Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

עזרה עם עמדת טעינה בבניין משותף


Ramich
שימו לב! השרשור הזה בן 992 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

לפני 8 שעות, Avenger כתב:

השאלה שלי, אם מישהו מכם מבין בתהליך של העברת חשמל מהארון של הבניין לחנייה, מה באמת נדרש שם והאם סכום של 70 אש"ח הגיוני לעבודה כזו.

אין סיבה שזה יהיה הסכום. או שיש אי הבנה של מה נדרש ממנו לעשות.

 

עשינו משהו זהה לפני כחצי שנה בבניין של 120 דירות (240 חניות).

זה כלל משיכת חיווט חשמל מארון חשמל ציבורי בקומה 0 לקומה -1.

הכנת ארון חשמל לעמודת טעינה (בשלב הראשון מלבד פסי DIN ופחת ומערכת ניהול עומסים אין שם כלום) + מערכת ניהול עומסים.

 

אם זכרוני אינו מטעה אותי, משיחה קצרצרה עם הועד בזמנו, זה עלה באיזור ה 10 אלף שח על עבודת החשמל, את מערכת ניהול העומסים החברה התקינה על חשבונה תמורת זה שהיא תנהל את התקנת עמדות הטעינה בבניין. והיא גם התחייבה להרחיב על חשבונה את התשתית ככל שידרש.

עריכה אחרונה על ידי stas12
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 117
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

מצרף את מה שכוללת הצעת המחיר, לא יודע כמה זה מפורט...

יש בחדר חשמל שלושה ארונות של 160A כל אחד, כך שאפשר לחלק את החנייה לשלושה חלקים. יש סהכ 80 חניות בבניין.

Untitled 4.png

לפני 8 דקות, stas12 כתב:

אין סיבה שזה יהיה הסכום. או שיש אי הבנה של מה נדרש ממנו לעשות.

 

עשינו משהו זהה לפני כחצי שנה בבניין של 120 דירות (240 חניות).

זה כלל משיכת חיווט חשמל מארון חשמל ציבורי בקומה 0 לקומה -1.

הכנת ארון חשמל לעמודת טעינה (בשלב הראשון מלבד פסי DIN ופחת ומערכת ניהול עומסים אין שם כלום) + מערכת ניהול עומסים.

 

אם זכרוני אינו מטעה אותי, משיחה קצרצרה עם הועד בזמנו, זה עלה באיזור ה 10 אלף שח על עבודת החשמל, את מערכת ניהול העומסים החברה התקינה על חשבונה תמורת זה שהיא תנהל את התקנת עמדות הטעינה בבניין. והיא גם התחייבה להרחיב על חשבונה את התשתית ככל שידרש.

אשמח אם תוכל לתת לי פרטים על החברה שביצעה את העבודה אצלכם.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

עיינתי קצת בקובץ התקנות שהעלה @MiG  בפוסט לפני כשני עמודים.

כתוב שהחקיקה לא תחול על בניינים שיש בהם מתקני חניה אוטומטים (מכפילי חניה), מאחר ושם כבר יש תשתית חשמלית בחניון. נראה לי שזה פותר בעיה רצינית.

בבניין המדובר מדובר על מכפילי חניה מהדגם הזה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

[mention]Avenger [/mention] לא יודע להגיד עד כמה המחיר מוצדק כי החשמלאי ראה את השטח ואני לא. בנוסף, אני לא מומחה בתמחורים של חשמלאים. עדיין:
יש כאן קידוח 4 צול בטון בין קומות, כי ככל הנראה אין תעלות.
מחיר העמדות טעינה בפועל שהוא מציע נראה לי נמוכות, ככל הנראה כתוצאה מזה שאת הרווח הוא עושה על התשתית.

בהחלט מציע לבדוק עם חברה נוספת. אני השבוע אדבר עם ev-meter על הפתרונות שהם מציעים למקרה שלי ואשתף.

[mention]pasat04 [/mention] מעניין. נכון שמכפילי חניה מביאים חשמל לכלל החניון, ונכון שככל הנראה יהיה שם ארון חשמל עם חיבור גדול, ועדיין - אני מאמין שצריכת החשמל שם תהיה משותפת (ולא שכל מכפיל אוכל חשמל מהחשבון הפרטי של דייר מסויים).
אולי בגלל שיש מעט דיירים תוכלו לשים פשוט מונה פרטי על ההזנה מהחשמל המשותף לכל אחד ותסתדרו בינכם. או פתרון מבוסס תשלום אוטומטי כמו שאני מחפש.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 44 דקות, MiG כתב:

מחיר העמדות טעינה בפועל שהוא מציע נראה לי נמוכות, ככל הנראה כתוצאה מזה שאת הרווח הוא עושה על התשתית.

 

שים לב שהוא מדבר רק על התקנה של עמדת טעינה, ללא עלות העמדה עצמה. 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני גר בדירת גן, והחניון נמצא ממש מתחת לגינה האחורית שלי.

ותהיתי - כמה זה קיצוני לקדוח ברצפה כדי להשחיל תשתית ככה לחניון?

החניה שלי ממש נמצאת מעל הגינה ותאורטית, מדובר בכ-60סמ של רצפת בטון שמפרידה.

האם זו פעולה אפשרית בכלל, וכמה צפויה לעלות?

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתאריך 18.2.2021 בשעה 01:11, eladts כתב:

 

אני חושב שדובר על חיבור תלת פאזי, שמאפשר טעינה בקצב של 7kW אם הזרם הוא 10A, ולא חד פאזי. בכל עמדת טעינה ראויה לשמה אפשר להגדיר את סוג החיבור ומגבלת הזרם. סדר גודל של 7kW מספיק בהחלט לטעינה יומיומית בחניה. במודל 3 LR זה יאפשר טעינה מ-0% ל-100% תוך טיפה יותר מ-10 שעות.

 

היום היה אצלי סוקר של ג'ינרג'י לצורך מתן הצעת מחיר להתקנת עמדת טעינה בחניה פרטית בחניון של בנין דירות.

בנין כבן 10, תשתית דירתית 3X25 אמפר, קומה 6. חניה תחת כיפת השמים במפלס הרחוב על אבנים משתלבות.

 

טכנית - אין בעיה. הוא מציע להוסיף לצורך עמדת הטעינה מאמ"ת תלת פאזי 16 אמפר ללוח (שנמצא בתוך הדירה סמוך לדלת הכניסה). ממנו יש צינור גמיש ריק כרגע שמגיע ללוח תקשורת כמטר מתחתיו. מלוח התקשורת להחליף את הכבל של הוט שממילא לא בשימוש ודרכו להגיע לארון התקשורת הקומתי בצד השני של הקומה, משם יש מעבר מוכן מפיר התקשורת לפיר החשמל שאיתו אפשר לרדת כל הדרך עד קומת הקרקע. שם עוברים מעל תקרת גבס ויוצאים אל החניה בתוך צינור מרירון קשיח בצמוד לתקרה, עוברים מתחת הדשא כ 10 מטר וזהו. העמדה תכוון ל 10X3 עד 12 אמפר מקס' כי הצרכן התלת פאזי היחיד שיש לי בבית הוא מזגן מיני מרכזי ולטענת הסוקר (חשמלאי מוסמך) לא תהיה בעיה למעט אולי בהתנעת המזגן שאז רצוי לא להטעין במקביל. הוא אומר שג'ינרג'י תפתח בקרוב באפליקציה את אפשרות קביעת זרם ההטענה לצרכנים - כיום זה נשלט בהתקנה על ידי הטכנאי או מרחוק על ידי המוקד שלהם.

לחליפין אפשר להזמין מונה נוסף על שמי מחברת החשמל שיותקן בקומת הקרקע בסמוך ללוח הראשי של הבנין, ומשם למשוך לחניה כנ"ל, אז מן הסתם אין מגבלת הספק אבל צריך לבקש אישור רוב הדיירים לעבודה ברכוש המשותף.

 

כשאקבל מחירים אחלוק כאן.

 

עז יפנית בסלעים

yahav.biz | mineralz.co.il

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 15 דקות, elibaba כתב:

ממנו יש צינור גמיש ריק כרגע שמגיע ללוח תקשורת כמטר מתחתיו. מלוח התקשורת להחליף את הכבל של הוט שממילא לא בשימוש ודרכו להגיע לארון התקשורת הקומתי בצד השני של הקומה, משם יש מעבר מוכן מפיר התקשורת לפיר החשמל שאיתו אפשר לרדת כל הדרך עד קומת הקרקע.

 

אסור להשתמש בתשתית תקשורת (מתח נמוך) להעברת חיווט חשמל.

מחר יבוא איש בזק יחתוך בטעות את כבל החשמל שלך תוך כדי התקנה יתחשמל וימות, מי ישב בכלא אתה יודע?

 

אתה לא יכול לעשות בשטח הציבורי ככל העולה על רוחך כנגד התקנות.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כל החסכון של דלק ילך לתשלום עבור התקנה ועבור עמדת טעינה.

Sent from my SM-G955F using Tapatalk

gladen pro25+rs audio 100m -tru technology billet 4100

ad neo800w- mosconi pro 4/30

gladen pro10-mosconi pro 1/10

fiio 11m plus coax mosconi dsp aerospace 6to8

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 15 דקות, stas12 כתב:

 

אסור להשתמש בתשתית תקשורת (מתח נמוך) להעברת חיווט חשמל.

מחר יבוא איש בזק יחתוך בטעות את כבל החשמל שלך תוך כדי התקנה יתחשמל וימות, מי ישב בכלא אתה יודע?

 

אתה לא יכול לעשות בשטח הציבורי ככל העולה על רוחך כנגד התקנות.

 

תשמע, אני לא מבין בזה כלום. אם החשמלאי של ג'ינרג'י טוען שאפשר - אני סומך על איש המקצוע.

עז יפנית בסלעים

yahav.biz | mineralz.co.il

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 11 שעות, stas12 כתב:

 

שים לב שהוא מדבר רק על התקנה של עמדת טעינה, ללא עלות העמדה עצמה. 

צודק, מושך את ההערה שלי. גם אם 20 דיירים יתקינו ביחד את העמדה, אנחנו מדברים על איזה 6000 שקל לפחות רק על תשתית והתקנה בלי העמדה עצמה. מרגיש יקר.

לפני 55 דקות, e-r-a-n כתב:

אני גר בדירת גן, והחניון נמצא ממש מתחת לגינה האחורית שלי.

ותהיתי - כמה זה קיצוני לקדוח ברצפה כדי להשחיל תשתית ככה לחניון?

החניה שלי ממש נמצאת מעל הגינה ותאורטית, מדובר בכ-60סמ של רצפת בטון שמפרידה.

האם זו פעולה אפשרית בכלל, וכמה צפויה לעלות?

 

לא יודע אם זו פעולה אפשרית, אבל תיאורטית ניתן לקדוח 60 סנטימטר בטון.

החשש שלי במקרה הזה תהיה בעיקר חדירה של רטיבות דרך הקידוח שלך לחניון בגשם וקורוזיה של ברזלי זיון בדפנות הקידוח. מבחינה קונסטרוקטיבית לדעתי הפגיעה זניחה למעט בהתפתחות קורוזיה.

דרך אגב - זה המון. אתה בטוח שזה 60?.  

לפני 23 דקות, stas12 כתב:

 

אסור להשתמש בתשתית תקשורת (מתח נמוך) להעברת חיווט חשמל.

מחר יבוא איש בזק יחתוך בטעות את כבל החשמל שלך תוך כדי התקנה יתחשמל וימות, מי ישב בכלא אתה יודע?

 

אתה לא יכול לעשות בשטח הציבורי ככל העולה על רוחך כנגד התקנות.

יש את מבחן התקנות ואת מבחן המציאות. צינור תקשורת בין הבית שלו לבין הארון הקומתי שייך לו, והוא משתמש בו כדי להעביר כבלים שלו כי אין לו דרך אחרת.

למיטב ידיעתי ניתן להבחין בנקל בין כבל חשמל מבודד עבה בצבע ירוק לבין כבלי תקשורת.

 

לפני 13 דקות, 98civic כתב:

כל החסכון של דלק ילך לתשלום עבור התקנה ועבור עמדת טעינה.

Sent from my SM-G955F using Tapatalk
 

 אם התקנה ועמדה עולים 10,000 ש"ח (שזה בעיני המון כסף) = בערך 1700 ליטר דלק, אדם ממוצע יחזיר את ההשקעה תוך פחות משנתיים.

להביא את תחנת הדלק הביתה עולה כסף. אני מאמין שרוב מי שיעבור לחשמל לא יחזור לבנזין והעמדה תשמש אותו יותר משנתיים, לכן יש בזה היגיון כלכלי מסויים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני כשעה, MiG כתב:

יש את מבחן התקנות ואת מבחן המציאות. צינור תקשורת בין הבית שלו לבין הארון הקומתי שייך לו, והוא משתמש בו כדי להעביר כבלים שלו כי אין לו דרך אחרת.

למיטב ידיעתי ניתן להבחין בנקל בין כבל חשמל מבודד עבה בצבע ירוק לבין כבלי תקשורת.

כשאתה הולך לחוף ים, אתה בודק לפני שאין מוקשים?

 

בדיוק ככה טכנאי בזק שבא לעבוד בארון מתח נמוך לא צריך לחפש אם מישהו השחיל שם כבילת חשמל בצורה פיראטית.

 

גם אפשר להתדיין רבות למי שייך צינור התקשורת. הוא שם מכורח התקנות ומחוייבות הקבלן לצורך משיכת כבלי תקשורת ולא חשמל.

 

בתור דייר הוא כמובן יכול לעשות מה שעולה על רוחו, אם אני הייתי ועד הבית ומגלה כזה דבר הייתי דורש מיד לפרק ולהחזיר לקדמותו.

  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני שעתיים, elibaba כתב:

לחליפין אפשר להזמין מונה נוסף על שמי מחברת החשמל שיותקן בקומת הקרקע בסמוך ללוח הראשי של הבנין, ומשם למשוך לחניה כנ"ל, אז מן הסתם אין מגבלת הספק אבל צריך לבקש אישור רוב הדיירים לעבודה ברכוש המשותף.

 

כשאקבל מחירים אחלוק כאן.

 

זאת לדעתי האופציה הכי טובה, בלי קומבינות פשוט לעשות מונה נוסף על השם שלך דרך חברת החשמל. אבל זאת גם האופציה הכי מסובכת מבחינה בירוקרטית, אתה צריך להזמין טכנאי של חברת החשמל וזה כמו שזה נשמע.

 

אתה יכול לקרוא פוסט של מישהו שעשה את זה כאן:

https://m.facebook.com/groups/1580413458837898/permalink/2796684977210734/?ref=m_notif&notif_t=group_comment

 

עריכה אחרונה על ידי bobi
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 992 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...