Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

פוסטים מומלצים

פורסם

נראה לי שזה שילוב טכנולוגיה בתעשייה המסורתית.

היי-טק זה חברות ה CAD שייצרו את התוכנות האלה.

נניח יש לך תעשייה מסורתית שמייצרת בהיקף של מילארד דולר לשנה- ומעסיקה 50,000 עובדים.

עכשיו באה חברה קטנה של 100 עובדים ומצליחה לפתח תוכנת CAD , התוכנה הזאת מאפשרת לתעשייה המסורתית

להגדיל את התופקה שלה פי 2 , ל-2 מילארד דולר בשנה עם אותם 50,000 עובדים.

אז עכשיו 50,100 עובדים מייצרים 2 מילארד בשנה.

איך מחלקים את ה-2 מילארד האלה? 

 

החברה הקטנה של ה 100 עובדים שווה מיליונים אם לא מליארדים..  בזכות השיפור שהיא מביאה לתעשייה המסורתית. 

 

 

רוצה עוד דוגמא: 

תחום פעיל - נהגי המוניות -  ההוצאה הגדולה ביותר היא השכר של הנהג מונית.

כמה שווה חברת הייטק שיכול לייצר תוכנה שתעיף את הנהג מהמונית?

חברות המוניות שיפעילו מוניות אוטונומיות הן לא חברות הי-טק , אבל החברות שמייצרות להן את הטכנולוגיה הן חברות ההיי-טק.

 

 

ועכשיו חסר למישהו יגיד לי שבתחום הזה אני לא מבין .....

  • מעניין 1
פורסם
לפני 19 דקות, korola כתב:

ועכשיו חסר למישהו יגיד לי שבתחום הזה אני לא מבין .....

נפגעת? אני לא מבין.

  • מצחיק 1

How'd you get so strong mcduck?

- By lifting money bags

פורסם
לפני 19 דקות, korola כתב:

נראה לי שזה שילוב טכנולוגיה בתעשייה המסורתית.

היי-טק זה חברות ה CAD שייצרו את התוכנות האלה.

נניח יש לך תעשייה מסורתית שמייצרת בהיקף של מילארד דולר לשנה- ומעסיקה 50,000 עובדים.

עכשיו באה חברה קטנה של 100 עובדים ומצליחה לפתח תוכנת CAD , התוכנה הזאת מאפשרת לתעשייה המסורתית

להגדיל את התופקה שלה פי 2 , ל-2 מילארד דולר בשנה עם אותם 50,000 עובדים.

אז עכשיו 50,100 עובדים מייצרים 2 מילארד בשנה.

איך מחלקים את ה-2 מילארד האלה? 

 

החברה הקטנה של ה 100 עובדים שווה מיליונים אם לא מליארדים..  בזכות השיפור שהיא מביאה לתעשייה המסורתית. 

 

 

רוצה עוד דוגמא: 

תחום פעיל - נהגי המוניות -  ההוצאה הגדולה ביותר היא השכר של הנהג מונית.

כמה שווה חברת הייטק שיכול לייצר תוכנה שתעיף את הנהג מהמונית?

חברות המוניות שיפעילו מוניות אוטונומיות הן לא חברות הי-טק , אבל החברות שמייצרות להן את הטכנולוגיה הן חברות ההיי-טק.

 

 

ועכשיו חסר למישהו יגיד לי שבתחום הזה אני לא מבין .....

עכשיו אתה גם נהג מונית?

 

לא צריך להשקיע הרבה בלצמצם את המחירי שחיטה של נהגי מונית,אלא רק לאשר כניסה של אובר לישראל.

  • מצחיק 1
  • חברי המעגל הראשון
פורסם (נערך)

^

או פשוט לבטל את השטות הזו שנקראת מספר ירוק ולפתוח את התחום לכל מי שרוצה.

עריכה אחרונה על ידי SlowRide

אומרים שהעתיד הוא אנרגיה סולארית, אז עברתי לסולר.

פורסם
לפני 15 דקות, arturkopit כתב:

עכשיו אתה גם נהג מונית?

עכשיו צחקתי..  

 

לפני 15 דקות, arturkopit כתב:

 

לא צריך להשקיע הרבה בלצמצם את המחירי שחיטה של נהגי מונית,אלא רק לאשר כניסה של אובר לישראל.

 

לפני 11 דקות, SlowRide כתב:

^

או פשוט לבטל את השטות הזו שנקראת מספר ירוק ולפתוח את התחום לכל מי שרוצה.

 

כמה עולה תחזוקה של רכב אחד בחודש? 

כמה עולה הנהג ? 

אני לא נהג מונית, אבל הקטע של תשואה על ההון ותשואה על עבודה, אני יודע שבמוניות העלות של הנהג הרבה יותר יקרה מאשר העלות של המונית (לחודש).

ולכן להכניס אובר, לחלק חופשי מספרים.. זה לא ישנה באופן קריטי את העלות של נהג המונית.

אבל נהג אוטונומי כן יוריד את העלות למינימום..  

 

זאת הייתה דוגמא של הכנסת טכנולוגיה לתעשייה מסורתית. 

 

פורסם

זה הסיכום שלי למשבר הזה עד כאן:

*ההחלטה על סגר מוחלט היתה קיצונית מדיי, מה גם שביבי לא התמודד בהתחלה עם כמה דברים שהיו גורמים לו לבלגן עם השותפים שלו:

*בידוד של נוסעים שחזרו מחו״ל ובעיקר אלה מארה״ב- לא רצה לעצבן את האדון טראמפ.

*טיפול בדיקות ובידוד במגזר החרדי- לא לעצבן את השותפים החרדים. רק כשאדון ליצמן נדבק הוא זיהה את ההזדמנות והתחיל בדיקות וסגר באיחור ענק.

*אי הקפדה וטיפול במגזר הערבי- דוצה למגזר החרדי, רק שכאן זה החשש למהומות.

*אנדרלמוסיה מוחלטת בהתחלה שרק בזכות המוסד וכמה פרופ׳ שהתנהלו בחוכמה ועזרו להקטין את הנזק.

כרגיל אצל ביבי, הכל התנהל בהיסטריה ובשליפות מהמותן. ברסימנטוב, גרוטו וסדצקי העדיפו להפחיד כדי שלא תהיה עליהם אחריות במקרה של אלפי הרוגים.
אצל ביבי זה היה פשוט מצב של win win- יהיו הרבה הרוגים? נהדק את הסגר עד לרמה של צפון קוריאה ונשלוט בנתינים.
אין הרבה מתים? ביבי הוא המושיע.

היום, אחרי שהאזרחים ראו שהשד ממש לא קטלני כפי שציירו אותו ואיך כל ראשי המדינה מצפצפים על התקנות, יהיה קשה עד בלתי אפשרי להטיל סגר שוב, כי הפעם הציבור לא יסכים לכך.
בנוסף, עלות הטיפול בנגיף הזה לחלק בכמות החולים הקשים (זה נשמע קר ורע מאוד) לא היה שווה כלכלית למדינה, לכן אם תהיה התפרצות שניה, משרד האוצר יעמוד על הרגליים האחוריות שלו ולא יסכים בשום מצב לסגר נוסף.
אני אופטימי מטבעי ומקווה שעד אמצע יולי המשק יעבוד ב-100% תפוקה והמצב יהיה טוב יותר.
אין ספק שבכזה משבר כולנו באותה סירה והמדינה חייבת לדאוג גם לעצמאיים.
כולנו קיבלנו אגרוף לפנים ועיני לא צרה כלפי אף אחד, וככה צריכים להתנהג כולם כאן.

פורסם
לפני 3 שעות, korola כתב:

 

זאת תורה שלמה,

לפעמים יש במוסך 2 שותפים , המוסך ימשיך לעבוד כרגיל גם אם אחד השותפים חולה.

כל עצמאי צריך לדאוג שיהיה גם עובד בכיר, אבל אם בעל העסק מתנהל כ OMS , או כמו מלכת הדבורים. 

אז הוא אכן נשאר בודד בצמרת והכל נופל עליו. 

אבל גם אתה הצהרת פה לפני כמה עמודים שיש לך כמה צוותים , כך שיש פעילויות שיכולות לעבוד גם שאתה חולה.

אבל!!  משבר הקורונה זה משהו שלא היה קודם , המסעדה נסגרה גם למי שהכין מספיק מנהלי משמרת שיכולים לתפעל את המסעדה לבד

 

 

בסדר, הבנת את הרעיון לגבי המוסך

לי יש עובדים. אני מסוגל להוציא עד 8 צוותים בערב 

אבל יש עבודות שאם אני לא נמצא, יעדיפו שאני אשלח את העבודה למתחרה. 

קרה לי בינואר באירוע ענק עם משינה, הייתי עם 39.5 חום ואני אישית חושב שזה היה קורונה אבל לא ניכנס לזה

אף אחד לא מחזיר לנו כסף על דברים כאלה, כאשר אם אתה שכיר אתה מרשה לעצמך אפילו להמציא ימי מחלה במשך השנה, על חשבון המערכת מה אכפת.

יש לי טכנאי שמתקן לי את הציוד פעמיים שלוש בשנה הוא נוסע לשבוע עם המשפחה ומשאיר מישהו. אני לא מוכן להשאיר את הציוד אם זה לא הוא פיזית.

לא לכל לקוח אתה יכול לשלוח  צוות, יש לקוחות שמוכנים לשלם כפול בשביל שאתה ספציפית תגיע, גם אם אתה סתם תשב בשולחן לאכול ותהיה נוכח

  • רעיון טוב! 1
פורסם

סיכמת יפה, אז זה לא שאם אתה חולה הכל נופל, 

זה רק אם אתה חולה בזמן קריטי שממש צריכים אותך.  

וגם אז , עדיין יש כמה צוותים אחרים שיכולים לתפעל אירועים נוספים, אז לא כל ההכנסות של אותו יום נעלמות. 

 

לגבי הסיכום של אסף,   אכן זה מה שמפחיד בגל השני, לא תהיה אפשרות שוב להתגבר עליו ברמה שלא יהיו הרבה נפגעים,

כי זה יהיה שוב זאב זאב, לכן את הגל השני אנחנו נקבל הרבה יותר קשה מהגל הראשון , עדיין יש תקווה, אולי עד השיא של הגל השני יהיו מספר תרופות פעילות.

פורסם (נערך)
לפני 13 דקות, asafasraf כתב:

זה הסיכום שלי למשבר הזה עד כאן:

*ההחלטה על סגר מוחלט היתה קיצונית מדיי, מה גם שביבי לא התמודד בהתחלה עם כמה דברים שהיו גורמים לו לבלגן עם השותפים שלו:

*בידוד של נוסעים שחזרו מחו״ל ובעיקר אלה מארה״ב- לא רצה לעצבן את האדון טראמפ.

*טיפול בדיקות ובידוד במגזר החרדי- לא לעצבן את השותפים החרדים. רק כשאדון ליצמן נדבק הוא זיהה את ההזדמנות והתחיל בדיקות וסגר באיחור ענק.

*אי הקפדה וטיפול במגזר הערבי- דוצה למגזר החרדי, רק שכאן זה החשש למהומות.

*אנדרלמוסיה מוחלטת בהתחלה שרק בזכות המוסד וכמה פרופ׳ שהתנהלו בחוכמה ועזרו להקטין את הנזק.

כרגיל אצל ביבי, הכל התנהל בהיסטריה ובשליפות מהמותן. ברסימנטוב, גרוטו וסדצקי העדיפו להפחיד כדי שלא תהיה עליהם אחריות במקרה של אלפי הרוגים.
אצל ביבי זה היה פשוט מצב של win win- יהיו הרבה הרוגים? נהדק את הסגר עד לרמה של צפון קוריאה ונשלוט בנתינים.
אין הרבה מתים? ביבי הוא המושיע.
 

 

כתבת דברים נכונים

בדיוק מה שאני כותב כאן כבר תקופה.

רק נוסיף ונתקן. ביבי לוקח את הקרדיט על מספר חולים נמוך

אבל מגלגל את האשמות על כל מחדל העצמאים לרשות המיסים ,לאוצר וכו'.

תכלס אני מצטער שהצבעתי לו. נכון שבבטחון הוא עושה עבודה טובה, אבל כנראה קורונה זה אתגר יותר גדול מאיראן  וחמאס

 

אגב כל מה שקשור לאנדרלמוסיה זה נטו עקשנות של משה בר סימן טוב

הוא נלחם כדי להשאיר את כולם בחוץ חוץ מאותו עצמו. קיבל עצות רק מהכלבת פקינז שהולכת אחריו לכל ראיון, איתמר גרוטו אין לי מושג מה התפקיד שלו בכל הסיפור, הוא פשוט אומר כל מה שמשה בר סימן טוב אומר, במקום לקרוא לעצמו פרופסור הוא יכול לקרוא לעצמו דובר. אני אישית הייתי מוחק אם התואר פרופסור אחרי כל כך הרבה תחזיות  כושלות שיצאו לו מהפה.

 

ועוד דרך להסתכל על זה- משה בר סימן טוב עם או בלי עזרת ליצמן רצו להלחיץ את הציבור כדי לא לחשוף את כל המחדלים במערכת הבריאות וכמה שהם לא מוכנים לאירוע כזה.

 

רק נסו לדמיין מה יקרה אם חס ושלום תהיה מלחמה גדולה שנופלים כאן כמויות של טילים

אלוהים ישמור

 

לצערנו יש במדינת ישראל המון אנשים שמתעלמים מכל המצב הזה ובטוחים שביבי בעצמו ראה את הנגיף ברחוב, ירה בו והשמיד אותו.

 

לפני 6 דקות, korola כתב:

סיכמת יפה, אז זה לא שאם אתה חולה הכל נופל, 

זה רק אם אתה חולה בזמן קריטי שממש צריכים אותך.  

וגם אז , עדיין יש כמה צוותים אחרים שיכולים לתפעל אירועים נוספים, אז לא כל ההכנסות של אותו יום נעלמות. 

 

לגבי הסיכום של אסף,   אכן זה מה שמפחיד בגל השני, לא תהיה אפשרות שוב להתגבר עליו ברמה שלא יהיו הרבה נפגעים,

כי זה יהיה שוב זאב זאב, לכן את הגל השני אנחנו נקבל הרבה יותר קשה מהגל הראשון , עדיין יש תקווה, אולי עד השיא של הגל השני יהיו מספר תרופות פעילות.

 

"זמן קריטי שממש צריכים אותי" זה לגמרי אקראי. יכול להיות חודש שלא צריכים בכלל, יכול להיות שבועיים שכל יום צריכים אותי

העבודה אצלנו מאוד לחוצה, יש המון דברים לעשות, גם בלי שאף אחד חולה יש המון לחץ אז תחשוב שבלי התראה מוקדמת אתה פשוט חייב להשאר במיטה.

אל תשכח שבחלק גדול מהאירועים מזמינים אותי בשם עצמי, לא כחברה ששולחת עובד אקראי.

אתה לא באמת יכול לבוא יום לפני או בבוקר ולהודיע שיש לך חום

וגם אם כן- ברוב המקרים יעדיפו כבר לקחת מישהו אחר שמנוסים איתו ולא שתאלתר מחליף

לא תמיד גם יש לי בשלוף מישהו. הרבה פעמים כל הצוותים בשטח

 

בקיצור, השורה התחתונה

לי אין אפשרות לוותר על יום עבודה ולקבל כסף

וגם אם גלגלתי את זה לצוות אחר בחברה, אני  מוציא כסף מהכיס כדי שזה יקרה טוב

עריכה אחרונה על ידי Transporter
פורסם
לפני כשעה, Transporter כתב:

רק נסו לדמיין מה יקרה אם חס ושלום תהיה מלחמה גדולה שנופלים כאן כמויות של טילים

ואז אולי תגלה שביבי גם לא כזה חזק בבטחון. כולי תקווה שלא נבדוק את זה.

 

 

לגבי ימי המחלה. בחייאט תבדקו את החוק.

טרנספורטר, כשכיר תוכל לספר לי איך אתה שולח X צוותים ביום אחד וגורם רווחים מ X פרוייקטים במקביל? שאני אדע לפעם הבאה.

גם פנסיה שהזכרתם. אתם מודעים איך זה עובד נכון?

חוץ מזה, זה חלק מהדברים שמפרידים בין עצמאי לשכיר. אתם מנסים לצייר פה תמונה כאילו אצל השכירים יש רק יתרונות וכעצמאיים רק חסרונות.

המלצה שלי? לכו להיות שכירים.

אם שכירים מרוויחים כול כך טוב ועם כול כך הרבה יותר תנאים - למה לאכול חרא כעצמאיים? היידה לביטחון תעסוקתי, תישבו רגל על רגל, קחו ימים מחלה מתי שבא לכם. פנסיה.

 

איך אמר שומר רוסי?

מה היה רע לכם בשכירים? חיים... שמש... וואו.

בננות... תפתח פה, בנן נפל בלאט. 

מה היה רע בשכירים.

 

 

 

 

How'd you get so strong mcduck?

- By lifting money bags

פורסם (נערך)
לפני 21 דקות, David32 כתב:

ואז אולי תגלה שביבי גם לא כזה חזק בבטחון. כולי תקווה שלא נבדוק את זה.

 

 

לגבי ימי המחלה. בחייאט תבדקו את החוק.

טרנספורטר, כשכיר תוכל לספר לי איך אתה שולח X צוותים ביום אחד וגורם רווחים מ X פרוייקטים במקביל? שאני אדע לפעם הבאה.

גם פנסיה שהזכרתם. אתם מודעים איך זה עובד נכון?

חוץ מזה, זה חלק מהדברים שמפרידים בין עצמאי לשכיר. אתם מנסים לצייר פה תמונה כאילו אצל השכירים יש רק יתרונות וכעצמאיים רק חסרונות.

המלצה שלי? לכו להיות שכירים.

אם שכירים מרוויחים כול כך טוב ועם כול כך הרבה יותר תנאים - למה לאכול חרא כעצמאיים? היידה לביטחון תעסוקתי, תישבו רגל על רגל, קחו ימים מחלה מתי שבא לכם. פנסיה.

 

איך אמר שומר רוסי?

מה היה רע לכם בשכירים? חיים... שמש... וואו.

בננות... תפתח פה, בנן נפל בלאט. 

מה היה רע בשכירים.

 

 

 

 

 

קודם כל יש לי הרבה תלונות לביבי אבל בבטחון אין לי טענות אליו

עושה עבודה טובה. 

אין כאן מספיק מיטות, זה כבר עניין של מערכת בריאות פגומה שב 5 שנים האחרונות מי שעומד בראשה זה משה בר סימן טוב,

שדואגים להגיד שכמנהל הוא מעולה. איפה הניהול ? איפה המיטות ? אם עכשיו נופלים פה מאות טילים ביום לא יהיה איך לטפל באנשים

 

לא הבנתי את השאלה לגבי הצוותים

אם לא הייתה עכשיו תקופת קורונה אני כבר מחר הייתי אמור להוציא 5 צוותים לעבודה. 

לא יודע במה אתה עובד. אצלנו מגיעים למחסן לוקחים ציוד יוצאים להקמה

לך יש ימי חופש, ימי מחלה

לי אין שום דבר

אני רואה שכירים שבא להם לצאת עם האישה לחופשה, הולכים לרופא מבקשים 3 ימי מחלה, רושמים מחלה בעבודה והולכים לחופשה

אני יכול לעשות את זה?

 

לא אמרתי שלעצמאים יש חסרונות, אמרתי שמקפחים אותם

זה שעצמאי שיש לו עסק טוב מרוויח יפה, זה משהו אחר, אנחנו קורעים את התחת

בתקופות חזקות אני יכול לעבוד 20 שעות ביום, לפעמים גם 24, כמה שצריך

השבתתי רכב חדש בגלל חצי דקה של חוסר עירנות בכביש כי קרסתי מהעומס

עזוב  את הכסף, אני לא מתלונן על הפרנסה עצמה, לא אמרתי לרגע שמפריע לי לגור במגדל מפואר בדירה מפוארת ולחיות ברמת חיים גבוהה

אמרתי שאני עובד קשה בשביל זה

ואמרתי שמבחינת תנאים אין לי שום תנאים

 

זה שאני עובד קשה כל החיים  ומרוויח כסף בתמורה לעבודה קשה ולזה שאני טוב במה שאני עושה, זה לא  מתנה שקבלתי מהמדינה, אלא כשרון שקבלתי מה' ומההורים שלי

אנחנו מדברים נטו על תנאים

לשכירים יש תנאים יותר טובים מאיתנו

לא צריך לחפש מחקרים שמוכיחים את זה, כבר חודשיים מאז שהכל התפוצץ כולם מדברים על זה חוץ מראש הממשלה ש"נחשף לבעיה רק לאחרונה"

כמעט בכל מהדורת חדשות מדברים על זה, אי אפשר להתעלם מזה ולהסתיר את זה יותר

עריכה אחרונה על ידי Transporter
פורסם
לפני 11 דקות, Transporter כתב:

אמרתי שאני עובד קשה בשביל זה

ואמרתי שמבחינת תנאים אין לי שום תנאים

 

קודם כול, אתה לא היחיד שעובד קשה.

גם העובדים השכירים שלך, עובדים קשה. הם מקבלים ממך ימי מחלה וימי חופש (או לפחות אמורים על פי חוק). ואתה מפריש להם לפנסיה והם גם מפרישים לפנסיה.

בסופו של דבר, יש כמה דרכים להסתכל על זה. אבל אחד מהיתרונות (כן כן יתרנות) של עצמאי זה שנותנים לך יותר חופש.

רק לא מזמן העבירו חוק שמחייב אותך להפקיד מינימום כסף לקופת פנסיה.

רוצה ימי חופש? תפריש לעצמך בצד - זה הימי חופש שלך. סיים סיים לגבי מחלה.

ימי חופש ומחלה לא מגיע מקופת המדינה אלא מהמעסיק. גם אם אני מקבל רכב ליסינג, והמעסיק גם משלם לי את עלות הליסינג, זה המעסיק משלם.

אגב על פי חוק היום מחלה הראשון הוא בכלל לא בתשלום, וגם השני והשלישי הם רק 50%.

אתה נהנה מהחופש שלך, מפקיד את המינימום לפנסיה ואת שאר הכסף שם בכיס - אני לא יכול לעשות את זה.

אתה מחר משכיר ציוד, עושה עוד עבודה - אני כשכיר לא יכול לעשות את זה, אם אני עושה אז אני כבר עצמאי.

מישהו נגיד, עובד בלי חשבונית, גורף את כול הכסף לכיס - לי כשכיר אין אופציה לעשות את זה.

אתה יכול להגיד תיאורתית להגיד עכשיו שלא בא לך לעבוד שבוע-חודש-חצי שנה ואתה יכול לא לעבוד ולחזור - אני מפוטר.

אתה יכול לשחק לפה לשם ולקבל החזר על הוצאות - אני לא.

 

באמת, תראה כמה תנאים יש לך, חופש אמיתי. אתה מגדיר לעצמך את שעות העבודה, אתה מגדיר איזה עבודות אתה לוקח ואיזה לא. אתה אחראי לעתיד שלך ולחברה שלך.

אצלי מחר הבוס מתעצבן כי אישתו בגדה בו, ומעיף אותי לאלף עזאזל סתם כי לא באתי לו בטוב. או שהמנהל שלי דופק לי איזו משימה אקסטרא מסריחה שלא מתפקידי לעשות - ואני עושה.

 

לפני 12 דקות, Transporter כתב:

לשכירים יש תנאים יותר טובים מאיתנו

 

אז אני אומר, לך תיהיה שכיר. אולי אפילו תרוויח יותר כסף, אולי לא. לא יודע. אבל לפי טענתך יש תנאים יותר טובים.

 

לי נשמע שלא היית מספיק זמן שכיר בעבודה שהיא לא עם מעסיק קקה. או לא בגיל בוגר מספיק כדי להבין מי נגד מי. ובגלל זה אתה ככה מפריד בין שכירים לעצמאיים ומציג תמונה כאילו העצמאים קדושים מעונים.

 

 

אם היית אומר, ואם אני לא טועה עדיין לא אמרת, שאתה רוצה השוואת תנאים מבחינת אבטלה לתנאים של שכיר - הייתי מסכים איתך ב 2000%. אבל זה לא מה שאתה אומר.

 

 

 

בקיצור, די לפילוג בין עצמאיים לשכירים. יש פלוסים ומינוס לשני הצדדים, וזה לא רק במדינת ישראל.

רוצה להיות עצמאי ולהרוויח מזה את מה שאתה מקבל עכשיו? תפדל

רוצה "לקבל יותר תנאים" אבל הרבה פחות חופש? לך תיהיה שכיר 

 

How'd you get so strong mcduck?

- By lifting money bags

פורסם
לפני 6 דקות, David32 כתב:

 

קודם כול, אתה לא היחיד שעובד קשה.

גם העובדים השכירים שלך, עובדים קשה. הם מקבלים ממך ימי מחלה וימי חופש (או לפחות אמורים על פי חוק). ואתה מפריש להם לפנסיה והם גם מפרישים לפנסיה.

בסופו של דבר, יש כמה דרכים להסתכל על זה. אבל אחד מהיתרונות (כן כן יתרנות) של עצמאי זה שנותנים לך יותר חופש.

רק לא מזמן העבירו חוק שמחייב אותך להפקיד מינימום כסף לקופת פנסיה.

רוצה ימי חופש? תפריש לעצמך בצד - זה הימי חופש שלך. סיים סיים לגבי מחלה.

ימי חופש ומחלה לא מגיע מקופת המדינה אלא מהמעסיק. גם אם אני מקבל רכב ליסינג, והמעסיק גם משלם לי את עלות הליסינג, זה המעסיק משלם.

אגב על פי חוק היום מחלה הראשון הוא בכלל לא בתשלום, וגם השני והשלישי הם רק 50%.

כה מגדיר איזה עבודות אתה לוקח ואיזה לא. אתה אחראי לעתיד שלך ולחברה שלך.

אצלי מחר הבוס מתעצבן כי אישתו בגדה בו, ומעיף אותי לאלף עזאזל סתם כי לא באתי לו בטוב. או שהמנהל שלי דופק לי איזו משימה אקסטרא מסריחה שלא מתפקידי לעשות - ואני עושה.

 

 

אז אני אומר, לך תיהיה שכיר. אולי אפילו תרוויח יותר כסף, אולי לא. לא יודע. אבל לפי טענתך יש תנאים יותר טובים.

 

לי נשמע שלא היית מספיק זמן שכיר בעבודה שהיא לא עם מעסיק קקה. או לא בגיל בוגר מספיק כדי להבין מי נגד מי. ובגלל זה אתה ככה מפריד בין שכירים לעצמאיים ומציג תמונה כאילו העצמאים קדושים מעונים.

 

 

אם היית אומר, ואם אני לא טועה עדיין לא אמרת, שאתה רוצה השוואת תנאים מבחינת אבטלה לתנאים של שכיר - הייתי מסכים איתך ב 2000%. אבל זה לא מה שאתה אומר.

 

 

 

בקיצור, די לפילוג בין עצמאיים לשכירים. יש פלוסים ומינוס לשני הצדדים, וזה לא רק במדינת ישראל.

רוצה להיות עצמאי ולהרוויח מזה את מה שאתה מקבל עכשיו? תפדל

רוצה "לקבל יותר תנאים" אבל הרבה פחות חופש? לך תיהיה שכיר 

 

 

בוא נתחיל בפנסיה

עצמאי מפריש 100% מכיסו לעצמו לפנסיה

שכיר זוכה להשתתפות המעסיק שלו בפנסיה שלו

 

ימי חופש: אצלך היום השני והשלישי הם 50%, אצלי יכול לקרות מצב שאני מעביר עבודה הלאה ולא רואה שקל, ואולי העבודות האלה הן העבודות היחידות שיש לי באותו שבוע

 

אני ממש לא מפקיד את המינימום לפנסיה, אני לא מטומטם. 

אני מחלק את הכספים שאני חוסך. אני משאיר לפנסיה סכום שלפי החישוב יספיק לי לחיות ממנו כשנגיע לשם

לא הבנתי את הדוגמא שנתת, שאני מחיר יכול להשכיר ציוד ולהרוויח עוד כסף. זאת מהות העבודה שלי. זה כמו שתגיד לבעל מסעדה "מחר תמכור עוד 10 המבורגרים הגדלת את המחזור. לא גילית כאן את אמריקה, זאת המהות של מסעדה.

אבל אנחנו מדברים על התנאים, לא על מי לוקח יותר כסף הבייתה סוף חודש.

 

אצלך הלקוח מתעצבן כי אישתו בגדה בו ומעיף אותך, אצלי יש איזה מפיק שמישהו בא ונותן לו מעטפה ומעדיף לעבוד איתו במקומי, או לקוח שהציעו לו ב 30% יותר זול ורוצה לבטל חוזה בלי לשלם דמי ביטול ואני צריך ללכת איתו לבית משפט ולשרוף זמן וכסף וכו'

אבל שוב, אין לזה קשר לתנאים , אתה סתם מעלה כאן דברים שלא קשוירם

 

זה מצחיק שמדברים על זה שלשכירים יש יותר תנאים מעצמאיים (מדברים על זה גם המון בטלוויזיה ובהפגנות העצמאים), אני מזכיר את זה כל הזמן ואז אתה כותב לי "אם היית אומר שאתה רוצה השוואת תנאים הייתי מסכים איתך"

ברור שזה מה שאני רוצה. דברתי כאן על ההפגנות עשרות פעמים. זאת המהות של ההפגנה

כל הבלאגן עם זה התחיל עכשיו עם הקורונה שלא קבלנו כלום, יש לי חברים שעד היום לא זכאים לשקל.

תקרא לזה אבטלה \ חלת

זה רק גרם לעוד דברים לצוף

 

אין פה שום קשר לפילוג. יש קבוצה שמקבלת יותר,יש קבוצה שמשלמת המון ולא מקבלת כלום

 

מצחיק שאתה חושב שלעצמי יש חופש

אנחנו לא יודעים מה זה חופש.

 

לקוחות מרשים לעצמם להתקשר אליי מ 8 בבוקר עד 4 לפנות בוקר

רואים אותי מחובר בוואטסאפ ב 12 בלילה, זה אומר שאפשר לשלוח לי הודעה

רוצים משהו דחוף ביום שישי ב 15:00 - אפשר להתקשר

אם מחר מודיעים על הסרת מגבלות אני יכול לקבל טלפון ויזמנו אותי לפגישה באמצע הלילה בשביל מופע של זמר מפורסם שרוצים לעלות ישר איך שהכל נגמר

לך תכין הדמיה זריזה באפס זמן ותרים הכל מ 0 ל 100 תוך כמה ימים בודדים כי קבלת התראה ממש קצרה מראש

עצמאי אף פעם לא בחופש. על איזה חופש אתה מדבר? 

 

אנחנו נמצאים עכשיו בתקופת קורונה שכביכול אין עבודה, אני 3 פעמים בשבוע במחסן עושה ניקוי לציודים, מסדר, בודק אם יש משהו שצריך לשלוח למעבדה

כמה שכירים עובדים בזמן הפנוי שלהם ? אני לא מכיר כאלה

אצל עצמאים אין דבר כזה זמן פנוי.

 

ברור שאני יכול להתעלם מהכל ולהחליט שאתה עובד רק 6 שעות ביום, אבל ככה גם יראו ההכנסות שלי והלקוחות המרוצים שלי, אז אני מקווה שהבנת את הכוונה

פורסם
לפני 5 דקות, Transporter כתב:

בוא נתחיל בפנסיה

עצמאי מפריש 100% מכיסו לעצמו לפנסיה

שכיר זוכה להשתתפות המעסיק שלו בפנסיה שלו

 

קח תסתכל על המשכורת שאתה משלם לעובד. זה שאתה מפריש והוא מפריש... זה בסך הכול סמנטיקה.

בסופו של דבר אתה משלם לו 100 שקל. הוא רואה ברוטו 70 שקל ונטו 35. 

ימי חופש/מחלה זה משהו שהמעסיק משלם. אם המעסיק שלי החליט שהוא נותן לי דמי מחלה מהיום הראשון. או שהוא נותן לי 24 ימי חופש בשנה - זה חלק מהתנאים שהוא מספק לי כדי שאני אעבוד אצלו.

אם אני עובד גרוע, לא אגיע למקום שיספק לי את התנאים הנוספים האלה.

 

לפני 16 דקות, Transporter כתב:

אני ממש לא מפקיד את המינימום לפנסיה, אני לא מטומטם. 

ההשוואה היא לא ישירה אליך, חשבתי שזה ברור.

 

לפני 6 דקות, Transporter כתב:

ואז אתה כותב לי "אם היית אומר שאתה רוצה השוואת תנאים הייתי מסכים איתך"

תצטט הכול. 

ציטוט

 השוואת תנאים מבחינת אבטלה לתנאים של שכיר - הייתי מסכים איתך 

אבטלה מוגבלת ב 10.5K שקלים כן? יופי. זה מה שתקבל. אבל זה לא מה שדרשת כול השירשור לקבל.

 

לפני 8 דקות, Transporter כתב:

אין פה שום קשר לפילוג. יש קבוצה שמקבלת יותר,יש קבוצה שמשלמת המון ולא מקבלת כלום

שוב אנחנו חוזרים למשלמת המון. מה עוד אתה לא מקבל מהמדינה חוץ מדמי אבטלה שעליהם אתה משלם?

 

לפני 9 דקות, Transporter כתב:

מצחיק שאתה חושב שלעצמי יש חופש

אנחנו לא יודעים מה זה חופש.

אני אחדד כי כנראה לא הבנת. לא התכוונתי לחופש מבחינת holiday אלא מבחינת liberty / freedom

 

לפני 10 דקות, Transporter כתב:

לקוחות מרשים לעצמם להתקשר אליי מ 8 בבוקר עד 4 לפנות בוקר

רואים אותי מחובר בוואטסאפ ב 12 בלילה, זה אומר שאפשר לשלוח לי הודעה

רוצים משהו דחוף ביום שישי ב 15:00 - אפשר להתקשר

אם מחר מודיעים על הסרת מגבלות אני יכול לקבל טלפון ויזמנו אותי לפגישה באמצע הלילה בשביל מופע של זמר מפורסם שרוצים לעלות ישר איך שהכל נגמר

לך תכין הדמיה זריזה באפס זמן ותרים הכל מ 0 ל 100 תוך כמה ימים בודדים כי קבלת התראה ממש קצרה מראש

תיארת את יחסיך עם הלקוחות, זה לא קשור.

חלק מהחופש שלך זה להגיד להם לא, אבל אז השכר שלך יפגע.

 

לפני 11 דקות, Transporter כתב:

כמה שכירים עובדים בזמן הפנוי שלהם ? אני לא מכיר כאלה

אני מכיר כאלה.

אני מכיר כאלה שלא.

אגב אלה שמוכנים לעבוד בזמן הפנוי שלהם, ממה שאני ראיתי, מתקדמים יותר בעבודה.

 

 

אני חושב שהבעיה שלך זה שאתה לא מפריד בין עבודה למנוחה, וזאת הבעיה והטעות שלך.

אם הלכת לנקות את המחסן שלך - עבדת.

ענית ללקוח בטלפון - עבדת.

הכנת הדמיה זריזה כדי לקבל עבודה - עבדת.

 

זאת בחירה שלך. שאתה יכול לעשות כי אתה עצמאי.

אני בתור שכיר אין לי את הבחירה הזאת.

אני לא יכול לעשות יותר ולקבל יותר, יש לי תקרה.

אם אני רוצה להרוויח יותר אני יכול או לנסות להתקדם במקצוע שלי, או לחפש מעסיק אחר. אני לא יכול להשכיר את המעשנת פלט שלי, או מכונת עשן שקניתי. (זאת אומרת, אני יכול, אבל אז אני גם עצמאי)

 

לפני 21 דקות, Transporter כתב:

ברור שאני יכול להתעלם מהכל ולהחליט שאתה עובד רק 6 שעות ביום, אבל ככה גם יראו ההכנסות שלי

כמו של שכיר.

 

How'd you get so strong mcduck?

- By lifting money bags

פורסם (נערך)
לפני 11 דקות, David32 כתב:

 

קח תסתכל על המשכורת שאתה משלם לעובד. זה שאתה מפריש והוא מפריש... זה בסך הכול סמנטיקה.

בסופו של דבר אתה משלם לו 100 שקל. הוא רואה ברוטו 70 שקל ונטו 35. 

ימי חופש/מחלה זה משהו שהמעסיק משלם. אם המעסיק שלי החליט שהוא נותן לי דמי מחלה מהיום הראשון. או שהוא נותן לי 24 ימי חופש בשנה - זה חלק מהתנאים שהוא מספק לי כדי שאני אעבוד אצלו.

אם אני עובד גרוע, לא אגיע למקום שיספק לי את התנאים הנוספים האלה.

 

ההשוואה היא לא ישירה אליך, חשבתי שזה ברור.

 

תצטט הכול. 

אבטלה מוגבלת ב 10.5K שקלים כן? יופי. זה מה שתקבל. אבל זה לא מה שדרשת כול השירשור לקבל.

 

שוב אנחנו חוזרים למשלמת המון. מה עוד אתה לא מקבל מהמדינה חוץ מדמי אבטלה שעליהם אתה משלם?

 

אני אחדד כי כנראה לא הבנת. לא התכוונתי לחופש מבחינת holiday אלא מבחינת liberty / freedom

 

תיארת את יחסיך עם הלקוחות, זה לא קשור.

חלק מהחופש שלך זה להגיד להם לא, אבל אז השכר שלך יפגע.

 

אני מכיר כאלה.

אני מכיר כאלה שלא.

אגב אלה שמוכנים לעבוד בזמן הפנוי שלהם, ממה שאני ראיתי, מתקדמים יותר בעבודה.

 

 

אני חושב שהבעיה שלך זה שאתה לא מפריד בין עבודה למנוחה, וזאת הבעיה והטעות שלך.

אם הלכת לנקות את המחסן שלך - עבדת.

ענית ללקוח בטלפון - עבדת.

הכנת הדמיה זריזה כדי לקבל עבודה - עבדת.

 

זאת בחירה שלך. שאתה יכול לעשות כי אתה עצמאי.

אני בתור שכיר אין לי את הבחירה הזאת.

אני לא יכול לעשות יותר ולקבל יותר, יש לי תקרה.

אם אני רוצה להרוויח יותר אני יכול או לנסות להתקדם במקצוע שלי, או לחפש מעסיק אחר. אני לא יכול להשכיר את המעשנת פלט שלי, או מכונת עשן שקניתי. (זאת אומרת, אני יכול, אבל אז אני גם עצמאי)

 

כמו של שכיר.

 

 

קודם כל ה 10500 שהבטיחו לתת זה משהו אחד, בפועל מעל מחזור 40,000 בחודש הסכום יורד לפי מדרגות

אני דרשתי שיפצו אותנו וידאגו לנו להוצאות שיש לנו לשלם בגין העסק

לצורך העניין אתה כשכיר אם אתה מפסיק לעבוד בגלל הקורונה אין לך הוצאות של עסק לשלם. יש לך הוצאות כאדם פרטי, ופה אני ואתה שווים. כל אחד מאיתנו חסך כסף במהלך השנים למקרה כזה ולכן אני לא ביקשתי מאף אחד לשלם לי את השכ"ד שלי (שיותר גבוה ממשכנתא סבירה), את הרכב שלי, את הבזבוזים שלי- זאת בעיה פרטית שלי

בקשתי שיעזרו עם ההוצאות שנוצרו לעסק וזה בדיוק מה שעושים בפעימה השלישית שכבר הגשנו היום - לצורך העניין אפשר לקבל שם עד 400,000 שח

 

אתה כל הזמן חוזר ואומר שלעצמאי יש חופש אבל אין לו חופש בשום דבר.

בעל מסעדה אפילו לא יכול להחליט לחייב אותך על מנה שאכלת 80% ממנה וטענת שהיא לא טעימה לך ואתה מסרב לשלם עליה

תאורטית ברור שהוא יכול לדרוש שתשלם. עובדתית אתה לא תשלם. אין כאן שום חופש

אל תתן לי דוגמאות של "אתה יכול מחר לסגור את העסק לחצי שנה ולחזור עוד חצי שנה. זה אפשרי אולי כשאתה מחלק ארטיקים בים, לא כשאתה עסק בעל שם

 

טוב שאתה מתזכר אותי שזה שאני הולך בזמן החופשי שלי ומנקה ציוד במחסן ומדבר עם לקוחות ב 12 בלילה זה עבודה. 

זה בדיוק מה שניסיתי להסביר לך. אין כאן באמת חופש

עצמאי עובד 24\7 חוץ מימי שישי שאני פשוט סוגר את הטלפונים של העבודה ומשאיר רק טלפון פרטי דלוק

 

אתה כשכיר יכול ללכת ב 23:00 לחלק עיתונים או לשמור באתר בניה ולעבוד עבודה שניה, או שתהיה ברמן, או כל דבר אחר שמסתדר עם השעות שלך

אף אחד לא אמר שאתה חייב לדפוק את כל השעות עבודה שלך אצל אותו מעסיק.

 

הדוגמאות שאתה נותן לא באמת ריאליות

זה שעצמאי "יכול לעשות מה שבא לו" זה נכון ויפה רק בסיפורים

אני יכול להגיד לך לפחות בתחום שלי, במיוחד כשאתה עסק מצליח שהגיע לאנשהו, יש כל הזמן התחייבויות מסביב לשעון

נגמר פרוייקט אחד נכנס פרוייקט אחד, בנוסף ללחץ התמידי שאנחנו עובדים בו יש כל הזמן הפקות חדשות שנכנסות על הדרך

אתה חלק גדול מהזמן מחויב להרבה יותר ממה שאתה יכול לספק ועובד בלחץ מטורף

שוב תאורטית אתה יכול למחוק חצי מהלקוחות שלך, אבל אתה לא תעשה את זה, ולא תפגע בשירות או באיכות שאתה מספק

ולכן אין פה  שום אלמנט של חופש לעשות מה שבא לך. ההפך, עם הזמן הדרישות מצד הלקוח הולכות ונהיות יותר קיצוניות

 

עריכה אחרונה על ידי Transporter
×
×
  • תוכן חדש...