Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

בנית תיבה לסאב 9" רווליטור


roeiav
שימו לב! השרשור הזה בן 1218 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

לפי נתוני היצרן הסאב צריך 49 ליטר בתיבה אטומה.

העניין שיש לי מגבלה לגודל אצלי ברכב, ואני יכול להכניס רק תיבה של 32 ליטר.

הבנתי שרצוי להוסיף צמר סנטטי, כדי ליצור דימוי של נפח גדול יותר.

השאלה היא:

האם זה סביר להרכיב את האלמנט על תיבה כזו קטנה יחסית?

או שכדי לחשוב על פתרון יצירתי אחר.

האלמנט זה סאב וופר 9" של סקאן ספיק.

דגם רווליטור.

תודה לעונים.

 

נכון 9.jpg

עריכה אחרונה על ידי roeiav
תמונה לא נכונה
  • מעניין 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זאת תיבה ענקית ולמרות שזו ההמלצה של סקאן-ספיק 

ההמלצה של Madisound למשל :

Madisound recommends: One cubic foot sealed has an F3 of 33Hz

לדעתי הרבה יותר ריאלית.

https://www.madisoundspeakerstore.com/approx-9-subwoofers/scanspeak-revelator-23w/4557t-02-9-aluminum-cone-subwoofer-black-cone/

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אתה טועה זה לא הכוונה ,קרא כאן :

https://www.diymobileaudio.com/threads/the-meaning-of-an-f3.143187/

 

מעבר לך ההמלצה של  Madisound ל 1CF

היא שוות ערך ל 28.3 ליטר.

עריכה אחרונה על ידי AUDIO KING
  • רעיון טוב! 2
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 7 שעות, roeiav כתב:

העניין שיש לי מגבלה לגודל אצלי ברכב, ואני יכול להכניס רק תיבה של 32 ליטר

לפי נתונים של רמקול זה אמור לעבוד בצורה טובה.

 

אתה יכול להכניס נתונים ולבדוק בתוכנת און ליין לחישוב נפחים

  • רעיון טוב! 1

-

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 3 שעות, roeiav כתב:

יש לך קישור לתת לי למשהו נוח?

 

 

אני משתמש בלינק הבא

Online Loudspeaker Enclosure Calculation

 

צריך לעדכן את Thiele/Small parameter וזה עובד נהדר

  • אהבתי 1

-

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אלופים, תודה.

 אתן את חוות דעתי על האלמנט, ברגע שהכל יהיה מורכב.

יש למישהו ניסיון עם האלמנט הזה?

שאלה נוספת:

יש משמעות לכיוון הסאב פיזית?

אני בונה לו תיבה מתחת לכיסא המושב.(רכב בוקסר מסחרי) השאלה היא האם אני צריך לבנות את התיבה שהסאב מופנה כלפי מעלה הכוונה למושב עצמו?

או לכיוון הרגלים של מי שיושב ליד הנהג?

או בכלל לצד.

כל האפשריות ברות ביצועה.

אבל זה מצריך תכנון.

תודה רבה.

עריכה אחרונה על ידי roeiav
שגיאת כתיב
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כלפי הרגליים, לי יש שתי סאבים כרגע מתחת למושבים, זה קצת בעייתי אין לי כוח לפרט אבל תאמין לי שפחות עדיף לכיוון הכיסא - רק לכיוון הרגליים, זה אנרגיה שתהפוך מסאונד לאנרגיית מסאז.

עריכה אחרונה על ידי kalmangar
  • אהבתי 1

-KIA RIO 2014 HATCHBACK-

HU: Mosconi Amas-96k Optical Out-> DSP: Helix Pro MK2 -> Amp: Zapco Z-150.6 AP

Front: Scanspeak 16W/4531G06 + Hybrid Audio X3-CP + Hybrid Audio X1

Sub: 2x UnderSeat JL-AUDIO ACP108LG-W3v3

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אין חוקים ברורים לגבי הכיוון של הסאב. התוצאה תלויה בנקודות חיתוך , פאזות ועוד פרמטרים שלא תוכל לחשב לפני.

 

Hybrid Audio Legatia L1PRO+L4 @ Genesis Dual Mono

Hybrid Audio Legatia L6 @ Genesis 4 Channel

AA Chaos 12 @ Sundown SAZ-1500D

Alpine 9533, H701, C701

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 4 שעות, Ofer Dotan כתב:

אין חוקים ברורים לגבי הכיוון של הסאב. התוצאה תלויה בנקודות חיתוך , פאזות ועוד פרמטרים שלא תוכל לחשב לפני.

 

 

מניסיון עם שהסאבים פונים לכיוון הכיסא מה שקורה הוא שהמון מאנרגיית הסאונד הופך לאנרגיית מסאז, הכיסאות רועדים במקום לקבל באס - אנרגיה מבוזבזת לכן עדיף לכוון לרגליים לכיוון שבו הוופר יכול ״להוציא״ את הסאונד החוצה .

 

אני נאלצתי לחתוך את הסאבים הצורה אגרסיבית מלמטה בגלל זה, לכן לטעמי עדיף ללמוד מטעויות של אחר או להצטער אחר כך גם אופציה, ולי יש זוג 8w3v3 , 250 רמס, ז"א לא סאבים פרייארים.

עריכה אחרונה על ידי kalmangar
  • רעיון טוב! 1

-KIA RIO 2014 HATCHBACK-

HU: Mosconi Amas-96k Optical Out-> DSP: Helix Pro MK2 -> Amp: Zapco Z-150.6 AP

Front: Scanspeak 16W/4531G06 + Hybrid Audio X3-CP + Hybrid Audio X1

Sub: 2x UnderSeat JL-AUDIO ACP108LG-W3v3

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ללמוד מטעויות של אחרים זה נהדר. לא בציניות .

אבל במקרה הזה יש הרבה פרמטרים שכל מקרה הוא לגופו.

היו לי כמה וכמה סטים , חלקם טובים וחלקם מעולים , לא יכול להקיש מסקנה מהם מה הכי נכון. יכול להגיד שהכי אהבתי את הסט אפ שהסאב היה עם המגנט כלפי חוץ מהתיבה כאשר הוא עומד  (ההתקנה בפולו) . אבל אין לזה משמעות כלפי התקנות אחרות.

 

עריכה אחרונה על ידי Ofer Dotan

Hybrid Audio Legatia L1PRO+L4 @ Genesis Dual Mono

Hybrid Audio Legatia L6 @ Genesis 4 Channel

AA Chaos 12 @ Sundown SAZ-1500D

Alpine 9533, H701, C701

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני כשעה, Ofer Dotan כתב:

ללמוד מטעויות של אחרים זה נהדר. לא בציניות .

אבל במקרה הזה יש הרבה פרמטרים שכל מקרה הוא לגופו.

היו לי כמה וכמה סטים , חלקם טובים וחלקם מעולים , לא יכול להקיש מסקנה מהם מה הכי נכון. יכול להגיד שהכי אהבתי את הסט אפ שהסאב היה עם המגנט כלפי חוץ מהתיבה כאשר הוא עומד  (ההתקנה בפולו) . אבל אין לזה משמעות כלפי התקנות אחרות.

 

 

ידוע לי שהיית מנהל פורום אודיו בעבר ויש לך המון ידע ואני לא מזלזל חלילה אבל במקרה הנ"ל המשוואה ברורה - אם אני מספיק מרווח לוופר "לנשום" קרי המרווח בכיוון הכיסא = המון ואני מתכוון המון המון המון המון אנגריית מסאז ומעט אנרגיית סאונד,
עכשיו אם אתה מחפש מסאז בתדר 40 הרץ זה נחמד אבל יש מכשירים שעושים את זה בתדירות יותר טובה, יותר כיף ויותר יעילה.

בקיצור לא הייתי שם קיר/כיסא מול רמקול, גם אם זה סאב או שתיתן לו מרווח נשימה כלשהו 10 ס"מ לפחות כמו שעושים בסאבים ביתיים עם רגליים שמגביהים אותם קצת או שתכוון אותו למקום אחר, אני הייתי הולך על אופציה ב'(כי אופציה א' = גם להוריד בנפח התיבה אזי סאב שיורד פחות).

 

בנוגע לפולו, פה השתמשתם בגל האחורי כביכול במקום בגל הקדמי אחלה שיטה וגם אסטיקה יפה בחו"ל ראיתי המון התקנות כאלה מגניב, לא ראיתי בארץ בחיים.

עריכה אחרונה על ידי kalmangar

-KIA RIO 2014 HATCHBACK-

HU: Mosconi Amas-96k Optical Out-> DSP: Helix Pro MK2 -> Amp: Zapco Z-150.6 AP

Front: Scanspeak 16W/4531G06 + Hybrid Audio X3-CP + Hybrid Audio X1

Sub: 2x UnderSeat JL-AUDIO ACP108LG-W3v3

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הי ..
אין משמעות לזה שהייתי מנהל פורום  - דעתי לא יותר נחשבת מכל חבר פורום ללא עבר "פלילי" בניהול הפורום.
אני לא אומר שהכיוון שאתה מציע לא טוב , אני אומר שזה משתנה מאוד .

Hybrid Audio Legatia L1PRO+L4 @ Genesis Dual Mono

Hybrid Audio Legatia L6 @ Genesis 4 Channel

AA Chaos 12 @ Sundown SAZ-1500D

Alpine 9533, H701, C701

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

עופר, שנים על גבי שנים לא השתמענו....

אני חוזר בקטנה.

אני חייב לציין שאת רוב הידע שלי למדתי מעופר.

שלא נדבר על הציוד.

אז הבנתי, לא מרכיב את הסאב שלי הכיסא.

כבר הוזמן העצים(MDF 25 מ"מ) לבנית התיבות.

 

אני תכננתי 3 תיבות שונות כדי לעשות בדיקה וטעיה .

תיבה אחת 35 ליטר עם פורט(לא יודע עדיין אורך וקוטר של הפורט)  עובד על זה להבין.

תיבה שניה אטומה 30 ליטר.

ותיבה נוספת 27 ליטר עם פורט

כולם נכנסות לי מתחת למושב, וכולן עם תכנון סאב כלפי הרגלים.

יש למישהו ניסיון עם הסאב של סקאן ספיק?

לא שמעתי אותו אף פעם, הייה לי בעבר  רווליטור 7" בתיבות של 5 ליטר. זה היה מושלם.

לכן חשבתי שהסאב של רווליטור לא יאכזב.

תודה לכולם, עדכונים שהכל יהיה גמור.

עריכה אחרונה על ידי roeiav
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 1218 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...