Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 2634 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

ערב טוב חברים,

עבדתי במקום מסויים שהפריש לי לקרן השתלמות כשנתיים וחצי והתפטרתי לקראת סוף 2014,

מאז לא הפקדתי שקל בקרן הזו כי בעבודות הבאות הקרנות נפתחו במקום אחר.

לפני שבוע נזכרתי שיש לי קרן השתלמות ששחכתי ממנה לחלוטין ומסתבר שהיא נזילה כבר חצי שנה.

הקרן הזו במסלול חו"ל עם דמי ניהול מחיסכון 0.39% ודמי הוצאות ניהול השקעות בגובה 0.22%,

יש בקרן כמה עשרות אלפים בודדים.

התשואות של הקרן בשנים האחרונות נעו בין 0.4% ל-3.17%.

כרגע אין לנו לחץ על הסכום כסף הזה,לא בנינו עליו ולכן כנראה ישכב בעו"ש זמן מה במידה ונמשוך אותו.

מה האופציה הכי טובה להרוויח עוד כמה שקלים?

אפשר לשנות את מסלול הקרן? להגדיל חשיפה?

להעביר לקופה מתחרה אם תשואות יפות יותר?

 

פעם ראשונה שיש לי קרן נזילה,

כל עצה תתקבל בברכה.

 

תודה מראש.

 

Sent from my Redmi Note 5 using Tapatalk

HU:PIONEER 5850MP,COMP:RAINBOW DREAM LINE SLX265,AMP1:JBL 75.4,AMP2:BAZOOKA ELA60.2

 

 

  • תגובות 37
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם

תחפש יועץ השקעות טוב ותסגור אותה לעוד תקופה. אם אתה לא לחוץ על הכסף, מה אכפת לך שכסף יעשה לך כסף?

עדיפות לשפשוף עצמי בבית ולא אצל בעלת מקצוע

צריך גם קרם אני מאמין.

:roll::lol::oops:

פורסם (נערך)

מדובר פה על סכום מזערי בשביל יועץ השקעות ועוד אחד טוב,

כמו שאמרתי הקרן עשתה תשואות שנעות מגרוע למצויין, הייתי רוצה למקסם רווחים.

 

יש לנו משכנתא עם חלק של פריים -0.6 ל-25 שנה שהוא כ400 שקל מההחזר החודשי, אולי כדאי לכסות חלק ממנו עם סכום הקרן?

 

Sent from my Redmi Note 5 using Tapatalk

עריכה אחרונה על ידי dany

HU:PIONEER 5850MP,COMP:RAINBOW DREAM LINE SLX265,AMP1:JBL 75.4,AMP2:BAZOOKA ELA60.2

 

 

פורסם
מדובר פה על סכום מזערי בשביל יועץ השקעות ועוד אחד טוב,

כמו שאמרתי הקרן עשתה תשואות שנעות מגרוע למצויין, הייתי רוצה למקסם רווחים.

 

יש לנו משכנתא עם חלק של פריים -0.6 ל-25 שנה שהוא כ400 שקל מההחזר החודשי, אולי כדאי לכסות חלק ממנו עם סכום הקרן?

 

Sent from my Redmi Note 5 using Tapatalk

כל עוד ממוצע הביצועים של הקרן גבוה מהריבית שאתה משלם זה לא כלכלי לסגור את הרכיב הזה של המשכנתא.

אלעד רוזנקר, טלפון 0524626633.

ניתן להתקשר להתייעץ בכל הקשור ברכבי אספנות ואופל בפרט (בעיקר ישנים).

פורסם

גם אם תרצה לפרוע חלק מהמשכנתא, עדיף חלקים אחרים בתמהיל על פני הפריים. בחלק של הפריים אתה משלם כמעט כלום ריבית.

ציטוט

יבגניפ כתב:

 

אוף. למה אני מגיב פה? 

 

פורסם

מסתבר שהיו לאחיתופל כמה אחים תאומים.

אל תיגע בכסף. קרן השתלמות נזילה אומר שאתה יכול לחדש את ההפקדות בה והכסף החדש שיופקד הוא נזיל באופן מיידי, ונהנה מכל הטבות המס שיש להפקדות.

המקסימום שכדאי לך לברר זה אם יש מסלול יותר טוב לכספי הקרן.

שלא תעיז (תעז?) למשוך אותה בשביל שטויות שהציעו לך כאן.

www.car-pad.co.il - טיפים, חדשות, השקות, מבחנים, ועוד. על מכוניות. רק על מכוניות. 

כתב רכב וצרכנות רכב - אתר ומגזין 'אוטו'

 

לשעבר:

עורך פודקאסט הרכב 'דרייב' . מגיש יחד עם בועז קורפל וקינן כהן.

כתב הרכב של ביזפורטל, אתר הפיננסים. 

פורסם (נערך)
גם אם תרצה לפרוע חלק מהמשכנתא, עדיף חלקים אחרים בתמהיל על פני הפריים. בחלק של הפריים אתה משלם כמעט כלום ריבית.

אבל זה המסלול היחיד שאין קנס.

 

דיסקו, אפשר להוסף לקרן הזאת סכום כפול ממה שיש בה כבר?

עריכה אחרונה על ידי dany

HU:PIONEER 5850MP,COMP:RAINBOW DREAM LINE SLX265,AMP1:JBL 75.4,AMP2:BAZOOKA ELA60.2

 

 

פורסם

אם לא משכת מהקרן הספציפית אף פעם, למיטב ידיעתי, אתה יכול לחזור ולהפקיד בה את ההפקדות החודשיות.

יתרה מכך, בעבר היתה פרקטיקה של פתיחת כמה קרנות במקביל כדי ליהנות מזה שבכל רגע תהיה קרן נזילה.

אין קשר לכמה כסף יש בקרן.

בבקשב, אל תסתמך על עצות רעות שניתנו כאן, ברר את הנושא לעומק.

אל תמשוך את הכסף.

www.car-pad.co.il - טיפים, חדשות, השקות, מבחנים, ועוד. על מכוניות. רק על מכוניות. 

כתב רכב וצרכנות רכב - אתר ומגזין 'אוטו'

 

לשעבר:

עורך פודקאסט הרכב 'דרייב' . מגיש יחד עם בועז קורפל וקינן כהן.

כתב הרכב של ביזפורטל, אתר הפיננסים. 

פורסם

אני, למשל, מתכנן את המשכנתא העתידית כך שאוכל לסגור אותה בערך תוך 20 שנים בעזרת הפקדות של קרן השתלמות שתהפוך נזילה כל 6 שנים. ללא הקרנות אני אתקע עם חלקי משכנתא אף ל-30 שנים בערך, כי הסכומים המדויקים עוד לא ידועים. בדרך כמובן בעזרת אותן ההפקדות יירד התשלום החודשי ויקל על החיים השוטפים. אתה בעצם אומר שזה לא נכון לפעול כפי שאני מתכנן?

פורסם

דיסקו, כל מילה בסלע.

לא לנגוע בכסף, זה החיסכון הכי טוב שקיים!

תוכל לקבל עליו הלוואות בתנאים מעולים כשתצטרך, בינתיים תוכל כפי שדיסקו אמר לבדוק מסלולים אחרים שיותר מתאימים לך- למשל יותר מנייתי או להשאיר ככה אם לא מתאים לך סיכונים.

פורסם

צריך לתכנן קרן השתלמות כקרן ליום שחור או לביצוע משהו שלא תוכל לבצע בלעדיו או, אם אפשר (והכי טוב), ככסף נוסף לפנסיה.

אם אין הכרח, לא נוגעים בכסף.

 

אני למשל, מפקיד חסכון של הילדים לתוך קרן השתלמות נזילה (מעמד עצמאי), התשואות יחסית טובות, דמי הניהול נמוכים, ואני מקבל עבור כך הטבת מס.

מאותה קרן השתלמות, לקחתי הלוואה בריבית טובה, ואיתה סגרתי חלק מהמשכנתא שהיה עם ריביות גבוהות יותר.

פורסם

^^

בקרן שלי, לדוגמה, ההלוואות אפשריות רק כאשר יש 100 אלף לפחות בקרן. אצלי לפחות בתחנה הראשונה יהיה סכום קטן משמעותית וכך רק אפסיד כסף במשכנתא לדעתי. אבל אני ממש גרוע בפיננסים, לכן התכוונתי ללכת על הדרך הפשוטה ביותר. אצלי המחשבה היא שהחסכון הטוב ביותר לפנסיה הוא לגמור עם המשכנתא לפניה ועדיף כמה שיותר שנים לפני. כדי לגור בדירה משלנו ולפחות לחסוך את ההוצאות האלו בזקנה. וגם לחסוך קצת כבר בעשור האחרון שלפני פנסיה.

 

אם מושכים רק חלק מהכסף, עדיין הקרן תהיה נזילה ואפשר יהיה לעשות לתוכה הפקדות או שתנעל ל-6 שנים או כל תרחיש אחר. ממש לא מבין בזה כלום, אשמח להבהרה. כדאי לבדוק את כל הדברים האלה מול החברה שמנהלת לי את קרן ההשתלמות? איפה לומדים את ה-basics?

פורסם

לגבי משיכה חלקית.

נניח שעברו 6 שנים והקרן נזילה עכשיו.

משכת חלק מהצבירה.

הכסף שלא נמשך נשאר נזיל.

כספים חדשים שיופקדו מאותו הרגע יהיו חסומים ויתחילו לצבור ותק מחדש.

www.car-pad.co.il - טיפים, חדשות, השקות, מבחנים, ועוד. על מכוניות. רק על מכוניות. 

כתב רכב וצרכנות רכב - אתר ומגזין 'אוטו'

 

לשעבר:

עורך פודקאסט הרכב 'דרייב' . מגיש יחד עם בועז קורפל וקינן כהן.

כתב הרכב של ביזפורטל, אתר הפיננסים. 

פורסם

נגיד ואין ברירה, ולקחת משכנתא ל 30 שנה

אתה בן 30, או אפילו בהקצנה 35, תסיים אם המשכנתא ב 65, עדיין לפני גיל פנסיה, עם קרנות השתלמות.

 

מה גם, שאם יש לך קרנות השתלמות נזילות, אתה לוקח הלוואה מהם, סוגר איתם חלקים מהמשכנתא ומשלם בעבור הלוואות אלו ריביות נמוכות יותר מאשר קרן ההשתלמות עושה בתשואות. כלומר הכסף עדיין עושה לך קצת כסף.


×
×
  • תוכן חדש...