Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

עזרה עם עמדת טעינה בבניין משותף


Ramich
שימו לב! השרשור הזה בן 970 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

אהלן חברים.

 

יש לי בעיה עם הוועד בעניין עמדת טעינה בחניון, ואשמח לעזרתם אם יש לכם רעיונות.

 

אני גר בבניין חדש ויש לי שתי חניות פרטיות בחניון. אני רוצה לשים עמדת טעינה לרכב חשמלי אבל נתקל בקשיים מול הוועד.

כמה דברים טכניים:

  • אני קומה 20, לכן אין אפשרות לחבר לדירה ישירות. אגב, אפשר איכשהו להתחבר למונה חשמל שנמצא בקומה?
  • החניות ליד קיר וליד הלוח חשמל, כך שאין בעיה של אסתטיות או העברת כבלים.

 

ההתנגדות של הוועד היא בגלל כמה דברים:

  • חשבון החשמל הוא משותף לכל הרובע. אם אני אשים עמדה ואתחבר למונה, הוועד יצטרך "להתחשבן" כל פעם והם לא רוצים להכנס לסיפור של "שילמת לא שילמת, ההוא שילם לא שילם", במיוחד אם עוד אנשים יתחברו.
  • הבניין לא מסוגל לעמוד בעומס, אם הרבה אנשים ירצו לשים עמדה. לכן, אם לא כולם אז אף אחד.

 

הטענה העיקרית היא לגבי ההתחשבנויות ושהם לא רוצים להכנס לסיפורים האלה, כי אז אם לא אשלם זה פוגע בכל הרובע ויתחילו וויכוחים.

הצעתי לשלם תשלום קבוע כל חודש, אבל גם זה בעייתי כי צריכים להפריד את התשלום הזה ולהעביר לחשמל.

 

בגדול, אני מבין את הבעייתיות אבל חייב פיתרון.

מבחינת הוועד, אם אפשר להתחבר ללוח של החניון אבל לשים מונה כזה שישלח את החשבונית ישירות אליי ולא לחשבון המשותף, אין להם בעיה.

 

יש לכם רעיונות מה אפשר לעשות? 

 

תודה!

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 117
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

1. יש חברות שמייצרות עמדות טעינה עם תשלום אוטומטי לחשבון בנק של הוועד לפי הצריכה. תגגל.
2. עומסים על הלוח: טיעון מעולה, בשביל זה יש מחשב ניהול טעינה. מגדירים למחשב מה הזרם המקסימלי שאפשר לקחת מהלוח בלי לפגוע בבניין, והמחשב שם דואג להזרים לעמדות לפי המגבלה.
לא חייבים להוסיף את זה מההתחלה, אבל ברגע שיהיו כבר כמה חניות וחשמלאי יקבע שזה בעייתי יצטרכו פשוט לחבר את העמדות דרך מחשב הניהול. ממה שראיתי, מדובר על עלות חודשית בלבד בלי עלויות התקנה / חד״פ

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

דבר עם החברות השונות העוסקות בהתקנת עמדות טעינה יש להן מגוון פתרונות לבעיה שהצגת מצ"ב דוגמא לפתרון מעריך שלכל המתקינים יש פתרונות דומים.

סקודה יטי 2.0 TDI 4x4 (נמכרה)

וולוו XC40 T3 Momentum

טויוטה יאריס קרוס הברידית

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הועד צודק 100%. להתחבר לחשמל הציבורי כמות שהוא זה לא ישים

אני ועד בית והייתי באותו המצב. במערכת הציבורית אין רזרבות לטעינת מכוניות.

הקיבולת (אמפראז') מוגבלת. נניח שאיכשהו חיברו אותך. מה יעשו עם הבא בתור? וזה שאחריו?

ולמה שהועד יהפוך לגובה החשמל שלך?

 

אצלנו בסוף הבאנו את חברת ג'ינרג'י. מאוד מקצוענים והם חיברו את הדייר (קומה 9)

מהבית, לשביעות רצון כולם. נראה לי שגם מקומה 20 אפשר.

אפשרות נוספת כמו שציינו לפניי היא שג'ינרג'י יתקינו לוח חלוקה חדש

עם הזנה נפרדת והם ישלמו לועד כל חודש ויתחשבנו עם הצרכנים.

במקרה זה צריך שיהיו כמה שירצו להתחבר.

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בדקתי עם חברות שונות ולכולם אותו פתרון של התחשבנות מול הוועד בגין הצריכה. 

 

אני מבין שהם צודקים, ואני באמת מבין את הבעייתיות אבל מה הפתרון? מדינת ההייטק ואי אפשר לשים עמדת טעינה בחניה?

 

יש אפשרות אולי לשים שעון בחניון שיהיה מחובר לשעון של הדירה שלי? 

המטרה היא שחשבון הצריכה יגיע בסופו של דבר אליי ישירות.

 

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הוא שאמרתי, תחבר לדירה וזהו. אם זה בנין מודרני עם חניון תת קרקעי

אז יש תעלות רשת בין כל הקומות לבין החניון. לא סיפור גדול מדי להוריד כבל.

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אפשר גם לעשות את זה בצורה נורמלית דרך חברת החשמל שתתקין מונה על שמך בעמדת הטעינה. זה עולה עוד כ 6k שמשלמים לחברת החשמל אבל מצד שני מי שיכול להרשות לעצמו לרכוש כיום רכב חשמלי, לא יכול לטעון שהוא במצב כלכלי קשה, אז שיוסיף את ה6k האלה לחישוב של עלות הרכישה.

 

אתה יכול לראות פרטים פה בפוסט שכתב מישהו שעשה את זה:

https://m.facebook.com/groups/1580413458837898/permalink/2796684977210734/?ref=m_notif&notif_t=group_comment

עריכה אחרונה על ידי bobi
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 4 שעות, bobi כתב:

מי שיכול להרשות לעצמו לרכוש כיום רכב חשמלי, לא יכול לטעון שהוא במצב כלכלי קשה

רוב המכוניות החשמליות שנמכרות בארץ הן MG ZS EV שזאת מכונית ממש לא יקרה.

אני מכיר מישהו עם כזאת, גר בקומה 16, לא הייתה לו שום בעיה להתקין טעינה בחניה.

בדקת עם החברות שמתקינות עמדות טעינה ואין להם פיתרון?

אייל

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הוא רוכש רכב חדש ב 130 אלף. זה מותרות. אם המצב שלו היה כלכך על הקרשים שהוא בשום פנים ואופן לא יכול להרשות לעצמו להוסיף עוד 6k למחיר של הרכב ולהתחבר בצורה נורמלית דרך חברת החשמל, כי אחרת לילדים שלו לא יהיה מה לאכול והבנק יזרוק אותו מהבית, אז הוא לא היה קונה רכב חדש, אלא הולך על משהו משומש יותר זול, או דוחה את חלום הרכב החשמלי.

 

עכשיו שחברת החשמל כבר יותר נכנסה והסדירה את עניין המונים למטענים בחניות, אין הצדקה שמישהו ירכוש רכב חדיש ואז יתקמצן על החיבור ויתעלק על החשמל של ועד הבית בכל מיני קומבינות פרטיות.

המינימום שדייר בבית משותף צריך לעשות, זה לפחות לברר את האפשרות עם חברת החשמל.

עריכה אחרונה על ידי bobi
  • רעיון גרוע 1
  • רעיון טוב! 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 2 דקות, bobi כתב:

הוא רוכש רכב חדש ב 130 אלף. זה מותרות. אם המצב שלו היה כלכך על הקרשים שהוא בשום פנים ואופן לא יכול להרשות לעצמו להוסיף עוד 6k למחיר של הרכב ולהתחבר בצורה נורמלית דרך חברת החשמל, כי אחרת לילדים שלו לא יהיה מה לאכול והבנק יזרוק אותו מהבית, אז הוא לא היה קונה רכב חדש, אלא הולך על משהו משומש יותר זול, או דוחה את חלום הרכב החשמלי.

 

עכשיו שחברת החשמל כבר יתור נכנסה והסדירה את עניין המונים למטענים בחניות, אין הצדקה שמישהו ירכוש רכב חדיש ואז יתקמצן על החיבור ויתעלק על ועד הבית.

 

זה שיקול ממש לא נכון, אני גם שוקל לקנות רכב חשמלי חדש בגלל נסועה שנתית גבוהה מאוד ככה שההוצאות לאורך 5 שנים יוצאות זולות יותר מאשר רכב משפחתי בנזין רגיל יד 2 בגלל החסכון בבנזין ובטיפולים שנתיים.

או שאוקטביה בת 3 יוצאת ליסינג זה גם מותרות?

מה הטעם בתגובות הפרובוקטיביות האלה, מישהו מבקש עזרה, תעזור, לא צריך לזרוק שטויות לאוויר

עריכה אחרונה על ידי Amired
  • אהבתי 2
  • רעיון טוב! 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

התחדשות ברכב חדש זה שדרוג ומותרות. ומי שרוכש רכב ב 130 אלף, יכול להוציא עוד 6 על חיבור אישי לחשמל.

 

עזרתי לו מאוד ואפילו הבאתי לו קישור עם איך לעשות את זה, זה שזה כנראה לא ברשימת סדרי העדיפויות שלך להתחבר ככה בצורה נורמלית, לא הופך את זה לשטויות.

  • רעיון גרוע 2
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בדקתי היום את הנושא של התקנת מונה נפרד בחניון דרך חברת החשמל.

 

אכן המחיר הוא 6 אלף שקל על המונה מחברת חשמל, אבל.. 600 שקל בשביל שיגיע בודק ויבדוק את המקום + דיברתי עם חשמלאי (שלא בא לדפוק) והוא מבקש עוד 8 אלף על העבודה.

 

הוא אמר שזו עבודה מאוד מסובכת והכל לוקח בערך שלושה חודשים, בעיקר בגלל האיטיות של חברת החשמל.

הוא אמר שזה יוצא עסק מאוד יקר ולא פשוט, עשה כבר שני פרוייקטים כאלה. סהכ כולל העמדה יצא להם סביבות 16 אלף. זה כבר ממש לא מעט כסף.

 

הוא אמר שיש סיכוי להעביר קו מהדירה לחניון ישירות, והעלות תהיה סביבות 6 אלף על העבודה.

זה כבר מתחיל להתקרב לגבול ההיגיוני ונמשיך לבדוק את הכיוון הזה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני רק שאלה:
אתם מדברים על ״מונה נפרד״. איפה יושב המונה הנפרד הזה? למה אי אפשר לקשר את הצריכה למונה הקיים מחברת החשמל - כי זה נחשב חיבור נוסף אחר לגמרי?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 970 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...