Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 1786 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

  • תגובות 117
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

פורסם
לפני 22 דקות, teyal כתב:

קח בחשבון, שהפעלת מזגן תלת פאזי, ועוד צרכן גדול (אפילו קומקום) יקפיצו את המאמ"ט.
תצטרך ללמוד, לנהל עומסים בבית כשהרכב בטעינה, או להגדיל את החיבור ל 3X40.

זה הסיבה שהצעתי לשואל כאן לפחות לדאוג לעצמו ולארגן חיבור כזה מלכתחילה. הרבה יותר קל (וזול) להתחבר מראש כ40 מאשר לשדרג מאוחר יותר.

אף על פי כן, אסייג שספציפית בטסלות אני כמעט בטוח שאפשר לחבר את הכבל לרכב ואז להגיד לו באיזה שעות בפועל להיטען. במקרה הזה אתה כבר לא מסתבך כי אתה פשוט אומר לרכב להטען ב1 בלילה שם אתה יודע בדיוק איזה צרכנים אתה מפעיל.

לפני 28 דקות, e-r-a-n כתב:

 

האם הדבר הזה מחייב בחוק כיום?

בית שבתהליכי בנייה, אך לאחר שלב יציקה. האם ניתן לדרוש צנרת מתוקף התקנות האלו?

מאחר ושלב היציקה כבר גמור, לא מתאפשר לארגן צנרת ישירה מהדירה לחניון.

למיטב הבנתי זה מסמך עמדה של המשרד ולא תיקון בפועל. מכאן ועד כניסה של זה לתקנות בפועל יקח זמן. זו הסיבה שבין היתר בסוף המסמך הם בנו טבלה שמסבירה כמה כסף מבזבזים על כל שנה שהתקנות האלה לא נכנסות לתוקף כדי לדרבן את המחוקקים.

באופן כללי, בבית שבתהליכי בנייה ניתן לבצע תוספות בקלות רבה יותר - לא חייבים לדרוש כל דבר, אפשר לדבר ולראות מה אפשר לעשות בין אם במסגרת רצון טוב או תוספת תשלום. לפעמים לקבלן לא עולה כמעט כלום להעביר לך צינור ריק בקיר כשעוד לא בוצע עליו טיח/איטום כלשהו או להשאיר מעבר גדול יותר בין קומות (מסייג: לפי תקנות אש אסור שהמרחביים הקומתיים יהיו מחוברים כדי שלא יעבור עשן בין קומה לקומה. אני לא יודע לומר בפועל אם הקבלן יכול בפועל לעבור טופס 4 אם הוא משאיר חורים בין קומה לקומה בשביל כבלים עתידיים). יש עוד דוגמאות שאפשר לשפר בשלב הבנייה אבל זה עניין של חשיבה טובה ורצון של הצדדים.

פורסם

https://www.cartube.co.il/חדשות-רכב/פורד-תשווק-באירופה-רכבים-חשמליים-בלבד-עד-שנת-2030

 

פורד הודיעו שעד 2030 כל הרכבים שלהם באירופה יהיו חשמלים.

איך כל הדיירים בביניינים ישנים אמורים לחבר את המכוניות שלהם לחשמל?

שלא נדבר על זה שרובנו חונים ברחוב

אייל

פורסם

אין בעיה לווסת את רוב ההטענות לשעות הלילה. מכוניות עם טווח כמו של טסלה (גם לפורד יש)  לא צריכות טעינה יומיומית. וניתן גם לפרוס עמדות טעינה ברחובות (כבר קיים במדינות מתקדמות). חוץ מזה, לא הייתי מאמין לכל הצהרה של מאן דהוא 

פורסם (נערך)

את האמת, הופתעתי לגלות במפרט 40x3, אבל נראה לי שזה כדי לתת מענה לחימום התת-רצפתי, ולא מחשבה קדימה לטעינת רכבים.

צריך רק לבקש העברת צנרת לכיוון החניון, כדי שבעתיד ניתן יהיה למתוח כבילה.

 

20210218_154432.thumb.jpg.78b82cdf06d3ceb197370e49094f5197.jpg

עריכה אחרונה על ידי pasat04
  • רעיון טוב! 1

פורסם

חימום תת רצפתי כסטנדרט? שגעון. מה זה, ירושלים?

בקיצור, עם 40x3 לכל הדירות הסתדרת בחיים.

תבקש לעצמך גם כבילה מוכנה לחניון. המתיחה של קו החשמל מהארון חשמל בבית לארון חשמל בלובי לכיוון החניה לפעמים קשה לביצוע ברגע שהכל סגור ומותקן. (אצלי, לדוגמא)

בנוגע להערה שלי לגבי שרוולים ריקים בין הקומות, אני לא בטוח שזה חל על בניינים נמוכים כמו שלך וגם אם כן יש פתרון - שרוול תופח. אם הוא מתחמם הוא מתנפח וסוגר את המעבר בין הקומות.

פורסם
לפני 3 שעות, Ron Poh כתב:

יהיה טעינה דרך הכבישים

כמו פתרון כזה https://www.themarker.com/markets/.premium-1.6937053

ועד2030 יזרום הרבה חשמל בכבלים

 

 

בדיוק כמו בסלולארי טעינה אלחוטית היא בזבזנית יותר ואיטית יותר. ההוצאה בהתקנת מערכת כמו שבכתבה אדירה, כי צריך לפתוח את הכביש ולסלול אותו מחדש. להתקין עמדות טעינה במקומות חניה הרבה יותר פשוט וזול.

פורסם

הועד אצלנו בדק לאחרונה את האופציה להעביר חשמל מחדר החשמל של הבניין בקומה 0, לקומה 1-, בעקבות בקשה של אחד הדיירים להתקין עמדה ולהתחבר לחשמל של הבניין.

הצעת המחיר נראית לי גבוהה באופן קיצוני, רציתי לדעת מה דעתכם והאם אני מפספס משהו:

1. הצעת מחיר להעברת חוטים מחדר החשמל + התקנת לוח עמדות עבור 20 עמדות הטענה - 60,000 שח + מעמ.

2. התקנת מערכת ניהול עומסים - 11,000 ש"ח. 

 

ההחלטה בבניין היתה שהדייר הראשון שצריך את העמדה יעשה את ההתקנה של הבניין על חשבונו, לאחר מכן כל דייר שירצה להתקין עמדה ישלם לו את החלק היחסי פר דירה. החלטה זו כמובן הופכת את ההתקנה ללא רלוונטית עבור דייר בודד, או אפילו קבוצת דיירים קטנה.

במקרה שזו תהיה ההחלטה הסופית אני מניח שלא תהיה לי ברירה אחרת מהעברת החשמל מהדירה.

 

פורסם
לפני 37 דקות, Avenger כתב:

הועד אצלנו בדק לאחרונה את האופציה להעביר חשמל מחדר החשמל של הבניין בקומה 0, לקומה 1-, בעקבות בקשה של אחד הדיירים להתקין עמדה ולהתחבר לחשמל של הבניין.

הצעת המחיר נראית לי גבוהה באופן קיצוני, רציתי לדעת מה דעתכם והאם אני מפספס משהו:

1. הצעת מחיר להעברת חוטים מחדר החשמל + התקנת לוח עמדות עבור 20 עמדות הטענה - 60,000 שח + מעמ.

2. התקנת מערכת ניהול עומסים - 11,000 ש"ח. 

 

ההחלטה בבניין היתה שהדייר הראשון שצריך את העמדה יעשה את ההתקנה של הבניין על חשבונו, לאחר מכן כל דייר שירצה להתקין עמדה ישלם לו את החלק היחסי פר דירה. החלטה זו כמובן הופכת את ההתקנה ללא רלוונטית עבור דייר בודד, או אפילו קבוצת דיירים קטנה.

במקרה שזו תהיה ההחלטה הסופית אני מניח שלא תהיה לי ברירה אחרת מהעברת החשמל מהדירה.

 

 

בדקתם מול חברה שמתמכה בזה? 

 

אם זה בניין עם הרבה פוטנציאל הם ישתתפו אתכם בעלות תמורת בלעדיות שלהם על התקנת עמדות תוך שימוש בחשמל ציבורי

פורסם

הועד בדק מול חשמלאי פרטי. בכוונתי לפנות לחברות שמסוגלות לבצע את העבודה וגם מתקינות את העמדות (כמו אפקון שמומלצת על ידי טסלה, EV-Edge וג'ינרג'י), לראות אם יש אפשרות לבצע את העבודה במחיר סביר בעבור התחייבות להתקנת עמדות דרכן.

הבניין אכן בעל פוטנציאל עם 80 חניות ושלושה ארונות של 160 אמפר לשימוש כללי, בשכונה יחסית חדשה עם הרבה הייטקיסטים ובעלי מקצועות חופשיים, שהם נראה לי קהל היעד העיקרי לרכב חשמלי כרגע.

פורסם
לפני 11 שעות, Avenger כתב:

הועד אצלנו בדק לאחרונה את האופציה להעביר חשמל מחדר החשמל של הבניין בקומה 0, לקומה 1-, בעקבות בקשה של אחד הדיירים להתקין עמדה ולהתחבר לחשמל של הבניין.

הצעת המחיר נראית לי גבוהה באופן קיצוני, רציתי לדעת מה דעתכם והאם אני מפספס משהו:

1. הצעת מחיר להעברת חוטים מחדר החשמל + התקנת לוח עמדות עבור 20 עמדות הטענה - 60,000 שח + מעמ.

2. התקנת מערכת ניהול עומסים - 11,000 ש"ח. 

 

ההחלטה בבניין היתה שהדייר הראשון שצריך את העמדה יעשה את ההתקנה של הבניין על חשבונו, לאחר מכן כל דייר שירצה להתקין עמדה ישלם לו את החלק היחסי פר דירה. החלטה זו כמובן הופכת את ההתקנה ללא רלוונטית עבור דייר בודד, או אפילו קבוצת דיירים קטנה.

במקרה שזו תהיה ההחלטה הסופית אני מניח שלא תהיה לי ברירה אחרת מהעברת החשמל מהדירה.

 

 

נשמע דרקוני מאוד, מה קורה אם דייר אחד מתחיל עם כל הסכום ואז עוזב את הבניין? או אפילו שיש קבוצה קטנה ומישהו מהם עוזב, השאר צריכים שוב להוסיף כסף כדי לכסות את החלק שלו?

בדקת מה העלות בערך אצלך להעברת חשמל מהדירה?

 

פורסם (נערך)

מסכים לגמרי, אף דייר לא ישקיע סכום של 80 אלף שקל בתשתית לבניין, שהסיכוי שיחזור אליו הוא די אפסי ובכל מקרה ייקח שנים.

אני אפנה ביום ראשון לחברות שציינתי למעלה ואבקש התייחסות לשתי האופציות: חשמל מהבניין וחשמל מהדירה.

השאלה שלי, אם מישהו מכם מבין בתהליך של העברת חשמל מהארון של הבניין לחנייה, מה באמת נדרש שם והאם סכום של 70 אש"ח הגיוני לעבודה כזו.

עריכה אחרונה על ידי Avenger
פורסם
הועד אצלנו בדק לאחרונה את האופציה להעביר חשמל מחדר החשמל של הבניין בקומה 0, לקומה 1-, בעקבות בקשה של אחד הדיירים להתקין עמדה ולהתחבר לחשמל של הבניין.
הצעת המחיר נראית לי גבוהה באופן קיצוני, רציתי לדעת מה דעתכם והאם אני מפספס משהו:
1. הצעת מחיר להעברת חוטים מחדר החשמל + התקנת לוח עמדות עבור 20 עמדות הטענה - 60,000 שח + מעמ.
2. התקנת מערכת ניהול עומסים - 11,000 ש"ח. 
 
ההחלטה בבניין היתה שהדייר הראשון שצריך את העמדה יעשה את ההתקנה של הבניין על חשבונו, לאחר מכן כל דייר שירצה להתקין עמדה ישלם לו את החלק היחסי פר דירה. החלטה זו כמובן הופכת את ההתקנה ללא רלוונטית עבור דייר בודד, או אפילו קבוצת דיירים קטנה.
במקרה שזו תהיה ההחלטה הסופית אני מניח שלא תהיה לי ברירה אחרת מהעברת החשמל מהדירה.
 

חסרים נתונים. מה זה בדיוק כולל?
- העברת חוטים: תשתית לכל חניה בבניין (80 נקודות?) מה חתך הכבילה?
- לוח עמדות: ארון חיצוני? מיתוג? הכנה לעוד חניות בעתיד?
- העברת חיווט: יש תעלות מספיקות בין הקומות או צריך לייצר כאלה?
- הגדלת חיבור: דרוש? כלול כחלק מההצעה?
- ניהול עומסים: איזו מערכת?

ברור שלהטיל 80 אלף על דייר זה חסר פרופורציות וזה לא ישים. העניין הוא שלפי התזכיר שהולך להכנס אסור לועד הבית להציב דרישות כאלה דרקוניות לחיבור לחשמל המשותף ואם לא תתבצע תשתית ייעודית אז כל אחד בסוף יעשה מה שהוא רוצה.

×
×
  • תוכן חדש...