Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 3048 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם (נערך)

זה ברור . ברכב חדש האויר מחליק על פני הצבע הטרי . התנגדות גרר אפסית.

אבל עכשיו ברצינות: קח פלואנס דיזל מאילת לחיפה ותקבל אותה צריכה (אם לא טובה יותר).

גם מאד תלוי באיזה גודל מכונית. לא חסרים היום רכבי מיני בנזין ידני שבתוך גוש דן עושים 1:17 בקלות.

עריכה אחרונה על ידי save
  • תגובות 60
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם
.

אפילו ברמת איבזור בסיסית ביותר , 167,000 ש"ח , הוא מגיע עם מושבי עור וכיסא חשמלי .

ושם זה נגמר בערך , מבחינת איבזור...

אגב, עור בארץ זה לא תענוג גדול, ואם לא היה לי ברכב את האופציה לקירור הרכב מראש בקיץ, הייתי מוותר על זה בשמחה.

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

פורסם
אני הצלחתי להוציא ממאזדה 6 2008, מנוע 2.0 ליטר אטמוספרי וגיר 5 הילוכים - 1:17.5 בנסיעה בינעירונית לילית.

ברור...

ובפיאסטה השגתי צריכה של 1:30 בנסיעה בינעירונית רגועה, אפילו לא בלילה.

רק שבמשאבת הדלק המצב קצת שונה...

שום מאזדה 6 לא תשיג צריכה כזו, גם בנסיעה הלוך חזור בכביש 6.

 

לגבי צריכת דלק של מיני קטנה עם מנוע צנום וידנית, לא מבין איך זה קשור לנושא.

הבחור מחפש רכב חסכוני, אוטומט ומרווח.

הוא נוטה לגיפונים ומתעלם או מתחמק מהיברידיות, תוך שיכנוע עצמי שהיברידי לא מתאים לנסיעות בינעירוניות, שם יתאים יותר דיזל.

אז לגבי זה אני ממש לא בטוח, לדעתי יש סיכוי סביר שהיברידי יהיה חסכוני לא פחות מדיזל בנסיעה בינעירונית וברגע שיהיו מעורבים גם פקקים או תנועה עירונית ההיברידי יהיה חסכוני משמעותי.

אבל זה לא כל כך רלוונטי לפותח השרשור מאחר והוא גם רוצה יכולת להתקין וו גרירה ואת זה משום מה לא ניתן להתקין בהיברידיות הרלוונטיות.

אז נותרו רק ג׳יפונים.

ההתלבטות היא בין ה-CX5 לבין האקסטרייל, כאשר הראשונה יותר ״סקסית״ למראה ומרגישה בפנים יותר איכותית/מפנקת וגם נעימה יותר לנהיגה.

השניה לעומת זאת מרווחת יותר (לפחות במימד האורך ומקום לברכיים), עם תא מטען גדול יותר, מצויידת בכל מערכות הבטיחות, עם מנוע דיזל חסכוני יותר, אבל עם תא נוסעים אפרורי יותר ותחושה קצת זולה ביחס למאזדה.

לכן הבחירה כאן היא בין תחושה לשכל, שיהיה בהלחה.

פורסם (נערך)
ברור...

ובפיאסטה השגתי צריכה של 1:30 בנסיעה בינעירונית רגועה, אפילו לא בלילה.

רק שבמשאבת הדלק המצב קצת שונה...

שום מאזדה 6 לא תשיג צריכה כזו, גם בנסיעה הלוך חזור בכביש 6.

 

חבל שאתה מזלזל מחוסר ידע, החישוב נעשה לפי תדלוק במשאבה חלקי קילומטרים ולא הסתמכתי על מחשב הרכב (שאגב, נתן תוצאה כמעט זהה לתדלוק במשאבה). לפני שיצאתי לדרך תידלקתי מיכל מלא, נסעתי 350 ק"מ וחזרתי למלא באותה משאבה.

עובדה. גם אני הופתעתי.

 

בנסיעה משולבת מודיעין -ירושלים כל בוקר בפקקים אני מגיע ל 1:12.5.

 

זה הכל עניין של אימוץ תרבות נהיגה מסויימת.

עריכה אחרונה על ידי דור--
פורסם

חבר'ה, הוצגה לפניי אופציה נוספת : ספורטאג' 1.6 טורבו סדרתGTLINE.

מה דעתכם על הרכב הנ"ל ?

HU: Pioneer 4900IB Front Speakers: JBL GT06508C Rear Speakers : none

Amp: Infinity 475A Sub: JBL GT5-12

פורסם

אותו שילוב גיר מנוע שיש בטוסון טורבו.

יתרון גדול במערכות בטיחות ביחס לטוסון ואין מובילאיי כמו שיש בטוסון אלא רק מקורי.

פורסם

לצורך הידיעה- עם מאזדה 6 סטיישן מהדגם הנוכחי, מנוע 2 ליטר בנזין עם גיר ידני, הגעתי לצריכה ממוצעת של 1 ליטר ל- 16.5 ק"מ (בדוק בפועל ולא על סמך השעון), במשך שבועיים של נסיעה בטיול באוסטריה. אופי הנהיגה היה מתון (מצלמות מהירות ונהיגה עם רכב בהרכב משפחתי מלא והנופים משגעים חבל שיעברו מהר :-)) ותוואי הנסיעה היה כמעט 100 אחוז בכבישים בינעירוניים, חלקה בכבישים מפותלים וגם הרריים עם נתיב אחד לכל כיוון ונסיעה במהירות של 80 עד 100 קמ"ש, חלקה עם כבישים רחבים יותר במהירות של 100 עד 110 קמ"ש.

בתאריך 12.1.2025 בשעה 14:51, Shmelov כתב:

בשורה התחתונה כנראה שגם אתה תקנה טסלה בשלב מסוים ותתאהב.

כרגע אתה משחק אותה קשה להשגה אבל ככה זה בתחילת כל קשר טוב וארוך טווח.

 

 

פורסם

חושב שסידרו את בעיית "ההתחממות" והחיישן המדובר בקיה, שהיה מנתק מנוע בגלל נתוני התחממות

נמוכים מדי, (קריאת נתונים וכיבוי מנוע בטמפרטורות נמוכות מידי)אף אחד עדיין לא תיקן או החליף גיר

בגלל ההתחממות הזו ואף אחד לא שבר גיר שכזה. לגיר עצמו לא היה חם מדי , מסתבר.

אני זוכר שלקיה רכב ההדגמה (או היה) שאני נסעתי עליו לפני שנה ,היו 60 אלף קמ.

שכל יום נוסעים עליו 10 איש שונים לפחות.

פורסם
חבר'ה, הוצגה לפניי אופציה נוספת : ספורטאג' 1.6 טורבו סדרתGTLINE.

מה דעתכם על הרכב הנ"ל ?

לא מבין מה הפואנטה בה.

מבחינת חיסכון, אל תצפה ליותר מידי, במבחנים השוואתיים היא יצאה בזבזנית יותר מרכבי בנזין אטמוספריים.

מבחינת הגיר, הוא נשאר מוטל בספק (אומרים שסודר, אז אומרים, את האמת תגלה רק לאחר שתרכוש).

מבחינת מחיר גם כן אין מציאה גדולה, להיפך, הוא יקר יותר מידי לטעמי ביחס למה שהוא מציע.

 

אני חושב שעדיף כבר לרכוש את ה-3008 פרימיום דיזל, גם תהיה חסכונית יותר, גם מאובזרת יותר ובסופו של דבר גם זולה יותר לאחזקה (כולל ירידת ערך, גם אם תהיה באחוזים גבוהה יותר הרי שמחיר הרכישה זול משמעותית).

את ה-3008 ניתן לרכוש ב-160,000₪.

פורסם

לצורך המחשה :

 

כרגע יש מבצע מכירות לקיה ספורטאג' ג'י טי , הרכב על הכביש 180,000 אש"ח

מאזדה CX5 על הכביש 180,000.

מאזדה רוצים כסף על חיישנים קדמיים ואחוריים ! לעומת קיה שלא מבקשים שום תוספת.

לגבי חיסכון - ה CX עושה 1:13 והספורטאג' 1:10 בהתגרזנות ו 1:13 בשיוט. העוד כמה ליטרים האלו לא יהרגו אותי.

 

קשקאי ואקס טרייל השיגו צריכה במבחנים של 1:14 , מכאן תבין את ההפרש המזערי .

 

בכל מקרה, אל תשכח שבספורטאג' יש 4X4 ושהיא הרבה יותר מאובזרת עם מערכות בטיחות מכל רכב אטמוספרי אחר ברמת המחיר הזו. במאזדה אין שום מערכת בטיחותית, שמו לה מוביל איי.

 

לגבי פיג'ו - שומר נפשו ירחק, אני לא באמת יודע מה יהיה הערך שלה בעוד 3 או 5 שנים . לפיג'ו יש תדמית גרועה.

HU: Pioneer 4900IB Front Speakers: JBL GT06508C Rear Speakers : none

Amp: Infinity 475A Sub: JBL GT5-12

פורסם

בהתחשב בכך שהפיג׳ו עולה כ-20,000₪ פחות, גם אם ירידת הערך תהיה 50% ל-3008 מול רק 40% לספורטאז׳, העלות תצא בקרוב אותו העלות על שני הרכבים.

להערכתי, גם הספורטאז׳ יחטוף יפה במחירון, בעיקר דגם ה-GT, ואת זה אתה יכול לראות כבר עכשיו עם ה-GT המשומשים שנמכרים הרבה מתחת למחירון.

 

לגבי צריכת דלק, אין לי מושג מאיפה אתה שואב את המידע שלך אבל אני בספק גדול אם הוא נכון.

בפועל הספורטאז׳ יהיה בזבזני יותר מה-CX5 בכל תנאי הדרך.

אך ההשוואה היותר מצחיקה זה לאקסטרייל, בוא נגיד שבתנאים שתצליח להוציא מהאקס צריכה של 1:14 אני בספק שהספורטאז׳ יציג אפילו 1:10.

אגב ב״התגרזנות״ צפה להוציא 1:7 בספורטאז׳.

 

לגבי ה-CX5, אני מבין שאתה לוקח בחשבון את גירסת הביניים.

לדעתי האישית, הפרש המחירים בינה לבין גירסת הבסיס אינו מוצדק.

לשלם עוד 12,000₪ (אם אני זוכר נכון) על גג שמש קטנטן, חישוקים קלים בעיצוב קצת יותר יפה (גם המקוריים נאים לדעתי ולא קטנים כלל) ותאורת יום מסוג לד, זה קצת מוגזם.

אתה בכיף יכול להסתפק בגירסת הבסיס שניתן להשיג ב-167,000₪ על הכביש.

 

ה-4x4 של הספורטאז׳ לא שווה הרבה אגב.

אם כבר ספורטאז׳ אז הייתי הולך על ה-2L המאובזר, זה לא שחסר לו כוח ומצד שני הטורבו לא הופך אותו לחיית כביש.

פורסם (נערך)
בהתחשב בכך שהפיג׳ו עולה כ-20,000₪ פחות, גם אם ירידת הערך תהיה 50% ל-3008 מול רק 40% לספורטאז׳, העלות תצא בקרוב אותו העלות על שני הרכבים.

להערכתי, גם הספורטאז׳ יחטוף יפה במחירון, בעיקר דגם ה-GT, ואת זה אתה יכול לראות כבר עכשיו עם ה-GT המשומשים שנמכרים הרבה מתחת למחירון.

 

לגבי צריכת דלק, אין לי מושג מאיפה אתה שואב את המידע שלך אבל אני בספק גדול אם הוא נכון.

בפועל הספורטאז׳ יהיה בזבזני יותר מה-CX5 בכל תנאי הדרך.

אך ההשוואה היותר מצחיקה זה לאקסטרייל, בוא נגיד שבתנאים שתצליח להוציא מהאקס צריכה של 1:14 אני בספק שהספורטאז׳ יציג אפילו 1:10.

אגב ב״התגרזנות״ צפה להוציא 1:7 בספורטאז׳.

 

לגבי ה-CX5, אני מבין שאתה לוקח בחשבון את גירסת הביניים.

לדעתי האישית, הפרש המחירים בינה לבין גירסת הבסיס אינו מוצדק.

לשלם עוד 12,000₪ (אם אני זוכר נכון) על גג שמש קטנטן, חישוקים קלים בעיצוב קצת יותר יפה (גם המקוריים נאים לדעתי ולא קטנים כלל) ותאורת יום מסוג לד, זה קצת מוגזם.

אתה בכיף יכול להסתפק בגירסת הבסיס שניתן להשיג ב-167,000₪ על הכביש.

 

ה-4x4 של הספורטאז׳ לא שווה הרבה אגב.

אם כבר ספורטאז׳ אז הייתי הולך על ה-2L המאובזר, זה לא שחסר לו כוח ומצד שני הטורבו לא הופך אותו לחיית כביש.

 

 

חשבתי על מה שציינת, המחיר שלה משמעותית יותר נמוך, אך אל תשכח ש 4X4 אמור לעזור לי בסחיבת נגרר בצורה קלה יותר.

אין מה לומר, דגם ה GT מאובזר יותר וחזק יותר, אולי אנסה נסיעת מבחן על ה 2.0 הרגילה ואשקול שנית, האומנם ההזמנה הראשונית בוצעה, אך שום דבר עוד לא נחתם סופית ועוד יש אפשרות לשנות .

 

שאלה נוספת : למה המחירון של ה GT ירד ? אני רואה כאלו למכירה, אך לא בהרבה מתחת. רכב בן שנה, מבקשים עליו 170 אש"ח, זה לא כזה פער גדול בהתחשב בכך שהרכב מפסיד מדי שנה כ 15-20 אש"ח בערך.

 

עריכה : נכנסתי ללוח יד 2 וחיפשתי את ה GT מ 2016 לדוגמא ולא מצאתי את מה שאתה טוען. אני רואה שם רכבים שמבקשים עליהם טווח של בין 140,000 ש"ח ומעלה . שים לב שהמחירון כיום הוא 138,000 ש"ח. רוב האנשים מבקשים מעל המחירון, כנראה בגלל ק"מ נמוך .

 

אני רואה כאן ירידה של כ 22-23 אחוז בשנתיים, כ 11.5 אחוז ירידת ערך שנתית. לא משהו חריג מדי לעניות דעתי. תקן אותי אם אני טועה ?

עריכה אחרונה על ידי SeazeR

HU: Pioneer 4900IB Front Speakers: JBL GT06508C Rear Speakers : none

Amp: Infinity 475A Sub: JBL GT5-12

פורסם

אתן לך כיוונים נוספים:

 

אפשרות 1: סקודה קארוק. ניצנים ראשונים כבר עשו עלייה (ראה כאן), כנראה לצורך תקינה וסביר שהמכירה תחל בקרוב.

אינני יודע אילו גרסאות צפויות להימכר אך באם לשפוט על פי הקודיאק, יש סבירות כי ימכר גם דגם דיזל, עם או בלי 4X4, ויוכל לענות על כל דרישותך וללא פשרות.

גם חסכון בדלק, גם מודולריות ואפשרויות שינוע וגם יחידת הנעה מצויינת בשילוב גיר "רטוב".

 

אפשרות 2: טויטה ראב-4 היברידי. גדול ממרבית המתחרים בקטגוריה, חסכוני בדלק וכל מה שנלווה למותג טויוטה (אמינות/סחירות/שמירת ערך).

קרדיט ל- misterb על התמונה


×
×
  • תוכן חדש...