Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

חוק ההסדרים חושף: יופסק השימוש במצלמות המהירות


amir74
שימו לב! השרשור הזה בן 1355 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

לפני 27 דקות, sperial כתב:

. האם פרוייקט א'3 נדרש - כנראה שכן, אבל בצורה אחרת לגמרי מזו שבה התבצע. יותר מצלמות רמזור, יותר מצלמות לאכיפת שמירת מרחק, משמעת נתיבים ועקיפה מימין, וכבונוס גם אכיפת מהירות. יש מערכות כאלה של חברת מולטאנובה השוויצרית. אבל כנראה שאו שמי שבחר בגאטסו היה לא מודע (קשה לי להאמין) או ששיקולים כלכליים הנחו את המחליטים (גם עלויות התקנה ותפעול וגם אומדני הכנסות לאוצר המדינה).

בוודאי, צריך אכיפה אחרת של מה שבאתמ חשוב. 

 

לפני 27 דקות, sperial כתב:

שיטת מרווח האכיפה הגדול - לתחושתי זה עוד גורם להתנהלות הנהג הישראלי. אני מאמין שאילו היית מעלה את המהירות המוטתרת בכבישים המתאימים ב-10 קמ"ש אבל מצמצם את מרווח האכיפה לרמה הולנדית, או לפחות שוויצרית, היית מחנך את הנהג לציית לחוקים בכלל, לא רק בנושא מהירות.

המשטרה לא אוכפת מיליון ואחד דברים כי זה גם בלתי אפשרי. הפתרון האמיתי לזה הוא חינוך. וזה גם לא שאצל הגוים הכל מושלם. גם בגרמניה או אוסטריה לא באמת כולם מאותתים, ובכבישים סביב פריז נתקלתי בנדחפים בפקקים בדיוק כמו שיש בארץ.

לגבי מהירות - זה באמת לא עניין של 10 קמש לפה או לפה. אני לא צריך שיזרקו לי עצם, אלא רוצה שישנו גישה. 

תודה יבגני. הרסת לי את באטמן לתמיד.
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בגישה הזו תתקל בכל העולם, חוץ מאותם 8000 ק"מ באוטובאהן הגרמני. ההבדל הוא רק בסף האכיפה, שאצלנו הוא דווקא מהיותר מתירניים. תראה לי עוד מדינה מערבית שבה חריגה של 41 קמ"ש מהמהירות המותרת מסתיימת בקנס, ואפילו לא גדול במיוחד. ברוב העולם חריגה כזו (ואפילו קטנה ממנה) תביא לקנס הרבה  יותר גבוה, שלילת רשיון ממושכת, לעתים השבתת הרכב, ובמקרים נבחרים משפט ומאסר בפועל.

עריכה אחרונה על ידי sperial
לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

התברר שגזר דין מוות לא מונע רציחות

 

בעבירות של שכרות למשל הענישה היא אגרסיבית למדי . למה כי היא עבירה מסכנת ומסוכנת

 

 ובעבירות מהירות הענישה היא יותר רכה גם אם זה לא מוצא חן בעיני ספריאל כי הם אכן לא מסוכנות דיין.

 

מציע לך לעבור על החנ"א ולראות מה בעיני השלטוון הן עבירות חמורות ושלא יתקבל הרושם המוטעה 

 

לא לכל אמות המידה שלהם לענישה אני מסכים

עריכה אחרונה על ידי ישה
  • רעיון טוב! 1

ישראל סבא בסבבא של 🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰

😍😍😍

יששששש נבחרת כדורגל

סלע כתב " מתים רק פעם אחת , חיים כל יום מחדש

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא זו הטענה.

 

הטענה כאן היא שתמיד תהיה פה מגבלת מהירות ואכיפת מהירות, כמו שיש כמעט בכל מקום בעולם.

 

מה שצריך זה להגדיל את מגבלת המהירות בכבישים מהירים. וגם בזה, כפי שהוסבר כאן, יש מורכבויות מסוימות.

עריכה אחרונה על ידי חן ג.
הייתי בטוח שהילוך M נועד בשביל עליות [Mountain]

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תודה @חן ג. זו בדיוק הכוונה.

 

ולכל הסקפטיים שבינינו - הנה סקירה עממית ממצה של גורם שאינו חשוד בהטייה - ה-IIHS. ממליץ לכולנו להקדיש 15 דקות לקריאת המסמך.

 

וכדאי גם להכיר את התקן האירופי החדש למערכות בטיחות, שיכנס לתוקף ב-2022. בין השאר כולל התראה על חריגה מהמהירות המותרת.

  • אהבתי 1
לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני כשעה, sperial כתב:

בגישה הזו תתקל בכל העולם, חוץ מאותם 8000 ק"מ באוטובאהן הגרמני. ההבדל הוא רק בסף האכיפה, שאצלנו הוא דווקא מהיותר מתירניים. תראה לי עוד מדינה מערבית שבה חריגה של 41 קמ"ש מהמהירות המותרת מסתיימת בקנס, ואפילו לא גדול במיוחד. ברוב העולם חריגה כזו (ואפילו קטנה ממנה) תביא לקנס הרבה  יותר גבוה, שלילת רשיון ממושכת, לעתים השבתת הרכב, ובמקרים נבחרים משפט ומאסר בפועל.

אוקיי.. ו?

הרגולציה בתחום לא בהכרח מדביקה את הטכנולוגיה. כולנו נוהגים ברכבים עם abs, בקרת יציבות, צמיגים עצומים ביחס למכוניות העבר. מכוניות חדשות יותר מגיעות גם עם מערכות עזר אקטיביות או פסיביות אחרות. 

שוב, 150 היפותטיים ב-500 שלי, זה לא 150 בקיה פיקנטו או בפיאט אונו משנת 1986 ללא סטיומטר. ואני רחוק מאוד מלהיות נהג מרוצים, וגם לא הולך כבר לימי מסלול באופן קבוע, אבל למדתי ונהגתי מספיק ברכבים שונים ותנאים שונים, כדי להבין כמה מהירות מקסימלית מותרת בחוק היא קשקוש, שאומנם קיים בכל מקום בעולם, אבל בכל מקום בעולם לא באמת מכוון לשום דבר ממשי. ואם כבר, אז מה שחשוב זה מה שנקרא במקומות אחרים בעולם vision zero. וזה לא אובססיה עם מה שקורה בכביש מהיר ישר. אשמח לחזור לדון בנושא המהירות המותרת שם כשבתל אביב, ירושלים וחיפה יהיו 0 הולכי רגל נפגעים בתאונות דרכים.

ציטוט

 High speeds make a crash more likely because it takes longer to stop or slow down

מי שיקרא את המאמר בלינק של ספריאל עלול לשים לב למשפט הסתום הזה. מה זה high speed? האם מרחק הבלימה זהה ללא שום תלות בשום דבר אחר? התשובה ברורה.

 

עריכה אחרונה על ידי יבגניפ
תודה יבגני. הרסת לי את באטמן לתמיד.
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

התשובה מצויה בגוף המאמר:

ציטוט

speeding — defined as exceeding the speed limit, driving too fast for conditions or racing

 

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זה עדיין לא מוריד מכך שהמשפט הנ"ל אינו מלמד דבר על סיבתיות בין מהירות כגורם להתנגשות. יתרה מזאת, גם אם מחר נעלה את המהירות בכביש מסוים ומספר ההתנגשויות יגדל, כמות הערפלנים תהיה גדולה מכדי לשער סיבתיות באופן סביר.

לכן, יש להסתכל על העניין בסבירות הסטטיסטית המתבקשת, קרי: מבחן נתונים מהמציאות. ברוב המקרים במדינת ישראל, כאשר העלו מהירוית כביישים/הסירו מצלמות מהירות, מספר ההתנגשויות לא גדל (זה הובא באחד השרשורים בעבר כנתון של משרד התחבורה). אי לכך, הסברה הכי סבירה כיום שבמדינת ישראל לא ניתן להסיק על קורלציה בין מהירות בכבישים המהירים למספר ההתנגשויות ובוודאי שלא על סיבתיות חיובית.

עריכה אחרונה על ידי ניקו פ.
  • אהבתי 2

"you know how they are, they are babies, their mind is made up before anyone says anything."

South park, S23E07 PC babies.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יש במאמר הזה נתון מעניין מאד. ב-1974, בעקבות משבר הנפט, המהירות המותרת בכל ארה"ב הפחתה מ-65-70 מי,ש ל-55 מי"ש. מועצת המקר הלאוית (של ארה"ב) יחסה לכך הפחתה של  מסםפר ההרוגים בתאונות דרכים ב-4000.

ציטוט

Although the national maximum speed limit was imposed to conserve oil, its greatest effect was on safety. The National Research Council attributed 4,000 fewer fatalities to the decreased speeds in 1974 compared with 1973

ובהמשך יוחס גידול במספר ההרוגים להעלאת המהירות המותרת:

ציטוט

An IIHS study examined longer-term changes. During 1993-2017, a 5 mph increase in the maximum state speed limit was associated with an 8 percent increase in fatality rates on interstates and freeways and a 3 percent increase on other roads (Farmer, 2019). In total, there were an estimated 37,000 more traffic fatalities during these years than would have been expected if maximum speed limits in 1993 had remained in place. In 2017 alone, there were more than 1,900 additional deaths.

 

אז אתה יכול תצעוק כמה שאתה רוצה על Confounders, האנשים שהמספרים מצויים בידם כבר ביצעו א החישובים.

  • אהבתי 1
לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 55 דקות, ניקו פ. כתב:

יש להסתכל על העניין בסבירות הסטטיסטית המתבקשת, קרי: מבחן נתונים מהמציאות. ברוב המקרים במדינת ישראל, כאשר העלו מהירוית כביישים/הסירו מצלמות מהירות, מספר ההתנגשויות לא גדל.


יש בהחלט מקרים שהעלאת מהירות לא גררה עליה בכמות הנפגעים: כרבע מהמקרים, ליתר דיוק.

 

בישראל זה קרה כשהעלו את המהירות בקטעים של כביש 6 ל-120. אי אפשר להסיק מזה על כל מקרה של העלאת מהירות בכל הארץ.

 

אני בעד העלאת המהירות בכבישים מהירים ודילול אכיפה. אני רק אומר שהנושא הזה מורכב יותר מכפי שהוא בדרך כלל מוצג כאן.

עריכה אחרונה על ידי חן ג.
הייתי בטוח שהילוך M נועד בשביל עליות [Mountain]

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 34 דקות, sperial כתב:

 

אז אתה יכול תצעוק כמה שאתה רוצה על Confounders, האנשים שהמספרים מצויים בידם כבר ביצעו א החישובים.

זה בדיוק מה שאני "צועק". איפה ארה"ב ואיפה ישראל. שתי המדינות הכי הפוכות שיש בכבישים.

מה שאתה מציע לא מלמד כלום, בשום סטנדרט מדעי מקובל, על הפחתת מהירות והקשר שלה לתאונות בישראל.

זה לא אני צועק. זה הסטנדרט המדעי. תלונות אליו. 

מהמאמר שאתה הבאת מאירופה באחד השרשורים דווקא אותו ניסוי עם תוצאות הפוכות. איך אתה מגשר על הפער הזה?

אתה לא. 

לפני 7 דקות, חן ג. כתב:


יש בהחלט מקרים שהעלאת מהירות לא גררה עליה בכמות הנפגעים: כרבע מהמקרים, ליתר דיוק.

 

בישראל זה קרה פעם כשהעלו את המהירות בקטעים של כביש 6 ל-120. אי אפשר להסיק מזה על כל מקרה של העלאת מהירות בכל הארץ.

 

אני בעד העלאת המהירות בכבישים מהירים. אני רק אומר שהנושא הזה מורכב יותר מכפי שהוא בדרך כלל מוצג כאן.

ייתכן שיותר וייתכן שלא.

העלו בכביש 6 ולא קרה כלום.

יתרה מזאת הוסיפו מצלמות ומספרי ההרוגים החלו לעלות. אז מצלמות גורמות להרג? ברור שלא. אבל זו הצורה שבה ספריאל מסיק מסקנות. לשמחתנו המדע לא עובד כך. לצערנו אור ירוק כן. 

עריכה אחרונה על ידי ניקו פ.
  • אהבתי 1

"you know how they are, they are babies, their mind is made up before anyone says anything."

South park, S23E07 PC babies.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 7 דקות, חן ג. כתב:

בישראל זה קרה כשהעלו את המהירות בקטעים של כביש 6 ל-120. אי אפשר להסיק מזה על כל מקרה של העלאת מהירות בכל הארץ.

כביש 6 זו דוגמה טובה.

אף אחד לא נסע שם 110 כשהיה מותר 110.

גם עכשו התנועה שם זורמת על איזור ה130-140.

 

גם ב443 אף אחד לא נוסע 80,והתאונה האחרונה שזכורה לי היא אוטובוס שאיבד שליטה.

 

האם בכביש 90 הבעיה היא מהירות או חציה בקו רצוף,שטחי עקיפה בעייתיים,חוסר הפרדה בין נתיבים?

יש סיכוי שמרבית התאונות היו במהירות גבוהה מהמוצר,אבל הגורם היה עייפות/עקיפה.

ולכן,גם אם תשים שם 300 מצלמות על 90 קמש עדיין תראה הרוגים.

אבל אתם עדיין תסיקו שהמהירות גורמת לתאונות.

Ford Fiesta 2014- Manual 1.25

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אז אותי לימדו לקרוא מחקרים בצורה ביקורתית וכשאני קורא מאמר אני לא ישר רץ למסקנות, אלא קורא את כל המחקר ואז נותן דעתי על המסקנות הנגזרות ותקיפותן, על אחת כמה וכמה מחקרים מלפני עשורים רבים אשר בין כלי הרכב ויכולות הנהיגה של אז להיום יש פערים אסטרונומיים.

בקיצור, לא. 

  • אהבתי 1
  • רעיון טוב! 1

"you know how they are, they are babies, their mind is made up before anyone says anything."

South park, S23E07 PC babies.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 2 דקות, ניקו פ. כתב:

אז אותי לימדו לקרוא מחקרים בצורה ביקורתית וכשאני קורא מאמר אני לא ישר רץ למסקנות, אלא קורא את כל המחקר ואז נותן דעתי על המסקנות הנגזרות ותקיפותן, על אחת כמה וכמה מחקרים מלפני עשורים רבים אשר בין כלי הרכב ויכולות הנהיגה של אז להיום יש פערים אסטרונומיים.

בקיצור, לא. 

מחקר שהוא לא מדעי,עלול להיות ממומן/מוזמן על ידי גורם כלשהו.

חוץ מהנתונים הגולמיים,כל השאר נתון לפרשנות.

Ford Fiesta 2014- Manual 1.25

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 1355 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...