Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

זרקו אותי מפורום דודי שמש


Night Driver
שימו לב! השרשור הזה בן 1362 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

הדוד (boiler) שלי בן 21.

 

היום גוף החימום החליט להחזיר נשמתו לבורא ועל הדרך גיליתי סימני קורוזיה מוגזמים בקולט וחייבים להחליף לפני שהוא יחליט מתי מחליפים.

 

עכשיו 2 שאלות:

1. המלצה לקולט (חברה, דגם ועל מה לשים לב)

2. בהנחה שהאמאיל שלם וללא פגעים יש סיבה להחליף דוד (לדעתי לא אבל עדיין אשמח לשמוע דיעות מבעלי מקצוע).

 

 

מדובר על דוד 150 ליטר.

תודה הגברת שרה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • חברי המעגל הראשון

21 שנים לדוד שמש נשמע לי ממש הרבה. ההורים שלי החליפו בזמן הזה כבר פעמיים.

אם הוא עדיין חי הייתי נשאר איתו. הוא מתקרב לאספנות :wink:

מתכלה מתחת לכיסוי:

🚗 .Alfa 147 2.0 Manual With B12 Pro- Kit+ Eibach Antiroll kit+ EBC Yellowstuff brakes kit+ 17" GT wheels with Toyo R888R+ Red leather seats|

 

המחליפה: Alfa 159 TB

עם חלונות חשמל ונעילה מרכזית.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מסקרן אותי היכן נמצא הדוד ואיזה טיפולי אחזקה עשית במהלך השנים.

 

הוא מבצע טיפולים שאתה לא יכול לבצע... (חשיפה ממושכת לקסאמים וטילי "כיפת ברזל"). סביר להניח שהדוד סובל מפוסט טארומה ולכן קשה לו לפנות את מקומו :lol::lol::lol:

חוץ מזה שהדוד שלו הוא מסוג Heavy Duty (זה דגם עמיד יותר לפיצוצים והדף ולכן גם אורך החיים שלו משמעותית ארוך יותר מדוד רגיל שמוכרים בחלקים שונים אחרים של הארץ).

 

איציק

Peugeot 3008 MY18 1.6HDi 120Hp Automatic
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic
Citroen C4 MY07 2.0 143Hp Automatic

 

 

eפ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הדוד והקולטים הטובים ביותר הם של כרומגן. מחירם בהתאם (משמעותית יותר גבוה מהאחרים). גם מחזיקים יותר מעמד. אם זה לא כרומגן שאר החברות דומות, דוד אמייל הוא הטוב יותר ואפוקסי הפשוט יותר. בקולטים יש לך קולטי נחושת (יקר וטוב יותר) או קולטי ברזל (הקלאסיים). באזורים קרים מאד עדיף ללכת על ברזל.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ערב טוב.

לא מומחה בנושא דוודים אבל לאורך השנים חקרתי כמה בעלי מקצוע בתחום (כולל מהנדס פיתוח בכרומגן ואיש מפתח בדודי נמרוד) ועברתי בזמנו גם קורס בנושא קורוזיה.

אורך החיים של דוד תלוי באיכות הבסיסית שלו ובתנאי התחזוקה שלהם נחשף.

שלי מתקרב ל-30 שנה וגם 1 משלושת הקולטים שלו בן אותו גיל.

החשוב ביותר זה לקנות דוד מצופה אמייל (שלי מתוצרת נמרוד), ולהקפיד לא לחמם מדי את הדוד באמצעות גוף החימום. הקורוזיביות של מים חמים קופצת חזק נדמה לי מעל 50 ומשהו מעלות. אין לך שליטה על הטמפרטורה שמייצרים הקולטים אבל חשוב מאד לא להגזים בכוון הטרמוסטט או במשך החימום.

אחת לנניח 3 שנים עליך לפתוח באופן יזום את הפלנג' ולבדוק את מצב אלקטרודת המגנזיום וכן לבדוק בעזרת פנס חזק את מצב האמייל בתוך הדוד. אם יש סימני חלודה ואם אלקטרודת המגנזיום התכלתה כליל תוך 3 שנים יש חשד סביר שהדוד עומד להיפרץ ולהתחיל לנזול, ורצוי לשקול את החלפתו. בדרך כלל אין שום צורך להחליף גוף חימום בכל פתיחת פלנג', מספיק לנקות את איזור המאיץ ולפורר את האבנית מעל גוף החימום בעזרת פלייר פטנט שאתה סוגר לקוטר הגדול במשהו מקוטר גוף החימום ומסובב סביב גוף החימום. אם אתה מהמהדרים קנה לך גוף חימום מיוצר בהזמנה אצל 'שפי גופי חימום' בדרום תל-אביב, כזה של 3000 וואט ואז אתה מקבל חימום מים בזמן קצר מאד. רק הקפד שהמאמ"ז של 16 אמפר ושתיילי ההזנה של 2.5 ממ"ר.

את הדוד קדח בשוליים שבבסיסו ב-3 או ב-4 נקודות וקשור בקפדנות לבסיס הנושא אותו ואז אתה מסודר גם כשיש רוחות חזקות.

בזמן הרכבה חוזרת של הפלנג' חשוב מאד להקפיד שהצינור הדק בראש המאיץ לא יתקרב מדי למרום הדוד. שמור מרחק של 20 או אפילו 25 ס"מ. זה מבטיח ש'גייזר' המים הלוהטים שבוקע מהמאיץ לא יפגע ישירות בתקרת הדוד ולא יהרוס מקומית את ציפוי האמייל. מבנה הצינור מאפשר (במקרים שפגשתי) לכוון את אורכו.

את הקולטים יש לשטוף - שטיפה הפוכה - ולדעתי הלא מוסמכת מספיק לבצע זאת נניח אחת לשנתיים, וזה גם תלוי בכמות האבנית במים אצלך ובכמות המים החמים הנצרכת. אם יש לך גישה נוחה כדאי לשטוף את זכוכיות הקולטים כמה פעמים לפני החורף ולשפשף אותן בעזרת מברשת עם מוט ארוך כדי להסיר לגמרי את שכבת הלכלוך.

רצוי לקדוח כמה קדחים בתחתית הקולטים (הפח החיצוני) כדי שאם מים יחדרו פנימה בגלל אטמים שהתיישנו לא יקוו מים בגוף הקולט ותיגרם קורוזיה. אצלי הקולטים נשענים בתחתיתם על ברזל זווית וגם בו קדחתי כמה חורים כדי למנוע הצטברות מים סביב בסיס הקולטים. פעולה קלה המאריכה את חייהם.

אצלי הקולטים בעלי צנרת פנימית מברזל. קולטי נחושת יעילים יותר אבל ככל ששמעתי נוטים יותר להיסתם ולכן בזמנו בחרתי לקנות 3 קולטים לדוד 200 ליטר. זה לא משמעותי לאורך חיי הקולטים והשטח אצלי מאפשר זאת ללא כל קושי. אם אתה יכול שנה את בסיס הדוד והקולטים (בוצע אצלי) כך שהקולטים יהיה בזווית הגבהה של 45 מעלות. זה נותן יתרון מבחינת שטף הקרינה (אנרגיה ליחידת שטח קולט) בחורף דווקא כשהשמש יותר נמוכה ובקיץ זה בטל בשישים.

אצלי החלפתי את 2 הקולטים רק בגלל קורוזיה בפח החיפוי הצמוד אליהם, לא בגלל נזק למעטה או לזגוגיות או בגלל סתימה. מחכים שישעמם לי ואז אשפץ אותם. לא חושב שלקולט חדש יהיה יתרון ממשי מול קולט שאשפץ עם פח חיפוי ואטמים חדשים.

טריק שלמדתי ממישהו ואין לי מושג ירוק כמה הוא תורם אבל ההשקעה בו מינימלית - פרק את האביזרים מקצה צינור יציאת המים החמים בתחתית הדוד והשחל פנימה צינור פלסטי באורך המתאים (מדוד בקפדנות כדי שלא יהיה ארוך מדי). זה אמור להוסיף מעט בידוד למים החמים הנמשכים מהדוד כך שהמים הקרים שסביב הצינור ימצצו מהם פחות חום. זה כמובן אמור לסייע במשהו בחורף.

את הקולטים עצמם (הצינורות המחברים אותם זה לזה) קשור היטב למנשא שלהם כדי שלא יתעופפו ברוח.

אולי תנצל את ההזדמנות להוסיף לך בקרה על טמפרטורת המים בדוד ואפשרות להפעלת החימום דרך האינטרנט.

למיטב ידיעתי הפלנג' של כרומגן שונה מהסוג הרגיל הנמכר בשוק אז אולי עדיף להימנע מהם. אני כאמור עם תוצרת נמרוד.

יאללה, להפשיל שרוולים ולהתחיל לעבוד.

 

יוסי

עריכה אחרונה על ידי yosi05
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני מחליף דוד בערך כל 9 שנים, הדוד נמצא על הגג.

 

מסקרן אותי היכן נמצא הדוד ואיזה טיפולי אחזקה עשית במהלך השנים.

 

הדוד על הגג והוא של פרת (חברת שיווק. היצרן למיטב ידיעתי היה כרומגן).

 

לגבי טיפולי אחזקה, כשהולך גוף חימום אני פותח פלאנג' מנקה ומחליף רק גוף חימום אלא 4ם האלקטרודה כבר קרובה להיגמר.

 

האמאיל שלם ולא פגוע אבל אני מפחד דווקא מהצד החיצוני שלא ניתן לראות. גם שם מתפתחת קורוזיה עם השנים.

תודה הגברת שרה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הדוד והקולטים הטובים ביותר הם של כרומגן. מחירם בהתאם (משמעותית יותר גבוה מהאחרים). גם מחזיקים יותר מעמד. אם זה לא כרומגן שאר החברות דומות, דוד אמייל הוא הטוב יותר ואפוקסי הפשוט יותר. בקולטים יש לך קולטי נחושת (יקר וטוב יותר) או קולטי ברזל (הקלאסיים). באזורים קרים מאד עדיף ללכת על ברזל.

 

דוד אפוקסי כבר לא תקני.

 

היום התקן מחייב אמאיל ומחייב גם עמידה ב 5452 (התאמה למי שתיה ובטמפרטורות של דוד לא תעמוד על שום ציפוי אחר).

 

מבירור קצר בדוד גוגל ההבל בין קולט של כרומגן לאחרים הוא כ 30%. השאלה אם הקולט גם יחייה 30% יותר.

תודה הגברת שרה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ערב טוב.

לא מומחה בנושא דוודים אבל לאורך השנים חקרתי כמה בעלי מקצוע בתחום

(כולל מהנדס פיתוח בכרומגן ואיש מפתח בדודי נמרוד) ועברתי בזמנו גם קורס בנושא קורוזיה.

אורך החיים של דוד תלוי באיכות הבסיסית שלו ובתנאי התחזוקה שלהם נחשף.

שלי מתקרב ל-30 שנה וגם 1 משלושת הקולטים שלו בן אותו גיל.

 

החשוב ביותר זה לקנות דוד מצופה אמייל (שלי מתוצרת נמרוד), ולהקפיד לא לחמם מדי את הדוד באמצעות גוף החימום.

הקורוזיביות של מים חמים קופצת חזק נדמה לי מעל 50 ומשהו מעלות. אין לך שליטה על הטמפרטורה שמייצרים הקולטים

אבל חשוב מאד לא להגזים בכוון הטרמוסטט או במשך החימום.

,,,,,

,,,

 

למיטב ידיעתי הפלנג' של כרומגן שונה מהסוג הרגיל הנמכר בשוק אז אולי עדיף להימנע מהם. אני כאמור עם תוצרת נמרוד.

יאללה, להפשיל שרוולים ולהתחיל לעבוד.

 

יוסי

 

מסכים לכל אשר כתב יוסי - וגם אצלנו ב 3 בתים, דוודים של נמרוד ב 20 שנים האחרונות.

אנו מרוצים הן מאיכות המים החמים והן מאיכות ועמידות הדוודים וקולטי השמש לאורך זמן.

 

כדאי להתקשר למפעל נמרוד, לברר מחירים, והם יפנו אותך למתקינים שהם עובדים איתם.

כך יש אחריות כפולה מהיצרן נמרוד, הן על המוצר והן על ההתקנה.

 

 

 

אייל.

עצמאי בשטח - 1 מטר מהצד.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

באותו עניין (דוד) - האם התקנה של מסנן סילפוס בכניסה של המים הקרים לדוד הוא משהו שיכול לתרום לאורך החיים הכללי שלו ?

Peugeot 3008 MY18 1.6HDi 120Hp Automatic
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic
Citroen C4 MY07 2.0 143Hp Automatic

 

 

eפ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

החלפתי לפני 5-6 שנים דוד וקולטים בני 25 שנים בקירוב. אריכות הימים היא (לדעתי) בשל השימוש המועט ביותר בחימום חשמל. משתמש רק כדוד שמש. כשיש צורך בחימום, מעביר למצב יונקרס. בקולטים אני מטפל פעמיים בשנה, לפני החורף ולפני הקיץ, ניקוי חיצוני של הזכוכית, ופתיחה של הצינור התחתון, כדי שיזרמו מים החוצה מהקולטים, דבר שמשפר את הסירקולציה בין הקולטים לדוד.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ערב טוב.

לא מומחה בנושא דוודים אבל לאורך השנים חקרתי כמה בעלי מקצוע בתחום (כולל מהנדס פיתוח בכרומגן ואיש מפתח בדודי נמרוד)

יאללה, להפשיל שרוולים ולהתחיל לעבוד.

יוסי

עשית לי חשק לגור בבית משלי ושתהיה בו גישה נוחה לדוד.

מדהים כמה כסף אפשר לחסוך עם ידע דרג ב' וזוג ידיים ימניות.

הסבר מאלף, תגובת השנה.

סחתיין

סוזוקי ג'ימני His side- JLX-L 2006 [   ] [][][][][] [   ]

טויוטה קורולה Her side- GLI 2013

שימרו על מרחק בכביש ועל קירבה בלב

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

×
×
  • תוכן חדש...