Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 1998 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

לא אמרתי לפסול/לדרוש.

רק אמרתי שלא הייתי משלם על רכב סטנדרטי עם 12k מעל המשוקלל כי לדעתי זה לא קמ נמוך שמצדיק את זה.

HU-Panasonic CQC5401W, Comp- Hertz enenrgy, Sub- IDQ, AMP- Kicker ZX700.5

  • תגובות 51
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם
לפני שעתיים, BEEKER כתב:

כשמשלמים לפי שיקלול מחיר, יד קילומטראז' וכו',

זה נקרא "לשלם מעל למחירון"?

 

לא, השקלול הוא חלק מהמחירון.

מאזדה 3 ספיריט 2014 עם 150K ויד שלישית המחירון (על הנייר הכוונה) שלה יהיה שונה בסכום לא קטן ממאזדה כזו יד ראשונה עם 70K. 

השקלול הוא חלק בלתי נפרד מהמחירון

  • רעיון טוב! 1
פורסם
לפני 3 שעות, yogev20 כתב:

מבחינתי רכב שעשה בין 8/12K בשנה זה רכב שאני חייב לבדוק. (לא אוהב לרכוש רכבים שעשו מעל 20K בשנה)

לבקש 5K נסועה בשנה, זה כבר יותר מידי. (יש, אבל נדירים שיגבילו את הקנייה, שגם ככה לוקחת לי הרבה זמן בגלל הדרישות הגבוהות שלי)

 

 

 

קילומטר זה שטיות. 

אני יכל לייצר לך ב2000 קמ יותר בלאי מ20,000 אלף קמ שנעשו בבן עירוני בשיוט של 120 קמש. 

 

צריך לחפש רכב לפי הרבה דברים, 12 או 18 אלף קילומטר זה לא מה שאמור לעניין. 

 

פורסם

כמה מכם יקפצו על מאזדה כזאת (2014) עם 70 אלף ק"מ (אזור ה12 בשנה) יד ראשונה מתושב תל אביב (עובד בתל אביב )?

יצא לי פעם אחת לרכוש רכב עם ק"מ נמוך - הספיק בשביל להבין שק"מ זה עוד נתון שצריך לקחת בחשבון וזה nice to have אבל ממש לא חובה.

המנוע הרגיש כאילו עשה 150 אלף ולא 80 מהסיבה הפשוטה (כנראה) ששעות מנוע זה נתון הרבה יותר מעניין במיוחד כשהרוב נעשה בסל"ד סרק בפקקים של תל אביב.  

 

  • אהבתי 1

פורסם
לפני 26 דקות, Ido12 כתב:

 

 

קילומטר זה שטיות. 

אני יכל לייצר לך ב2000 קמ יותר בלאי מ20,000 אלף קמ שנעשו בבן עירוני בשיוט של 120 קמש. 

 

צריך לחפש רכב לפי הרבה דברים, 12 או 18 אלף קילומטר זה לא מה שאמור לעניין. 

 

 

אם לא לפי קילומטר, אז לפי מה?

 

לפני 4 דקות, Dimo כתב:

כמה מכם יקפצו על מאזדה כזאת (2014) עם 70 אלף ק"מ (אזור ה12 בשנה) יד ראשונה מתושב תל אביב (עובד בתל אביב )?

יצא לי פעם אחת לרכוש רכב עם ק"מ נמוך - הספיק בשביל להבין שק"מ זה עוד נתון שצריך לקחת בחשבון וזה nice to have אבל ממש לא חובה.

המנוע הרגיש כאילו עשה 150 אלף ולא 80 מהסיבה הפשוטה (כנראה) ששעות מנוע זה נתון הרבה יותר מעניין במיוחד כשהרוב נעשה בסל"ד סרק בפקקים של תל אביב.  

 

 

איך בודקים שעות מנוע?

Mazda 3 2.0L, 2016 

פורסם
לפני 19 דקות, Dimo כתב:

ששעות מנוע זה נתון הרבה יותר מעניין

זה נכון אבל לא ניתן למדידה. בצמ"ה זה רלוונטי.

בכל אופן, אתה אף פעם לא יכול לדעת עם מתוך הק"מ של הרכב מה נעשה בעירוני ומה בבינעירוני ולכן הק"מ הרשום הוא האינדיקציה הראשונית למצב המנוע

פורסם
לפני 3 שעות, yogev20 כתב:

לבקש 5K נסועה בשנה, זה כבר יותר מידי.

זה בד"כ נכון, אבל לא בשנת קורונה. עשיתי פחות מזה השנה.

בין 7k ל-10k בשנה זה אחלה, וגם יותר מזה, עד 13-12 זה סבבה. כמובן בכפוף לכך שהרכב מטופל פעם בשנה, ולא חוסכים עליו כי "אני לא נוסע הרבה".

פורסם

בקורונה זאת לא דוגמה, הרכב שרכשתי בדיוק בזמן הקורנה ישב כמה חודשים בלי להזיז אותו (נתקעתי פעמיים) רק לאחרונה בן משפחה נוסע ברכב נסיעות קצרות.

 

בלי לעשות יותר מידי תחשיבים שמילא אינם ניתנים לאימות, אני לא קונה רכב עם נסועה גבוה מעבר למה שאני מעמיד מראש (כתבתי כמה) יכולה להיות סטייה ממש קטנה למעלה, אך לא יותר מדי. (כלומר, רכב שעשה בשלוש שנים  80K נניח, פסול מראש מבחינתי)

 

פורסם

היום דווקא אפשר להעריך האם מדובר ברכב שבילה רוב זמנו בפקקים בעיר או בנסיעה בינעירונית.

ברכבים רבים (גם למאזדה 3 משנת 2014) תצוגה של נתונים שונים, הכוללת, בין היתר, מהירות ממוצעת.

ברכב שלנו, שמבלה נסיעה או שתיים בשבוע בכבישים מהירים לא פקוקים (מנפלאות הקורונה...) המהירות הממוצעת עומדת על 40 קמ"ש. רכב שנוסע בעיר, בפקקים ובנסיעות קצרות יציג מהירות ממוצעת נמוכה הרבה יותר.

PUG-306 XSI MK2

פורסם (נערך)
לפני 5 שעות, Ido12 כתב:

קילומטר זה שטיות. 

אני יכל לייצר לך ב2000 קמ יותר בלאי מ20,000 אלף קמ שנעשו בבן עירוני בשיוט של 120 קמש. 

 

עוד חחמולוג, ואני יכול לשבור רכב בקילומטר אחד אז מה זה אומר?

קילומטראז זה מדד מעולה להעריך את כמות הבלאי של הרכב, ורק להזכיר שרכב שנוסע בכביש בין עירוני בסוף יכנס לעיר ויעמוד בפקקים את אותם הקילומטרים כמו רכב שנוסע נסוע נמוכה רק בעיר, שלא נדבר על הפקקים שיש גם בכבישים בין עירונים.

אני אוהב שתמיד ההצדקה לבחור ברכב עם קילומטראז גבוה נובעת מזה שהבעלים הוא מדהים מטפל בהדיקות והרכב מעולם לא ירד מכביש 6, הבן אדם חונה על הכביש והולך ברגל לבית כדי שהרכב לא יכנס לפקקים.

אבל לרכב עם הקילומטראז הנמוך תמיד היה בעלים שלא יודע לנהוג לכן את כל ה 5K בשנה הוא נוסע בפול גז וברקס עצבני בתוך פקקים וכמובן מעולם ביצע טיפולים כדי לחסוך.

 

ואכשיו ברצינות, כמו בכל רכב שאתה רואה צריך לראות מי הבעלים ומה היסטורית הטיפולים של הרכב ללא קשר לקילומטראז.

בנוסף לא יעזור כלום רכב שנסע פחות הבלאי הכללי הוא נמוך יותר.

עריכה אחרונה על ידי motizkn
  • אהבתי 1

טסלה 3 2022

פורסם
לפני 10 שעות, יבין כתב:

היום דווקא אפשר להעריך האם מדובר ברכב שבילה רוב זמנו בפקקים בעיר או בנסיעה בינעירונית.

ברכבים רבים (גם למאזדה 3 משנת 2014) תצוגה של נתונים שונים, הכוללת, בין היתר, מהירות ממוצעת.

ברכב שלנו, שמבלה נסיעה או שתיים בשבוע בכבישים מהירים לא פקוקים (מנפלאות הקורונה...) המהירות הממוצעת עומדת על 40 קמ"ש. רכב שנוסע בעיר, בפקקים ובנסיעות קצרות יציג מהירות ממוצעת נמוכה הרבה יותר.

 

לא באמת עוזר כי זה נתון שאפשר לאפס, בעל הרכב יכול לאמר שזה הנתון מהנסיעה האחרונה שלו שהיתה פקוקה אבל רוב הזמן הרכב משייט בכביש 6.

פורסם
לפני 8 שעות, motizkn כתב:

 

עוד חחמולוג, ואני יכול לשבור רכב בקילומטר אחד אז מה זה אומר?

קילומטראז זה מדד מעולה להעריך את כמות הבלאי של הרכב, ורק להזכיר שרכב שנוסע בכביש בין עירוני בסוף יכנס לעיר ויעמוד בפקקים את אותם הקילומטרים כמו רכב שנוסע נסוע נמוכה רק בעיר, שלא נדבר על הפקקים שיש גם בכבישים בין עירונים.

אני אוהב שתמיד ההצדקה לבחור ברכב עם קילומטראז גבוה נובעת מזה שהבעלים הוא מדהים מטפל בהדיקות והרכב מעולם לא ירד מכביש 6, הבן אדם חונה על הכביש והולך ברגל לבית כדי שהרכב לא יכנס לפקקים.

אבל לרכב עם הקילומטראז הנמוך תמיד היה בעלים שלא יודע לנהוג לכן את כל ה 5K בשנה הוא נוסע בפול גז וברקס עצבני בתוך פקקים וכמובן מעולם ביצע טיפולים כדי לחסוך.

 

ואכשיו ברצינות, כמו בכל רכב שאתה רואה צריך לראות מי הבעלים ומה היסטורית הטיפולים של הרכב ללא קשר לקילומטראז.

בנוסף לא יעזור כלום רכב שנסע פחות הבלאי הכללי הוא נמוך יותר.

 

 

ממש לקחת את זה רחוק. ממש אבל.

סך הכל אומר שקילומטר זה לא מדד לכלום.

 

אני עם 90 אלף קמ כמעט ברכב שנת 2017 והרכב מרגיש ונראה כמו 2020.

והמנוע והגיר בריאים כמו 2020 עם 5 אלף קמ(יש לי במקרה עוד ספיריט חדשה במשפחה) 

לעומת זאת רכב עם 50 אלף קמ שנעמד 70% מהזמן בפקקים,זה יותר טוב? 

 

עדיין,קילומטר לא מדד לרכב טוב או לפסילה. 

איך בודקים רכב?עם הבן אדם מולך.

פורסם

לא חושב שמישהו טען (בטח לא אני) שנסועה נמוכה זה מדד לרכב מטופל. 

רכב יכול לנסוע קילומטרים רבים עד שהוא בכלל מראה סימני שחיקה (יש לי אחד כזה מעל 200K ברכב ממש ישן)

 

לאחרונה קניתי רכב ללא ממש מטופל (בדרך כלל לא נוהג ככה) עשיתי יישור קו יקר, ונראה שהרכב נוסע נפלא. (תמול עברתי איתו טסט ב 10 דקות אולי פחות)

 

אחרי כל זה כשאני רוכש רכבים יד שנייה בגיל 3/5 שנים בסכומים של 60/80K, אני בהחלט לא ארכוש רכב עם נסועה גבוה (לא קרה מעולם) גם שהיה הכי שמור. התאוריה שיכול להיות שהרכב נסע רק בעיר לא ניתנת להוכחה, וגם פחות רלוונטית עבורי, כי מניסיוני בקניית כמה וכמה רכבים -זה הוכיח את עצמו בתור בחירה נכונה. (כמובן לאחר שמוודאים שמדובר על רכב שמור מעבר "לטיפולים במוסך מורשה" כי יש עוד כמה דברים שגורמים  לרכב להראות שמור: פנים הרכב, מצב הצבע וכד')

פורסם

אז אני אומר שקילומטראז זה מדד מעולה וזה אחת מהסיבות שיש לך מד קילומטראז ברכב ולא מד כבישים מהירים או מד פקקים.

בהנחה שהנהג הוא נהג נורמלי שמטפל ברכב לפי ספר רכב אז עם הרכב שלך עשה 90K קמ בשלוש שנים והרכב שלי עשה 30K קמ בשלוש שנים אז בוודאות לרכב שלך יש בלאי הרבה יותר גדול מהרכב שלי למרות שהרכבים באותו הגיל.

ושוב, אתה רוצה להגיד לי שהרכב שלך בשלוש שנים לא עמד בפפקים? אתה באופן קסום מדלג מהבית ישר לכביש המהיר ואז מהכביש המהיר ישר לעבודה? כי אם כן אז אתה הבן אדם היחיד במדינת ישראל שמצליח לנהוג לא בפקקים.

טסלה 3 2022

×
×
  • תוכן חדש...