITSUBISHI  SPACE STAR 1.2 instyle 2018

2. CHEVROLET SPARK LS 1.0 2014

 

פורסם
לפני שעה, natco כתב:

אבל אם השכנים משתפים פעולה- מדוע לא פשוט לשלוח פועל עם פח צבע כחול ושבלונה, ולסגור עניין?

מחזק.

אם יש לך הסכמה 100% למה שלא תבצע לבד? העירייה לא תוכל להתלונן אחרי שהתנערה מהנושא.

פורסם

עדיין לא הבנתי. או שזה שטח פרטי משותף של דיירי הבנין והם רשאים להקצות את החניה עבורך, או שזה שטח ציבורי באחריות העיריה ובסמכותה לעשות בו סימונים כחוק.

האם יש מחסום בכניסה למגרש או שכל אחד רשאי להכנס לחנות שם?

פורסם

להבנתי מדובר בבניין או קומפלקס בניינים שהקבלו בנה לו רחבת חנייה ולא הצמיד חניות לדירות.

במקרה הזה - תחתים 60% מהשכנים ותגיש בקשה להצמיד את החנייה לדירה שלך. 

 

לגבי החניית נכה בבניין משותף.

נגיד לכל דירה יש חנייה.

ויש חניית נכה.

אז אם יש נכה בבניין הוא מקבל חניה נוספת?

ואם יש שני נכים מה קורה? משחקי הרעב?

פורסם (נערך)
לפני כשעה, Nakamichi כתב:

להבנתי מדובר בבניין או קומפלקס בניינים שהקבלו בנה לו רחבת חנייה ולא הצמיד חניות לדירות.

אכן, וגם לא בנה מספיק חניות לפי התקן.

לפני כשעה, Nakamichi כתב:

במקרה הזה - תחתים 60% מהשכנים ותגיש בקשה להצמיד את החנייה לדירה שלך. 

השאלה האם חוק המקרקעין המתייחס לשינויים ברכוש המשותף חל גם על העירייה לגבי חוק חניית נכים.

לפני שעתיים, Be roo כתב:

עדיין לא הבנתי. או שזה שטח פרטי משותף של דיירי הבנין והם רשאים להקצות את החניה עבורך, או שזה שטח ציבורי באחריות העיריה ובסמכותה לעשות בו סימונים כחוק.

האם יש מחסום בכניסה למגרש או שכל אחד רשאי להכנס לחנות שם?

אין מחסום. כאמור - חנייה ציבורית לקבוצת בניינים.

לפני 4 שעות, natco כתב:

ה לא שמותר להם לסמן חנית נכים, לפי תקנות נגישות, הם חייבים לסמן חנית נכים אחת על כל 30 חניות בחניון.

(כלומר, הם היו צריכים לחייב את היזם שבנה את הבית לסמן).

*התקנה חלה על מבנים שנבנו מ-2010.

בנייה 2008, אכלוס 2010. מה קובע?

 

לפני 4 שעות, natco כתב:

אבל אם השכנים משתפים פעולה- מדוע לא פשוט לשלוח פועל עם פח צבע כחול ושבלונה, ולסגור עניין?

אופציה אחרונה. מעדיף שיהיה חוקי.

עריכה אחרונה על ידי tinoki

אם אתה מאמין שיכולים לקלקל, תאמין שיכולים לתקן.

- רבי נחמן מברסלב

פורסם
לפני 8 שעות, tinoki כתב:

אין מחסום. כאמור - חנייה ציבורית לקבוצת בניינים.

 

חניה ציבורית אומר שהיא מיועדת לכלל הציבור, לא רק לדיירי הבניינים.

 

מכאן שמדובר על מגרש חניה משותף למספר בעלי דירות (לא משנה אם בבניין אחד או יותר). המונח הנכון הוא שטח פרטי משותף, כמו הלובי של הבנין, חדרי המדרגות, המעלית וכו׳.

אומנם אין מחסום, אבל זכות בעלי השטח להתקין אחד כדי למנוע שימוש ממי שאינו בעל השטח או שלא ברשותו.

(אלא אם מדובר בשפ״פ, שטח פרטי פתוח, שבו מותר לכלל הציבור לעשות שימוש למרות שהוא פרטי ולהבנתי מהשרטוט זה לא שפ״פ).

 

מכאן שלקבל את אישור הדיירים זו אופציה חוקית. זה שטח ששייך לכלל הדיירים והם רשאים להקצותו עבורך. לא ברור למה העיריה טענה שלא.

 

פורסם
לפני 9 שעות, tinoki כתב:

בנייה 2008, אכלוס 2010. מה קובע?

לצערי, מועד קבלת היתר הבניה.

 

אבל ממילא אתה אומר שהיזם עבריין ולא בנה מספיק מקומות חניה.

למה שיציית דווקא לתקנה הזו...

 

@Nakamichi- חוקי הצמדת חניה ברחוב עובדים גם כאן- אם החניה הפרטית בטאבו מתאימה לרכב הנכה- לא יוצמד לו כלום. אם לא- תוצמד לו החניה כמו שהיתה מוצמדת לו חניה ברחוב ללוא היתה קיימת חנית הנכים בחניון.

 

ריבוי נכים=כל הקודם זוכה...

1.  MITSUBISHI  SPACE STAR 1.2 instyle 2018

2. CHEVROLET SPARK LS 1.0 2014

 

×
×
  • תוכן חדש...