Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

מצולם - החלפת סליל שעון ברכבי יונדאי קיה


asafasaf
שימו לב! השרשור הזה בן 260 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

היי,

 

נתקלתי באותה בעיה עם הסליל כרית אוויר של יונדאי I35 שנת 2013, לפני כמעט שנה החלפתי את אותו סליל

ועכשיו שוב נדלקה נורה לאחר בירור אצל מוסך צריך להחליף שוב את הסליל.

 

אודה לעזרתכם, אולי יש למישהו קישור להזמנת הסליל דרך עליאקספרס או אייבי?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • שבועיים מאוחר יותר ...
מחלה ידועה ביונדאי קיה מהשנים האחרונות

 

שלום, תודה רבה על המדריך! תוהה - אם זו תקלה ידועה, אין הכרה רשמית של היצרן בארץ?

 

נדלקה לי נורת כרית האוויר אחרי שגם כפתורי בקרת השיוט הפסיקו לעבוד והבנתי מהר מאוד שזה כנראה סליל השעון. מצאתי בין השאר את השרשור הבא מארה"ב:

https://www.cargurus.com/Cars/Discussion-d92_ds527970

 

מצוין שם שהיצרן מכיר בתקלה (ומסתבר שגם בתקלת גומיית ההגה, ה"נקישות" שאמרו לי לתקן באחד הטיפולים, בתשלום כמובן) לפחות בארה"ב - איך מחילים הכרה כזו גם לארץ? רכשתי רכב שאמור להיות אמין - מצער מאוד להיתקל בבעיות כאלו שנה שנתיים אחרי הקנייה (כיד 2 משנת 2014, אין אחריות) במיוחד שזו תקלת בטיחות מדאיגה מאוד. יש כאן אולי עו"ד או מישהו עם ניסיון שיודע איך להתחיל תהליך מתאים?

תודה! מצ"ב הרחבת האחריות מארה"ב, כפי שהועלתה לשרשור המקושר מעלה.

pic-924714816718564298-1600x1200.jpegpic-2184194808910040855-1600x1200.jpeg

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

חשוב מאוד ולא צוין, כי התעסקות עם כרית אויר זה לא משחק וראיתי במו עיני כריות אויר נפתחות במוסך, בגלל עבודה לא מקצועית וללא ידע, מה שגרם לפציעות או בהלה נוראית וציפצופים באוזן שעברו אחרי כמה שעות או ימים. .

לכן, חשוב לתת לבעלי מקצוע להתעסק עם זה.

אם בכל זאת החלטת לעשות DIY עם כריות אויר, אז חשוב מאוד וזה כלל בסיסי וגורף, לפני ביצוע כל פעולה, לנתק מצבר ולחכות כ 10 דקות לפני שניגשים לטפל בחלקי נפץ למיניהם.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

דניאל, תודה על האזהרה! קראתי גם בפורומים נוספים על החשיבות של ניתוק המצבר - האם המקרים שראית קרו אך ורק שהמצבר לא נותק כהלכה? אם לאו, אנא הסבר.

 

אני חושב לפתוח שרשור חדש כדי לראות כמה אנשים סובלים מהבעיה ומוכנים לפעול להכרה של יונדאי בארץ. מצאתי גם את ההודעה הקשורה הזו:

https://www.carsforum.co.il/vb/showthread.php?655280-%D7%A0%D7%95%D7%A8%D7%AA-%D7%9B%D7%A8%D7%99%D7%AA-%D7%90%D7%95%D7%95%D7%99%D7%A8-%D7%99%D7%95%D7%A0%D7%93%D7%90%D7%99-i35-2013

אבל נראה לי שנכון יותר לפתוח שרשור ספציפי לנושא עם כותרת ברורה, כגון:

"יונדאי i35 שנים 2011-2014: גומיית הגה וסליל שעון (נורית כרית אוויר דולקת) - הכרה של יונדאי?"

בפורום הטכני. מקווה שזה הכי נכון.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • 3 חודשים מאוחר יותר...

אני ממש המום מהסדר ומההסבר המפורט כל כך....יישר כוח לך ....אני מזמין אותך להצטרף לצוות המורים של מכללת עתיד !!!!!!!

  • אהבתי 1

איש באר שבע שמאוד אוהב אותכם

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • 8 חודשים מאוחר יותר...

קיה פורטה 2014 (דור שני)

 

מספר חלק: 93490A4110

ניתן להזמין מחו"ל (קורפאס,EBAY...) ברבע מחיר או לקנות דרך היבואן\יונדאי שופ ~420 שקל. בחנויות חלפים שאני חיפשתי כולם מציעים סליל הגה של יונדאי עם מק"ט שונה, לא רואה סיבה לקנות אותו בהינתן כמעט אותו מחיר כמו לקנות אצל יונדאי שופ עם המק"ט הנכון.

 

אשתדל לא להעמיס ורק להוסיף אינפורמציה חדשה:

פירוק כרית אויר - בדומה לI35, יש לנתק קוטב שלילי מהמצבר, להמתין לפחות חצי דקה ואז ללחוץ על השגם הקפיצי בצד האחורי של כרית האויר:

348700607_.JPG.09eb50d361ab988add645d96ae65f47b.JPG

 

על-מנת ללחוץ את השגם יש לסובב את ההגה לנעילה בצד אחד ואז נחשפים שני חורים באחורי ההגה שם אפשר לדחוף מברג ללחוץ את הלשונית הפנימית כלפי מרכז ההגה, לאחר מכן יש לסובב את ההגה לצד השני ויחשף החור השלישי:

 

IMG_20200829_093457.thumb.jpg.37450ff080ab351cacbcef7873e4e740.jpg

2141300249_.thumb.JPG.c8ea17bc86a7c202b6a8230463d2bd3d.JPG

 

לאחר פירוק ההגה יש לחשוף  את סליל ההגה ע"י הסרת החיפוי הפלסטיק של ההגה:

 

392865931__.thumb.jpg.b4311155b5790c33839b5513c4f1f54c.jpg

 

בהרכבה, מומנט סגירה של אום נעלית ההגה: 43 נ"מ.

 

כמו-כן במקרה ורוצים להרכיב חזרה סליל קיים או שלהסליל החדש נפל המעצור שאיתו הוא מגיע, ורוצים לוודא שהסליל במצב ממורכז, יש לסובב את ה הסליל עם כיוון השעון (כאשר צמת כרית האויר פונה אלינו) עד עצירה ואז לסובב חזרה 3 סיבובים נגד כיוון השעון, כאשר סימון החיצים מתלכדים והסליל ננעל במצב ממורכז:

538066415_.JPG.583a474d64b13ac93e627a546f0395a2.JPG

 

אצלי לא היה צורך לאפס קודי שגיאה ומנורת כרית האויר נכבתה מיד בהנעה הבאה.

  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • שנה מאוחר יותר...
  • שנה מאוחר יותר...

שאלה, 

החלפתי סליל כרית אוויר תחליפי בהגה, במיצובישי לנסר קלאסיק 2007, רכשתי ב Ebay. נורית SRS לא התאפסה ועדיין דולקת, מה עליי לעשות?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתאריך 17.5.2018 בשעה 10:23, Gils87 כתב:

אלנטרה i35 שנת 2011

פעולה ראשונה פירוק הפלסטיקה ע"י פיליפס

פעולה ראשונה: מיישרים את הגלגלים וההגה, ומנתקים מינוס מהמצבר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 260 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...