Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 2176 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

צפרא טבה לאנשי הדוודים,

לאיש מבוגר שחי בדירה ענטיקה אני מנסה לעזור כבר בשרשור האסלה שפתחתי...

אמש הייתי על הגג שלו לבדוק את הדוד. הורכב שם כרומגן לפני 8 שנים ואני מתכנן לבצע לו ניקוי, שטיפה והחלפת פלאנג'.

ראיתי שהצנרת המחזירה את המים החמים מהדוד אל הדירה עשוייה נחושת 3/8 לכל אורכה, לדעתי בגיל הדירה...

החיבור בין קצה הצינור שיוצא מהדוד לבין החיבור של צינור הנחושת דולף ומים חמים/אדים מטפטפים שם. אני מניח שזה כבר הרבה זמן ככה.

השאלה שלי היא מהי הדרך הטובה ביותר לטפל בזה? האם לחתוך את ה- Flare הישן בצינור הנחושת ולבצע פלייר חדש ולחבר שוב? הצינור ישן ולכן אני מפחד שהוא יהיה פריך מדי לביצוע פלייר.

או אולי לשתול חיבור פלסטי מודרני בין היציאה של הדוד לבין צינור הנחושת? ואת החיבור לצינור הנחושת הישן לבצע עם איזה מחבר מודרני שלא דורש פלייר?

דוד.jpg

פורסם

האביזרים הם לא אביזרי פלייר (הברז, מחברים וכו'...), ולכן פלייר לא יעזור כאן לדעתי, גם בחיבור הקיים ניתן לראות טפלון או פשתן ששימושו לאטימה. יש מאין גומייה בצורת קונוס שמולבשת על הצינור ומיקומה בין האום לצינור, והיא יכולה לעזור באטימה. שנים שלא נתקלתי בגומייה כזו, היו לי כמה ואני לא מוצא.

פורסם

תודות.

כן אני זוכר את הגומיות הקוניות הללו. ואני יודע שכרגע לא מבוצע שם פלייר, אבל חשבתי שאולי זה הפתרון?

או לצאת מהדוד עם חתכ'ת פלסטי מודרני, נגיד לא יותר מחצי מטר, ולחבר בהמשך לנחושת הענטיקה עם משהו מודרני שירכב על הנחושת? יאטום עם גומיה?

כמובן צ.ל. עמיד בחום.

פורסם

קודם כל עדיף לצאת מהדוד עם פלסטיק ואז לחבר לנחושת כדי לקבל חיוץ ולמנוע קורוזיה גלוונית.

 

חפש מחברים מתאימים. יש מחברים עם טבעת נחושת שמשמשים בדרך כלל להיגראוליקה. הם חזקים וטובים.

תודה לשרת התחבורה מירי רגב על קירוב הפריפריה למרכז.

פורסם
מאוחר מדי לערוך...

 

התכוונתי לומר: הטמפרטורה של ג"ח לבדה לא מספיקה כדי לשערך את עובי האבנית.

התכוונתי לומר: בסקאלה שבין מים קרים ל-70 מעלות.

 

מכיוון שטמפרטורת גוף החימום היא פונקציה של: טמפרטורת המים, ההתנגדות הטרמית והספק החום, ניתן לחלץ את ההתנגדות הטרמית רק אם נדע את טמפ' המים בזמן המדידה.

 

 

 

בהמשך לדיון המדעי - יש לי דוד 150 ליטר, גוף חימום חדש שהוחלף השבוע (2500 וואט).

יש לי מפסק חכם סוויצ׳ר שיודע למדוד זרם נצרך ולתת התראה כשהתרמוסטט מנתק מגע (זרם נופל לאפס). ממצב של דוד קר לגמרי עד לכניסת התרמוסטט שמכוון ל-55 מעלות בערך עברו 3 שעות ו45 דקות.

זה סביר?

זה יכול לשמש מדד למצב גוף החימום בעתיד, בהנחה שמודדים כשהטמפ החיצונית דומה.

ממצב קר לגמרי למקלחת אחת לוקח שעה ורבע בערך. סביר?

 

בנוסף חשבתי לעשות בדיקה האם השארת בוילר דולק קבוע יותר חסכונית מהדלקות נקודתיות.

(הסויצ׳ר יודע לסכום צריכת זרם לפי ימים.)

Tesla model Y RWD

Mazda Miata NC1 2008

פורסם

בחנויות טמבור יש לעיתים אביזרים לצנרת גז (עשוי פליז), מ 3/8 לכל מיני מידות. זה אכן מגיע עם טבעת פנימית ("עין") במידה המתאימה.

 

ראה לינק:

 

http://edshivuk.co.il/Catalog.asp?Page=NewShowProd.asp&PRodID=1124685

 

כמו כן אתה תמיד יכול לפתוח את החיבור ולנסות לנקות + ללפף פשתן על החלק עם הגומיה ולנסות לסגור שוב (הצליח לי כמה פעמים).

 

איציק

Deepal S05 MAX MY26 272Hp 
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic

פורסם (נערך)

גם לי יש שאלה:

 

לצורך העניין מדובר בדירה יד שנייה.

הבעלים שגר שם לא יודע מתי טיפלו בדוד או הדוד הוחלף בפעם האחרונה.

 

יש צורך בתחזוקה מונעת? (החלפת פלאנג'+גוף חימום)

או שכל זה מיותר וכל עוד העסק עובד כמו שצריך לא לגעת?

 

אצלינו בבית כל עוד אין תקלה בדוד אז לא נוגעים.

והוא כבר מס' שנים עובד ללא תחזוקה מונעת וללא תקלות.

עריכה אחרונה על ידי Benor
פורסם

השאלה מה זה מספר שנים.

הוא אמור לעבוד מספר שנים, אבל עם תחזוקה מונעת הוא אמור לעבוד הרבה שנים.

 

אל תשכח שבעיות בדוד המים החמים זה כמו מילואים: זה תמיד מגיע כשאתה לא מוכן לזה או לא מתאים לך.

פורסם (נערך)

הדוד בן 20 שנה.

גוף החימום למיטב זכרוני, הוחלף פעם אחת או פעמיים בכל ימי חייו.

בינתיים עובד פיקס בלי ניקוי אבן/ החלפות פלאנג' למינהם.

והאיזור - דיי בעייתי מבחינת הצטברות אבנית.

אם ממלאים לקומקום ישירות מים מהברז ולא מהבריטה - תוך שבוע/שבועיים הקומקום מתמלא באבנית.

עריכה אחרונה על ידי Benor
פורסם
איציק - האם כרגע החיבור הוא עם גומיה? האם היא יושבת בין הזכר שיוצא מהדוד לבין מחבר הנקבה מפליז, של הצינור?

 

המחברשאיציק ואני מדברים עליו לא צריך שום דבר. אתה מלביש את האום על הצינור, את הטבעת על הצינור, שם אותו בחלק השני וסוגר.

תודה לשרת התחבורה מירי רגב על קירוב הפריפריה למרכז.

פורסם (נערך)

ירחמיאל,

 

1. מה שהציעו לך נקרא קופלונוג\טלסקופ והוא מתאים כעיקרון להלבשה על צנרת ברזל קשיחה, אני לא יודע לגבי אמינות החיבור בצינור נחושת. ראה כאן:

 

http://www.yow.co.il/%D7%A7%D7%95%D7%A4%D7%9C%D7%95%D7%A0%D7%92-%D7%99%D7%97%D7%99%D7%93

 

https://www.kisner-kads.com/%D7%9E%D7%95%D7%A6%D7%A8/%d7%98%d7%9c%d7%a1%d7%a7%d7%95%d7%a4-%d7%91%d7%95%d7%93%d7%93/

 

1268596958.jpg

 

2. מחבר Compression Fitting לצינור מים לא ראיתי בארץ, ואם כבר עדיף BSP , בארה"ב אני מניח שהמוצר נפוץ יותר מכיוון ששם צנרת נחושת נפוצה מאוד גם היום (ממה שראיתי ההתקנה הנפוצה היא באינוך,Brazing), אבל סביר גם להניח שהתבריג של מוצר כזה יהיה NPT .

 

3. מחבר של הידראוליקה או כל יישום אחר פרט למי שתיה\מזון לא עומדים בדרך כלל בתקן למי שתייה, קיים חשש לריכוזים גבוהים של עופרת ושאר מסגסגים האסורים למגע עם מי שתייה. ברור לי שגם בדוד שמש ישן יש הרבה "ג'יפה" וחומרים לא בריאים שנפלטים למים, אני רק אומר, באופן אישי, אני מנסה להימנע משימוש באביזרי צנרת מים שאינם בעלי תקן לשתייה. אם תחליט בכל זאת ללכת על מחבר הידראולי , יש לך את ספרקו ברחוב הסדנה בחולון, יש להם מבחר של מחברים.

 

4. כמי שחי 30 שנה בערך עם צנרת נחושת מהסוג שצילמת, מדובר בצנרת די אמינה, שהחזיקה כבר 40 שנה כמות שהיא? אם אין חור בצינור, הייתי מנקה אוטם ומחזיר את הצינור המקורי. קרה לי שהתפתח חור קטן קרוב לחיבור, במקרה זה קיצרתי מעט את הצינור והחזרתי חזרה לאחר אטימה, הצינור שרד גם עשור לאחר התיקון (אם אני זוכר נכון).

עריכה אחרונה על ידי innvision
פורסם

איציק ואני מדברים על מחברים שמיועדים לצנרת נחושת והם מאוד אמינים מניסיון של הרבה שנים איתם.

 

לגבי התאמה למי שתיה מי הדוד הם לא מי שתיה, צנרת הנחושת לא עומדת בשום תקן למי שתיה והשפעה שך מחבר עם שטח פנים קטן יחסית לנפח הכולל זניחה לחלוטין.

 

אם אתה מדבר על מי שתיה התקן לא מתייחס לפריטים אלא למערכת. כדי לבדוק דבר כזה במקרה שלנו היו ממלאים את הדוד במים, מחממים (יש הפרדה בתקן לעד 45 מעלות ומעל), עושים מיצוי ובודקים.

תודה לשרת התחבורה מירי רגב על קירוב הפריפריה למרכז.

×
×
  • תוכן חדש...