Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 2944 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

פחות או יותר זו גזרת המחיר שלי ואחרי קריאות פה ושם, התבייתי על שני אלו.

 

אשמח לשמוע את דעתכם על היתרונות והחסרונות...

פונטו ספייס elx 2001 - מדהימה בלי עין הרע:-D

פורסם

3 שנים לא הולכים ברגל ויכולים להתבטא בפער גיל/בלאי גדול יחסית (תלוי מאד באקזמפלרים שתמצא)

 

עניינית - אני מניח שאתה משווה בין ייטי 1.2 ידנית לקקטוס 1.2 ידנית (ב-2015 אין קקטוס אוט'), הייטי היא מכונית מסגמנט גבוה יותר וזה ניכר בהבדלים באיכות הבנייה של שתי המכוניות. הייטי הרבה יותר סולידית ובנוייה מצויין. אלו שתי מכוניות עם אופי - תא הנוסעים של הקקטוס עליז יותר ומאד יפה עיצובית, אם כי הנדסת האנוש שלו נחותה משמעותית. נוחות המושבים בקקטוס מעולה ועדיפה על נוחות המושבים (הטובים מאד לכשעצמם) בייטי.

הייטי יותר מרווחת וכוללת מושבים מודולאריים מאחור (שני המושבים האחוריים החיצוניים ניתנים להזזה על מסילה, זווית גב המושב ניתנת לכיוון וכל המושבים ניתנים לקיפול ופירוק (כל מושב עצמאי להבדיל מכל הספסל בקקטוס).

הגיר הידני של הייטי מלוטש ומאד נעים לתפעול (ההילוכים עוברים ברכות ובקלות) והמצמד רך מאד. בקקטוס הגיר הידני (5 הילוכים לעומת 6 בייטי) מגושם וגס וגם המצמד מרגיש כבד יחסית.

 

הקקטוס קלה מהייטי בקרוב ל-300 ק"ג, כך שהיא מרגישה יותר נמרצת וגם צפוייה להיות יותר חסכונית (הייטי חסכונית מאד לכשעצמה - אצלי לאחר 4.5 שנים, צריכת הדלק הממוצעת עומדת על 13.9 ק"מ/ל'). הקקטוס מציעה נוחות נסיעה עירונית עדיפה על זאת של הייטי, אך מחוץ לעיר במהירויות בין-עירוניות, הייטי משווה ואף מתעלה בכביש משובש ומעוקל, לאור מערכת מתלים אחורית מתקדמת יותר (מתלה רב חיבורי).

 

תא המטען בקקטוס גדול יחסית, ומציע נפח מעט גדול יותר משל הייטי אך הוא מתוכנן כאמבטיה פחות שימושית. בייטי תא המטען בנוי חכם יותר, והוא גם כולל המון תאים בדפנות, ווי תלייה ועוד תאים בסיפון התחתון של תא המטען.

 

לסיכום - הייטי שימושית יותר, בנוייה טוב הרבה יותר ומרגישה מכונית יקרה יותר. לקקטוס תא נוסעים עליז יותר, מושבים נוחים יותר וביצועים זריזים יותר אך היא מרגישה זולה יותר. קקטוס נוחה מעט יותר בעיר ומעט פחות מחוץ לעיר.

 

ההשוואה לעיל מתייחסת לקקטוס עם מנוע 1.2 מוגדש (110 כ"ס). הקקטוס הגיעה גם עם מנוע 1.2 אטמוספרי (82 כ"ס) חלש משמעותית שאותו אני לא מכיר.

Subaru BRZ 2.4 6MT | Ford Focus 1.5 ST_Line  

 

פורסם

רוב תודות על התשובה המפורטת!

 

3 שנים לא הולכים ברגל ויכולים להתבטא בפער גיל/בלאי גדול יחסית (תלוי מאד באקזמפלרים שתמצא)

 

עניינית - אני מניח שאתה משווה בין ייטי 1.2 ידנית לקקטוס 1.2 ידנית (ב-2015 אין קקטוס אוט'), הייטי היא מכונית מסגמנט גבוה יותר וזה ניכר בהבדלים באיכות הבנייה של שתי המכוניות. הייטי הרבה יותר סולידית ובנוייה מצויין. אלו שתי מכוניות עם אופי - תא הנוסעים של הקקטוס עליז יותר ומאד יפה עיצובית, אם כי הנדסת האנוש שלו נחותה משמעותית. נוחות המושבים בקקטוס מעולה ועדיפה על נוחות המושבים (הטובים מאד לכשעצמם) בייטי.

הייטי יותר מרווחת וכוללת מושבים מודולאריים מאחור (שני המושבים האחוריים החיצוניים ניתנים להזזה על מסילה, זווית גב המושב ניתנת לכיוון וכל המושבים ניתנים לקיפול ופירוק (כל מושב עצמאי להבדיל מכל הספסל בקקטוס).

הגיר הידני של הייטי מלוטש ומאד נעים לתפעול (ההילוכים עוברים ברכות ובקלות) והמצמד רך מאד. בקקטוס הגיר הידני (5 הילוכים לעומת 6 בייטי) מגושם וגס וגם המצמד מרגיש כבד יחסית.

 

הקקטוס קלה מהייטי בקרוב ל-300 ק"ג, כך שהיא מרגישה יותר נמרצת וגם צפוייה להיות יותר חסכונית (הייטי חסכונית מאד לכשעצמה - אצלי לאחר 4.5 שנים, צריכת הדלק הממוצעת עומדת על 13.9 ק"מ/ל'). הקקטוס מציעה נוחות נסיעה עירונית עדיפה על זאת של הייטי, אך מחוץ לעיר במהירויות בין-עירוניות, הייטי משווה ואף מתעלה בכביש משובש ומעוקל, לאור מערכת מתלים אחורית מתקדמת יותר (מתלה רב חיבורי).

 

תא המטען בקקטוס גדול יחסית, ומציע נפח מעט גדול יותר משל הייטי אך הוא מתוכנן כאמבטיה פחות שימושית. בייטי תא המטען בנוי חכם יותר, והוא גם כולל המון תאים בדפנות, ווי תלייה ועוד תאים בסיפון התחתון של תא המטען.

 

לסיכום - הייטי שימושית יותר, בנוייה טוב הרבה יותר ומרגישה מכונית יקרה יותר. לקקטוס תא נוסעים עליז יותר, מושבים נוחים יותר וביצועים זריזים יותר אך היא מרגישה זולה יותר. קקטוס נוחה מעט יותר בעיר ומעט פחות מחוץ לעיר.

 

ההשוואה לעיל מתייחסת לקקטוס עם מנוע 1.2 מוגדש (110 כ"ס). הקקטוס הגיעה גם עם מנוע 1.2 אטמוספרי (82 כ"ס) חלש משמעותית שאותו אני לא מכיר.

פונטו ספייס elx 2001 - מדהימה בלי עין הרע:-D

×
×
  • תוכן חדש...