Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

mito veloce 170hp 2017 התנהגות מנוע אחרי יציאה מהסגר, התייעצות


odednovo
שימו לב! השרשור הזה בן 1044 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

  • תגובות 34
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

אני לא יודע מה ההמלצה העדכנית, אני רק יכול להגיד שזה השמן שהשתמשנו בו ואני מכיר עוד מספר בעלי מיטו שמשתמשים בו. יכול להיות שהוא לא מתאים לדרישות היצרן, אולי המחלקה הטכנית של היבואן יכולה לענות (ייתכן שבארץ הם החליטו על צמיגות שונה).

 

בכל מקרה בספר הרכב של הפונטו מופיע :

image.thumb.png.94cfd27524136afdf4353e32b9ff3740.png

 

הספר מ 2010 לדעתי, שים לאזהרה לא לרדת מ C3 והצמיגות, לכן מוזרה לי ההמלצה בספר החדש, אבל אם אלו הוראות היצרן...

עריכה אחרונה על ידי innvision
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

 

לפי הרישום בספר.. בשורה הראשונה בטבלה

 

שורה ראשונה - שמן מנוע  0W-30 C2תקן FIAT 9.55535-GS1  - מתאים לדגם מנוע 1.4 עם 105 כ"ס .
שורה השניה - שמן מנוע 5W-40 C3 תקן FIAT 9.55535-S2 - מתאים לדגם מנוע 1.4 טורבו, עם  170 כ"ס.

 

image.thumb.png.d99d7f7faf2bee250555eb093a8cbc2f.png

 

אייל.

עריכה אחרונה על ידי ליין מן

עצמאי בשטח - 1 מטר מהצד.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני חושב אחרת, הניסוח של השורה הראשונה הוא בעצם:

טורבו twin air 105  ,לוכסן,  גרסאות 1.4 מולטיאייר.

כלומר או זה או זה.

מה גם של twin air יש גרסת 105 כ"ס, ל multi air יש גרסאות 135 ו 170 כ"ס ואין גרסת 105 כ"ס כך שאם תתעלם מהלוכסן יצא לך משהו שלא קיים. 

 

השורה השניה מדברת על דגמי הבנזין שאינם מולטאייר או טווין אייר.

 

 

 

עריכה אחרונה על ידי odednovo
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מאחר ויש אפשרות.. הבנה שונה של הכתוב - הדרך הנכונה היא , לפנות למוסך המרכזי של היבואן
ולקבל נתונים והסברים - איזה שמן מנוע מומלץ ל אלפא ג'ולייטה מנוע 1.4 טורבו מולטי-אייר 170 כ"ס, בישראל

 

מניסיוני ומהרשום בספר הרכב אצלי, עמוד 242 נוזלים וחומרי סיכה,  ולאחר בדיקה במוסך המרכזי -

למנוע הנ"ל הדרישה בישראל: שמן מנוע סינטטי מלא  5W-40 C3   תקן FIAT 9.55535-S2

ומודגש בפיסקה האחרונה בדף - שימוש בשמן מנוע שלא בתקן ובצמיגות הנ"ל - יכול לגרום לנזק

ולהסרת האחריות של החברה מהרכב.

 

אבל - מאחר ואתה חושב אחרת, כדאי כי תבדוק את הנושא ישירות מולם, ליתר ביטחון

 

 

472706167_5W-40C31.4-170.thumb.jpg.fb23336ea07b86afa762d8f060dcb861.jpg

 

 

 

אייל.

עריכה אחרונה על ידי ליין מן

עצמאי בשטח - 1 מטר מהצד.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כמו שכתבתי קודם

בתחילה כשקניתי את הרכב חדש ב 2017 אמרו לי לשים 5-40

בתקופת האחריות הכנסתי את הרכב לטיפול שני או שלישי במוסך החברה הרישמי בעיר מגורי ולהפתעתי בקבלה של המוסך שמתי לב שרשום שהם הכניסו שמן 0-30, כאשר הרמתי גבה ושאלתי מפורשות את המנהל שם האם הם בטוחים ששמו את השמן המתאים כי עד היום להבנתי זה היה 5-40, תשובתו הייתה חד משמעית שכן, זו הוראת היצרן והוא שלח אותי לבדוק את זה גם בספר הרכב. הספר שברשותי הוא מעודכן מ 2017 שהיה אז שינוי מסויים בדגם, בעיקר קוסמטי מבחוץ ומבפנים.

מצאתי באינטרנט כעת את המסמך המצ"ב, הוא גם טוען אותו דבר.

הדגם שלי הוא: בקטגוריה של MultiAir 140/170bhp TCT וקוד הדגם הוא AXN11 רשום ברשיון הרכב.

להבנתי, בדגמים של ה מולטיאייר אחרי "הרמת הפנים" של 2017 שונה סוג השמן.

 

 

MiTo_Oil_Guide_v3.pdf

עריכה אחרונה על ידי odednovo
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

האמת היא שסוג השמן פחות מטריד אותי, נכנסתי לזה כי משהו אחר כאן בשרשור עורר בי ספק, הבעיה המקורית היא אותו קטע שמהנוע מתחיל לעבוד על 3 צילינדרים כי פלאג אחד נעשה רטוב משמן. והקטע המוזר הוא שהבעיה יכולה להעלם לחלוטין לשבוע שבועים ואחר כך לחזור. כשהיא לא קיימת הכל טוב, אין עשן מהאגזוז כמו מרכב שאוכל שמן והרכב נוסע מעולה וכשזה חוזר אז זה חוזר ליום אחד עד שהפלאג מתיבש ואז הבעיה נעלמת שוב לתקופה.

האפשרות שיש נזילה של שמן על הפלאג מבחוץ נשללה, האזור שסביב הפלאג והתבריג יבשים.

אני לא מצליח למצוא את ההגיון, אם זה רינגים, צילנדר, אטמי שסתומים בלויים שגורמים ליניקת שמן דרך מובילי השסתומים. זה צריך לקרות יום יום, הרכב יעשן, יעבוד על 3 צילינדרים, לא יסחוב וכו', הדברים האלה לא מסתדרים מעצמם.

גם צריכת השמן עדיין בתחום שקבע היצרן.

איפה כאן הבעיה?

עריכה אחרונה על ידי odednovo
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

רכב עם 40 אלף קילומטר שמטופל בזמן  (אני מניח) עם מנוע די אמין (פרט למוטיאייר) אז אני בספק שמדובר בטבעות בוכנה. אתה יכול לבצע בדיקת לחץ כדי לשלול את עניין טבעות הבוכנה (אישית אני בספק שהבעיה שם, גם כמו שרשמת, אלו תופעות יותר קבועות). אולי כדאי לך להמתין שהתופעה תהיה יותר קבועה.

 

אולי לבדוק גם את הטורבו, שאין שמן בצינור האוויר.

 

אבחון של תקלה במולטיאייר בעייתי, גם כאשר נדלקת נורת תקלה (אני מניח שאצלך עדיין לא נדלקת), אבל אני מציע שתפנה למוסך שמתמחה באלפא ותתייעץ אתו (אולי אפילו עם מספר מוסכים, יש גם מוסכים פרטיים שמתמחים במותג).

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בעקבות השמן השחור והסמיך מאוד שראיתי על הפילטר של המולטיאייר עשיתי פלשינג למנוע עם חומר מתאים, 10 דקות במקום על ניוטרל, השמן יצא מאוד שחור ומאוד מאוד גושי וסמיך.

שמתי שמן ופילטר חדשים, לא יועיל - לא יזיק. אני נוסע וממשיך לעקוב.

ניראה אם הבעיה תחזור.

תחושת הבטן שלי שזה משהו במולטי אייר, סתם אטמים או רינגים לא מסתדרים מעצמם וחוזרים לעשות בעיה פעם בשבועיים, אולי הפלאשינג והחלפת השמן ישחררו שם משהו ואם לא , אין ברירה, צריך יהיה ללכלך את הידיים ולהתחיל לחפור פנימה.

 

עריכה אחרונה על ידי odednovo
  • רעיון טוב! 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • חודש מאוחר יותר...

עדכון,  עד כה הבעיה לא חזרה

הפלאשינג חולל פלאות, גם המנוע מגיב טוב יותר.

אבל בכל זאת צריכת השמן היא קצת מעל מה שהיצרן כתב

לפי היצרן בספר הרכב צריכת השמן בדגם הזה אמורה להיום עד 400 גרם ל 1000 ק"מ

עשיתי מדידה מדויקת על הגרם ב 1000 ק"מ האחרונים והתוצאה הייתה קצת פחות מ 500 גרם - 470 אולי.

מתלבט אם זה מצב סביר או שבכל זאת להשקיע בבדיקה לאיתור הבעיה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 5 דקות, odednovo כתב:

עדכון,  עד כה הבעיה לא חזרה

הפלאשינג חולל פלאות, גם המנוע מגיב טוב יותר.

אבל בכל זאת צריכת השמן היא קצת מעל מה שהיצרן כתב

לפי היצרן בספר הרכב צריכת השמן בדגם הזה אמורה להיום עד 400 גרם ל 1000 ק"מ

עשיתי מדידה מדויקת על הגרם ב 1000 ק"מ האחרונים והתוצאה הייתה קצת פחות מ 500 גרם - 470 אולי.

מתלבט אם זה מצב סביר או שבכל זאת להשקיע בבדיקה לאיתור הבעיה.

איזה שמן צמיגות ויצרן יש עכשיו במנוע..
 

 

 

אייל.

עצמאי בשטח - 1 מטר מהצד.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

במידה ואתה רוצה להמשיך עם 0W-30 - נסה למצוא יצרן ממש איכותי
אני הייתי מנסה את מוטול או ולוולין.


ושוב - לדעתי אני עם ג'ולייטה 1.4 מולטי-אייר .. מנוע די תואם.

מטפל עם מוטול קלין 5W-40 C3 - עם צריכת שמן מזערית, של כ חצי ליטר בין הטיפולים.

הטיפולים כל כ 8-10 אלף ק"מ.
(לכל מנוע טורבו יש קצת צריכת שמן וזה סביר, מעצם עבודת המנוע והטורבו בלחצים גבוהים)

 

 

אייל.

  • רעיון טוב! 1

עצמאי בשטח - 1 מטר מהצד.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

...וצריכת השמן (אם יש) במנוע, בשימוש בשמן 0-30 תהייה (לפחות אמורה להיות) גבוהה מזו בשימוש בשמן 5-40 כך שאולי הייתי שוקל מעבר לצמיגות זו למרות שתתכן פגיעה מזערית כלשהי בביצועים (לי לפחות נראית צריכה של 400 גרם שמן ל-1000 ק"מ ועוד על 40000 ק"מ [מעט יחסית] כצריכה לא מבוטלת - למרות "הוראות היצרן". כבר ראינו שהוראות היצרן לפעמים אינן מיטיבות עם הרכבים שלנו).

ותמיד תמיד עדיף להשתמש בשמן של יצרן ידוע ומוכר.

עריכה אחרונה על ידי חולגי
איות

alfa 156 2.5.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 1044 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...