Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

פוסטים מומלצים

פורסם
לפני 36 דקות, sperial כתב:

אני חוזר על מה שכתבתי קודם, ומבהיר:

 

1. מספר החולים בישראל גדל בשבועותהאחרונים בקצב מהיר. מספר החולים הקשים מאחר בד"כ כשבועיים אחרי מספר החולים הכולל, לכן יש צפי לעליה במספר המאושפזים. למעשה מספר החולים הקשים הוכפל בשבועיים האחרונים, בינתיים מספר המונשמים לא עלה בהרבה, איני יודע עד כמה זה כיון שחולים קשים מטופלים ללא הנשמה ועד כמה זה בגלל תמותה של מונשמים. כשאני רואה את העקומה הארצית אני קצת יותר מודאג מאשר מאיזה דיווח נקודתי

 

זה קטע מדאשבורד קורונה של משהב"ר, מעודכן לאתמול אחה"צ.

 

image.png.696af15f92c7835b3a7321fdf4481b74.png

 

חוץ מזה, אם תה"ש מקדיש כ-200 מיטות לחולי קורונה זה על חשבון מחלקות אחרות. ואתה יודע, אנשים ממשיכים להזקק לטיפול בהתקפי לב, שברים ברגליים ואפנדיציטיס. 

 

הגידול בכמות החולים הוא בחלק ניכר גם בגלל הגידול בכמות הבדיקות.

שים לב לשינוי בגרף אחוז המאומתים לאומת השינוי בגרף כמותהמקרים החדשים:

 

  • אהבתי 1

לא כל רכב צריך להיות שיא הריגוש, אבל שיהיה משהו. מנוע. אם לא מנוע, עיצוב. אם לא עיצוב, נוחות. אם לא נוחות, לפחות שהגיר יהיה ידני.

פורסם (נערך)
לפני 20 דקות, sperial כתב:

אין מי שלא נפגע מהגבלות הקורונה. אבל אם תשחרר יותר מדי הם ינזקו גם מהקורונה וגם מההגבלות.

 

תראה מה קורה בארה"ב, שבה נלחמים נגד ההגבלות. בחלקים נכבדים מקליפורניה, למשל, לא נותרה מיטה פנויה בבתי החולים. מספר המאומתים היומי, יחסית לאוכלוסיה, פי 2.5 מאשר אצלנו. אתה מבין שעם מספרים כאלה, ושממשיכים לעלות, של חולים שום כלכלה לא תתקיים

 

בארצות הברית הרפואה אינה ציבורית ולכן אין מקום להשוואה.

 

אגב, יש לך במקרה פנסיה תקציבית שמנה?

עריכה אחרונה על ידי nimrod7676

פורסם

@אורי מ.הטענה שלך חוזרת כאן פעמיים ביום, אבל אין לה בסיס מסיבה פשוטה: למרות מספר הבדיקות הגדול גם אחוז החיוביות גדל. זה מצביע על כך שהעליה במספר החולים אמיתית. אילו היה מדובר בארטיפקט של מספר הבדיקות אחוז החיוביות היה יורד.

 

@nimrod7676מה הקשר למבנה מערכת הבריאות? העובדה היא שבמדינה עשירה כמו קליפורניה יש אזורים בהם לא נותרה מיטת טיפול נמרץ אחת פנויה, הודות למדיניות מתירנית מאד לעניין מגבלות הקורונה שגורמת להתפרצות בלתי נשחטת.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם
לפני 1 דקה, sperial כתב:

@אורי מ.הטענה שלך חוזרת כאן פעמיים ביום, אבל אין לה בסיס מסיבה פשוטה: למרות מספר הבדיקות הגדול גם אחוז החיוביות גדל. זה מצביע על כך שהעליה במספר החולים אמיתית. אילו היה מדובר בארטיפקט של מספר הבדיקות אחוז החיוביות היה יורד.

 

@nimrod7676מה הקשר למבנה מערכת הבריאות? העובדה היא שבמדינה עשירה כמו קליפורניה יש אזורים בהם לא נותרה מיטת טיפול נמרץ אחת פנויה, הודות למדיניות מתירנית מאד לעניין מגבלות הקורונה שגורמת להתפרצות בלתי נשחטת.

 

 

למה בכלל אכפת לך ממני? אם אתה מפחד תנעל את עצמך בבית, למה אני צריך לסבול?

 

 

פורסם (נערך)

@sperial לא אמרתי שזה רק בגלל הגידול בבדיקות אלא שלגידול בבדיקות יש תרומה, לא קטנה לדעתי, לגידול במספר המאומתים.

חוץ מזה שהתעלמת ממה שאמרתי על ההבדל בגרפים, כנראה כי לא הסברתי מספיק. יש הבדל בשיפוע של שתי העקומות, ההבדל הוא הגידול בכמות הבדיקות.

 

 

עריכה אחרונה על ידי אורי מ.

לא כל רכב צריך להיות שיא הריגוש, אבל שיהיה משהו. מנוע. אם לא מנוע, עיצוב. אם לא עיצוב, נוחות. אם לא נוחות, לפחות שהגיר יהיה ידני.

פורסם

@nimrod7676

 

נתחיל בכך שאני נותן שירות חיוני ובא במגע עם הרבה אנשים. אני יודע בוודאות שבמהלך 9 החודשים האחרונים באתי במגע עם 4 אנשים שבימים שאחרי כן התגלו כחולים בקורונה. כיוון שאני מקפיד מאד על ההגנות לא ידוע לי שנדבקתי.

 

שנית, כנראה שאינך מבין את התנהגות הנגיף ואת מה שנגזר מכך לגבי מניעת הדבקה. במה דברים אמורים:

 

1. אתה יכול להדבק בנגיף ולא להרגיש כלום, אבל להדביק את חבריך או הוריך ולגרום להם מחלה קשה. זו הסיבה שבגללה עליך להקפיד על שמירת מרחק ועטיית מסכה: שמירת המרחק מגנה על שני הצדדים, אבל המסכה כמעט שאינה מגנה עליך, אלא על מי שלידך. מה שמגן עליך הוא המסכה שהם עוטים.

 

2. אתה יכול להדבק ולא להרגיש כלום, או להיות עם תסמינים קלים, וכעבור מספר שבועות ללקות בסיבוכים, ורשימת הסיבוכים ארוכה.

 

3. כמעט שאינך יכול להגן על עצמך מפני הדבקות בנגיף. כעת מתחיל שינוי, עם נץהתחלת מבצע החיסונים. אבל עד שהחיסון יתחיל לפעול ברמת האוכלוסיה יעברו לפחות עוד 2-3 חודשים.

 

@אורי מ.אני לא מקבל את הטיעון שלך, אבל אפילו אם נקבל אותו הרי שהטעות אינה במספר החוליםמהגדול היום אלא במספר המאובחנים הקטן בגלים הקודמים, שבהם הגענו ל-15% חיוביים, מה שמצביע על הרבה פספוסים.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם
לפני 30 דקות, sperial כתב:

כי אתה חושב שזה לא יפגע בך. אז כדאי שתתחיל לדאוג, כי בני גילך נפגעים, וקשה. רק שאלה תוצאות "רכות" שלא מדווחות באופן מרוכז.

 

אויש נו..

למה אתה נוהג? כדאי שתתחיל לדאוג וכו'. אתה יודע כמה אלפי נפגעים יש לך בתאונות כל שנה?

למה אתה יוצא מהבית בכלל? אתה יודע כמה הולכי רגל נדרסים בשנה בערים הישראליות?

עזוב.

מה אתה טס לחול, יא משוגע?! מה אם מטוס יפול? חשבת על זה?

....

כשמטופלים באים אליך, בתור רופא, אתה ממליץ להם להיות bubble boys? 

 

בשום תגובה כאן, ב-1300 עמודי שרשור, לא הכחשתי את הסכנות הפוטנציאליות מהקורונה.

ברוך הבא לעולם האמיתי, בו לצעדים שנוקטים בהם יש משמעות מעבר ל"נצחון" או "הפסד"; "נזק ארוך טווח" או "בריאות".

ובעולם הזה, אלא אם אתה חי בסרט שצ'מגיא ז"ל היה מפיץ כאן כאילו אנחנו במפגה השחורה ועוד רגע שני שליש מאוכלוסיית העולם נמחקת, אני יכול לנהל את הסיכונים. לא ללכת למסיבות או אירועים המוניים, לא לטוס לחול כרגע גם כשמתאפשר, להסתובב עם מסיכה, להתחסן כשזה מתאפשר, לעבוד מהבית. בחט יש עוד דברים.

 

וניהול הסיכונים עובד. בצורה סבירה. כי עובדתית יש מעט מאוד חולים סביבי. ועובדתית בתי החולים לא בקריסה. ועובדתית ממשיכים לקבל בהם גם לטיפולים שגרתיים לחלוטין. וגם בקופות. הרי אפילו אתה לא עברת לשבת בבית. למה? אתה יודע כמה מסוכן זה? הרי כבר נתקלת בכמה חולים במשרד שלך, לא? אבל אתה לא תשב בבית. לא. מה פתאום? שאחרים יסגרו, יקרסו, יפשטו את הרגל. מה הם? משוגעים? לא מבינים כמה קורונה זה מסוכן?! סגר לכולם!

 

אני שוב מציע לך לשקול את האפשרות שאתה לא היחיד שמבין שקורונה, כמו עוד כל מיני דברים בחיים, יכולה להזיק, לייצר נכויות ולהרוג. וגם דכאון מהעדר וודאות כלכלית, חובות, לחץ משלבת 24-7 בבית, מתח בין בני משפחה ועוד ועוד ועוד. גם אתה מפחד מהקורונה יותר, כי השאר כנראה משפיעים עליך פחות, זו לא משוואה בנעלם אחד. מצטער.

 

לפני 22 דקות, nimrod7676 כתב:

אם אתה מפחד תנעל את עצמך בבית, למה אני צריך לסבול?

כי צריך פשרות בחיים, אדוני. והפשרה זה שספריאל לא ישב בבית, אפילו על משלוח מהסופר הוא לא יתפשר. אבל כל השאר כן צריכים להבין כמה קורונה זה מפחיד ולהתבייש בעצמם שהם בכלל מעזים לחשוב על שגרה. אבל אל תדאג: כבונוס, כל המובטלים והנפגעים מהנזק הכלכלי יוכלו לקבל אחר כך עצות בחינם איך להתנהל נכון בחיים.

  • אהבתי 1
  • מעניין 1
תודה יבגני. הרסת לי את באטמן לתמיד.
פורסם
לפני 12 דקות, sperial כתב:

@nimrod7676

 

נתחיל בכך שאני נותן שירות חיוני ובא במגע עם הרבה אנשים. אני יודע בוודאות שבמהלך 9 החודשים האחרונים באתי במגע עם 4 אנשים שבימים שאחרי כן התגלו כחולים בקורונה. כיוון שאני מקפיד מאד על ההגנות לא ידוע לי שנדבקתי.

 

שנית, כנראה שאינך מבין את התנהגות הנגיף ואת מה שנגזר מכך לגבי מניעת הדבקה. במה דברים אמורים:

 

1. אתה יכול להדבק בנגיף ולא להרגיש כלום, אבל להדביק את חבריך או הוריך ולגרום להם מחלה קשה. זו הסיבה שבגללה עליך להקפיד על שמירת מרחק ועטיית מסכה: שמירת המרחק מגנה על שני הצדדים, אבל המסכה כמעט שאינה מגנה עליך, אלא על מי שלידך. מה שמגן עליך הוא המסכה שהם עוטים.

 

2. אתה יכול להדבק ולא להרגיש כלום, או להיות עם תסמינים קלים, וכעבור מספר שבועות ללקות בסיבוכים, ורשימת הסיבוכים ארוכה.

 

3. כמעט שאינך יכול להגן על עצמך מפני הדבקות בנגיף. כעת מתחיל שינוי, עם נץהתחלת מבצע החיסונים. אבל עד שהחיסון יתחיל לפעול ברמת האוכלוסיה יעברו לפחות עוד 2-3 חודשים.

 

@אורי מ.אני לא מקבל את הטיעון שלך, אבל אפילו אם נקבל אותו הרי שהטעות אינה במספר החוליםמהגדול היום אלא במספר המאובחנים הקטן בגלים הקודמים, שבהם הגענו ל-15% חיוביים, מה שמצביע על הרבה פספוסים.

 

ואני הלכתי לכל ההפגנות עד לפני חודש עם מסכה כירורגית מעפנה ולא נדבקתי. איך יכול להיות?

 

למה אתה נוהג ברכב? אתה יודע שעצם זה שאתה נוהג אתה יכול לרצוח משפחה שלמה? 

פורסם (נערך)

יבגני, נעשו כאן כבר כמה ניסיונות לחזור ל"שגרת קורונה". כל פעם הם נכשלים, בין השאר מסיבות פוליטיות, דומני שאנחנו לא חלוקים על כך. אבל יש לנו יותר מדי דוגמאות של תוצאות של מדיניות מקלה מדי. בארה"ב ההבדלים בין מדינות מקלות למדינות מחמירות, באירופה המודל השוודי הנערץ שמתברר ככשלון. מה שהיה בתחילת המגפה בניו יורק, מה שקורה כעת בקליפורניה.

 

נמרוד, יתכן שאתה בר מזל כי שמרת מרחק, כי אנשים סביבך עטו מסכות, אולי נדבקת ונותרת אסימפטומטי. ראיתי איזה אומדן, דומני של ה-CDC, שמעריך כי  בארה"ב על כל חולה מאובחן יש 7.7 שלא אובחנו. אני לא יודע מה יסוד האומדן הזה. מכל מקום, זה לא פוטר אותך מנקיטת אמצעי זהירות כדי שלא תדביק את הקרובים אליך אם אתה נדבק אסימפטומטי.

עריכה אחרונה על ידי sperial
  • אהבתי 1
לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם
לפני 3 דקות, sperial כתב:

יבגני, נעשו כאן כבר כמה ניסיונות לחזור ל"שגרת קורונה". כל פעם הם נכשלים

הם לא. למה אתה חושב שהם נכשלים? 

אבל גם אם היו נכשלים - זה מה שאנחנו צריכים להגיד. לא לספר אחד לשני סיפורים שעוד רגע העולם נגמר, כי הוא לא. 

ושוב, גם במצב הנתון - אני לא רואה סיבה לסגר גורף. הוא חלק מהכשלון גם עכשיו. לא צעד הכרחי.

לפני 3 דקות, sperial כתב:

אבל יש לנו יותר מדי דוגמאות של תוצאות של מדיניות מקלה מדי. בארה"ב ההבדלים בין מדינות מקלות למדינות מחמירות, באירופה המודל השוודי הנערץ שמתברר ככשלון. מה שהיה בתחילת המגפה בניו יורק, מה שקורה כעת בקליפורניה.

לצד השני, יש לנו דוגמאות של מדינות כמו יפן.

כמעט אף אחד לא מבקש להמשיך כרגע שגרה רגילה בלי שום מגבלות.

אני לא מציע לאמץ את מה שנעשה באיזו מדינה בארה"ב בה מוותרים אפילו על מסכות.

גבולות ופרופורציה. זה הכל. ושוב, גם אתה מבין את זה לחלוטין, אם אתה מעדיף להמשיך לעבוד כרגיל - למרות כל החולים שאתה נתקל בהם - ולא יוצא לחלת. ולכן אני באמת לא מבין איך אתה לא רואה, סלח לי, את הצביעות המאוד בסיסית בגישה שלך.

 

  • אהבתי 1
תודה יבגני. הרסת לי את באטמן לתמיד.
פורסם

בסדר, עוד 2-3 סגרים ותתרגלו.

עם ישראל חולה על מכות שבאות עליו פעם בכמה זמן. בינתיים זה היה רק ביטחונית, עכשיו גם כלכלית. אז יתרגלו.

מבטיח לכם שזאת אחת המחשבות של ההוא ב ב'

How'd you get so strong mcduck?

- By lifting money bags

פורסם (נערך)
לפני 3 שעות, nimrod7676 כתב:

20201226_164310.jpg

 

בא לי קץ האנושות.

 

מתי שמים סרבל כחול, לוקחים רובה לייזר וקצת Nuka Cola לדרך?

 

אה, ואיפה מתקינים סורגים על החלונות ומגן חזירים להונדה סיויק 2002?

עריכה אחרונה על ידי vadim6385

ZX 94 > קסנטיה 97 > לנסר 2007 > מונדאו 2007 > קורולה 2013 > קורולה 2015 > איוניק 2018 > סיוויק 2002 > מזדה3 2018

 

Everybody in the galaxy tries to take over the galaxy. The trick is to be left alone by whoever succeeds

פורסם (נערך)

 

לפני שעה, sperial כתב:

יבגני, נעשו כאן כבר כמה ניסיונות לחזור ל"שגרת קורונה". כל פעם הם נכשלים, בין השאר מסיבות פוליטיות, דומני שאנחנו לא חלוקים על כך. אבל יש לנו יותר מדי דוגמאות של תוצאות של מדיניות מקלה מדי. בארה"ב ההבדלים בין מדינות מקלות למדינות מחמירות, באירופה המודל השוודי הנערץ שמתברר ככשלון. מה שהיה בתחילת המגפה בניו יורק, מה שקורה כעת בקליפורניה.

 

נמרוד, יתכן שאתה בר מזל כי שמרת מרחק, כי אנשים סביבך עטו מסכות, אולי נדבקת ונותרת אסימפטומטי. ראיתי איזה אומדן, דומני של ה-CDC, שמעריך כי  בארה"ב על כל חולה מאובחן יש 7.7 שלא אובחנו. אני לא יודע מה יסוד האומדן הזה. מכל מקום, זה לא פוטר אותך מנקיטת אמצעי זהירות כדי שלא תדביק את הקרובים אליך אם אתה נדבק אסימפטומטי.

 

חבר יקר, בסגר , כשלא היה אפשר לנסוע לבלפור, היה הפגנה בתל אביב 3 פעמים בשבוע (שלישי, חמישי ושבת)  ובתקופה האחרונה פעם בשבוע. (הרוב המוחלט עבר לבלפור)

 

ראית פעם איך זה נראה? 2000-4000 איש ברחוב קטן

 

לא כולם היו עם מסכות, בוודאות לא היה מרחק של שתי מטר. הייתי ביותר מ-20 צעדות שכאלו. קרה לי משהו?

 

 

אני גם פוגש את ההורים שלי בלי מסכות ובלי כלום ולא קרה להם כלום עד היום, מה תגיד על זה?

 

 

לפני שעה, יבגניפ כתב:

הם לא. למה אתה חושב שהם נכשלים? 

אבל גם אם היו נכשלים - זה מה שאנחנו צריכים להגיד. לא לספר אחד לשני סיפורים שעוד רגע העולם נגמר, כי הוא לא. 

ושוב, גם במצב הנתון - אני לא רואה סיבה לסגר גורף. הוא חלק מהכשלון גם עכשיו. לא צעד הכרחי.

לצד השני, יש לנו דוגמאות של מדינות כמו יפן.

כמעט אף אחד לא מבקש להמשיך כרגע שגרה רגילה בלי שום מגבלות.

אני לא מציע לאמץ את מה שנעשה באיזו מדינה בארה"ב בה מוותרים אפילו על מסכות.

גבולות ופרופורציה. זה הכל. ושוב, גם אתה מבין את זה לחלוטין, אם אתה מעדיף להמשיך לעבוד כרגיל - למרות כל החולים שאתה נתקל בהם - ולא יוצא לחלת. ולכן אני באמת לא מבין איך אתה לא רואה, סלח לי, את הצביעות המאוד בסיסית בגישה שלך.

 

 

זה לא צביעות - זה אכזריות. זה לקבור את חברך בחיים סתם

 

יש אנשים שהעולם קורס עליהם (גילוי נאות - אני לא אחד מהם ואף השתדרגתי משמעותית מבחינה כלכלית) ובזכות אנשים כמו ספריאל שבמקרה הטוב נכנעים ובמקרה הרע מחזקים את הגישה האנשים האלה נקברים בחיים יום יום.

 

לפני 21 דקות, vadim6385 כתב:

 

בא לי קץ האנושות.

 

מתי שמים סרבל כחול, לוקחים רובה לייזר וקצת Nuka Cola לדרך?

 

אה, ואיפה מתקינים סורגים על החלונות ומגן חזירים להונדה סיויק 2002?

 

אל תטריל בנושא רציני.

 

עריכה אחרונה על ידי nimrod7676

פורסם
לפני 3 דקות, nimrod7676 כתב:

 

אני גם פוגש את ההורים שלי בלי מסכות ובלי כלום ולא קרה להם כלום עד היום, מה תגיד על זה?

 

טיעון ברמה של:

"אני אוכל חרא כול יום, וזה ממלא, ואני עדיין לא חולה"

 

 

לפני 4 דקות, nimrod7676 כתב:

אל תטריל בנושא רציני.

 קראת את ההודעות שלך? 

 

 

 

יש מתנגד קורונה אחד בשירשור הזה שכותב בצורה רצינית ונורמלית וזה חליל. כפרעליך.

  • אהבתי 3
  • רעיון טוב! 2

How'd you get so strong mcduck?

- By lifting money bags

פורסם
לפני 5 דקות, David32 כתב:

 

טיעון ברמה של:

"אני אוכל חרא כול יום, וזה ממלא, ואני עדיין לא חולה"

 

 

 קראת את ההודעות שלך? 

 

 

 

יש מתנגד קורונה אחד בשירשור הזה שכותב בצורה רצינית ונורמלית וזה חליל. כפרעליך.

 

אם מישהו היה אוכל חרא כל יום במשך שנה ולא היה קורה לו כלום - כנראה שחרא לא היה מזון מזיק. זה קרה?

 

קראתי, אם יש לך נקודה להצביע עליה אתה מוזמן.

×
×
  • תוכן חדש...