Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

סטוניק וארונה - מנועי 1.0 טורבו רועדים בעמידה בפקקים?


שולה הפנינים
שימו לב! השרשור הזה בן 1368 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

לפני 21 שעות, Buki כתב:

לגיר פלנטרי ורציף יש השפעה על רעידות בסרק. גירים אלו בעימדה מעמיסים על המנוע וזה מגביר את הרעידות, במיוחד ברכב משומש עם תושבות מעט עייפות.

 

בגיר ידני ורובוטי אין לזה משמעות כי במצב עמידה אין חיבור בין המנוע לבין הגיר ואכן אין השפעה.

 

כמו שנכתב פה, יש תיבות פלנטריות מודרניות שמעבירות לניוטרל אוטומטית במצב עמידה, בין היתר כדי להפחית רעידות (וגם כדי לחסוך דלק ולטובת מערכת Stop&Start).

 

אולי זה קצת לא מתקשר לנושא, אבל אני נזכר שפעם אחת נהג אוטובוס בעמידה, על הילוך ניוטרל לחץ על איזה כפתור שהעלה את הסל"ד של המנוע כדי להוריד את הרעידות וזה לגמריי עולם אחר. הגיר היה רובוטי משהו קשה לנהיגה לנהגים שלא היו מיומנים. למה ברכבים אין משהו כזה? איך זה בכלל עובד?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

 

 

 

 

הם יישארו צעד אחד קדימה אחרי כולם.
דעתי היא שאפשר להיות צעד אחד קדימה לפני כולם, או צעד אחד אחורה אחרי כולם, אבל לא גם וגם כפי שכתבת icon_wink.gif.9e3acc56361c8ca8ffc50cfedcd5a57b.gif .

אני מסכים שוולקסואגן מייצרים רכבים טובים מאוד, אולם בדור הנוכחי של הרכבים המשפחתיים למשל, היתרונות של תא נהג איכותי, איכות הרכבה טובה ושקט בנסיעה אינם שייכים ליצרן הגרמני בלעדית; ולו זו בלבד, אלא שיש רכבים המנצחים את הגולף בחלק מן הפרמטרים הללו, כמו למשל: תא הנוסעים של מאזדה 3 החדשה, השקט ואיכות הנסיעה של ההיברידיות לבית יונדאי-קיה וכו'.

פעם הפער היה ניכר יותר. היום צומצם ואף נמחק.

 

 

Sent from my Redmi Note 4 using Tapatalk

 

 

 

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אוקטבייה 1.0 , שום דבר לא רועד ומקרקש. מגרגרת קלות בסרק ובסלד נמוך. זה חלק מהקסם שיש במנוע הזה יחד עם עוד מספר נקודות חוזקה משמעותיות ששלושה צילינדרים נותנים. אחד המנועים המוצלחים שיש היום לרכבים בסדר גודל הזה. 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 1 שעה, old school כתב:

עוד מספר נקודות חוזקה משמעותיות ששלושה צילינדרים נותנים.

 

איזה נקודות חזקות שולשה צילינדרים נותנים? 

 

אני אשאל אחרת. אם המנוע הזה בדיוק היה במבנה 4 צילינדרים, אותו הספק ואותו נפח, במה התלת צילינדרי עדיף עליו? 

 

בגדול היתרונות הם פחות חלקים נעים, פחות חיכוך, יותר קל, יותר זול.  לא מכיר יתרונות אחרים. 

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

המעבר למנועים קטנים עם 3 צילינדרים הוא רק אילוץ עקב תקני זיהום אוויר מחמירים (ויחמירו עוד בהמשך).

היו צריכים לרדת בנפחי מנוע ולהוסיף טורבו בכדי לעמוד בתקני אוויר המחמירים והדרישה להספקים ולכן עברו למנועי 1.0 סמ"ק+ טורבו.

הבעיה שמנועי 1.0 סמ"ק עם 4 צילינדרים פחות יעילים (עקב ריבוי של חלקים נעים) ולכן חזרו למנועי 3 צילינדרים.

המנועים האלה הם אילוץ טכני שאם לא היו תקני זיהום אוויר לא היו חוזרים לייצר אותם לעולם.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

 
 
 
 

דעתי היא שאפשר להיות צעד אחד קדימה לפני כולם, או צעד אחד אחורה אחרי כולם, אבל לא גם וגם כפי שכתבת icon_wink.gif.9e3acc56361c8ca8ffc50cfedcd5a57b.gif .אני מסכים שוולקסואגן מייצרים רכבים טובים מאוד, אולם בדור הנוכחי של הרכבים המשפחתיים למשל, היתרונות של תא נהג איכותי, איכות הרכבה טובה ושקט בנסיעה אינם שייכים ליצרן הגרמני בלעדית; ולו זו בלבד, אלא שיש רכבים המנצחים את הגולף בחלק מן הפרמטרים הללו, כמו למשל: תא הנוסעים של מאזדה 3 החדשה, השקט ואיכות הנסיעה של ההיברידיות לבית יונדאי-קיה וכו'.
פעם הפער היה ניכר יותר. היום צומצם ואף נמחק.
 
 
Sent from my Redmi Note 4 using Tapatalk
 
 
 
 
 
אתה יכול להשוות אודי a3 איטרון הברידית לקיה? אחלה. השנה יוצא גם גולף היברידית ותנסה אחרי זה שוב להגיד את מה שאמרת. כל יצרן בעולם , לפחות בשנים הקרובות , לא יתקרב למה שיש לגרמנים להציע. תא נוסעים עדיין ברמה הכי גבוהה ,יחידות הנעה עדיין הכי יעילות וחזקות, ואיכות נסיעה בהתאם.
ולגבי גיר פלאנטרי ,אומרים פה שאין לו קלאצ' , ולמה זה? אומנם יש ממיר מומנט אבל יש חבילת קלאצ'ים רגילה לגמרי ואם זה מנוע עם מומנט גבוה אז גם אותם יהיה צורך להחליף ולא רק את השמן.

Sent from my SM-G955F using Tapatalk

gladen pro25+rs audio 100m -tru technology billet 4100

ad neo800w- mosconi pro 4/30

gladen pro10-mosconi pro 1/10

fiio 11m plus coax mosconi dsp aerospace 6to8

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתאריך 13.7.2020 בשעה 01:06, ז׳רלדין כתב:

 

 

 

 

 

דעתי היא שאפשר להיות צעד אחד קדימה לפני כולם, או צעד אחד אחורה אחרי כולם, אבל לא גם וגם כפי שכתבת icon_wink.gif.9e3acc56361c8ca8ffc50cfedcd5a57b.gif .

אני מסכים שוולקסואגן מייצרים רכבים טובים מאוד, אולם בדור הנוכחי של הרכבים המשפחתיים למשל, היתרונות של תא נהג איכותי, איכות הרכבה טובה ושקט בנסיעה אינם שייכים ליצרן הגרמני בלעדית; ולו זו בלבד, אלא שיש רכבים המנצחים את הגולף בחלק מן הפרמטרים הללו, כמו למשל: תא הנוסעים של מאזדה 3 החדשה, השקט ואיכות הנסיעה של ההיברידיות לבית יונדאי-קיה וכו'.

פעם הפער היה ניכר יותר. היום צומצם ואף נמחק.

 

 

Sent from my Redmi Note 4 using Tapatalk

 

נוהג על איוניק על בסיס יומי, ככל הנראה אין לך מושג על השקט ואיכות הנסיעה ב VW אם אתה כותב שזה באותה רמה.

המבחנים של הגולף דור 8 בחו"ל מראים שהפער באיכות נשמר , לאחר 3 שנים על Jetta אני בהחלט יכול להבין על מה מדובר .

 

 

 

 

  • רעיון טוב! 1

Hyundai Tucson Prime 2.0– הבחירה של האישה..

Kia Niro Plug In - כי שומרים על הסביבה

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 4 שעות, 98civic כתב:

אתה יכול להשוות אודי a3 איטרון הברידית לקיה? אחלה. השנה יוצא גם גולף היברידית ותנסה אחרי זה שוב להגיד את מה שאמרת. כל יצרן בעולם , לפחות בשנים הקרובות , לא יתקרב למה שיש לגרמנים להציע. תא נוסעים עדיין ברמה הכי גבוהה ,יחידות הנעה עדיין הכי יעילות וחזקות, ואיכות נסיעה בהתאם.
ולגבי גיר פלאנטרי ,אומרים פה שאין לו קלאצ' , ולמה זה? אומנם יש ממיר מומנט אבל יש חבילת קלאצ'ים רגילה לגמרי ואם זה מנוע עם מומנט גבוה אז גם אותם יהיה צורך להחליף ולא רק את השמן.

Sent from my SM-G955F using Tapatalk
 

זה שרק עכשיו יוצאת גולף היברידית, זה קצת בדיליי כאשר טויוטה הייתה הראשונה שלקחה סיכון והכניסה מנועים חשמליים לרכב, אחר כך הקוריאנים הצטרפו לחגיגה (קיה ויונדאי), גם למיצובישי יש רכב חשמלי וגם לפיג'ו יש את ה208 חשמלית, ובתחום היוקרה יש את וולו עם חשמליות ולקסוס היברידיות. ככה שדי בעניין ההיברידי חשמלי הם דיי צעד אחורה, כלומר הם לא היו פורצי דרך פה. ייתכן שבאיכות הרכבה והחומרים פולקסווגן הכי טובים אבל לאט לאט אני חושב שהקוריאנים ושאר היצרנים יגיעו לזה גם.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתאריך 13.7.2020 בשעה 23:59, Buki כתב:

 

איזה נקודות חזקות שולשה צילינדרים נותנים? 

 

אני אשאל אחרת. אם המנוע הזה בדיוק היה במבנה 4 צילינדרים, אותו הספק ואותו נפח, במה התלת צילינדרי עדיף עליו? 

 

בגדול היתרונות הם פחות חלקים נעים, פחות חיכוך, יותר קל, יותר זול.  לא מכיר יתרונות אחרים. 

 

בנפח של ליטר משלושה צילינדרים אפשר לקבל יותר מומנט בטורים נמוכים ולכן יותר חסכון בדלק. האופי המתקבל הוא של מנוע יותר בשרני ועם עקומת סל"ד יותר שימושית.

לא סתם אופנועים למשל בנפח הזה מקבלים ארבעה צילינדרים איפה שרוצים לעבור את ה-200 (מקסימום הספק) ואיפה שרוצים עקומה יותר שימושית הולכים על שלושה או שני צלינדרים. 

  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זה לא קשור ל 3 צילינדרים דווקא אלא לכך שצילינדרים בנפח קטן פחות יעלים מבחינת היחס שבין הנפח לבין השטח של הבוכנה וגורמים ליותר הפסדים.

 

נפח אופטימלי לצילינדר אחד של מנוע במכונית (לא באופנע) הוא כ 300-500 סמ"ק, זה בדיוק מה שמקבלים בנפח ליטר עם 3 צילינדרים. 

 

אפשר היה לעשות גם 2 צילינדרים כל אחד בנפח 500 וזה היה יעיל וחסכוני אבל מנוע כזה כבר ממש ולא נעים ולא מאוזן. אם נתעלם ממנועי העבר הרחוק, היה מייטב ידעתי רק ניסיון אחד בפיאט עם מנוע 2 צילינדרים טורבו בנפח 900 סמ"ק. 

 

 

 

 

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתאריך 12.7.2020 בשעה 17:44, D4K כתב:

אולי זה קצת לא מתקשר לנושא, אבל אני נזכר שפעם אחת נהג אוטובוס בעמידה, על הילוך ניוטרל לחץ על איזה כפתור שהעלה את הסל"ד של המנוע כדי להוריד את הרעידות וזה לגמריי עולם אחר. הגיר היה רובוטי משהו קשה לנהיגה לנהגים שלא היו מיומנים. למה ברכבים אין משהו כזה? איך זה בכלל עובד?

 

אני חושב שאתה מדבר על משנק שהיה קיים במנועים עם קרבורטורים וגרם לתערובת שנכנסת למנוע להיות יותר עשירה בדלק. זה נועד להתנעה כאשר המנוע קר. אין ולא תהיה מערכת כזו במכוניות מודרנית. אם אתה מעלה את סל"ד הסרק של המנוע אתה מגדיל את את צריכת הדלק ויזהום האוויר. כל הקיום של מנועי 3 צילינדרים, מערכות start-stop וכו' זה כדי להפחית את צריכת הדלק והמזהמים. אם לא אכפת לך מהגדלת צריכת הדלק, שים V8, הוא עובד מאוד חלק.

עריכה אחרונה על ידי eladts
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 4 שעות, Buki כתב:

זה לא קשור ל 3 צילינדרים דווקא אלא לכך שצילינדרים בנפח קטן פחות יעלים מבחינת היחס שבין הנפח לבין השטח של הבוכנה וגורמים ליותר הפסדים.

 

נפח אופטימלי לצילינדר אחד של מנוע במכונית (לא באופנע) הוא כ 300-500 סמ"ק, זה בדיוק מה שמקבלים בנפח ליטר עם 3 צילינדרים. 

 

אפשר היה לעשות גם 2 צילינדרים כל אחד בנפח 500 וזה היה יעיל וחסכוני אבל מנוע כזה כבר ממש ולא נעים ולא מאוזן. אם נתעלם ממנועי העבר הרחוק, היה מייטב ידעתי רק ניסיון אחד בפיאט עם מנוע 2 צילינדרים טורבו בנפח 900 סמ"ק. 

 

 

 

 

כתבתי- בנפח 1000. לגבי הרעידות- זה עניין של גישה. רוב בעלי המכוניות רוצים שהמנוע יהיה שקוף, שלא ירגישו ולא ישמעו אותו. רוב האופנוענים דווקא נהנים ממידה מסוימית רעש ותחושה של פעימות כח. עניין של פרשנות

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתאריך 14.7.2020 בשעה 07:06, 98civic כתב:

אתה יכול להשוות אודי a3 איטרון הברידית לקיה? אחלה. השנה יוצא גם גולף היברידית ותנסה אחרי זה שוב להגיד את מה שאמרת. כל יצרן בעולם , לפחות בשנים הקרובות , לא יתקרב למה שיש לגרמנים להציע. תא נוסעים עדיין ברמה הכי גבוהה ,יחידות הנעה עדיין הכי יעילות וחזקות, ואיכות נסיעה בהתאם.

בתור בעלים של גרמניה (בערך), אאלץ לא להסכים איתך.

יחידות הנעה חזקות ויעילות יש גם ליצרנים אירופאים אחרים.

נוחות הנסיעה של צרפתיות עדיין טובה יותר לדעתי. בחלק מהמקרים גם ההתנהגות.

 

אגב, בזמנו מנכ"ל פולקסווגן התלהב מדברים שיונדאי עשו ב-i30. 

אם הוא התלהב בתור מנכ"ל, לא הייתי ממהר לזלזל בתוצרת הקוריאנית.

בעבר: Hyundai Getz Fun GLX 1.4 Automatic | Renault Clio MK3 1.2 Manual | Fiat 500 Pop 1.2 Manual | Mazda 3 Sport 2.0 Automatic | Seat Arona FR 1.0TSI DSG7 | Toyota Corolla Hybrid Limited

בהווה:  Tesla Model 3 Highland SR | Mitsubishi Space Star Supreme

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

סטוניק 2019, לא מרגישים שום רעידות בעמידה וגם לא בנסיעה.

קיה עשו עבודה מצויינת בבידוד של המנוע.   ציפיתי שהרכב ירעד אבל לא מרגישים כלום.

המינוסים זה רעש בהאצות ובהתנעה קרה.

 

מבחינת מינוס במנועי 3L זה בלאי מוגבר לשסתומים. שיגרום לרעש במנוע וירידה בהספק.

כשקניתי את הרכב לא שמעתי את המנוע והייתי מגיעה ל150קמ"ש מבלי להרגיש.

כיום אחרי שנה המנוע מתאמץ להגיע ל130 ק"מש. ומרעיש נורא. 

ואני מטפל כמו שעון ומחליף שמן כל 7אלף ק"מ לשקט שלי.

זה אומר שכבר אחרי שנה יש ירידה בהספק של המנוע.

המנועים של קיה/יונדאי אגב, תוכננו ע"י מהנדסים בגרמניה ולא קוריאה

 

עריכה אחרונה על ידי David17
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 1368 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...