Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 1928 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

שלום, 

מקדחה מקיטה 6012D, כנראה משנות ה 80. 

 

הייתה ללא שימוש כ 20 שנה, אולי יותר.

 

לא עובדת כמובן. 

בטריה ניקל-קדמיום 7.2 וולט. 

 

פתחתי אותה, יש בפנים שתי סוללת במידות לא זהות ויחידה כסופה שאני לא יודע מה תפקידה... 

 

מה צריך להזמין כדי להחליף את הסוללות האלו ומה זה היחדיה הכסופה? 

 

תודה למגיבים 😁

 

20210211_153306.thumb.jpg.68abdcdc5b94d41ddcae06c69c51d884.jpg

 

20210211_224025.thumb.jpg.04531271a998d55c40e675f19441c12d.jpg

 

20210211_223456.thumb.jpg.6b9d0bf7adbbd091cb1dd0e73a42d6b7.jpg

 

20210211_223724.thumb.jpg.5d9a55fc2415ff9cc1fa57ef1315ec0b.jpg

 

20210211_223723.thumb.jpg.079625af4cc32b68593edae4268d4bcf.jpg

 

 

 

 

פורסם (נערך)

אולי זה פשוט תא חשוף, נסה לראות אם צמוד אליו חיישן טמפרטורה (תרמיסטור או משהו בסגנון). לפי המתח וסוג התאים אמורים להיות 6 תאים, קשה לי להעריך בתמונה, אבל אתה יכול לבדוק אם האורך של התא החשוף מתאים להשערה.

 

לגבי השיפוץ, אם רוצים לעשות את זה נכון, צריך תאים מתאימים, טאבים חדשים לריתוך, ומכשיר ריתוך נקודות מיוחד (לסוללות).

עריכה אחרונה על ידי innvision
פורסם

ישנם לא מעט סרטונים ביוטיוב שמראים איך לעשות הסבה לסוללות ליתיום (18650 בדרך כלל).
עשיתי למברגת בוש שיש לי, עובד מעולה.
אין לי ספוט-וולדר אז פשוט הלחמתי.

Sent from my ONEPLUS A6003 using Tapatalk

פורסם

זה ניראה כמו 6 תאים של ניקל קדמיום 1.2V, שחמישה מהם עטופים.
למה יש אחד חשוף, כניראה שני תסריטים:
1. טכנאי ישראלי החליף תא אחד בעבר
2. הגיע מהמפעל ככה - מוזר, אולי באמת מחובר אליו איזה חיישן. במקרה כזה לסוללה אמור להיות עוד חיבור חוץ מ +\- .
 ברוב המברגות המודרניות, וגם בסוללות גיבוי של אזעקות ותאורות חירום מסויימות יש תאים כאלה, זה אביזר סטנדרטי, אז אפשר לפרק מהם.
אם מסבים לסוללת ליתיום צריך להחליף מטען כי סוללת ליתיום רגישה מאוד לטעינת יתר.

לכו קיבינימאט כולכם.

גם מסלפים מה שאמרתי, גם מוציאים דברים מהקשרם, גם משמיצים, גם חוסמים, גם לא נותנים הזדמנות להגיב ולהסביר, וכולכם פותחים עלי ג'ורה מאחורי הגב כשאני לא יכול לענות. "גברים"

פורסם

תודה.

 

שיפצתי בעבר סוללה למברגה יותר מודרנית ואני מכיר את התהליך. שם כל התאים היו זהים. 

 

 

במברגה המדוברת התא החשוף במקור, אף אחד לא פתח את הסוללה לפני.

 

באמת צמוד אליו חיישן, רואם אותו בתמונת מבט מלמעלה. מה אני עושה איתו? 

 

לא מעוניין להחליף מטען, כל הקטע שישאר מקורי.

 

 

 

פורסם

כל תא ניקל קדמיום סטנדרטי 1.2V באותו גודל של הישנים יעשה את העבודה.
ראיתי בתמונות עכשיו שלסוללה באמת שלושה הדקים אז אחד מהם כניראה הולך לחיישן.
כל התאים נראים זהים, רק לאחד החשוף אין כיסוי קרטון והוא צמוד לחיישן בפס מתכת בשביל להוליך חום.
צריך להחליף את התא החשוף כך שיתחבר לחיישן כמו קודם, לא יודע איך עושים את זה. אולי התא הזה עדיין טוב ואפשר להשאירו ?
 

לכו קיבינימאט כולכם.

גם מסלפים מה שאמרתי, גם מוציאים דברים מהקשרם, גם משמיצים, גם חוסמים, גם לא נותנים הזדמנות להגיב ולהסביר, וכולכם פותחים עלי ג'ורה מאחורי הגב כשאני לא יכול לענות. "גברים"

פורסם
לפני 12 שעות, Buki כתב:

באמת צמוד אליו חיישן, רואם אותו בתמונת מבט מלמעלה. מה אני עושה איתו? 

 

אתה יכול לצלם מקרוב את החיישן שאתה מתכוון אליו בכמה זוויות ?

איזה כייף לי :)

פורסם (נערך)

כנראה מדובר על רכיב הגנה מאחד הסוגים הבאים:

 

1. טרמיסטור (חיישן NTC) לניטור טמפ' הסוללה.

2. טרמוסטט פשוט המנתק את הטעינה לסוללה כאשר הטמפ' מגיעה לערך מסויים.

3. פוליפיוז או פוליסווי'ץ הנקראים גם מפסק/חיישן PTC בשילוב תרמוסטט ועוד כול מיני ווריאציות.

 

הצורה הפשוטה ביותר לבדוק על איזה רכיב מדובר היא לבדוק את ההתנגדות של הרכיב בטמפ' החדר ולאחר מכן לחמם אותו בעזרת פן למשך כמה שניות ולראות כיצד משתנה ההתנגדות.

אם מדובר על חיישן NTC ההתנגדות תרד. אם מדובר על טרמוסטט הוא יפתח למצב נתק.

 

האם הרכיב מחובר בטור לסוללה ?

 

 

 

 

 

 

עריכה אחרונה על ידי מרק10

איזה כייף לי :)

פורסם

מרק, למה חשוב לדעת באיזה סוג חיישן מדובר?

 

אנסה להעביר אותו כמו שהוא לסוללות החדשות אחרי קילוף ציפוי הקרטון מאחת מהן.

 

הזמנתי את אלו: 

 

Screenshot_20210214-180535_(1).thumb.png.afd7d84d0fa18eef87d6a7addfb648fb.png

 

 

פורסם

אני רוצה קודם להחליף את הסוללות, הרי ברור שאחרי 30 שנה הן לא תקינות. 

 

החיישן, סיכוי טוב שהוא תקין. 

 

אם אחרי החלפת הסוללות זה לא יעבוד, אתחיל לבדוק את החיישן. 

 

 

  • 3 שבועות מאוחר יותר ...
פורסם
בתאריך 14.2.2021 בשעה 18:08, Buki כתב:

מרק, למה חשוב לדעת באיזה סוג חיישן מדובר?

 

אנסה להעביר אותו כמו שהוא לסוללות החדשות אחרי קילוף ציפוי הקרטון מאחת מהן.

 

הזמנתי את אלו: 

 

Screenshot_20210214-180535_(1).thumb.png.afd7d84d0fa18eef87d6a7addfb648fb.png

הי , גם אני מצאתי מברגה דומה ,

אשמח לקישור מהיכן שהזמנת את הסוללות. 

תודה 

 

גם אני מבקר במפגש השפלה... :beerchug:

×
×
  • תוכן חדש...