Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

יעוץ לרכב באזור 50K שקל - פיז'ו 208/308/2008


יובל_כ
שימו לב! השרשור הזה בן 1422 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

הי,

 

אחרי קריאה של מאמרים רבים באתר, אשר שיבחו את מנוע ה-1.2 של פיז'ו, בדקתי מה נכנס בתקציב שלי.

א. באופן מפתיע ה-308 סטיישן זולה יותר מהדגם הרגיל? יש למישהו הסבר למה זה ככה?

בתקציב הנ"ל, אם מתעקשים על דגם רגיל (לא סטיישן), המשמעות היא ירידה של שנה אחת בשנתון הרכב.

אין לי שום בעיה לנסוע ברכב סטיישן, זה אולי אפילו עדיף לקניות...

 

ב. בתקציב הנ"ל אפשר לקנות (לפי מחירון יד 2):

- 208 דגם Access + מנוע 1.2 אוטומטי 110 כ"ס שנת 2017

- 308 דגם Active SW מנוע 1.2 אוטומטי 130 כ"ס שנת 2017

- 2008 דגם Active go מנוע 1.2 אוטומטי 110 כ"ס שנת 2016

אשמח להמלצות מתוך הנ"ל, או למשהו אחר בסדר גודל הזה של התקציב.

כמו כן, אם יש נקודות ספציפיות ששווה לשים אליהן לב בזמן הבדיקה המקדימה ו/או הטיפולים שאחרי, אשמח ללמוד מחוכמת ההמונים.

שאלה אחרונה - במידה ונשארים בפיז'ו, האם יש המלצות על סוכנות לובינסקי טרייד?

הבנתי שהם נותנים אחריות על הרכבים - האם שווה או שהתוספת שהם לוקחים עבור זה גבוהה מהסיכון?

 

תודה

יובל

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יש את עניין הטיימינג שמצריך החלפה - חיפוש בפורום הטכני יסביר לך. 

לא נמכרו הרבה 308 סטיישן ורובן הלכו לליסינג. 

על ה208 אקסס הייתי מדלג,  ערומה מאבזור. 

 

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הפוך - רוב ה-308 שנמכרו היו סטיישן, ובגלל הצע גדול בהרבה בשוק המשומשות הן זולות יותר. אין לסטיישן בעיות מיוחדות לעומת ההאצ'בק (פרט כמובן לאורך, למאותגרי החניה מבינינו), להיפך, היא יותר מרווחת גם במושב האחורי וגם בתא המטען.

 

זה כנראה לא משנה לך בכלל, אבל שים לב שהסטיישן הגיעה רק בגרסת אקטיב (הפחות מאובזרת, אבל עדיין מאובזרת לא רע לשנתונים הראשונים) לעומת ההאצ'בק שהגיעה גם בגרסת פרימיום (אותו מנוע, יותר אבזור) ולאחרונה גם GT (יותר מנוע ויותר אבזור) ו-GTI (עוד יותר מנוע וגיר ידני).

 

ה-308 היא קטגוריה מעל ה-208 וה-2008 וגם מרגישה ככה (לטוב ולרע). מצד שני, ממשק המשתמש בה קצת יותר קשה לעיכול (התפעול של המזגן, למשל, מתבצע דרך מסך המולטימדיה) בעוד שה-208 וה-2008 יותר קונבנציונאליות בתחום הזה. לכולן הגה קטן ונמוך by design, לא מדובר בבאג אלא בפיצ'ר (אפילו די מגניב, לדעתי, אחרי כמה דקות של הסתגלות).

 

חשוב מאוד לשים לב לרצועת התזמון ולוודא שהיא הוחלפה ושלא נגרם נזק למנוע (או אם תפול במקרה על רכב עם נסועה נמוכה להחליף אותה בקניה, או לפחות לבדוק את מצבה). חיפוש כאמור ייתן עוד הרבה (דיס)אינפורמציה.

 

אלטרנטיבה מעניינת ל-308 היא הפוקוס (מ-2016, אחרי מתיחת הפנים שבה הוחלפו המנוע ובעיקר הגיר הרובוטי). בהשוואה ל-308 היא צפופה יותר וחסכונית פחות (שלא לומר, די שתייינית), אבל קצת יותר מתקשרת ולא סובלת מבעיות ידועות. כמו ה-308 גם היא סובלת משוק מוטה מאוד ליוצאות ליסינג וביקוש בקרשים.

For I am a bear of very little brain, and long words bother me

 

לפני 25 דקות, m3x7r3m3 כתב:

אני מסכים איתך

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

@pooh-bear

לא שמעת על בעיות בפוקוס בגלל שכנראה אין לנו חברי פורום שמחזיקים ברכבים כאלו.

 

שבוע שעבר מכרתי את ה208 שלי במטרה להשתדרג הפוקוס גם הייתה על הכוונת אך אחרי מה שקראתי על מנוע ה1.5 אקובוסט בפורומים בחו"ל שומר נפשו ירחק.

 

 

כך למשל את השרשור הבא לבעלי פוקוסים ברוסיה

https://ffclub.ru/topic/440846/

 

בתחילת השרשור יש סקר אמינות למנוע ה1.5 אקובוסט לפי הסקר 20% מהנשאלים חוו תקלות רציניות במנוע.

 

 

לפותח השרשור ה308 רמה מעל ה2008 ו208 פשוט כי היא קטגוריה מעל והסטיישן גם מרווחת יותר וגם נוחה יותר וגם זולה יותר לכן מומלץ ללכת עליה.

 

 

עריכה אחרונה על ידי Gavrik
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אנחנו מאוד אהבנו את ה 2008 , מרגיש כמו 208 רק גדולה יותר , בזמנו לקחנו את ה2008 שנתון 2017  לבדיקה דרך טרייד מוביל היא היתה מצויינת והרגישה כמו חדשה אבל עד שהחלטנו כבר פספסנו אותה והיא נמכרה 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יש פה פוקוס או שתיים כאלו (לא של יוזרים מאוד פעילים), אבל בוודאי שאין פה מספיק בשביל סטטיסטיקה.

 

אם היתה בעיה גורפת אני מניח שהיינו שומעים עליה - מעבר לפוקוס המנוע הזה הופיע גם בקוגה (ובהספק גבוה יותר), אז הוא נמכר בכמה אלפי חתיכות בארץ.

 

אני לא טוען שבוודאות אין בעיות, רק שכנראה לפחות בארץ לא רואים משהו סדרתי (כמו רצועת התזמון של הפיורטק). אני לא דובר רוסית לצערי אז קשה לי להתייחס לגופן של הטענות, אבל יכול להיות שלפחות בחלקן הן נובעות מבעיה שלא קיימת בארץ (למשל, איכות הדלק - אבל זו סתם ספקולציה, יכולים להיות גם הרבה גורמים אחרים).

For I am a bear of very little brain, and long words bother me

 

לפני 25 דקות, m3x7r3m3 כתב:

אני מסכים איתך

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יכול להיות שמדובר בבעיה שלא קיימת בארץ אבל באותה המידה יכול להיות שלא שמענו עליה כי הרכב הזה פחות נפוץ בין לברי הפורום.

 

בכול מקרה יש תלונות דומות גם בפורומים אמריקאיים

 

https://www.fordescape.org/threads/escape-1-5l-engine-replacements.113189/page-4

 

רובם עם אותה התקלה של סדק בצילינדר.

 

 

אישית אם הייתי בכול מקרה הולך בוחר רכב עם אקובוסט 1.5 הייתי פשוט עובר על 10-15 רכבים בסוכנויות ליסינג ורואה היסטוריית טיפולים אם אין סימנים לתקלות משמעותיות כנראה שבארץ משום מה הבעיה באמת לא קיימת

עריכה אחרונה על ידי Gavrik
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בנוסף ללובינסקי טרייד הייתי בודק גם בטרייד מובייל, יש להם מכוניות יד ראשונה פרטית למכירה
אין אחריות, אבל אולי הנתונים יהיו טובים יותר והמחיר לא יותר גבוהה

גם אני גר במדינה עם 100% מס על מכוניות, איזה כיף לי :mm_sad:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 1 שעה, Gavrik כתב:

יכול להיות שמדובר בבעיה שלא קיימת בארץ אבל באותה המידה יכול להיות שלא שמענו עליה כי הרכב הזה פחות נפוץ בין לברי הפורום.

 

בכול מקרה יש תלונות דומות גם בפורומים אמריקאיים

 

https://www.fordescape.org/threads/escape-1-5l-engine-replacements.113189/page-4

 

רובם עם אותה התקלה של סדק בצילינדר.

 

 

אישית אם הייתי בכול מקרה הולך בוחר רכב עם אקובוסט 1.5 הייתי פשוט עובר על 10-15 רכבים בסוכנויות ליסינג ורואה היסטוריית טיפולים אם אין סימנים לתקלות משמעותיות כנראה שבארץ משום מה הבעיה באמת לא קיימת

 

זה קצת לוקח את השרשור לכיוון אחר, אבל הדברים סיקרנו אותי והרצתי חיפוש. מטבע הדברים אני פחות נוטה לסמוך על דיווחים מרוסיה וארה"ב. ברוסיה הדלק בעייתי, בארה"ב יש בתחנות אוקטן נמוך (לדעתי רגולר הוא אוקטן 87, שאיני בטוח שמקביל ל- 95 שלנו). מצאתי את השרשור המעניין שבקישור:

https://www.ford-forum.de/threads/erfahrung-motorschaden-1-5l-150ps-ecoboost.164023/

מסתבר שיש מספר חברי פורום גרמני שמתלוננים על בעיית כשל מנוע במספר דגמי פורד, בכל ההספקים של מנוע 1.5 אקובוסט.

קשה לחשוד בדלק הגרמני לעניין זה. בנוסף יש הפניות להוראות תיקון של פורד בנושא, השלכות של שימוש בשמן 5W30 וכנראה גם עדכון תוכנה שיצא לאחרונה (לא ברור אם בארופה או בארה"ב). השרשור ארוך ולא הספקתי להתעמק בו, אך אכן נראה שיש דברים בגו. 

אני לא חושב שיש מה לבדוק בסוכנויות ליסינג - ברור שמדובר במנוע רגיש לתחזוקה וחברות ליסינג מטפלות גם במוסכים שאינם מורשי יבואן ולא בהכרח מקפידות על שמן לפי תקן. אם כבר כדאי לבדוק עם בעלים פרטיים שמציעים את הרכב למכירה.

 

שי

פיספסת אה הו, אה הו, פיספסת, אה הו. פיספסת, נפלת על פז'ו.

אתה רוצה להתאבד נסה ליפול על שברולט.

פיספסת, פיספסת אה הו.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כשל במנועים תמיד יש ויהיה גם אם תכנס לפורום בעלי טויוטה תוכל למצוא תלונות על כשל במנועים. השאלה היא מה אחוז הכשל מסה"כ המנועים שיש? אם מדובר במנוע אחד ל1000 אז לדעתי זה מעולה אם מדובר במנוע אחד ל5 אז זה כבר בעיה.

 

בגדול לא מספיק בשרשור תלונות כדי לדעת אם באמת יש בעיה כי יכול להיות שיש עשרות אלפי כאלו על הכביש ו5 מתוכם נכשלו ואותם 5 נפגשו בפורום והתחילו לגלגל שרשור עד כמה המנוע גרוע.

 

צריך להסתכל על התמונה מזווית סטטיסטית יותר למשל ניסיון חברות ליסינג או מוסכים עם עשרות רכבים או שאלונים כמו בפורום הרוסי.

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא מסכים. אם הכשל זהה, ובמקרה של הפורום הגרמני מדובר על כשל בבוכנה, אזי גם אם הכשל מתייחס למספר מכוניות מצומצם יחסית, סימן שיש בעיה סדרתית כלשהי.

בפורום טויוטה למשל (מתוך הנחה שמדובר במנוע אמין, גם להם הרי היו ויש נפילות), תמצא אחד שהרכב התחמם לו, שני עם בעיה בתזמון, שלישי עם סדק בבוכנה ורביעי עם סתימת שמן. זה באמת מצביע על תקלות ספורדיות וספציפיות שבגללן קיימת אחריות. 

בנוסף, אם זורמים עם התיאוריה של חמשת המקרים היחידים ש"במקרה" נפגשו באותו פורום, אז ניתן לטעון שגם בפורום הרוסי מדובר בחמישה אנשים שכל אחד פתח חמישה יוזרים והצביע שיש לו בעיה, מאחר ומדובר בסה"כ ב- 26 דיווחים.

אני לא חושב שזה המצב. היצרן לא היה טורח להוציא חוזר בנושא אלמלא היה מדובר במשהו סדרתי.

 

בכל מקרה למעט חריגים בודדים, דיווחים על תקלות מגיעים לפורום הזה באיחור משמעותי. רוב המכוניות החדשות נרכשות על ידי חברות ליסינג. גם אם הרוכש פרטי, בשנים הראשונות ממילא ישנה אחריות ואם ישנה בעיה הבעלים מעדיף לשמור עליה בשקט, גם כי הוא חושב שהוא היחיד וגם כדי לא ליצור לאוטו שלו שם בעייתי. לאחר האחריות, כשאנשים פתאום נפגשים עם חשבונות אסטרונומיים מתחילים להפתח שרשורים ארוכים. אני למשל רכשתי פיג'ו עם מנוע THP מהסדרה הראשונה, לאחר שהיה שש שנים (!!) בשוק, והדברים היחידים שהצלחתי לאתר לגביו בפורום היו כי ישנה סדרה של שרשראות תזמון בעייתיות (שמתי בצד אלפיים שקל) ובעיה רנדומלית של פיח (האוטו שקניתי כבר טופל בעניין הזה). שום דבר לא הכין אותי לסדרת התקלות שאירעה לאחר מכן. גם דיווחים על תקלות בגיר הפאוואר שיפט הרטוב התחילו להופיע לפני שנתיים בערך, כשלמכוניות הללו כבר היה פזם של שבע שנים על הכביש.

פיספסת אה הו, אה הו, פיספסת, אה הו. פיספסת, נפלת על פז'ו.

אתה רוצה להתאבד נסה ליפול על שברולט.

פיספסת, פיספסת אה הו.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בגדול לכול מנוע ולכול מכלול מכאני יש נקודות חלשות שיהיו הראשונות להיכשל אז אפילו אם לתקלה יש אופי דומה לא אומר שהיא נפוצה ורווחת.

למשל בפורום טויוטה אני זוכר שראיתי שרשור על בעיה בשסטומים בראש מנוע של הלנדקרוזר החדשה (לא בטוח איזה בדיוק היה מזמן) ועם זאת אף אחד לא יכול להגיד לך אם הכשל הזה קורה באחד מתוך 1000 רכבים או באחד מתוך 10.

במקרה השני אם תראה מה אופי התלונות על אופל אסטרה 1.4 ושברולט קרוז תראה שיש דיווחים על תקלות שונות ולא על תקלה סדרתית נקודתית והרכבים הללו לא נחשבים אמינים כלל.

 

במקרה של האקובוסט אני מסכים שכנראה יש בעיה אם בדיווח של הפורום הרוסי יש 26 דיווחים על כשל מתוך 100 בעלים של אקובוסט לכן אישית הייתי נמנע מהרכב הזה.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הדוגמא שלך לא טובה. לגבי האסטרה/קרוז 1.4 התקלות מאוד סדרתיות- מערכת הקירור ושבר בוכנה. כל כך סדרתיות שלגבי האחרונה אפילו יצא קמפיין שכולל עדכון תוכנה והחלפת תקן השמן.

בכל מקרה אני חושב שאנחנו מסכימים שצריך לשים את הפוקוס 1.5 אקובוסט ב'רשימת מעקב'.

פיספסת אה הו, אה הו, פיספסת, אה הו. פיספסת, נפלת על פז'ו.

אתה רוצה להתאבד נסה ליפול על שברולט.

פיספסת, פיספסת אה הו.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

למירב זכרוני דלק אמריקאי של 87 מקביל ל95. תקן אחר.

אבל אבל כתוב שם בדכ שהדלק יכול להכיל אחוז מסויים של אתנול. לא יודע אם אכן יש אתנול אבל אולי זה לא טוב.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מה לגבי האמינות של הצרפתיות?

כל מי שאני מכיר בורח מהצרפתיות

ואירופאיות בכלל!

האם השתנו דברים?

אני מחפש סופר מיני ידנית,והמחיר של ה208

ממש זול,ומפתה,אבל 3 בוכנות!אמינות?

יש המלצות?

סליחה על ההתפרצות לשרשור.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 1422 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...