Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

קצין רכב, או לוותר?


ozal5
שימו לב! השרשור הזה בן 1230 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

בוקר טוב לכולם,

 

אני בתקופה האחרונה נמצא בהתבלטות,

 

אני בן 23, עוד מעט 24,

עובד בחברת ליסינג מזה כשנתיים וחצי בתפקידים שונים, 

התחלתי כנהג (עבודה של אחרי צבא),

עברתי להיות אחראי צי בחברת תרופות (163 כלי רכב),

ואני עובד מזה כשנתיים לצד קצין רכב של 35 שנה,

במהלך השנתיים האלה למדתי ממנו המון, אני מאוד אוהב את התחום, מאוד אוהב את העבודה כקצין רכב ומאמין שאני יכול לתרום המון המון לתחום שהוא רק עכשיו מתחיל לקבל אנשים יותר "טכנולוגים",

 

גילוי נאות, בחברה בה אני אחראי על צי הרכב מתבצעת תחלופה של ספק (חברת ליסינג אחרת) ואני עתיד לעזוב במאי (אני שייך לחברת ליסינג אחרת),

בחברה בה אני אחראי על הצי, רצו שאשמיך את קצין הרכב שעומד בפני פרישה,

אך, כאן הבעיה שלי מתחילה,

 

יש צורך על מנת לכנס לקורס קציני רכב, לעבור מבחן, אדם מילא, בשביל לקבל אישור לגשת למבחן הנ"ל, יש צורך להיות עם מכונאי 2/הנדסאי או מנהל צי רכב של מספר שנים עם תעודה..

הדרישות לדעתי, קצת מיושנות,

התחלתי לעשות הנדסאי רכב, אך הקורונה נכנסה וגרמה לי לעזוב את הלימודים כמו חבריי לכיתה שנסגרה עקב המצב,

 

היום אני עושה רישיון C1, עוד דרישה שקיימת,

למדתי את תחום המלגזות והמון תחומים עם קצין הרכב,

אך הדרישות, זה לא משהו שאוכל להגיע אליהם בטווח זמן הקרוב, הקורונה שיבשה הכל ואני לא יכול לעזוב את העבודה ולחפש מקום שימלא את הדרישות שאני צריך (מצב הקורונה בארץ בכלל לא מאפשר "לחפש" מחדש)..

זה מסתכל, יש לי את היכולות, הקציני רכב שרואים אותי, חושבים שאני קצין רכב בעצמי, מופתעים לגלות שלא,

מה דעתכם? מה כדאי לעשות?

קצין הרכב חתם שאני עובד לצידו כשנתיים, יש לי המלצות, לאן לגשת? האם יש טעם בכלל?

 

מצד שני, במידה ולא, אני מכוון את עצמי למשטרה - תנועה/סיור, תחום שאני אוהב, תחום שגדלתי עליו, אך השכר בשנים הראשונות נמוך (אפשר להסתדר) ובמקביל, כאשר הזמן יעבור, לבקש מלגת לימודים על מנת להתקדם בתחום.

 

*** כרגע אני לא יכול לעזוב את העבודה ולהתחיל ללמוד (עניין אישי).

*** עובד מ-8 עד 17:00.

*** חוסך שקל לשקל, על מנת להגיע לבית.

 

אשמח לעצתכם ודעתכם המקצועית.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תכלס לא הבנתי מה הבעיה... תמשיך ללמוד ותנזה לפדות את המענק או לבקש עזרה מההורים. (כנל לגבי דיור, לא יודע אם אתה גר בשכירת לבד)

לפי מיטב ידיעתי עדיין לומדים דרך הזום ככה שלא מובן מה זה  "נסגרה הכיתה". גם לא משנה אם אתה נראה כמו והולך כמו, עדין אתה לא קצין רכב שיכול לחתום.

אם אתה רוצה להתקדם אתה חייב ללמוד קצין בטיחות בתתעבורה. אח"כ אתה יכול להיות בוחן תאונות מהצד מעבר לעבודה הקבועה כקצין רכב.

 

הדבר הכי חשוב הוא האם אתה מרוצה מהשכר שלך כיום שנחשב נמוך מהיכורת עם ליסינג, או שאתה רוצה לעבור ענף למשהו אחר. ברור שכקצין רכב השכר יעלה אבל צריך ותק וקשרים.

קצין רכב בליסינג זה בדרך כלל מנהל מוזכים אזורי או בודק תאונות. רוב הסיכויים שתצטרך לעבור לחברה אחרת כמו תנובה, טמפו וכו כדי להרוויח.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

התפזרת יותר מדי. מה המטרה שלך? קצין רכב? להמשיך להתעסק ברכבים?

Ready To Rock
Ready To Rumble

"Hard times create strong men, strong men create good times, good times create weak men, and weak men create hard times." G. Michael Hopf

 Daihatsu Sirion 2007 1.3 automatic
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לקצין רכב יקח לך לפחות שנתיים הגיע (לא זמן ארוך מידי),

אתה חייב את ההסמכה של מכונאי או קורס אחר של כמעט 10 חודשיים ואז להתחיל ללמוד (גם אני בררתי),

אם אתה רואה את עצמך שוטר ואתה בחור צעיר יש שם יותר מקום להתפתח ולגדול לאורך השנים...

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

היי, אני all over the place באמת,

 

אני מאוד רוצה להיות קצין רכב/להמשיך בתחום,

אך מנגד, אני מאוד נמשך למשטרה ולקירמינולוגיה וכו',

אני סוג של מבולבל, מצד אחד אני בחור צעיר, מצד שני, אני כבר בתוך תחום מסויים, אך מנגד, אולי בשלב מסויים ימאס לי,

המשטרה זה סוג של משהו שאני מאוד נמשך אליו, האחריות, התפקיד, השכר לא בשמיים, אבל יש המון אפשרויות קידום ובנוסף להיות עובד מדינה זה סוג של שקט שאני מחפש.

 

לעשות קורס מחדש של הנדסאי רכב לוקח 3 שנים ללימודי ערב,

לאחר מכן עוד שנתיים וחצי קציני רכב (כתנאי שאעבור את אדם מילא, אם לא, זה נדחה בעוד שנה),

סה"כ יכול לצאת המון שנים למקצוע הנ"ל, שהוא לא מניב ברמה של תואר שיקח שנים דומות,

 

לעזוב את העבודה אני לא יכול, לא בשביל לימודים, לפחות לא כרגע עם המצב.

אך אולי כדאי שאגיש בקשה למשטרת ישראל?

מישהו התנסה בזה?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תשמע,

כל מקצוע מחייב למידה כלשהי של כמה שנים*. 

יש מי שיעשה ארבע שנים של תואר ראשון רק כדי לגלות שלימודי יחסים בינלאומיים ופילוסופיה, לא מקדמים אותו לשום מקום.

אתה אוהב את התחום, מתעניין בו - אני בהחלט תומך שתמשיך בכיוון הזה. 

יש ביקוש לקציני רכב, וכנראה תמיד יהיה. 

אני לא מכיר את רמות השכר בתחום, אבל אני משער שהן לא מהנמוכות, וככל שאתה תקדם מן הסתם גם השכר יכול לעלות. 

 

 

 

*חוץ מלהיות שוטר. 

 

  • מצחיק 2

www.car-pad.co.il - טיפים, חדשות, השקות, מבחנים, ועוד. על מכוניות. רק על מכוניות. 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

גם להיות שוטר.

השנים הראשונות הן בשכר נמוך, סוג של למידה וכמובן מעבר קורסי הכשרה.

בהמשך, קידום מעבר לדרגה מסויימת דורש תואר אאל"ט.

״צדקתי בעבר, עדיין אני צודק, תמיד אני צודק.״

מ.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • חברי המעגל הראשון

לא ניסיתי בעצמי אבל אני יודע שלהתקבל למשטרה זה גם תהליך שלוקח זמן. זה לא מקדונלדס שאתה ממלא טופס באינטרנט ואחרי שבוע אתה כבר חובש כובע והופך המבורגרים. 

אם אתה מתעניין הקצין רכב וכבר יש לך ניסיון בזה, תמשיך בכיוון הזה. יציבות תעסוקתית יש גם בשוק הפרטי ובלי קשר תוכל להתקבל לעבודה כקצין רכב גם במגזר הציבורי. אולי כדאי להוציא תעודת מקצוע למכונאי אם זה פחות זמן מהנדסאי רכב.

עריכה אחרונה על ידי SlowRide

אומרים שהעתיד הוא אנרגיה סולארית, אז עברתי לסולר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לגבי קבלה למשטרה -> כפי שענו, זה תהליך שלוקח מספר חודשים. צריך לעבור בדיקת רופא, מבחנים פסיכוטכניים, מבחנים פסיכולוגים-התנהגותיים, מבחני כושר וסיווג בטחוני. רק לאחר שעברת הכול בהצלחה - יגייסו אותך.

לגבי שכר - בהתחלה השכר יחסית נמוך, אך יש כל מיני הטבות ואפשרויות להגדלת השכר ע"י עבודה בשעות נוספות  (נקרא "עבודה בשכר" - אבטחת אירועים ציבוריים, שוטר מלווה בזמן עבודות בכביש וכו').

הבעיה העיקרית עם עבודה כשוטר - יש במשטרה המון, אבל המון, פוליטיקה פנימית.  יחסית הרבה אנשים עוזבים בגלל זה בשנים הראשונות לאחר שהתקבלו.

מעבר לכך, זאת עבודה מאוד סיזיפית.

אם זה נראה מתאים לך, אז הייתי ממליץ לך לנסות.

רק קח את זה בקלות.

במידה והתקבלת, אתה מתחיל בתור בד"א (בעל דרגה אחרת, כלומר שוטר שאינו קצין).

בתור בד"א אתה יכול להתקדם בדרגות. אין צורך בתואר.

במידה ואתה מתקבל בהמשך לקצונה, אז מעבר לדרגה מסוימת יש צורך בתואר אקדמי (למיטב ידיעתי, במצב כזה מאפשרים לך לצאת ללימודים).

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 22 שעות, llaavvii כתב:

מידע אישי קצין רכב בחברה מכובדת (350 מכוניות) קיבל 18K ברוטו וקיה פיקנטו צמודה (שבגלל שהוא הקצין הוא תמיד היה אם איזה רכב גדול אחר)....

 

תמיד יש כאלה...

אני מכיר דווקא כאלה בחברות גדולות שמקבלים 12 + רכב ומבקשים מהם לאשר דברים עם אחריות פלילית...

בכל מקרה כדי להצליח צריך צריך ללמוד, להתמקצע ורק ככה להתקדם. מהשמיים לא יפול עליו התפקיד

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 11 שעות, guya72 כתב:

הבעיה העיקרית עם עבודה כשוטר - יש במשטרה המון, אבל המון, פוליטיקה פנימית.  יחסית הרבה אנשים עוזבים בגלל זה בשנים הראשונות לאחר שהתקבלו.

מעבר לכך, זאת עבודה מאוד סיזיפית.

מתחרה על האנדרסטייטמנט של השנה...

שכחת להןסיף שהרבה פעמים שוטרים שומעים "נכון שהבטחנו לך... אבל יש צרכים של המערכת... עכשיו תתכופף לפני שאני מורח את הווזלין".

 

יש צורך רק בחמש אצבעות כדי לנהל את הגלקסיה, ורק בשלוש־עשרה אצבעות על מנת לשלוט ביקום. -- דוד אבידן

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

×
×
  • תוכן חדש...