Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

גירי DSG בסקודה, האם שופרו?


דור כחלון
 שיתוף

פוסטים מומלצים

שלום לכולם,

בכל מקום שאני קורא בולט חוסר האמינות של גירי DSG של סקודה, אך הכתבות ישנות יחסית ומדברות על רכבים משנת 2016 ומטה.

האם ברכבים החדשים של סקודה שופרו גירי ה-DSG והיום הבעיות (החמורות יש לציין) שהיו בגירי הרכב כבר חלפו מהעולם?

 

כמו כן, ברוב המקומות מדובר על הגירים של סקודה אוקטביה, פאביה וכו (מכיוון והכתבות ישנות והדגמים הרשומים מטה לא היו קיימים בשנים אלו).

מה לגבי גירי ה-DSG של סקודה קאמיק וקארוק? האם גם הם בעייתיים או שפשוט אין כרגע מספיק מידע עליהם?

עריכה אחרונה על ידי דור כחלון
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אם אתה שואל אז קצת סדר:

מדובר על גיר 7 הילוכים "יבש" בשם dq200

זה הגיר שסבל הרבה מבעיות. (גיר שנמצא הרכבים עם מנועים עד 1.5 ליטר (בעבר היו גם מנועי 1.8) 

אכן עד 2016 האריכו אחריות והרבה מקרים לצערנו של אנשים שחוו בעיות.

אני לא שמעתי על בעיות מאנשים עם רכבי 2017 ומעלה - כנראה שהשיפורים עבדו, ומקריאת פורומים של VW שאני נמצא בהם בחו"ל לא שומעים תלונות גם.

לצערי אני יכול לומר רק את מה שאני מכיר ומקווה שעוד אנשים ירשמו חוות דעת על גירים משנים מאוחרות יותר

עריכה אחרונה על ידי kobi_g

קובי

:-)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

היה לי סקודה יטי 2012 בעבר.

רכב גרוע אם בעיות אמינות רציניות. ברגע שהגיר תוקן ב 30000. 

היו בעיות נוספות:

רעידות במזגן ב 40000

סט הצתה ב 5000 שח ב 90000

רעשי שרשרת טימינג ב 80000

 

לא מבין מאיפה רקורד האמינות, אני מכרתי ולא אחזור, חוץ מזה שהיבואן ידוע במחירים המטורפים של תיקונים.

השאלה הזאת צצה כל שנה וכל שנה מישהו בא ומבטיח שהכל בסדר.

חפש בפורום ותמצא תשובה דומה שקיבלתי לדגמי 2012.

 

קניתי 2 רכבי קיה מאז. טיפולים זולים, אמינות גבוהה. נהנה מכל רגע.

 

  • אהבתי 1

סקודה יטי 1.2 DSG

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 21 דקות, calmride כתב:

היה לי סקודה יטי 2012 בעבר.

רכב גרוע אם בעיות אמינות רציניות. ברגע שהגיר תוקן ב 30000. 

היו בעיות נוספות:

רעידות במזגן ב 40000

סט הצתה ב 5000 שח ב 90000

רעשי שרשרת טימינג ב 80000

 

לא מבין מאיפה רקורד האמינות, אני מכרתי ולא אחזור, חוץ מזה שהיבואן ידוע במחירים המטורפים של תיקונים.

השאלה הזאת צצה כל שנה וכל שנה מישהו בא ומבטיח שהכל בסדר.

חפש בפורום ותמצא תשובה דומה שקיבלתי לדגמי 2012.

 

קניתי 2 רכבי קיה מאז. טיפולים זולים, אמינות גבוהה. נהנה מכל רגע.

 

פותח השרשור שאל על בעיות מ 2016 - הוא מודע לבעיות שהיו בדגמים הקודמים

קובי

:-)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 25 דקות, calmride כתב:

קניתי 2 רכבי קיה מאז. טיפולים זולים, אמינות גבוהה. נהנה מכל רגע.

רק אומר שטיפולים במורשה של קיה לפיקנטו שיש במשפחה עולים לא פחות ממה שאני משלם בצ'מפיון על סיאט ארונה.

מעבר לזה גם לקיה שאתה מהלל יש בעיות במנועי טורבו 1.6 וגם על הגיר הרובוטי כפול המצמדים שלהם נשמעו תלונות.

  • אהבתי 1

Hyundai Getz Fun GLX 1.4 Automatic | Renault Clio MK3 1.2 Manual | Fiat 500 Pop 1.2 Manual | Mazda 3 Sport 2.0 Automatic | Seat Arona FR 1.0TSI DSG7

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני כשעה, kobi_g כתב:

אני לא שמעתי על בעיות מאנשים עם רכבי 2017 ומעלה - כנראה שהשיפורים עבדו, ומקריאת פורומים של VW שאני נמצא בהם בחו"ל לא שומעים תלונות גם. 

 

במרבית הרכבים של הקונצרן הנמכרים בעולם הרחב לא קיימת בהם תיבת ההילוכים dsg
למשל באירופה - תיבה ידנית, בארה"ב - תיבה פלנטרית.

כמות נכבדה של רכבי הקונצרן בהם תיבת dsg שעדיין בעייתית נמכרת במדינת ישראל 
שהיא כידוע נחשבת כמדינת עולם שלישי בתחום הרכב והתחבורה.

 להלן הסכם פשרה בהקשר לבעיות במערכת תיבת ההילוכים בשנים  2017 - 2019:

   https://www.championmotors.co.il/compromise-arrangements/gear-box-2017-2019/

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 12 דקות, eyalkar כתב:

למשל באירופה - תיבה ידנית, בארה"ב - תיבה פלנטרית.

בחלק ממדינות אירופה כבר נמכרות די הרבה תיבות אוטומטיות, כולל DSG.

תבדוק נתונים מהשנים האחרונות, תגלה שבחלק מהמדינות האירופאיות האוטומט שולט, בחלק מהן יחס המכירות עומד על כ-1 ל-1.

  • רעיון טוב! 1

Hyundai Getz Fun GLX 1.4 Automatic | Renault Clio MK3 1.2 Manual | Fiat 500 Pop 1.2 Manual | Mazda 3 Sport 2.0 Automatic | Seat Arona FR 1.0TSI DSG7

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני שעה, eyalkar כתב:

 

במרבית הרכבים של הקונצרן הנמכרים בעולם הרחב לא קיימת בהם תיבת ההילוכים dsg
למשל באירופה - תיבה ידנית, בארה"ב - תיבה פלנטרית.

כמות נכבדה של רכבי הקונצרן בהם תיבת dsg שעדיין בעייתית נמכרת במדינת ישראל 
שהיא כידוע נחשבת כמדינת עולם שלישי בתחום הרכב והתחבורה.

 להלן הסכם פשרה בהקשר לבעיות במערכת תיבת ההילוכים בשנים  2017 - 2019:

   https://www.championmotors.co.il/compromise-arrangements/gear-box-2017-2019/

שוב מדובר בפשרה עד שנת 2016

פותח השרשור מחפש משנים מעל

קובי

:-)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אחרי שנתיים וחצי עם אוקטביה 2019 1.0 עם גיר dsg לא היו בעיות בכלל. 

טיפה אי נוחות ורעידות במעבר מהילוך 1 לשני בנסיעה איטית בפקקים וכו'. אבל לא הייתה שום בעיה

עריכה אחרונה על ידי avhyh
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 45 דקות, kobi_g כתב:

שוב מדובר בפשרה עד שנת 2016

פותח השרשור מחפש משנים מעל


כנראה שלא הבנת או קראת את הסכם הפשרה כראוי.
 

הפשרה היא לכלי רכב אשר יוצרו בשנות מודל יצרן 2019 - 2017
והותקנה בהם תיבת הילוכים DQ200.

על פי רישומי צ'מפיון מוטורס בע"מ נמכרו על ידה 
ועל ידי סוכנויות מורשות שלה בישראל 83,695 כלי רכב כאלו.

  https://dsg2-5.champ.co.il/

והואיל וביום 2019.10.10 הגישו המבקשים לבית המשפט המחוזי חיפה
תובענה ובקשה לאשרה כייצוגית נגד צ'מפיון מוטורס בע"מ (להלן גם: "המשיבה 1 )
"ונגד AG Volkswagen( להלן: "המשיבה 2 )"במסגרת ת.צ. 19-10-19910( להלן: "התובענה"),
בה נטען, כי הכשל הנטען בתיבות ההילוכים מסוג DQ200( הידועה גם בכינוי המסחרי DSG7 )
נשוא הסדר הפשרה שאושר ביום 2029.10.3 במסגרת ת"צ 17-03-58915
קיים גם בתיבות ההילוכים מסוג DQ200 שהותקנו ברכבים שיוצרו בשנות מודל יצרן 2017-2019
המיוצרים על ידי קונצרן פולקסוואגן (רכב מתוצרת - VW ,SKODA ,AG AUDI ו -SEAT)

  • אהבתי 1
  • רעיון טוב! 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

קודם כל תודה לכולם,

אני אדגיש, שוקל לרכוש רכש משנת 2020 ומעלה (סבירות גבוה לחדש) ולכן חשוב לי לשמוע חוות דעת על הגיר בשנים הסמוכות.

מידע משנת 2017 ככל הנראה פחות רלוונטי ל 2021 כי אני יוצא מנקודת הנחה שהיצרן כן מנסה לשפר את הגיר בכל שנה ולכן הגיר של שנת 2017 הוא לא הגיר של שנת 2021.

 

אשמח לביקורת ברכבים שיוצרו בשתי תקופות כדי שנוכל יחד להשוות בין תקופות הזמן הללו:

הראשונה 2017-2019

והשנייה2020-2021

האם אנשים שרכשו סקודות במודלים המדוברים חוו בעיות גיר משמעותיות?

 

אני מבין שאנשים שקיבלו את הרכב בשנת 2020 לצורך העניין עדיין לא עשו (ברוב המקרים) מספיק ק"מ עם הרכב כמו אנשים שעשו בשנים קודמות.

 

אני הולך לעשות בערך 20000-25000 קמ בשנה, מתכנן למכור אחרי 3 שנים, זאת אומרת שהרכב מבחינתי יעשה בערך 70000 קמ.

 

התגובה של AVHYH למשל היא מסוג התגובות שמעניין אותי מאוד לקרוא, כי אכן מדובר על תקלה.

רעידות בהעברת הילוך היא תקלה לכל דבר, יש לי משהו דומה בקיה פורטה 2012 כרגע, אף מוסך לא פתר את הבעייה, אבל זה לא נושא העץ.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הרעידות בתחילת הנסיעה הן משהו שפשוט מוגדר כדרך העבודה של הגיר הזה.

הן מתחילות אחרי כמה אלפי קילומטרים בודדים מהעלייה לכביש ובסוף פשוט מתרגלים לשיט הזה או שמחליפים קלאצ'ים בעקבות הסדר שיצוץ .

 

אני אישית שנאתי כל תחילת נסיעה עם הגיר הזה.

אם אתה נוסע הרבה בפקקים אז פשוט תיקח רכב עם גיר פלנטרי או רציף (שחלקם יעצבנו אותך בדרך אחרת).

  • רעיון טוב! 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני כשעה, דור כחלון כתב:

קודם כל תודה לכולם,

אני אדגיש, שוקל לרכוש רכש משנת 2020 ומעלה (סבירות גבוה לחדש) ולכן חשוב לי לשמוע חוות דעת על הגיר בשנים הסמוכות.

מידע משנת 2017 ככל הנראה פחות רלוונטי ל 2021 כי אני יוצא מנקודת הנחה שהיצרן כן מנסה לשפר את הגיר בכל שנה ולכן הגיר של שנת 2017 הוא לא הגיר של שנת 2021.

 

אשמח לביקורת ברכבים שיוצרו בשתי תקופות כדי שנוכל יחד להשוות בין תקופות הזמן הללו:

הראשונה 2017-2019

והשנייה2020-2021

האם אנשים שרכשו סקודות במודלים המדוברים חוו בעיות גיר משמעותיות?

 

אני מבין שאנשים שקיבלו את הרכב בשנת 2020 לצורך העניין עדיין לא עשו (ברוב המקרים) מספיק ק"מ עם הרכב כמו אנשים שעשו בשנים קודמות.

 

אני הולך לעשות בערך 20000-25000 קמ בשנה, מתכנן למכור אחרי 3 שנים, זאת אומרת שהרכב מבחינתי יעשה בערך 70000 קמ.

 

התגובה של AVHYH למשל היא מסוג התגובות שמעניין אותי מאוד לקרוא, כי אכן מדובר על תקלה.

רעידות בהעברת הילוך היא תקלה לכל דבר, יש לי משהו דומה בקיה פורטה 2012 כרגע, אף מוסך לא פתר את הבעייה, אבל זה לא נושא העץ.

לחשוב שהם מנסים לשפר את האמינת כל שנה זה לא נכון כי החוסר אמינות בא מהצורה שהסוג הזה של הגיר עובד והם גם לא היצרן היחיד שחווה בעיות עם גיר דו מצמדי יבש.

 

אם נסעת אי פעם ברכב של הקונצרן ובמיוחד בפקק אתה תראה כמה פעמים הוא מחליף הילוכים סתם וכל ההחלפות המיותרות האלו שוחקות אותו, השחיקה העיקרית היא שילובים מ0 לראשון כי הוא צריך לשלב חצי קלאץ כדי לתת מהירות התחלתית לפני שילוב מלא, חצי קלאץ שוחק אותו.

תיבה פלנטרית הרבה פחות סובלת מבעיית השילובים (במיוחד מעמידה) בזכות הממיר מומנט שחוסך את החצי קלאץ ונותן את המהירות ההתחלתית.

גיר דו מצמדי רטוב זה כבר סיפור אחר, הוא מקורר הרבה יותר טוב והקלאצים נשחקים פחות אבל עדיין כן.

 

אישית, לא אקנה רכב כפול מצמדים אלא אם כן אני אדע שיש לו שווי שוק שאוכל להעיף אותו אחרי 3-5 שנים ורק אם אני לא גר בתל אביב/מרכז עמוס שרוב הנסיעות שלי הם לא עירוניות (בגלל השילובים לראשון בפקקים)

  • אהבתי 1
  • רעיון טוב! 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 שיתוף

×
×
  • תוכן חדש...