Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

סובארו XV מתחזק במנוע 2.5 ליטר


Pecan
שימו לב! השרשור הזה בן 1550 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

סובארו נענית לתלונות הלקוחות ותצייד את ה-XV במנוע 2.5 ליטר, במטרה להציע ביצועים טובים יותר. השיווק בישראל נמצא בבחינה

 

ה-XV יקבל את מנוע 2.5 ליטר הזרקת בנזין ישירה המוכר מהפורסטר העדכני, אשר מוצע גם בלגאסי ובאאוטבק שינחתו כאן במהלך השנה. הוא מפיק 182 כ"ס, וישודך לתיבת הילוכים רציפה והנעה כפולה קבועה.

 

https://www.ynet.co.il/wheels/news/article/HyvuJS0048

 

לפי ניסיון העבר עם סמל"ת, מה הסיכויים שלנו לראות את הדגם על אדמת ארץ הקודש?39d3a54ac94d86a601cf73c1089ee4ad.jpg

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הם הוציאו כבר גם גרסה היברידית, רק שהיא גם קצת מאכזבת מבחינת הכח/מומנט/הספק.

 

אתה בהחלט יכול להתייאש מסובארו, כל אחד והציפיות שלו, רק שים לב שמדובר באחד הדגמים הכי פופולריים שיש כיום בעולם הקומפקט SUV. כשסובארו נשאלו למה הם לא מציעים גם מנוע חזק יותר הם ענו שהם לא מצליחים לייצר את כל ההזמנות שיש להם עם המנוע הנוכחי. יש לרכב ביקוש אדיר בחלקים מסויימים של העולם.

 

מניסיון של כמה חודשים עם הרכב (הדגם החדש יחסית - 2019), יחידת ההנעה דווקא מפתיעה לטובה. זה אכן מנוע אטמוספרי, ולא מדובר ברכב ספורט, אבל הוא מנוע מאד מוצלח, וכמו כל מנוע אטמוספרי בשביל להנות מרצועת הכח שלו צריך לבקר ב 5-6 אלף סל"ד. אם מושכים את המנוע לסל"ד גבוה, הביצועים די טובים, מגיעים מהר מאד למהירות מאד לא חוקיות ואין שום בעייה להישאר ולשייט בהן בקלילות ובנעימות. גם תיבת ההילוכים בדגם הזה מפתיעה לטובה. שוב, זה לא רכב ביצועים, אבל הוא הצליח להפתיע אותי לטובה גם בתחום הזה - הוא מזכיר את הרכבים של "פעם" במובן הטוב - רצועת כח בסל"ד גבוה, סחיבה טובה, והתנהגות כביש שמצליחה להיות גם נוחה מאד וגם קשיחה בצורה מפתיעה בכביש מפותל, אחיזה גבוהה שנובעת גם מכיול מתלים מוצלח וגם מהנעה כפולה קבועה לכל הגלגלים, היגוי ישיר ומוצלח שמצליח להקנות תחושה של שליטה טובה במרכב, וכבונוס - צליל ממכר של מנוע הבוקסר (לחובבי הז'אנר, מדובר ברצועת צליל לא סטנדרטית וחביבה ביותר, הרבה יותר מוצלחת לטעמי מרוב מנועי הטורבו הקטנים המודרניים). ה"בעייה" שרובנו הספקנו להתמכר לבעיטה הקטנה שמקבלים מהטורבו ב 2-3 אלף סל"ד. הרבה אנשים היום אומרים שאחרי שהם התרגלו לטורבו הם לא מוכנים "לחזור אחורה". בתור אחד שעשה את המעבר "אחורה" הבחירה היא לא לגמרי ברורה. יש לא מעט יתרונות ליחידת הכח של הסובארו ובנסיעה מנהלתית שעבור רובנו מהווה 99 אחוז מהזמן זו יחידת כח עדיפה.

 

טרם יצא לי לנהוג במנוע החדש שלהם אבל הבנתי שהוא חסכוני כמעט באותה המידה כמו ה 2 ליטר, וייתכן שהוא ייתן מענה מאד מוצלח גם בנושא הכח.

אין ספק שהיה נחמד אם היתה גם אופציה ל 2 ליטר טורבו כמו בעבר.

 

לפני שתתיאש לגמרי, תבדוק את ה WRX וה STI. מדובר ב"אגדות" מוטוריות. וישנו גם האאוטבק החדש - שם מוצע גם מנוע 2.4 טורבו שמקבל הרבה שבחים בחו"ל.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מה שיש לך זה המנוע הותיק 2 ליטר 150 כ"ס ?

 

אם כן אני ממש לא מבין מה "מעיף" אותך בה. לפחות אצלי בB4 אני לא מוצא בה שום יתרון הססנית לחלוטין וחסרת מחץ ברוב במצבים (הרבה בזכות התיבה הרציפה) אמנם אני מאוהב בנינוחות הכללית של הרכב אבל המנוע זה לא הצד החזק בכלל. מתי אתה מוצא אותה עדיפה בנסיעה מנהלתית

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הם עדכנו את המנוע ב XV ב2018, וגם את תיבת ההילוכים. השילוב מעט מוצלח יותר, לא הבדל שמיים וארץ, אבל בהחלט מורגש לטובה.

בבדיקות דיינו שביצעו בחו"ל לרכב XV סטוק 2018 היה 141 כ"ס בגלגל (לא במנוע) שזה נתון מאד מפתיע לטובה, בייחוד בהתחשב בזה שמדובר בהנעה 4X4 כפולה קבועה שיש לה איבוד כח יחסית גדול בין המנוע לגלגלים.

הרכב מאיץ ממש טוב, אבל שוב הכל יחסי. בגלל תיבת ההילוכים הרציפה יש השהייה מאד מורגשת מרגע שאתה לוחץ על הדוושה עד שהמנוע מגיע ל 4-5 אלף סל"ד אבל ברגע שהמנוע מגיע לשם הסחיבה מאד טובה. יש לרכב גם מנופים לתפעול "ידני" של התיבה וזה מאפשר תגובה קצת יותר טובה ויכולת לתכנן יותר טוב מראש את הכביכול "קיק דאון".

עקיפות מתבצעות ממש בקלות, גם בעליות די קשות שיש כאן בסביבה, ועדיין לא הייתי בסיטואציה שהרגשתי מחסור בעייתי בכח. שוב - צריך "לסחוט" את המנוע עד למנתק, והרבה אנשים לא אוהבים לעשות את זה, הם חושבים שזה "מזיק" למנוע. מי שמקפיד להשאר מתחת ל 3.5 אלף סל"ד, הרכב באמת ירגיש חלש, חלש מאד. מי שאין לו בעייה להגיע למנתק לא ירגיש במחסור בכח, אבל גם לא צריך לצפות להאצה אגרסיבית של רכב ספורט. וה"עוד שניה" שייקח לך להגיע ל 130 קמ"ש תלווה בסאונד די חביב מהמנוע למי שאוהב את זה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מערכת ההנעה בXV בהחלט אחד החסרונות הגדולים שלה,המנוע כבר מזמן לא בתחרות,והגיר הרציף לא נעים במיוחד,תוסיף את זה לבידוד רעשים לא מוצלח ואת המקבל חבילה הרבה מתחת לממוצע בסגמנט.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מערכת ההנעה בXV בהחלט אחד החסרונות הגדולים שלה,המנוע כבר מזמן לא בתחרות,והגיר הרציף לא נעים במיוחד,תוסיף את זה לבידוד רעשים לא מוצלח ואת המקבל חבילה הרבה מתחת לממוצע בסגמנט.

 

כנראה שלא נהגת בדגם החדש. בידוד רעשים ממש טוב, מפתיע לטובה.

מעניין איך הרכב מתחת לממוצע בסגמנט שבו הוא הוא הרכב היחיד בסגמנט.

אין עוד רכב בסגמנט שלו שמציע את החבילה שהוא מציע. אפילו לא מתקרב.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כנראה שלא נהגת בדגם החדש. בידוד רעשים ממש טוב, מפתיע לטובה.

מעניין איך הרכב מתחת לממוצע בסגמנט שבו הוא הוא הרכב היחיד בסגמנט.

אין עוד רכב בסגמנט שלו שמציע את החבילה שהוא מציע. אפילו לא מתקרב.

אם אני לא טועה הוצעה בארץ גם תיבה ידנית לדגם, במנוע החלש או הבכיר? מורגש הבדל משמעותי?
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

נהגתי כמה אלפי ק"מ על האחות הגדולה הלגאסי סטיישן עם המנוע והגיר הזה בניו זילנד.

תענוג של מנוע

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

קיבלת התראת משתמש בקארספורום - סיבה: שפה לא נאותה אנא חסוך מאיתנו את חוש ההומור הלא מצחיק שלך.
כל מה שעומד בין אדם, לאושר שלו, הוא היכולת להשלים עם כמה עובדות ולהבין שלא שווה להילחם עליהן.
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אם אני לא טועה הוצעה בארץ גם תיבה ידנית לדגם, במנוע החלש או הבכיר? מורגש הבדל משמעותי?
לא בחדש אלא בדור היוצא, בהתחלה בשני המנועים ובסוף רק ב1.6.
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תנו לי לנחש - המנוע 2.4 ליטר טורבו לא יגיע לארץ הקויידעאש.

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS2 + Audsion BitOne + Voce5.1K FullDA + MASSIVEBX4 +HatL1 + Morel CDM880 + Morel Hybrid602 + Micca COVO-S + Audison TH10 + Pioneer TS-X150

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ברור שלא. למה מנוע טורבו ליושבים בציון "זה יפגע באמינות היפנית" :wink:

למעלה ממיליון קילומטר של נהיגה מאז ימי הכרמל 12 מודל 67 (מנוע פורד) ושום דבר לא השתנה סביבי , עדיין רואה נהיגה מבוהלת, הססנית ומנותקת בכל נסיעה . עכשיו גם הכל מתועד מלפנים ומאחור ואפשר לשחזר ולהתעצבן שוב ושוב :twisted:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 1550 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...