Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

רשמית: טסלה בישראל


PriceDevil

פוסטים מומלצים

לפני 22 דקות, ocsi4u כתב:

-אני עם NIRO PHEV,זה לא חשמלי,היבואן ויתר על התקינה של E-NIRO,שמעתי שמועה שכמה בודדים הביאו ביבוא אישי,לא מבין בלי תקינה איך הצליחו להכניס,גם אז,מבחינתי אין.

 

אתה כותב שאין לך מושג ירוק בהם - כאילו אתה מומחה בתחום.

ל-NIRO EV יש תקינה, ויש אפילו שתי מכוניות שהיבואן הביא (בשנת 2019)

 

יש גם מחיר - והוא גבוה יחסית ( 190000 ש"ח ). ולכן היבואן בחר שלא להביא, למרות שתקינה יש. (ואכן יש גם אחת שהגיעה בייבוא אישי)

 

מדובר אגב בגרסה היקרה של ה-NIRO EV עם 204 כ"ס  סוללה של 64KWh וטווח של 484 ק"מ לפי התקן המחמיר WLTP.

 

לו הובאה הגירסה הזולה (136 כ"ס, טווח של 311 ק"מ, 39.2Kwh) סביר להניח שהיא היתה עולה בסביבות 170000 ש"ח.

סקודה יטי 2.0 TDI 4x4 (נמכרה)

וולוו XC40 T3 Momentum

טויוטה יאריס קרוס הברידית

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 6.3 אלף
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

לפני 28 דקות, Cadillac58 כתב:

הרשימה הסינית של מותגים אלמוניים ברובם תתקשה לדעתי לעשות את השינוי בדעת הקהל הרחב לטובת חשמל. המועמדים הטבעיים לעשות זאת היו יכולים להיות דווקא הגרסאות החשמליות של כלי רכב מוכרים של מותגים מבוססים, כמו איוניק, קונה, 208, 2008, אופל קורסה ואלו שעוד יגיעו, אבל הן פשוט יקרות מדי. כשפיז'ו 208, סופר מיני כזכור, מתומחרת ב-156,000 - איפה ההגיון הכלכלי שלה? גרסה חשמלית עממית לא תצליח להימכר ב-30,000 שקל יותר מגרסת הבנזין, אלא אם תציג ביצועים ואבזור משודרגים בהרבה וגם זה בספק (ועד כה הן לא).

 

ואז באה טסלה והכניסה משוואה חדשה לערך הכסף. יש לי חבר שממש עמד להזמין RAV4 היברידית חדשה ב-180+, הוא עצר ולא הזמין. ברור לו שהתמורה בטסלה מודל 3 טובה יותר, אבל הוא בכלל לא כיוון לסדאן חשמלית ולא הזמין אותה. עדיין, הידיעה ש-180k קונים מודל 3 עצרה אותו מלהזמין טויוטה ואני חושב שיש עוד כאלו שעושים חישוב מחדש של כל הכדאיות ברכישת רכב חדש (דיווחו פה אנשים על ביטול הזמנת קונה ו-2008 כך שהתופעה חוצה פלחים) לאור התמורה החריגה שמציעה טסלה אפילו אם הדגמים הנוכחיים שלה לא מתאימים לרוב המוחלט של הרוכשים וממילא המלאי מצומצם. כמה ב.מ.וו סדרה 3 הוזמנו לדעתכם בפברואר?...

זה שהיבואנים הישראליים פספסו בתמחור זו בעייה אחת, אבל זמנית.

יש רכבים אחרים חשמליים בעולם עם פוטנציאל אדיר, שכרגע לא מיובאים לישראל כי <הכנס סיבה לא ברורה כלשהיא או אינטרס של יבואן לא לייבא דגמים חשמליים>. אישית, אני מאוד מצפה לראות את הדגמים של פולקסוגן בארץ: id3, id4. גם טסלה קטנה בסגנון האץ באק הייתי רוצה לראות.

 

ברגע שההגיון יגבר והתמחור יהיה טוב והגיוני, אנחנו נראה שינוי.

עריכה אחרונה על ידי eitanuch
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 23 דקות, ocsi4u כתב:

שנגיע לשם,יצוצו חברות,טכנולוגית בר יישום,מן הסתם המכוניות כרגע שבודדות,מבוססות על מנוע חשמלי!

 

תראה את הסירטון שצירפתי. זה לא ענין של טכנולוגיה, הכימיה הבסיסית מכתיבה שמנוע שריפה פנימית מונע במימן פשוט אינו יעיל.

  • רעיון טוב! 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 3 דקות, zvit כתב:

 

אתה כותב שאין לך מושג ירוק בהם - כאילו אתה מומחה בתחום.

ל-NIRO EV יש תקינה, ויש אפילו שתי מכוניות שהיבואן הביא (בשנת 2019)

 

יש גם מחיר - והוא גבוה יחסית ( 190000 ש"ח ). ולכן היבואן בחר שלא להביא, למרות שתקינה יש. (ואכן יש גם אחת שהגיעה בייבוא אישי)

 

מדובר אגב בגרסה היקרה של ה-NIRO EV עם 204 כ"ס  סוללה של 64KWh וטווח של 484 ק"מ לפי התקן המחמיר WLTP.

 

לו הובאה הגירסה הזולה (136 כ"ס, טווח של 311 ק"מ, 39.2Kwh) סביר להניח שהיה היתה עולה בסביבות 170000 ש"ח.


בלי רישום במשרד התחבורה לא שווה כלום !!!
אשמח לסימוכין !
http://car.mot.gov.il/index.php?option=com_customproperties&view=show&task=tag&bind_to_section=5&tagId=1021&Itemid=29
וגם אם יש 5-10 רכבים כאלו מתרוצצים על הכבישים,בהחלט לא שווה דיון,נראה אותם מקבלים שירות מהיבואן !
ויש מושג בעולם הרכבים "תקינה חלקית" אבל כנראה אתה יותר מדי חכם.....

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מס' הוראת הרישום של הדגם הוא 19-0199 הוראת הרישום עצמה לא נמצאת באתר (וגם חלק גדול מהוראות הרישום של השנים 2020 ו-2021) - אין לי מושג מדוע.

 

קודי הדגם הם 0885-0496 ו-0885-0497.

 

מספרי הרישוי הם 704-20-801, 707-33-701

 

לא רק שהן יקבלו שירות מהיבואן, אחת מהמכוניות (אם לא שתיהן) בבעלות טלקאר. דווקא מבחינת שירות המכוניות הללו מאד פשוטות.

סקודה יטי 2.0 TDI 4x4 (נמכרה)

וולוו XC40 T3 Momentum

טויוטה יאריס קרוס הברידית

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני כשעה, zvit כתב:

מס' הוראת הרישום של הדגם הוא 19-0199 הוראת הרישום עצמה לא נמצאת באתר (וגם חלק גדול מהוראות הרישום של השנים 2020 ו-2021) - אין לי מושג מדוע.

 

קודי הדגם הם 0885-0496 ו-0885-0497.

 

מספרי הרישוי הם 704-20-801, 707-33-701

 

לא רק שהן יקבלו שירות מהיבואן, אחת מהמכוניות (אם לא שתיהן) בבעלות טלקאר. דווקא מבחינת שירות המכוניות הללו מאד פשוטות.


אחלה,אז נפתרה התעלומה,ברור שאת הרכבים שקיבלו לתקינה,עובדי חברה ישאירו לעצמם,אחלה רכב בסה"כ,עד היום לא עומדים בהספקה,למי שמקורב לטלקאר או מישהו עם סורק של KDS VCI II או לפחות G-SCAN,מסודר,הרי חוץ מיחידת הנעה,זה נירו לכל דבר,וחוץ מלהחליף פילטר מזגן לבד,החלפות צמיגים,רפידות אצלי אחרי 70K כמעט חדשים כי לרוב אני בנהיגה אדפטיוי,ב-EV בכלל אתה יכול לכוון דרגה של בלימה רגנרטיבית.
לפחות הביאו את ה-11 KW AC או רגיל עם 7.2 kW AC ?
עדיין אין מצב שהייתי מביא את זה ביבוא אישי,במקרה של חלק או לא אלינו תקלה בסוללה,לא הייתי רוצה להיות במקום מישהו עם זה !
גם מבין את טלקאר,במיוחד אחרי שנחשף הפלטפורמה החדשה E-GMP,עם הרבה טכנולוגיות מיוחדות,רכב EV אמיתי,שהדגם הראשון יהיה IONIC 5,בהמשך מן הסתם יצטרף קיה,כי מתוכנן עד 2025 מעל 20 דגמים.
https://www.hyundai.news/eu/brand/hyundai-to-lead-charge-into-electric-era-with-ev-platform-e-gmp/

בגלל זה,מבחינת רווחיות היה שווה להם לוותר,ולעבור ל-SERES.
אני בתור לקוח עם PHEV,שב-2018 כבר חיפשתי לעבור לעולם החשמלי,ואחרי חישובים של Total Cost of Ownership (TCO),ובגלל שאני עושה מעל 40K בשנה,חד משמעית היה שווה לקחת בסוף ב-2019 את PHEV,וחסכתי הרבה כסף,אבל במחיר של 200K לא הייתי משדרג,ועדיין אחכה שנה/שנתיים לפני שאעבור ל-EV !

עריכה אחרונה על ידי ocsi4u
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 3 שעות, ch2856 כתב:

"מימן זה לא ממש פתרון לא מבחינה כלכלית ולא מבחינה סביבתית" טיוטה ויונדאי כנראה קצת מבינות בזה יותר מכל מיני "יודעי דבר".

 

טויוטה ויונדאי מספיק גדולות שהן יכולות להרשות לעצמן לירות לכל הכיוונים ולפעמים לפספס. כמה מכוניות מונעות מימן מכרו טויוטה ויונדאי? זה לא שלא שאין סובסידיות נדיבות גם למכוניות מימן.

 

בוא נדבר במספרים, כל הנתונים מתיחסים למכירות בארה"ב בספטמבר 2020:
 

  • היברידיות: 43,130
  • היברידיות נטענות: 6,170
  • חשמליות: 28,034
  • מימן: 80

 

מקור: https://www.greenville.com/news/2020/10/cumulative-plug-in-vehicle-sales-in-the-united-states-reach-1-6-million-units
 

 

 

עריכה אחרונה על ידי eladts
  • מצחיק 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 4 שעות, eladts כתב:

 

מימן זה לא ממש פתרון לא מבחינה כלכלית ולא מבחינה סביבתית. הסיבה היחידה שדוחפים לזה היא שחברות הדלק רוצות לשמר את המודל של "תחנת דלק"....

לא מבין למה אתה חותר,הרי אתה כתבת את הטיעון המוזר הזה ?
כרגע יש כל מני קשיים בקשר לתאי דלק,הטכנולוגיה לא מספיק בשלה,והמחסום הכי רציני וכמעט 0 מכירות,כי נורא יקרה !!
והרמאות של NIKOLA ממש לא עשה טוב לכל הסקטור !!
ולא מעניין אף אחד כרגע רכבים פרטיים,כי שם יש התקדמות טובה בטכנולוגית הסוללות מבחינת טווחים וגדלים שיכולים לבנות במחירים זולים (4680 battery cell למשל אצל טסלה) אלא מתרכזים במשאיות וציוד כבד,כי אתה חייב שם מקור אנרגיה יותר משמעותי,כדי להחליף מנועי דיזל מפלצתיים 😉

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

טרי מהיום: "Daimler Truck AG and the Volvo Group complete creation of fuel-cell joint venture: cellcentric" 

כלומר עוד שני יצרנים שנכנסים יחד עם יונדאי וטויוטה לשוק המשאיות הכבדות מבוססות מימן. זה שוק עם תחשיבים הרבה יותר מדויקים של עלויות לעומת שוק הרכב לצרכן הפרטי ואם כל יצרני המשאיות הגדולים בעולם הגיעו למסקנה שכרגע מה שנכון זה מימן, אז כנראה שזה מימן. 

 

לשם התזכורת, מדובר בשני יצרנים שמתמחים גם בייצור של אוטובוסים ובשוק זה, עבור התחום העירוני, הם בחרו בפתרון של סוללות. מרצדס למעשה כבר מדברת על השקה קרובה של אוטובוס חשמלי עם סוללות מצב מוצק. 

 

עריכה אחרונה על ידי ch2856
  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 4 שעות, eitanuch כתב:

זה שהיבואנים הישראליים פספסו בתמחור זו בעייה אחת, אבל זמנית.

יש רכבים אחרים חשמליים בעולם עם פוטנציאל אדיר, שכרגע לא מיובאים לישראל כי <הכנס סיבה לא ברורה כלשהיא או אינטרס של יבואן לא לייבא דגמים חשמליים>. אישית, אני מאוד מצפה לראות את הדגמים של פולקסוגן בארץ: id3, id4. גם טסלה קטנה בסגנון האץ באק הייתי רוצה לראות.

 

ברגע שההגיון יגבר והתמחור יהיה טוב והגיוני, אנחנו נראה שינוי.

טסלה קטנה כבר בתנור ואמורה לעלות בסביבות המאה אלף בלבד !!

 

  • מעניין 1
  • רעיון טוב! 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 6 שעות, eladts כתב:

 

ממש ממש לא. לא ידוע לי על כלי רכב מונעי מימן עם מנוע שריפה פנימית. כל המכוניות מונעות המימן שכיום בשוק הן בעלות הנעה חשמלית כאשר החשמל מיוצר ע"י תא דלק.
 

 

נזכרתי ברכב הזה שראיתי רק במוזיאון לפני מליון שנה בערך :)

https://en.wikipedia.org/wiki/BMW_Hydrogen_7

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 3 שעות, ch2856 כתב:

טרי מהיום: "Daimler Truck AG and the Volvo Group complete creation of fuel-cell joint venture: cellcentric" 

כלומר עוד שני יצרנים שנכנסים יחד עם יונדאי וטויוטה לשוק המשאיות הכבדות מבוססות מימן. זה שוק עם תחשיבים הרבה יותר מדויקים של עלויות לעומת שוק הרכב לצרכן הפרטי ואם כל יצרני המשאיות הגדולים בעולם הגיעו למסקנה שכרגע מה שנכון זה מימן, אז כנראה שזה מימן. 

 

לשם התזכורת, מדובר בשני יצרנים שמתמחים גם בייצור של אוטובוסים ובשוק זה, עבור התחום העירוני, הם בחרו בפתרון של סוללות. מרצדס למעשה כבר מדברת על השקה קרובה של אוטובוס חשמלי עם סוללות מצב מוצק. 

 

 

מימן אולי זול יותר לציי משאיות, אבל זה לא אומר שהוא הפתרון הנכון למכוניות פרטיות.

הבעיה של סוללות היא מתכות שצריך לכרות, משהו פתיר - במיוחד אם תימצא טכנולוגית סוללות חדשה וסביבתית יותר.

במימן, בכל דרך שהיא, העלות הסביבתית היא גבוהה. צריך לייצר אותו, וברוב המקרים גם להוביל אותו. זה בזבוז אנרגיה רציני ביחס לחשמל שאפשר לייצר נקי, להוביל בצורה נקייה ויעילה, ואפילו לייצר בהרבה מאד מקומות. ובכל מקרה רכבי מימן כיום משתמשים בסוללות, אמנם קטנות יותר (דומות לרכב היברידי) ככה שלא נפטרים לגמרי מהבעיה הזאת.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...