Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

ברוך הבא Aiways U5 (ג'יפון סיני חשמלי)


dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 1911 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

זה עוד סביר, בכתבה מצויין שבמבחן אירופאי הגיעו ל260.
הגרסה היקרה נראית לא רלוונטית לעומת טסלה אלא אם כן חייבים ג'יפון.
הגרסה הזולה דווקא נשמעת כעסקה יותר מעניינת ולא מחסירה משהו מהותי (חימום כיסאות, מישהו?)

Sent from my Mi 9T using Tapatalk

  • תגובות 78
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם

https://cars.walla.co.il/item/3423978

 

אני הייתי נזהר מהסתמכות בלעדית על טווחי מבחנים. אצלי הוא דווקא הגיע ל-350-370 ק"מ. בכלי רכב חשמליים יש משמעות הרבה יותר גדולה מאשר במכונית בנזין או היברידיות למתווה הנסיעה ולכמה יודעים לנהל אותה. 

נסיעות בין עירוניות במישור למשל מחסלות אנרגיה במהירות, לעומת זאת בין עירוני בכביש הררי אפשר לצלוח טוב מאוד אם יודעים להשתמש בתוואי הזה לצבירת מהירות במורד וטעינה ואז מצערת עדינה בעלייה כדי לא לאבד יותר מדי מהירות. לא מדובר בזחילה מעכבת תנועה, אלא פשוט בסוג של "הייפר-מיילינג" מודע. 

ועדיין, גם בטווח ריאלי של 300 ומעלה - זה סוגר את הפינה, בטח כשיש טעינה מהירה מאוד. יצאתם עם המשפחה, עשיתם 270-300 ק"מ, לא עוצרים רגע לפיפי, חילוץ עצמות, קפה, סנדוויצ'ים? 20-30 דקות בעמדה מהירה דוחפים מספיק מיץ חשמל לעוד 100-150 ק"מ. 

אף אחד לא "חייב" ג'יפון, אבל זו תצורה משפחתית שאני בהחלט יכול להצדיק על פני מכונית סדאן והציבור מצביע בארנקים לכיוון הזה. 

אני לא חושב שלקוחות טסלה ולקוחות שלו הם על אותו שטאנץ, כמו שיש באותו מחיר קהל לפיג'ו 3008 ולסקודה סופרב - שתי מכוניות מעולות שפשוט מתאימות לאנשים אחרים. 

עד שנבחן טסלה 3 בתנאים מקומיים, זה כל מה שאפשר לומר עליה. 

 

שורה תחתונה, הרכב סופר מרשים. יש לו מה להשלים (וציון הריסוק הנוכחי, טרם יבדק שנית מפריע לי), אבל ראבק - דגם ראשון של יצרנית חדשה דנדשה שמוציאה דבר כזה? אני לא יודע אם זה קורה בגלל שכל כך קל לייצר מכונית או שהיצרניות הוותיקות ממש עצלניות...

למי שיש את פתרון הטעינה ומתעניין בכלי רכב בסגמנט ובטווח המחירים הזה, אני מכניס לרשימת ההמלצות לבדיקה

  • אהבתי 1

יקירתי, לפני שאת מדברת סרה באלפא שלי, בואי נזכור שגם לך יש כמה ימים בחודש שאת דולפת ומושבתת.

טל שביט (1955-2011), האיש הטוב והנפלא שרכב היישר אל גן העדן.

פורסם

מה שבחינתי הפך את הכתבה ב-ynet  ללא רצינית היא הפיסקה בה כתוב "בדיקה בלתי תלויה באירופה העלתה כי ביום חורפי וקר (3 מעלות) עמד הטווח במהירות קבועה של 100 קמ"ש על 260 ק"מ" זאת מבלי לציין שהפעלת החימום המתבקשת בטמפרטורות כאלה (שאינן שכיחות בישראל) פוגעת אנושות בטווח הנסיעה.

פורסם
לפני 4 שעות, bobi כתב:

על פי המבחן הם הגיעו לטווח של 300 ק"מ  בנסיעה רגועה מתוך טווח מוצהר של 400 ק"מ.

תמיד הטווח המוצהר יותר גבוה מהמציאות, אבל פה זה כבר מוגזם.

וזה עוד במבחן עם "תוצאות" כל כך טובות (מהכותרת "לא תאמינו, אבל זו הפתעת השנה") 

 

תגידו, לא נשמע כאילו זו כתבה ממומנת? 

אבל זה רק חלק מהסיפור. שכן הרושם הראשוני מהרכב החדש והמותג הצעיר מאוד חיובי, הרבה יותר מכפי שצפינו. הוא נראה טוב ובוגר מהצד, מקורי ומעניין מאוד בחזית. יש לו תא נוסעים מאוד מאוד מרשים הן מבחינת אבזור והן מראה ואווירה, לצד מרחב פנים יוצא דופן. מערכות הבטיחות המתקדמות שלו עשירות יחסית ונוחות הנסיעה והתנהגות הכביש מרשימות למדי ואינן נופלות ממרבית האירופאיות, שלא לומר כולן. וכל זאת עם תג מחיר שמיישר קו עם דגמי פנאי רגילים בעלי מנוע בנזין. 

לטעמי הכתבות האלה ב YNET לא ממש מוגדרות כ"עיתונאות", אני מזמן הפסקתי לקחת אותן ברצינות. 

7.8 שניות ל-100 קמ"ש? זה רכב חשמלי זה?

פחות מ 300 ק"מ טווח ריאלי? ואיך שאנחנו צלבנו את הבימבה של אגסי על טווח כזה. יותר מחצי שעה לטעינה כמעט מלאה לא נשמע ממש להיט בהשוואה לבימבה של אגסי 🙂 וכל זה (בצירוף יצרן סיני עלום שם) במחיר של רכבים סטנדרטיים מוכרים בעלי ביצועים קרובים....

 

ובוא נרגע עם ההייפ החשמלי, אני לא ממש מבין מה מתלהבים ממנו כרגע כאשר התשתיות שלו (טעינה) עדיין מוגבלות. כשאני מדבר עם אנשים על כל הרכבים החדשים הנכנסים לשוק במחיר הקרוב לרכבי בנזין התגובה הראשונה היא כמעט תמיד "וואי, איזה יופי. אני רוצה אחד כזה" אבל בדרך כלל נגמרת ב"באיפה אני יטען אותו? חנייה בקושי יש לי ברחוב"....

 

 

פורסם

ואם בכתבה שנראית מאוד מתאמצת כדי להיות חיובית, הם מודים  שיצא להם טווח שנמוך ב 100 ק"מ מהנתון המוצהר, אז כנראה שבאמת יש פה בעיה.

פורסם

7.8 שניות ל-100 קמ"ש? זה רכב חשמלי זה?

לא הבנתי למה כוונת ״זה רכב חשמלי זה״.
הביצועים והנתונים בטסלה זו לא אמת המידה לרכב חשמלי, בטח לא בטווח המחירים הללו. 7.8 שניות זה מכובד (זה מהיר מ-2008 החשמלית בכ-2 שניות למשל).
ומה הבעיה עם ההייפ. החשמלי? לשם העולם הולך ואם זה לא מתאים לך כרגע (וזה לא מתאים לכולם) סבבה, לאחרים כן.
פורסם (נערך)

75% מהטווח המרבי זה פחות או יותר הממוצע של כל המכוניות החשמליות בנהיגה שעיקרה כביש מהיר. רכב סדאן ישיג קצת מעל ל-80% אבל כאן מדובר בקרוסאובר גדול. 

 

מרבית האנשים מאיצים ביציאה מהרמזור בקצב של 15-20 שניות 0-100 קמ"ש, כך ש-7.8 שניות זה מספק בהחלט למרבית האנשים, למי שלא יש אופציות אחרות. 

עריכה אחרונה על ידי ch2856
פורסם
לפני שעתיים, Haim_gds כתב:

 

🙂

ובוא נרגע עם ההייפ החשמלי, אני לא ממש מבין מה מתלהבים ממנו כרגע כאשר התשתיות שלו (טעינה) עדיין מוגבלות. כשאני מדבר עם אנשים על כל הרכבים החדשים הנכנסים לשוק במחיר הקרוב לרכבי בנזין התגובה הראשונה היא כמעט תמיד "וואי, איזה יופי. אני רוצה אחד כזה" אבל בדרך כלל נגמרת ב"באיפה אני יטען אותו? חנייה בקושי יש לי ברחוב"....

אם אתה לא אדם אומלל שנוהג לנסוע בכל יום לאילת, אז רכב חשמלי עם טווח של 200-300 ק"מ במדינה בגודל של ישראל, אין צורך לטעון יותר מפעם או פעמיים בשבוע בשימוש יום יומי רגיל. ורוב האנשים יעדיפו לעשות את זה בחניה הפרטית שלהם עם שקע טעינה רגיל.

ותתפלא אבל לרוב התושבים בארץ יש חניה פרטית, אם בבית פרטי (רק האוכלוסיה הערבית שרובה מתגוררת בבתים פרטיים מהווה כמעט 25% מאוכלוסית המדינה) או בחניה שרשומה בטאבו על שמם של הדיירים בחניון של הבניין המשותף. וכמעט כל בניין משותף שנבנה ב 20 השנים אחרונות בארץ מכיל חניון כזה.

 

כך שעבור רוב תושבי המדינה, אין צורך בתחנות טעינה ציבוריות בכלל, אולי רק במקרי קיצון ספורים שבהם נוסעים יותר מ 200-300 ק"מ ביום.

פורסם
לפני 57 דקות, robertf כתב:


לא הבנתי למה כוונת ״זה רכב חשמלי זה״.
הביצועים והנתונים בטסלה זו לא אמת המידה לרכב חשמלי, בטח לא בטווח המחירים הללו. 7.8 שניות זה מכובד (זה מהיר מ-2008 החשמלית בכ-2 שניות למשל).
ומה הבעיה עם ההייפ. החשמלי? לשם העולם הולך ואם זה לא מתאים לך כרגע (וזה לא מתאים לכולם) סבבה, לאחרים כן.

טסלה במחיר דומה היא דווקא אמת מידה ראויה, הציפייה שלי היא שאם אתה מוכן לחיות עם החסרונות הקיימים אז לפחות תקבל איזשהו יתרון רציני על רכב בנזין.

הבעייה עם ההייפ החשמלי זה שהוא (בשנה שנתיים הקרובות) הייפ ותו לא, אני לא מבין מאיפה הגעת למספר שליותר מ 25% מהבתים יחנה חנייה פרטית רשומה על שמם אך למעט הערים החדשות שנבנו ב 20-30 שנה האחרונות (כמו מודיעין לדוגמה) אני לא חושב שטעינה ביתית היא אפשרות נפוצה.

לפני שעה, bobi כתב:

אם אתה לא אדם אומלל שנוהג לנסוע בכל יום לאילת, אז רכב חשמלי עם טווח של 200-300 ק"מ במדינה בגודל של ישראל, אין צורך לטעון יותר מפעם או פעמיים בשבוע בשימוש יום יומי רגיל. ורוב האנשים יעדיפו לעשות את זה בחניה הפרטית שלהם עם שקע טעינה רגיל. צודק, בהנחה כמובן כי ישנה החניה הפרטית שלהם עם שקע טעינה רגיל...

ואם אני רוצה בכל זאת לנסוע לאילת לסופ"ש? מה אז? (יש לי דה ז'וו מהדיונים על הבימבה של אגסי) 

היום למשל מלאתי דלק (המנורה נדלקה בדיוק כשעצרתי בתחנה🙂 מה שמשאיר עוד איזה מאה וקצת ק"מ של נסיעה) 850 ק"מ על השעון, אני ממלא פעמיים וקצת פעם בחודש. 

לפני שעתיים, bobi כתב:

כך שעבור רוב תושבי המדינה, אין צורך בתחנות טעינה ציבוריות בכלל, אולי רק במקרי קיצון ספורים שבהם נוסעים יותר מ 200-300 ק"מ ביום.

אני לא נוהג לנסוע הרבה אבל מפעם לפעם קופץ משהו ואני עושה 200+ ק"מ, עד שלא יהיו תחנות טעינה מהירה זמינות בכל מקום אני לא אחשוב אפילו על הרכב הזה.

פורסם

זה הקטע המצחיק- יש תחנות מהירות בתפוצה דיי רחבה. 

לטסלה יש רק 4 בתיכנון לכרגע, אבל זה ממש לא מעניין.

תסתכלו ב plugshare. תסננו לפי 50KW ומעלה שאלו עמדות DC...ותראו שיש פריסה סבירה מאוד כבר היום ועוד עשרות תחנות בהקמה.

 

פורסם
לפני 9 דקות, e-r-a-n כתב:

זה הקטע המצחיק- יש תחנות מהירות בתפוצה דיי רחבה. 

לטסלה יש רק 4 בתיכנון לכרגע, אבל זה ממש לא מעניין.

תסתכלו ב plugshare. תסננו לפי 50KW ומעלה שאלו עמדות DC...ותראו שיש פריסה סבירה מאוד כבר היום ועוד עשרות תחנות בהקמה.

 

פחות מ-50 תחנות מהירות DC נכון לעכשיו, אולי סביר לכמה מאות מכוניות,השאלה מה יהיה עם אלפי מכוניות,הרי כולם חוגגים על הייפ של טסלה,לכן יש מבול של מכוניות סיניות!!!
הגאוניות של טסלה,יכול להטעין בכל תחנה DC (מקבלים מתאם),שום חברה אחרת לא יכול להטעין בעמדות טעינה של טסלה !


×
×
  • תוכן חדש...