Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 1637 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

אני חושב שיש סתירה מסויימת בין הכותרת לבין השאלה ששאלת ואני מתנצל מראש אם אני הוא זה שלא מבין.
 

לגבי הכותרת: אין יתרונות וחסרונות בלהחזיק רכב אספנות. זהו תחביב ואין כאן שיקול כלכלי זה או אחר.
לגבי איזה רכב ובכן זאת שאלה גדולה. האם אתה רוצה רכב ישן לנסיעה וכיף,  ורק לתחזק אותו?
או שאתה מעונין ברכב הדורש שיפוץ והשקעה? אם כן לאחרון - איזו רמת שיפוץ?
מה הכלים, מקום וידע שברשותך כרגע?

פורסם (נערך)

מחזק

להשתמש במלה "חסרונות" כשמדובר בתחביב זה לא נכון...

בכל זאת, אם לענות לשאלתך- "החיסרון" היחיד של רכב אספנות הוא שאסור לנהוג בו בבוקר ימי חול, בין 7-9. 

בערבי חג או ימי חול המועד מותר.

הרציונל לכך הוא שרכב אספנות לא ישמש כפיתרון תחבורה זול, אלא כתחביב בלבד, מתוך הנחה שאחוז גבוה מהעובדים במשק הם כאלה שנוסעים לעמל יומם בבוקר.

בהצלחה

עריכה אחרונה על ידי שביט

סוזוקי ג'ימני His side- JLX-L 2006 [   ] [][][][][] [   ]

טויוטה קורולה Her side- GLI 2013

שימרו על מרחק בכביש ועל קירבה בלב

פורסם

חסרונות -

מדובר ברכב ישן ושחוק, עם תקלות אופייניות לרכבים ישנים, כמו חלקי גומי ופלסטיק מתפוררים, בעיות חשמל בגלל אותם דברים, חלודה במקומות צפויים ולא צפויים, בלאי גבוה.

 

בנוסף ייתכן ויהיה קושי להשיג חלפים ולאתר בעלי מקצוע שיודעים לטפל ברכב (למשל כאלה שיודעים לשפץ ולכוון קרבורטור או לטפל במערכת הידרופנאומטית של סיטרואן).

שוב - תלוי ברכב. סביר להניח שברכבים נפוצים יותר, לא יהיה את הבעיות האלה, או יהיה פחות. אין דין סיוויק 92 כדין סיטרואן XM 92.

 

בנוסף - טסט פעמיים בשנה, איסור לנסוע מ7 עד 9, ועוד לא זוכר איזה הגבלות.

 

בקיצור, אם זה צפוי להיות הרכב היחיד בבית, עדיף שתקנה משהו יותר חדש.

 

מעלות - אם אתה שואל את זה, כנראה זה לא בשבילך

 

😎 סתם

 

אם אתה רוצה את הסיפוק בלהחזיר מכונה ישנה לחיים, או לשמר את האוטו הישן של סבא, או סתם ללמוד, אז זה כנראה יהיה שווה את זה.

 

אבל שוב - לדעתי זהו תחביב. בשביל תחבורה תקנה רכב מודרני.

ZX 94 > קסנטיה 97 > לנסר 2007 > מונדאו 2007 > קורולה 2013 > קורולה 2015 > איוניק 2018 > סיוויק 2002 > מזדה3 2018

 

Everybody in the galaxy tries to take over the galaxy. The trick is to be left alone by whoever succeeds

פורסם
לפני 4 דקות, vadim6385 כתב:

חסרונות -

מדובר ברכב ישן ושחוק, עם תקלות אופייניות לרכבים ישנים, כמו חלקי גומי ופלסטיק מתפוררים, בעיות חשמל בגלל אותם דברים, חלודה במקומות צפויים ולא צפויים, בלאי גבוה.

 

בנוסף ייתכן ויהיה קושי להשיג חלפים ולאתר בעלי מקצוע שיודעים לטפל ברכב (למשל כאלה שיודעים לשפץ ולכוון קרבורטור או לטפל במערכת הידרופנאומטית של סיטרואן).

שוב - תלוי ברכב. סביר להניח שברכבים נפוצים יותר, לא יהיה את הבעיות האלה, או יהיה פחות. אין דין סיוויק 92 כדין סיטרואן XM 92.

 

בנוסף - טסט פעמיים בשנה, איסור לנסוע מ7 עד 9, ועוד לא זוכר איזה הגבלות.

 

בקיצור, אם זה צפוי להיות הרכב היחיד בבית, עדיף שתקנה משהו יותר חדש.

 

מעלות - אם אתה שואל את זה, כנראה זה לא בשבילך

 

😎 סתם

 

אם אתה רוצה את הסיפוק בלהחזיר מכונה ישנה לחיים, או לשמר את האוטו הישן של סבא, או סתם ללמוד, אז זה כנראה יהיה שווה את זה.

 

אבל שוב - לדעתי זהו תחביב. בשביל תחבורה תקנה רכב מודרני.

וואדים, כל מה שציינת נכון ומדויק פרט לכך שרכב אספנות נדרש לבצע טסט פעם אחת בשנה ולא פעמיים כפי שרשמת.

  • אהבתי 3

אין כמו קמארו עצבנית

  • שבועיים מאוחר יותר ...
פורסם

בתור מי ששיפץ עכשיו רכב אספנות 3 שנים...

היתרונות:

מזמין אותך לנסיעה אחת ותבין  - זה היתרון המשמעותי.

לסובב מבט ולראות שבבעלותך מכונה בת 50 שנה שמתפקדת כמו ביומה הראשון, זו הנאה שאין שניה לה.

לתקן דברים בכוחות עצמך.

 

עם זאת ה'הקלות' שיש לרכב אספנות ממשרד התחבורה: טסט וביטוח זולים יותר, בתמורה אתה לא נוסע בין 7 ל9 בבוקר. בכל שנה צריך אישור מוסך מורשה+בלמים לטסט. בעיקרון רכב אספנות זה רכב מתוחזק בדרך כלל ומבינים את זה במכונים השונים.

 

החסרונות:

לא בכולם יש אביזרים שאנחנו רגילים להם היום (מזגן, נעילה וחלונות חשמל, בידוד רעשים טוב...) אבל זו כל ההנאה גם!

לא תמיד אפשר למצוא חלקים וצריך לעשות לא מעט עבודות חקר ולהתקשר לאנשים הנכונים כדי למצוא מה שצריך.

והכי חשוב בקנייה זה שאתה לא באמת יודע על איזה רכב 'נפלת'

 

 

גילוי נאות - אני מוכר כרגע את הרכב ששיפצתי, במחיר נוח לכניסה לתחביב, אם מעניין אותך אתה מוזמן לדבר איתי.

פורסם

חסרון עיקרי = בטיחות. גם רכבים בני עשור יהיו פחות בטיחותיים מרכבים מודרנים, על אחת כמה וכמה רכבים בני 40/50/60

פורסם

אין ספק.

אבל אפשר לצמצם את הסיכון:  אתה גם נוסע באופן הרבה יותר עירני, וגם יותר לאט כך שבמידה ויש תאונה, היא פחות עוצמתית מאשר במהירות גבוהה.

 

 

  • חברי המעגל הראשון
פורסם (נערך)

צריך לציין שהמגבלה של 7-9 בבוקר זה רק בימי א-ה ללא שבתות וחגים.

לגבי הבטיחות, אפשר להתייחס לזה כמו לאופנוע. מצד אחד הבטיחות על הפנים, מצד שני יש יתרונות שאי אפשר למצוא ברכב נורמלי.

עריכה אחרונה על ידי SlowRide

אומרים שהעתיד הוא אנרגיה סולארית, אז עברתי לסולר.

פורסם
לפני 51 דקות, EliC25 כתב:

בתור מי ששיפץ עכשיו רכב אספנות 3 שנים...

היתרונות:

מזמין אותך לנסיעה אחת ותבין  - זה היתרון המשמעותי.

לסובב מבט ולראות שבבעלותך מכונה בת 50 שנה שמתפקדת כמו ביומה הראשון, זו הנאה שאין שניה לה.

לתקן דברים בכוחות עצמך.

 

עם זאת ה'הקלות' שיש לרכב אספנות ממשרד התחבורה: טסט וביטוח זולים יותר, בתמורה אתה לא נוסע בין 7 ל9 בבוקר. בכל שנה צריך אישור מוסך מורשה+בלמים לטסט. בעיקרון רכב אספנות זה רכב מתוחזק בדרך כלל ומבינים את זה במכונים השונים.

 

החסרונות:

לא בכולם יש אביזרים שאנחנו רגילים להם היום (מזגן, נעילה וחלונות חשמל, בידוד רעשים טוב...) אבל זו כל ההנאה גם!

לא תמיד אפשר למצוא חלקים וצריך לעשות לא מעט עבודות חקר ולהתקשר לאנשים הנכונים כדי למצוא מה שצריך.

והכי חשוב בקנייה זה שאתה לא באמת יודע על איזה רכב 'נפלת'

 

 

גילוי נאות - אני מוכר כרגע את הרכב ששיפצתי, במחיר נוח לכניסה לתחביב, אם מעניין אותך אתה מוזמן לדבר איתי.

אלי, כמה אתה משלם כיום על ביטוחים וטסט?

אין כמו קמארו עצבנית

פורסם (נערך)

אני לא עשיר מספיק כדי לוותר על צד ג'

עריכה אחרונה על ידי EliC25
  • רעיון טוב! 1
×
×
  • תוכן חדש...