Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

ב.מ.וו 528 מודל 2014 - תקלה בתיבת הילוכים


discoTD5
שימו לב! השרשור הזה בן 941 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

רכב של חבר,

תיבה אוטומטית כמובן. 

 

בעת עצירה ברמזור כאשר הרכב מגיע לעצירה מלאה יש דפיקה חזקה מתיבת ההילוכים כאילו שמישהו נתקע בך מאחורה. 

בירידות ארוכות, במקום שהגיר ישמור על הילוך נמוך, הוא במצב D הגיר קופץ עובר לניוטרל (הידית נשארת על D) והרכב מפסיק להגיב. עוצרים. מכבים את הרכב. מתניעים מחדש והרכב ממשיך לנסוע כרגיל. 

 

הרכב מטופל כל חייו במוסך המרכזי של ב.מ.וו. 

במוסך איבחנו שיש בעיה בגיר, ולכן יש להחליף גיר קומפלט. מדובר בהצעת מחיר של עשרות אלפי שקלים, היו מוכנים לתת הנחה של 'רצון טוב' בגובה 25% מעלות התיקון שנשארת עשרות אלפי שקלים. 

במוסך אחר ביצעו עידכון תוכנה שסייעה למצב במשך יומיים והגיר חזר לסורו. 

 

ממה שתיאר לי בעל הרכב נראה שמדובר בבעיית מחשב / מוח ולא בבעיה מכאנית. 

 

הצעות / רעיונות לטיפול? 

 

בבקשה לא להציע 'גש למכון גירים'. אני יודע שאפשר לגשת למכון גירים.

בבקשה לא להציע 'קח עורך דין ותתבע את היבואן'. זה לא מסייע בפתרון התקלה. 

 

מי שמכיר / חווה תקלות דומות בגיר של ב.מ.וו - אשמח לשמוע מנסיונכם,

תודה,

 

www.car-pad.co.il - טיפים, חדשות, השקות, מבחנים, ועוד. על מכוניות. רק על מכוניות. 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

נתקלתי בנתק בצמה שגורם למחבר פיקוד לקצר על גוף התיבה . 

 

הנתק מלכתחילה נגרם עקב נסיעה עם תושבות בלויות שמותחות את הצמה עד קצה היכולת . 

 

בשילוב עם העובדה שאתה מציין כי מדובר בנסיעה בירידות או בבלימה עירונית - מזכיר לי מקרה דומה של מינוס רופף בצמה כזו . 

נקראת צמת EGS . 

 

יצא לי גם להחליף צמה כזאת במלואה . 

 

12537598306 זהו המק"ט שלה . 

 

ללא סריקת תקלות יהיה קשה להתקדם . 

 

מה קודי התקלות שקפצו במוסך? ידוע במקרה לחבר ? 

עריכה אחרונה על ידי ב.מ.שרותי רכב
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 8 שעות, ב.מ.שרותי רכב כתב:

מה קודי התקלות שקפצו במוסך? ידוע במקרה לחבר ? 

בוקר טוב, תודה!

אין קוד תקלה. כלום. נאדה. אין תקלה. אני אחבר את הרכב לסורק שלי ונראה מה אני מוצא. 

מה שאתה מתאר בהחלט בא בחשבון, אם כי אני לא רואה איך יש תושבות פגומות ברכב שמטופל במרכזי, כשהבעלים מעולם לא אמר 'לא לתקן' משהו כשהיה צריך. 

www.car-pad.co.il - טיפים, חדשות, השקות, מבחנים, ועוד. על מכוניות. רק על מכוניות. 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 34 דקות, discoTD5 כתב:

בוקר טוב, תודה!

אין קוד תקלה. כלום. נאדה. אין תקלה. אני אחבר את הרכב לסורק שלי ונראה מה אני מוצא. 

מה שאתה מתאר בהחלט בא בחשבון, אם כי אני לא רואה איך יש תושבות פגומות ברכב שמטופל במרכזי, כשהבעלים מעולם לא אמר 'לא לתקן' משהו כשהיה צריך. 

מדובר בסורק פשוט? או קצת יותר מתקדם? 

 

אגב, קופצת התראה במסך מולטימדיה? על תקלת גיר?

עריכה אחרונה על ידי ב.מ.שרותי רכב
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מחיפוש קצר באינטרנט עולה שתקלות תיבת הילוכים בדגמי F10 אינן נדירות כלל. 

יש כמה עיצות שניתנות שעזרו לחלק מבעלי ב.מ.וו שחוו תקלות שונות.  מדובר בפרוצדורה של מעין איפוס של מוח הגיר או מודול מצערת שמשפיע על הגיר. 

זה תהליך עצמי פשוט שעושה הנהג. 

אמנם הסבירות שזה יעזור נמוכה אבל להזיק זה לא יכול מעבר להשקעת מספר דקות. 

אולי שווה לנסות. 

 

https://www.youtube.com/watch?v=w5Qi5yPf_mA

 

https://f10.5post.com/forums/showthread.php?t=455949

  • רעיון טוב! 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 32 דקות, ב.מ.שרותי רכב כתב:

מדובר בסורק פשוט? או קצת יותר מתקדם? 

 

אגב, קופצת התראה במסך מולטימדיה? על תקלת גיר?

תחשוב הכי פשוט - אז עוד יותר פשוט מזה. 

לא קופצת שום התראה בשום מקום. לא בלוח המחוונים, לא במחשב הרכב. 

www.car-pad.co.il - טיפים, חדשות, השקות, מבחנים, ועוד. על מכוניות. רק על מכוניות. 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 13 דקות, discoTD5 כתב:

תחשוב הכי פשוט - אז עוד יותר פשוט מזה. 

לא קופצת שום התראה בשום מקום. לא בלוח המחוונים, לא במחשב הרכב. 

אין דבר כזה , או שהמוסך לא משתף אתכם בשקיפות מלאה . 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

היי גילוי נאות - עובד במוסך של ב.מ.וו

 

נתקלתי במקרה כזה בסדרה 3 עם גיר דומה - נדרש שיפוץ גיר עקב דיסקיות קלאץ , לא מופיעה תקלה חשמלית , אצלו הלקוח הרכב היה קופץ מ D לN , בנוסף בעמידה 

ברמזור למשל , הגיר היה "מתנתק" לרגע ואז יש את התחושה של ראשון עם חצי קלאץ בפנים (רעידות ומכה)

האם לחבר בזמן עמידה , במצב D שהרגל לחוצה על הברקס יש תופעה של כביכול "נפילת סל"ד" ,שמרגישים רעידה/מכה לרגע ?

והאם אפשר ל"שחזר" את המכה שהאוטו על הליפט?

לפני 24 דקות, ב.מ.שרותי רכב כתב:

אין דבר כזה , או שהמוסך לא משתף אתכם בשקיפות מלאה . 

לא תמיד קופצת תקלה חשמלית , במיוחד בהחלקות שהמחשב לא מזהה שהלחץ בגיר נמוך מהרגיל , הוא לא יקפיץ תקלה .

 

עדיין הייתי מחבר את האוטו עם סורק מקורי (ISTA) , ורואה ערכים של הלחצים בגיר , לראות אם יש עדכון תוכנה , ולראות אם אפשר לגרום לתקלה לקפוץ.

עריכה אחרונה על ידי ProCC

מכונאי BMW

BMW X5 4800 V8 2010 - N62

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תודה, 

איך מאבחנים בלאי בדיסקיות כמו שאתה מתאר? האם זה בר-שיפוץ במכון גירים מתמחה? 

www.car-pad.co.il - טיפים, חדשות, השקות, מבחנים, ועוד. על מכוניות. רק על מכוניות. 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

@ProCC @ב.מ.שרותי רכב איך הייתם ממליצים לתקוף את התקלה? 

מאיפה להתחיל, כאשר אנחנו מבינים שגם במוסך המרכזי וגם בדכה הרימו ידיים והציעו להחליף גיר קומפלט, כאר התקלה יכולה להיות בין צמת חשמל לבין דיסקיות לבין גיר קומפלט? 

www.car-pad.co.il - טיפים, חדשות, השקות, מבחנים, ועוד. על מכוניות. רק על מכוניות. 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

@discoTD5 לא רשמת כמה ק"מ עבר הרכב.

בנוגע לתקלה, מאוד מאוד מזכיר את התקלות איבוד לחץ שיש ב AL4. כאשר הרינגים נשחקים ויש איבוד לחץ שמן, אין הצמדה של הדיסקיות, ואז בזמן עצירה הגיר בניוטרל עד שאתה מקבל מכה כאילו מישהו נכנס בך מאחורה - וההילוך משתלב.
שים לב שלא מדובר בבעיית דיסקיות במקרה הנ"ל, אלא בעיית לחץ שמן שמונעת את ההצמדה של הדיסקיות ושילוב ההילוך. 

לדעתי במוסך לא באמת יודעים מה הבעיה ופשוט מורים על החלפת הגיר במלואו. כן, יש סיכוי שמכון גירים אוטומטיים שאולי ראה כבר כמה גירים כאלה בחייו, יידע לנווט לאיזה כיוון זה הולך (בעיה חשמלית\מחשב, בעיית בלוק הידראולי, בעיית לחץ או בעיית דיסקיות).
בוא לא נשכח שלפי מקורות - ב 528i נראה שמדובר בתיבת הילוכים ZF עם 8 יחסי העברה. לא נראה שזה משהו שלא יצליחו להתמודד איתו אפילו כאן.
כמו כן יש מלא מידע באינטרנט על תיבת  ZF 8HP אז כדאי להתרשם כי מדברים שם גם על תקלות מהסוג הזה שיכולות להיגרם מדברים יחסית פשוטים. בערוץ של FCP EURO ביוטיוב יש המון חומר גם על BMW (לרבות תיבת ההילוכים ZF 8HP) וגם של יצרנים אחרים באופן כללי (גרמניות בעיקר: VW מרצדס וכד'). ממליץ לראות את הסירטונים על ה ZF 8HP, מדברים גם על דברים מהסוג הזה.

איציק

  • רעיון טוב! 1

Peugeot 3008 MY18 1.6HDi 120Hp Automatic
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic
Citroen C4 MY07 2.0 143Hp Automatic

 

 

eפ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

קרה לי ב530 שנת 2010 גיר של ZF (8 הילוכים) שפתחנו את המוח גיר שמנו לב להרבה שבבים לאחר ניקוי הרכב חזר לנסוע רגיל ואחר יום שוב פעם לא מעביר הילוכים/לא נכנס לרברס לבסוף לאחר 4 פעמים של ניקוי החלפת שמן גיר ופילטר שום דבר לא עזר והחלפנו לגיר מפירוק דרך שלמה נאור והמחיר היה מפתיע.

לדעתי שווה לפתוח את הקרטר ולבדוק אם יש שבבים... במידה ותחליט להחליף גיר צריך מחשב מיוחד לרשום את הגיר החדש אחרת הוא לא מתקשר עם הרכב.

 

  • רעיון טוב! 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 941 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...