Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

UVeye - הסוף של "בונבוניירה יד ראשונה מרופא" אצל סוחרי רכב, קומבינות וכסת"חים במכוני בדיקה, ועוד?


vadim6385
שימו לב! השרשור הזה בן 1191 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

מדובר בסטארטאפ ישראלי שמפתח מערכת שתסרוק את הרכב מכל זווית אפשרית, ותוך שניות בינה מלאכותית תאתר שריטות/פגיעות/ריתוכים, וכל מה שלא נראה טוב ברכב.

 

היא תשמש בבקרת איכות אצל יצרנים, וגם תוכל לשמש בבדיקת רכב יד שניה, מה שאמור לדעתי לצמצם דרסטית מקרים של טעויות אנוש, קומבינות עם המוכר או סתם כסת"חים מיותרים במכוני בדיקה, ולדעתי מאוד תקשה על סוחרים למכור "בונבוניירה יד ראשונה מסבתא" שבפועל עברה ריתוכי שלדה בשטחים.

פחות מקום לרמות, כי קשה להתווכח עם דו"ח בדיקה ממוחשבת.

 

הונדה, וולוו, טויוטה ויונדאי נמצאים בין המשקיעים בסטארטאפ הזה, אז זה נראה כמו משהו רציני.

 

מה דעתכם? זה ימצמם את ה"חוויה" של רכישת רכב חדש/יד2 בישראל, או שלא ישפיע?

 

https://www.ynet.co.il/wheels/news/article/SkgJTDN1u

  • אהבתי 2

ZX 94 > קסנטיה 97 > לנסר 2007 > מונדאו 2007 > קורולה 2013 > קורולה 2015 > איוניק 2018 > סיוויק 2002 > מזדה3 2018

 

Everybody in the galaxy tries to take over the galaxy. The trick is to be left alone by whoever succeeds

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא זוכר אם זה הם או חברה אחרת עם מוצר דומה הציגו ב-nVidia GTC ב-2018 בתל אביב, נשמע מעניין בהחלט.

אבל עדיין זה מצריך לימוד של המערכת על רכב שהוא "מושלם" כדי שהיא תדע לחפש את האנומליות (כלומר הדפיקות, תיקונים וכו').

ליאור

מאזדה 3 2.0 "ספיריט" 2020

בתאריך 12.5.2021 בשעה 13:54, יבגניפ כתב:

באמת. אני אוהב אותך כמו שאתה.

יבגני כבר לא אוהב אותי 😭

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יש פה המון אימון מכונה עד שזה יהיה מושלם, לפעמים התיקונים לא נראים גם לעין מקצועית מאוד עד שצוללים מתחת לרכב, אבל נשמע טוב.

Miata NC

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זה ברור, ולדעתי יהיה למערכת הזאת מספיק רכבים על פס ייצור של טויוטה ויונדאי להתאמן עליהם.

ZX 94 > קסנטיה 97 > לנסר 2007 > מונדאו 2007 > קורולה 2013 > קורולה 2015 > איוניק 2018 > סיוויק 2002 > מזדה3 2018

 

Everybody in the galaxy tries to take over the galaxy. The trick is to be left alone by whoever succeeds

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מיזם מצוין שרק יתרום ויבסס את אמינות רכישת רכבים יד שנייה. מקווה ששלב הבא שהוא הכרחי

זה פרסום נתוני רכב מדויקים כפי שמופיעים ברישיון. בלי הטעייה מכוונת. זה דבר שחייב לעבור אכיפה חוקתית. 

 

ככל שיהיו פחות  קומבינטורים ורמאים, העולם יהיו מקום יותר נעים. 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני שעתיים, Or05230 כתב:

יש פה המון אימון מכונה עד שזה יהיה מושלם, לפעמים התיקונים לא נראים גם לעין מקצועית מאוד עד שצוללים מתחת לרכב, אבל נשמע טוב.

 

בזמנו כשהם הציגו זה היה מעין רובוט מצלמה שיכול להיכנס מתחת לרכב, או מוטמע בתוך הרצפה (ואז הרכב פשוט נוסע מעל המצלמה ונעמד שם) ואז המצלמה רואה את תחתית הרכב

  • מעניין 1

ליאור

מאזדה 3 2.0 "ספיריט" 2020

בתאריך 12.5.2021 בשעה 13:54, יבגניפ כתב:

באמת. אני אוהב אותך כמו שאתה.

יבגני כבר לא אוהב אותי 😭

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא הבנתי משהו או שהמערכת הזו תדע לזהות רק פגמים חיצוניים ו/או פניימים אבל מה הערך שלה לנזקים מכאנים קיימים או עתידים?

 

הריי רוב הבעיות של רכבים חדשים שיורדים מפס היצור קראים עם הזמן ובמעמד היציאה מפס היצור לא קיימים עדיין.

עם רכבים מיד שניה, יכלות להיות בעיות עם השילדה / מרכב אבל אותן ניתן לגלות ע''י בדיקה פשוטה הרבה יותר במכון בדיקה (כנראה גם זולה יותר ושנותנת מענה גם למכאניקה) מי שקונה מיד 2 ונופל על גרוטאה נוצצת לרוב מתקמצן על הכמה מאות שקלים לבדיקה וכנראה שגם הבדיקה הזו לא תעניין אותו. 

 

לדעתי מדובר על משהו שישאר ברמת היצרן כדי לזהות פגמים בשילדה והמרכב מייצור ולא יצליח לחדור לשוק הפרטי.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • חברי המעגל הראשון

לא חושב שזה אמור לגלות תקלות מכאניות אלא רק שלדה, אבל מצד שני זה כנראה יהיה זול ומהיר יותר מבדיקה במכון בדיקה רגיל כי אתה בסך הכל נוסע דרך סורק.
גם ככה הבדיקה במכון בד"כ לא אומרת יותר מדי על המצב המכאני ורוב המשמעות שלה זה בסעיף השלדה.
 

אומרים שהעתיד הוא אנרגיה סולארית, אז עברתי לסולר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני כשעה, Taipan כתב:

מי שקונה מיד 2 ונופל על גרוטאה נוצצת לרוב מתקמצן על הכמה מאות שקלים לבדיקה וכנראה שגם הבדיקה הזו לא תעניין אותו. 

 

או שמציגים לו בדיקה "נקיה" במגרש של חברת ליסינג, ממכון שהמגרש מקומבן איתו. או שהוא הולך למכון בדיקה שהמגרש מקומבן איתו, בלי שהוא יודע שהמגרש מקומבן איתו.

 

עזוב, כמה שפחות מקום לטעויות אנוש או קומבינות אנוש, יותר טוב. 

ZX 94 > קסנטיה 97 > לנסר 2007 > מונדאו 2007 > קורולה 2013 > קורולה 2015 > איוניק 2018 > סיוויק 2002 > מזדה3 2018

 

Everybody in the galaxy tries to take over the galaxy. The trick is to be left alone by whoever succeeds

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אז לא קונים מסוחרים ומגרשים והולכים למכון מוכר וגדול. אין 100% אבל אפשר לצמצם סיכון. 

 

נ''ב, מי אמר שבבדיקה הזו הלקוח יהיה נוכך כאשר הפלט המקורי יירד? מי ערב לזה המידע שיגיע אליו הוא לא מידע ערוך ומוכן מראש? 

עריכה אחרונה על ידי Taipan
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • חברי המעגל הראשון

בתכלס תמיד יש דרך לרמות את הלקוח.

אומרים שהעתיד הוא אנרגיה סולארית, אז עברתי לסולר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יש עוד דרך ארוכה עד שזה יצא לפועל.

לדעתי למרות היתרון של המוצר הסופי כשיהיה על מכוני הבדיקה בסופו של דבר מה שחשוב נטו זה השלדה\קצה שלדה , ואת זה מכון מספק לרוב.

מי שירצה לרמות את הקונה ירמה גם במכון וגם בכל בדיקת תוכנה כזו או אחרת.

ההשקעה של החברות בכתבה היא בגלל שהם מבינים שהעתיד הוא בטכנולוגיה הזו, אין להם לאן לברוח.

לעניות דעתי בלבד, צמצום ברמאות לא יהיה ברמה מורגשת, אבל ללא ספק אלה פני העתיד, וביסוס המוצר הזה יביא יכולת לפיתוח מוצר מדהים לאחר מכן שיוכל לספר אפילו יותר על תקינות מכלולי הרכב.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הרבה הפחדות על סוחרים/מגרשים כאילו אנשים פרטיים יותר ישרים. יש גם סוחרים הוגנים,  כנ"ל מגרשים

ולא כל המכונים עושים קומבינות עם סוחרים. (היסחפות מיותרת)

 

לא יודע מה היתרונות של הסריקה של השלדה, דבר אחד בטוח, שלדה זה חלק מהתחייבות שאני לא מוותר לפני קנייה.

ככה קניתי כמה וכמה רכבים לאורך השנים.  אם אפשר לעשות את זה יותר מדויק ואמיתי בלי יכולת להעלים נתונים (כי הם רשומים באופן ממוחשב)

זה ימנע הרבה מקרים של שלדות מולחמות של קונים שלא טורחים לעשות בדיקות וסומכים על מילה של המוכר (גם מטרייד של יבואנים מכובדים)

או לא מבקשים התחייבות מראש על שלדה. 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 15 שעות, Taipan כתב:

אז לא קונים מסוחרים ומגרשים והולכים למכון מוכר וגדול. אין 100% אבל אפשר לצמצם סיכון. 

 

נ''ב, מי אמר שבבדיקה הזו הלקוח יהיה נוכך כאשר הפלט המקורי יירד? מי ערב לזה המידע שיגיע אליו הוא לא מידע ערוך ומוכן מראש? 

 

בקלות, מזמין השירות ממלא את פרטי המייל שלו, ומקבל את הפלט חתום דיגיטלית אליו למייל.

 

ככה יש וידוא כפול גם שהלקוח יהיה נוכח כשהפלט יתקבל (כי הוא יגיע אליו למייל ולא יודפס מראש), וגם שהמידע לא ערוך כיוון שהוא חתום דיגיטלית.

ליאור

מאזדה 3 2.0 "ספיריט" 2020

בתאריך 12.5.2021 בשעה 13:54, יבגניפ כתב:

באמת. אני אוהב אותך כמו שאתה.

יבגני כבר לא אוהב אותי 😭

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני מכיר את המערכת הזו עוד משלביה הראשונים, כשהיא הוצגה באחד ה"אקומושנים" כפיתוח שנועד לזהות אנומליות בתחתית הרכב בצורה מהירה ובטוחה, ויועד לשמש בעיקר במתקנים ביטחוניים בתור תחליף לשומר עם מראה על מקל שסורק את תחתית הרכב. 

 

ההתקדמות שהם הציגו מאז, כל שנה ושנה, היא פשוט פנומנלית. שנה אחרי ההצגה המקורית הם כבר מצאו דרך לגלות נזילות במנוע/גיר. שנה מאוחר יותר הם הוסיפו שני סורקים צדדיים כדי לסרוק גם דפיקות ושריטות בצדדים, והרעיון היה להציב את המערכת בכניסה/יציאה מחניונים של חברות השכרה ולבטל את הצורך בנציג שהולך עם הטופס ומסמן פגיעות, והוא שמנסה לתפור אתכם על שריטות שלא אתם עשיתם בהחזרה של הרכב.

 

הרעיון, בכל הדברים האלה הוא השוואה של תמונה מוכרת של הרכב לזו שצולמה באותו רגע. כל שאם אמש מישהו הצמיד מטען לתחתית הרכב של אישיות כזו או אחרת, המערכת תזהה את זה כשהוא ינסה להיכנס למתחם כי היא תשווה את התמונה שצילמה עכשיו לזו שצולמה אתמול ותזהה אנומליה. כנ"ל בחברות ההשכרה. 

 

אני מניח שהוספת סורקים מלפנים/מאחור זה לא ביג דיל, ואני בטוח שיש להם מספיק מידע על איך צריכה להיראות שלדה ישרה וללא ריתוכים. אין לי גם ספק שיש להם דאטא בייס מספיק גדול של מכלולים תקינים ותקולים במגוון שיטות וסוגים אבל בגלל שבסופו של דבר מדובר על מערכת ממוחשבת, היא חייבת "להשוות" את מה שהיא רואה למשהו שהיא מכירה, או לפחות למצוא מכנה משותף בין הדברים שהיא מכירה לבין מה שהיא רואה והיא עלולה לפספס דברים שדורשים הסקת מסקנות. 

 

בנוסף, היא גם לא יכולה כמובן לבצע שום בדיקות מבוססות שמע (מיספיירים לדוגמה) כאלה שדורשות כניסה לרכב (נורות תקלה, השוואה של ק"מז' באוטו לזה שעל רישיון הרכב) או כאלה שמחייבות נסיעה (בלמים חלשים, הגה לא ממורכז). אז אני בטוח שימי הבודקים האנושיים עוד די רחוקים מלהיגמר, כמו גם זמני ההמתנה והקומבינות. 

אבל מכמה וכמה שיחות שניהלתי עם החבר'ה האלה (מה לעשות שכל שנה הם בין המציגים היותר מעניינים) לאורך השנים, הם נראים כמו חבורה של אנשים סופר רציניים, חכמים ובעיקר יצירתיים, ואני בטוח שהם ימצאו פתרונות לדברים האלה בין עם יש להם מימון מיצרניות הרכב ובין אם לא. 

 

  • אהבתי 1
  • מעניין 1

הצטרפו לקהילת הרכב של ישראל בפייסבוק ובאינסטגרם

אוהבים את מה שאנחנו עושים? רוצים לתמוך בנו ולקבל הטבות בו זמנית? עשו מנוי לאתר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 1191 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...