Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

אי התחשבות של שכן בחניה לידי - פתרון?


omrish92
שימו לב! השרשור הזה בן 1305 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

לפני 17 דקות, mm1987 כתב:

קצת קשה להסיק מסקנות כשאף אחד בשרשור לא ראה תמונה של החניה. הועלתה לכאן תמונה שלקוחה מאיזשהו חניון מרחבי הרשת. אולי אם נראה תמונה אמיתית של מצב החניה כשכל הרכבים נמצאים בחניה יהיה קל יותר להגיע לתשובה.

 

צודק. כשראיתי את המונה בתחלת השרשור נראה לי שהיא לא מישראל אבל לא שמתי לב שזו תמונה להמחשה בלבד.

 

לפני 2 דקות, yogev20 כתב:

פתרון יפה שלא יתאים לארץ. חוץ מזה עם אופנוע או טוסטוס נכנסים לפתח הזה

אני אעדיף לחנות על הקו (לא לאפשר רווח לדו גלגלי) או לא לחנות בכלל במקום כזה.

 

למה לא יתאים לישראל? יש בישראל מחסור בצבע לבן? הקווים הכפולים לא הופכים את מקומות החניה לרחבים יותר. הם פשוט מתחמים את המקומות יותר טוב שיהיה ברור שצריך לחנות במרכז המקום למי שמתקשה להבין זאת לבד. בתמונה שצילמתי זה חניון עירוני בתשלום עם מקומות ממוספרים. מי שינסה להחנות אופנוע בין הקווים לא יוכל לשלם במדחן או באפליקציה ויחטוף דו"ח מהר מאוד.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 54 דקות, dani666 כתב:

כי ככה זה הישראלים.  על הזין השכן שלי.  תראה מספיק תגובות כאלו כאן בשרשור.

 

אבל תיסע לחו'ל - בחיים לא תראה כזה !

צודק, הנה לדוגמה התמונה שמעליך, מזהה בקלות את פתח תיקווה שם.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זה כלום, יש כאלה שחונים באלכסון, על שתי חניות במקום שיש מצוקת חנייה.

תנסה להסביר להם בנועם את הטעות, ברוב המקרים הם יתעלמו ממך כאילו אתה מטרד. (לא הם חלילה)

 

קווי הפרדה זה מעולה, לא לארץ. 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בארץ הפרדות בין חניות צריכים לעשות מבטון בגובה 40-50 ס"מ, רק ככה החכמולוגים שחונים על הקו ידפקו לעצמם את הרכב כל יומיים וילמדו.

אז הם יחנו 5 ס"מ יותר לכיוון האמצע, ולא יצליחו לפתוח את הדלת, וילמדו שוב.

  • אהבתי 2

ליאור

מאזדה 3 2.0 "ספיריט" 2020

בתאריך 12.5.2021 בשעה 13:54, יבגניפ כתב:

באמת. אני אוהב אותך כמו שאתה.

יבגני כבר לא אוהב אותי 😭

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

@eladts הפתרון הזה מתאים למדינות רחבות ידים כמו קנדה או פינלנד או חלק גדול מארה"ב. ישראל צפופה, ותקן רוחב החניה הרבה יותר קטן. גם בלי סימון כפול הקבלנים נאבקים אך לדחוף עוד מקום חניה במרתף.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני כשעה, sperial כתב:

@eladts הפתרון הזה מתאים למדינות רחבות ידים כמו קנדה או פינלנד או חלק גדול מארה"ב. ישראל צפופה, ותקן רוחב החניה הרבה יותר קטן. גם בלי סימון כפול הקבלנים נאבקים אך לדחוף עוד מקום חניה במרתף.

כמו שכבר כתבתי, הסימון הכפול אינו מגדיל את רוחב החניה. אילו היה סימון בודד הוא היה עובר באמצע בין שני הסימונים ורוחב כל מקום היה זהה. הסימון הכפול פשוט עוזר לנהגים למרכז את עצמם במקום החניה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

באתי לעזרת חבר...

 

זה מה ש-eladts מנסה להסביר:

Untitled-1.thumb.jpg.952443ca423aa32b15bd21de1f327257.jpg

(צילום מסך מתוך קובץ הנחיות לתכנון חניה שמהווה את הוראות תקן החניה הישראלי)

 

אז לא. החונה לא יכול לחנות על הקו.  (טוב, הוא יכול, אבל זה כן הופך אותו לדוש). התכנון של כל החניונים בעולם מתבסס על זה שהרכבים חונים במרכז תא החניה.

 

 

ולא. אי אפשר לשים דוקרנים/לבנות הגבהות/קירות/ לייזרים קטלניים. גם כי הרווח בין תאי החניה הוא גם חלק ממרווח התמרון לתוך והחוצה מתא החניה:

 

Untitled-2.thumb.jpg.e0f7ecad7d5585539394e1881d8184a3.jpg

 

 

וכן, ספיראל גם קצת צודק, כי במערב אירופה תקן החניה מעט יותר רחב (וארוך) מאצלנו, ובארה"ב וקנדה הוא גדול משמעותית מאצלנו.

אבל זה בגלל ש"רכב התכנון" אצלם גדול יותר מאצלנו, כך שזה מתקזז. 

אני לא אעמיס פה גם את כל המסמכים של "רכב התכנון", זה פחות רלוונטי. 

רק קטע קטנצ'יק מהטבלה - לידיעת בעלי הSUV למינהם וחובבי האמריקאיות- לא חשבו עליכם כשבחרו את רכב התכנון :-) 

אלו הן המידות של הרכב הישראלי:

Untitled-3.jpg.1fd161b7d630c4b786b20b637af58150.jpg

 

 

  • אהבתי 2

1. MAZDA 3 ACTIVE 08 1.6

2.  MITSUBISHI  SPACE STAR 1.2 instyle 2018

נפרדנו בצער מהטריוס הקשישה...

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 22 שעות, m3x7r3m3 כתב:

בארץ הפרדות בין חניות צריכים לעשות מבטון בגובה 40-50 ס"מ, רק ככה החכמולוגים שחונים על הקו ידפקו לעצמם את הרכב כל יומיים וילמדו.

אז הם יחנו 5 ס"מ יותר לכיוון האמצע, ולא יצליחו לפתוח את הדלת, וילמדו שוב.

ונאמר אמן

  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני כשעה, natco כתב:

ולא. אי אפשר לשים דוקרנים/לבנות הגבהות/קירות/ לייזרים קטלניים. גם כי הרווח בין תאי החניה הוא גם חלק ממרווח התמרון לתוך והחוצה מתא החניה:

 

זה היה בחצי צחוק חצי בכי כן?

ורק מתוך הבנה של המצב ואמפתיה לחברים פה, אצלנו בבניין החניות שלי נמצאות בין 3 עמודים (הפנימית עם עמוד מימין ועמוד משמאל, החיצונית עם עמוד משמאל), ובמקום העמוד ה"חסר" מצד ימין של הרכב שלי, יש שני פסים, בערך כמו בדוגמה של @eladts  שהמרווח ביניהם בגודל העמוד. ככה שזה גם לא בא על חשבון התא.

בעבודה החניון הוא רגיל עם פס בודד, אבל יותר מחודשיים לא הייתי שם, ובחצי שנה האחרונה במצטבר לא הייתי שם יותר מחמישה ימי עבודה

ליאור

מאזדה 3 2.0 "ספיריט" 2020

בתאריך 12.5.2021 בשעה 13:54, יבגניפ כתב:

באמת. אני אוהב אותך כמו שאתה.

יבגני כבר לא אוהב אותי 😭

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 2 שעתיים, natco כתב:

 

אלו הן המידות של הרכב הישראלי:

Untitled-3.jpg.1fd161b7d630c4b786b20b637af58150.jpg

לא יודע אם לצחוק או לבכות.🤪 מה שכן, זה מסתדר יפה עם גודל ממוצע של כלי רכב ישראליים בשנות ה... שבעים? שמונים?

המיניוואן שלי בכלל בלגי וחוץ מהגובה ומרווח הגחון הוא פשוט... לא מתאים לתקן בשום פרמטר.

אוכל את הכובע שהגיש לי avergel ומודה קבל עם ועדה שלפעמים מחשבים של אסוס מחזיקים מעמד אפילו מעל לשנה שלמה - אם נזכרים לעדכן את ה-bios.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

המאזדה שלי דווקא ממש קרובה, באורך היא קטנה בקצת פחות מ-10 ס"מ, ברוחב כמעט זהה לרכב התכנון

ליאור

מאזדה 3 2.0 "ספיריט" 2020

בתאריך 12.5.2021 בשעה 13:54, יבגניפ כתב:

באמת. אני אוהב אותך כמו שאתה.

יבגני כבר לא אוהב אותי 😭

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אחד הדברים שהרשים אותי בקנדה הוא שבכל חניון ציבורי יכולתי להחנות את הגמל (גראנד צ'ירוקי) במרכז המשבצת ולפתוח את כל הדלתות לרווחה, ועדיין נותר מעבר לאדם בינן לבין הרכב השכן.

 

לעומת זאת בחניה שלי בבית (מסוף שנות ה-80) אני בקושי מכניס את הסויפט. אם אני צריך להכניס את הסוזוקי קרוסאובר אני כבר צריך להוריד את הנוסעים לפני הכניסה לחניה, וכאשר אני יוצא מהרכב להכניס את הכרס כמה שאפשר.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 46 דקות, hans כתב:

 מה שכן, זה מסתדר יפה עם גודל ממוצע של כלי רכב ישראליים בשנות ה... שבעים? שמונים?

שוב, הפרמטרים של הבחירה ברכב התכנון זה שעמומון של איזה חמישה עמודים.

בעקרון- כשהם בדקו (בשנת 1996) משהו כמו 97 אחוז מהמכוניות הפרטיות היו במידת רכב התכנון או פחות.

מה שמפתיע, זה שגם היום, כל "להיטי המכירות" (ספורטאז', אאוטלנדר, טוסון ושאר הג'יפונים) עומדים עדיין בכבוד (גיב אור טייק כמה ס"מ) במידות הללו.

 

מי שקונה איזה לנד קרוזר או איזו קאדילק CTS, כבר תהיה לו בעיה קטנה למצוא לה חניה בטוחה.

  • אהבתי 1

1. MAZDA 3 ACTIVE 08 1.6

2.  MITSUBISHI  SPACE STAR 1.2 instyle 2018

נפרדנו בצער מהטריוס הקשישה...

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 1305 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...