Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

עכשיו כשג'יפונים עולים כמו רכב משפחתי, למה אנשים ממשיכים לקנות רכב משפחתי /סדאן?


me5000
שימו לב! השרשור הזה בן 1063 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

לפני כשעה, yogev20 כתב:

 

עדיין צריך לשמור על הרכב (כמו על המנוע) באופן בסיסי וסביר. לא לומר: "רכב משרת אותי, לא אני אותו"

אין לזה שום מקום בפורום לחובבי רכבים לטעמי. 

 

 

 

לפני כמה שבועות בשרשור על כיסוי הרכב, אני כתבתי שאנשים לא מכסים את הרכב כי הרכב אמור לשרת אותם ולא הם את הרכב.

 

להוסיף חטא על פשע, יש לי רכב ליסינג...

 

האם העובדה שאני שוטף את הרכב פעם בחודש בתחנת שטיפה מונעת ממני את התואר "חובב רכב"?

 

אני נוהג ברכב הליסינג שלי כאילו היה רכבי הפרטי, לא מתפרע ולא משתולל בכביש ולא מאתגר אותו יותר משבילי עפר כבושים היטב.

אם אגרום לרכב נזק - אצטרך לשלם עליו.

 

הרכב שלי חדש ואין בו תקלות, אך אנימקפיד כל שבועיים למלא אוויר בצמיגים ואם היה לי חשש לתקלה או כשל בטיחותי הייתי דואג לתקן אותה באופן מיידי.

 

בחודש חודשיים הראשונים אני מתבאס מכל שריטה, אבל אחר כך משחרר (והייתי נוהג באותה מידה גם אם זה לא היה רכב ליסינג) בגלל שהרכב צריך לדרת כותי ולא אני אותו...

 

"חוב רכב" לעניות דעתי, זה מי שמתעניין בתחים, קורא באאופן עקבי אתרי רכב ושולט בתחום.

רק מעטים באמת יכולים להגשים את התחביב באופן מעשי.

"חובב רכב" הוא גם מי שנוהג לפי החוק ובתשומת לב: מאותת, לא נוסע סתם בנתיב השמאלי ומתחשב בשאר הנהגים בסהיבתו.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 286
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

לפני 46 דקות, yogev20 כתב:

 

 

אתה בטח מודע לעובדה שאפשר להתהפך גם עם רכב משפחתי/מנהלים/מירוץ באותה צורה כמו ג'יפון.

הכל מתחיל מטעויות אנוש שמובילים לטרגדיות, ולא בסוג המרכב. מעבר לזה, לשם זה קיימים מערכות בטיחות מתקדמות כמעט בכל רכב חדיש. היום בנסיעת המבחן במאזדה CX30 הרגשתי הכי בטוח שאפשר, ולא, זה בגלל כמה סנטים גובה הרבה בזכות במערכות הבטיחות שקיימות ברכב.

 

מציע לכבד כל אחד והעדפות שלו. לא חייבים לקטלג אנשים לפי הרכב שהם נוהגים, גם אם זה נראה להם אופנה מיותרת.

עובדה שאני נוהג (מבחירה) ברכבים ישנים ולא מרגיש שאני חייב רכב חדש יותר, כי שהשכן או החבר קנה.

אני עושה את מה שמתאים עבורי, ולצרכים שלי. כל ההפחדות על חוסר יציבות מיותרות ונובעות כנראה מחוסר הבנה. 

 

 

אם לא הייתי ברור אני חושב כמוך.

 

אל תשכח גם שלרוב הג'יפונים גם מפתח סרנים גדול יותר מהמשפחתיות עליהן הן מבוססות.

  • אהבתי 1

תודה הגברת שרה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 30 דקות, mottis כתב:

האם העובדה שאני שוטף את הרכב פעם בחודש בתחנת שטיפה מונעת ממני את התואר "חובב רכב"?

 

כל מה שאני כותב זו דעתי בלבד ואינה מחייבת אף אחד. עבורי רכב חייב להיות מתוחזק בזמן בלי לחסוך מאומה

בו בזמן מטופח חיצונית. בהחלט לא ברמת התחזוקה שלי, אבל לא רכב מלא בוץ, שמשות מטונפות משומנים (גם מסוכן בטיחותי) בפנים קרוע ומוזנח, אוכל בכל פינה, טמבון עקום מלא שפשופים (אפשר לצבוע) ומלא מכות וכיפופים בלי שטרחו לתקן.

 

ככה אני נוהג מאז שאני מחזיק רכבים, לא מתפשר על זה בשום שלב. כשאני רואה רכבים חדשים מוזנחים חיצונית

ומלאים שריטות מסביב, הלב כואב.

 

חוץ מזה חז"ל כנראה לא טעו כשאמרו: "סביבה נאה מרחיבה את דעתו של אדם"

למרות שאיני זקוק למשפט הנ"ל - כי אצלי זה מוטו ודרך חיים. 

 

  • אהבתי 1
  • מצחיק 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 30 דקות, mottis כתב:

האם העובדה שאני שוטף את הרכב פעם בחודש בתחנת שטיפה מונעת ממני את התואר "חובב רכב"?

צריך להיות מאוד יצירתי כדי לקשור בין כמה אתה אוהב את הרכב לכמה זמן אתה מבזבז על תחזוקה שלו.

לפני 30 דקות, mottis כתב:

אני נוהג ברכב הליסינג שלי כאילו היה רכבי הפרטי, לא מתפרע ולא משתולל בכביש ולא מאתגר אותו יותר משבילי עפר כבושים היטב.

אם אגרום לרכב נזק - אצטרך לשלם עליו.

כמו 99.9% מאלה שלוקחים רכבי ליסינג.

לפני 30 דקות, mottis כתב:

הרכב שלי חדש ואין בו תקלות, אך אנימקפיד כל שבועיים למלא אוויר בצמיגים ואם היה לי חשש לתקלה או כשל בטיחותי הייתי דואג לתקן אותה באופן מיידי.

שלא אמורים להיות כי הרכב חדש.

לפני 30 דקות, mottis כתב:

בחודש חודשיים הראשונים אני מתבאס מכל שריטה, אבל אחר כך משחרר (והייתי נוהג באותה מידה גם אם זה לא היה רכב ליסינג) בגלל שהרכב צריך לדרת כותי ולא אני אותו...

אני חיכיתי לשריטה הראשונה שנה וחצי כמעט.

סוף סוף היא הגיעה ושמחתי שלא הזיז לי בכלל.

לפני 30 דקות, mottis כתב:

"חוב רכב" לעניות דעתי, זה מי שמתעניין בתחים, קורא באאופן עקבי אתרי רכב ושולט בתחום.

רק מעטים באמת יכולים להגשים את התחביב באופן מעשי.

 

אני איתך לגמרי :)

Ford Fiesta 2014- Manual 1.25

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 43 דקות, yogev20 כתב:

חוץ מזה חז"ל כנראה לא טעו כשאמרו: "סביבה נאה מרחיבה את דעתו של אדם"

למרות שאיני זקוק למשפט הנ"ל - כי אצלי זה מוטו ודרך חיים. 

 

שלוש מרחיבים דעתו של אדם: דירה נאה ואשה נאה וכלים נאים.

 

אז הדירה שייכת לאופטופיק, הכלים שייכים לאופטופיק, ויש כאן כמה שנשואים למכונית 😄

 

בסופו של דבר צריכים פרופורציות. בסופו של דבר לרוב הקהל הרכב הוא כלי תעבורה ותו לא, אז המראה שלו צריך להיות סcיר והתחזוקה הטכנית מספקת כדי שיהיה אמין והניקיון בתדירות שתמנע ממנו להפוך לדיר חזירים - אבל השקעה מוגזמת תבוא על חשבון דברים אחרים.

 

כמובן שיש יוצאים מהכלל, כמו, למשל, כלי רכב שהם תחביב לכשעצמו. אבל אילו רצתי לתקן כל פגיעת חצץ במכסה המנוע מיד עם גילויה כנראה שהמכוניות שלי היו מבלות חודש בשנה אצל הפחח, עם כל העלויות הכרוכות בכך.

 

עריכה אחרונה על ידי sperial
  • רעיון טוב! 2
לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני כשעה, sperial כתב:

איזה פניה? כידוע לך, יש פניה מפרויד לוולנברג (רמזור) ויש פניה מויינשל לוולנברג (ללא רמזור). אני מניח שאתה מתכוון לשניה, תאמין לי שאני מכיר אותה היטב, אני פונה בה כמעט כל פעם שאני חוזר הביתה. אמנם היו שם כמה תאונות כולל אחת קטלנית (רוכבת אופנים שירדה במהירות גבוהה בפרויד והתנגשה ברכב שפנה שמאלה לוולנברג), אבל המקום המסוכן יותר הוא כמה מאות מטרים בהמשך (העיקול שמאלה בירידה או ימינה בעליה), שם יש לפחות 10 תאונות בשנה, בדרך כלל בעליה אבל לפעמים גם בירידה.

 

אבל התאונה האמורה היתה בירידה בקטע העליון של פרויד, ליד מס' 12 או משהו כזה.

 

ואם אתה מדבר על הזחילה בפרויד - אותי מרתיחים כל החכמולוגים שחושבים שאם יפנו לוולנברג ירוויחו זמן. בגלל תזמון הרמזור ביציאה העליונה ממנו הם נתקעים לחצי שעה, בעוד שהעולים בפרויד זורמים הרבה יותר טוב. מי שנדפק הוא תושבי השכונה, שאין להם דרך אחרת לצאת לכיוון חורב. האופציה השניה היא לרדת למנהרות, לנסוע עד הגרנד ואז לחפש את הדרך המתאימה - חתיכת סיבוב של כמה קילומטרים. גם את זה עשיתי כבר יותר מפעם.

אני מדבר על העיקול בתמונה שאחריו יש פנייה לתוך רמת אשכול (מתוך street view). ראיתי מספר תאונות בשנתיים האחרונות במקום הזה. אני מניח שנגרמו כתוצאה מכך שכלי רכב מאטים כדי להשתלב בנתיב הכי שמאלי, ואז רכבים אחרים שגם ככה נוסעים מהר מאוד בנתיב השמאלי לא רואים אותם בגלל העיקול וכך נוצרת תאונה.

423965355_.thumb.png.96b644a14cf4857657bfd332bfab7074.png

685845622_.png.ff8b2e47221ea72211d71ea8d42406ff.png

 

בקשר לזחילה, התכוונתי לפקקים שמתחילים עוד הרבה לפני, באזור של הרמזורים אחרי קניון חיפה ואז אפשר לראות את כל הכביש זוהר מהמכוניות שעומדות בפקק בנתיב העולה. תאונות שם תמיד גורמות למצבים האלה.

עריכה אחרונה על ידי eitanuch
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 50 דקות, mottis כתב:

"חוב רכב" לעניות דעתי, זה מי שמתעניין בתחים, קורא באאופן עקבי אתרי רכב ושולט בתחום.

רק מעטים באמת יכולים להגשים את התחביב באופן מעשי.

 

גם לא כולם רוצים שהחיים שלהם יסתובבו סביב פתית שלג יחיד ומיוחד על 4 גלגלים.

 

אפשר לאהוב מכוניות, אבל לא חייבים להפוך את זה לפטיש

  • אהבתי 1

ZX 94 > קסנטיה 97 > לנסר 2007 > מונדאו 2007 > קורולה 2013 > קורולה 2015 > איוניק 2018 > סיוויק 2002 > מזדה3 2018

 

Everybody in the galaxy tries to take over the galaxy. The trick is to be left alone by whoever succeeds

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

@eitanuch במקום הזה רוב התאונות הן בירידה, רכבים שמאבדים שליטה ועולים על אחד מאיי התנועה (מימין או במרכז כביש פרויד). נכון שיש בעיה של שדה ראיה עם יש זנב ארוך בפניה שמאלה, אבל זה לא שכיח. כאמור, המקום המסוכן באמת נמצא 200-300 מ' יותר למטה, יש שם עיקול שלא מעטים מחליקים בו ומסתחררים אל מעקות הבטיחות ולעתים גם עולים על המדרכה ואפילו נופלים לכיוון הואדי.

  • אהבתי 1
לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 10 שעות, Night Driver כתב:

אל תשכח גם שלרוב הג'יפונים גם מפתח סרנים גדול יותר מהמשפחתיות עליהן הן מבוססות.

 

לכן קיימות כל מערכות הבטיחות לתקן טעויות אנוש, או לחפות על מרכב יותר גבוה, או סרנים גדולים יותר נניח.

מכאן לצאת בהצהרות שג'יפון מועד להתהפכות יותר מרכב משפחתי סטנדרטי/שטוח, נו טוב - ברור שזאת הפרזה

ואי התייחסות למכלול המערכות הבטיחות שמגבות את הרכב במצב חירום. 

 

מעט פרופורציות וראייה כוללת, ולא חד צדדית - לא תזיק לאף אחד, ובכל תחום. 

  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מפתח סרנים גדול יותר מגדיל יציבות על אותו גובה מרכז כובד. בג'יפון מרכז הכובד אולי קצת יותר גבוה אבל יש סיכוי טוב שמפתח הסרנים מפצה עליו.

  • אהבתי 2
  • מעניין 1

תודה הגברת שרה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 20 שעות, evc כתב:

לחזור על השאלה שלי שוב? זה כבר מעייף, האם הייתם יכולים לנהוג את כל הנהיגה הדינאמית שלכם בכבישים כששוטר יושב לידכם?

 

זה המבחן הפשוט ללגיטימיות או חוקיות, אבל אתם בורחים מזה.

האם אתה לא עובר 90 קמ"ש בכביש בין עירוני כשהוא מוגדר כך? רוב הנהגים ובסבירות גבוהה גם אתה, נוהגים מעל 90 קמ"ש פה ושם.

 

האם היית נוסע מעל 90 קמ"ש כאשר שוטר יושב לידך? כנראה שלא.

 

מכאן עולה כי המבחן הפשוט ללגיטימיות שלך אומר שרוב האוכלוסיה, פורעי חוק ואסור לתת להם לנהוג בכבישים ציבוריים.

 

אני יכול לנהוג דינאמי גם על 50 קמ"ש, להכנס לפניה בקו הנכון ולהרגיש קצת יותר כוח G בבטן לא אומר שאני עובר על החוק.

עברתי לסקייטבורד

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתאריך 16.4.2021 בשעה 08:36, me5000 כתב:

חוץ מהעניין של הפוזה,  לעניין של הגובה איו תחליף מבחינת שדה הראיה בנהיגה, פלוס קלות של כניסה ויציאה. 

אני תוהה למה אנשים ממשיכים לקנות רכבים משפחתיים "רגילים" וסדאן, שלא לדבר על רכבים עם תמחור הזוי כמו הגולף 8...כשג'יפון עולה אותו הדבר, הרי יש להם 0 יתרונות על ג' יפונים...

כל אחד והעדפותיו, אם כולם היו קונים אותו דבר אז היה משעמם...

אני אישית, תמיד אעדיף האצ'בק אלגנטית וקלת תגובה, על פני המקררים הענקיים והמכוערים האלו. זה ממש אסונות עיצוביים

הספורטאז' עם הוינקר בטמבון והטוסון וכו'.

אתה לוחץ  בהם על דוושת התאוצה ומחכה שהדבר הזה יזוז. (בהשוואה למה שאני רגיל כן... לא בהשוואה לאלטו 😀). 

האמת, שגם מבחינה שימושית אני לא מוצא בהם, (במקררים הכעורים) שום יתרון על הגולפים שלי,  ואני מסיע נכה בכיסא גלגלים 3 פעמים בשבוע עם המטפלת בגולף.

 

  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

התלונות לגבי נטייה של SUV להתהפך מקורה בארה"ב, שם משך שנים רבות ה- SUV התבססו על שלדות של טנדרים/משאיות ולא על שלדות יותר בטיחותיות של רכב פרטי.

 

אולי למישהי יש סטטיסטיקה לגבי SUV מבוססי פרטיות הנפוצים בארץ.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני שעתיים, sjerby כתב:

האם אתה לא עובר 90 קמ"ש בכביש בין עירוני כשהוא מוגדר כך? רוב הנהגים ובסבירות גבוהה גם אתה, נוהגים מעל 90 קמ"ש פה ושם.

 

האם היית נוסע מעל 90 קמ"ש כאשר שוטר יושב לידך? כנראה שלא.

 

מכאן עולה כי המבחן הפשוט ללגיטימיות שלך אומר שרוב האוכלוסיה, פורעי חוק ואסור לתת להם לנהוג בכבישים ציבוריים.

 

אני יכול לנהוג דינאמי גם על 50 קמ"ש, להכנס לפניה בקו הנכון ולהרגיש קצת יותר כוח G בבטן לא אומר שאני עובר על החוק.

כולם מבצעים עבירות תנועה בדרגות חומרה כאלה או אחרות.

אם תיסע 100 בכביש של 90 כנראה שלא תשמע כלום מאותו השוטר.

Ford Fiesta 2014- Manual 1.25

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

התלונות לגבי נטייה של SUV להתהפך מקורה בארה"ב, שם משך שנים רבות ה- SUV התבססו על שלדות של טנדרים/משאיות ולא על שלדות יותר בטיחותיות של רכב פרטי.
 
אולי למישהי יש סטטיסטיקה לגבי SUV מבוססי פרטיות הנפוצים בארץ.
אתה מתכוון לרכבים בעלי שלדה נפרדת (סולם, מרכב על שלדה) מול מרכב אחוד.
זה לוקח אותנו אחורה בזמן לטרום תקופת הג'יפונים.



טל"ח

haters will hate

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 1063 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...