Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

דפיברלטור בבית. מישהו מחזיק?


dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 3156 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

אשתי עשתה עכשיו קורס מע"ר (מגיש עזרה ראשונה).

אומרת שזה must בבית.

גיגלתי קצת. מסתבר שבארץ יש חוק הדפיברילטור. מעל 500 איש חובה שיהיה אחד בסביבה.

אני כנראה הולך לקנות אחד. שיהיה. נותן לי שקט (גם נפשי).

הבעיה: זה יקר. מאוד. כ5000 שח להכי זול בזאפ.

אמזון לא יותר טוב.

באיביי, משומש עם אחריות כ1900 שח.

 

אז, מישהו כאן מחזיק כזה בבית?

יש משהו מומלץ לשימוש ביתי?

 

תודה

"יושב לי כאן ומחכה לך, כמו עורב על עץ. ולא חבל לך על תפוח, שנפל והתפוצץ. הרחוב ריק, הלילה קר הגשם כבר שטף את כולי. אני יבש כמו מדבר, הרסת אותי שברת לי את הכלי." (תמוז)

פורסם

נראה לי היסטרי לחלוטין להחזיק דפיברילטור בבית.

www.car-pad.co.il - טיפים, חדשות, השקות, מבחנים, ועוד. על מכוניות. רק על מכוניות. 

כתב רכב וצרכנות רכב - אתר ומגזין 'אוטו'

 

לשעבר:

עורך פודקאסט הרכב 'דרייב' . מגיש יחד עם בועז קורפל וקינן כהן.

כתב הרכב של ביזפורטל, אתר הפיננסים. 

פורסם

יש מישהו עם סיכוי טוב לתקלות בלב אצלכם בבית? יש סיכוי שמישהו יאבד הכרה?

 

לדעתי זו היסטריה מוחלטת, אבל אין אפשרות לצפות או להעריך מה יקרה בעוד X זמן. היסטרי זה כן. כמה זה יועיל? שאלה טובה. אי אפשר לדעת.

עדיפות לשפשוף עצמי בבית ולא אצל בעלת מקצוע

צריך גם קרם אני מאמין.

:roll::lol::oops:

פורסם

כדי שזה יהיה יעיל צריך שהמכשיר יהיה נגיש, ושיהיה מי שיפעיל אותו. מי שנמצא לבד בבית לא יוכל לעזור לעצמו.

 

יש, אולי, הגיון בהחזקת מכשיר כזה בבית דירות גדול, אני מסופק אם ש טעם בהחזקה של מכשיר כזה באופן פרטי.

 

המכשירים כולם דומים זה לזה מבחינת תפעול. יש יבוא סדיר לארץ על ידי חברות העוסקות בציוד רפואי. מחקרים הראו שילדים בני 11-12 מסוגלים להפעיל את המכשיר (על בובות) בתוך 1-2 דקות אפילו בלי הדרכה קודמת. המחיר של 5000 ש"ח נשמע לי גבוה אבל מעולם לא בדקתי זאת. צריך להביא בחשבון גם תחזוקה שוטפת - החלפת הסוללות כל מספר שנים.

 

כיום פריסת מד"א מאפשר הגעת צוות רפואי עם AED (כך קרוי המכשיר) די מהר לכל מקום. בעולם מקובל להחזיק מכשיר כזה גם בכל ניידת משטרה, מה שיעיל כאשר יש מוקד הזנקה משותף לכל שירותי החרום, אצלנו יש הפרדה של המוקדים מה שמפחית את יעילות השיטה.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם

זה מוגזם. אין ספק. מצד שני,

 

מה הם 5,000 ש"ח לעומת חיים של בן אדם (אם וכאשר, חו"ח).

 

ובמקרה, לפני בערך חודש, שני חברים, ממעגלים שונים, בעשור השישי שלהם חטפו התקף. מה שזעזע אותי היא העובדה שאחד מהם מאוד הקפיד על אורח חיים בריא ושמירה על כושר. מה שהציל אותו היתה ערנות של השכנה ותגובה מהירה של ניידת טיפול נמרץ שהיתה בסביבה.

"יושב לי כאן ומחכה לך, כמו עורב על עץ. ולא חבל לך על תפוח, שנפל והתפוצץ. הרחוב ריק, הלילה קר הגשם כבר שטף את כולי. אני יבש כמו מדבר, הרסת אותי שברת לי את הכלי." (תמוז)

פורסם

לחזות התקף לב זה כמו לחזות נפילה במדגות. אפשר להעריך סיכון, אבל זה סטטיסטי, והמחלה פוגעת גם באנשים שלכאורה הם בסיכון נמוך.

 

ההחשוב ביותר הוא להיות ערניים לתחושות ולהזעיק עזרה במהירות אם יש חשש להתקף לב. הטיפול בהתקפי לב בארץ, למי שמגיע לבית החולים, הוא מהמתקדמים ביותר בעולם, עם תמונה נמוכה מאד.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם (נערך)

נשמע לי סתם היסטריה מיותרת.

גילוי נאות, אני חובש במד"א. ואני לא מחזיק דפי בבית, ולא מכיר אף אחד שמחזיק דפי בבית. בשביל זה יש אותנו.

אם חלילה, אחד מבני משפתך עובר ארוע לבבי, כל עוד תדאג לבצע עיסויים עד הגעת כונן/אמבולנס עם דפי. אז לא רואה בעיה. אל תשכח שמד"א מגיעים תוך מספר דקות ברוב המקרים.

 

ועם כל הכבוד, קורס מע"ר זה הקורס הכי בסיסי וקצר במד"א, אז זה שאשתך עשתה אותו והחליטה לצאת בהכרזות כאלה, זה..חמוד.

 

אגב, כבר בדקו את הסוגיה לפנייך, וכמה מפתיע, התוצאות מאכזבות:

http://www.nytimes.com/2008/04/02/business/02heart.html

עריכה אחרונה על ידי Tsachi89

“Mastering others is strength. Mastering oneself makes you fearless.”

Lao tzu

פורסם
לחזות התקף לב זה כמו לחזות נפילה במדגות. אפשר להעריך סיכון, אבל זה סטטיסטי, והמחלה פוגעת גם באנשים שלכאורה הם בסיכון נמוך.

 

ההחשוב ביותר הוא להיות ערניים לתחושות ולהזעיק עזרה במהירות אם יש חשש להתקף לב. הטיפול בהתקפי לב בארץ, למי שמגיע לבית החולים, הוא מהמתקדמים ביותר בעולם, עם תמונה נמוכה מאד.

 

 

אתה מודע לזה שדפיברלטור הכי משוכלל בעולם לא יעזור לך בהתקף לב כן? דפיברילטור נועד לטפל בהפרעת קצב אחת ואחת בלבד - פרפור חדרים (דום לב).

“Mastering others is strength. Mastering oneself makes you fearless.”

Lao tzu

פורסם

נכון.

המינוח שלי לא היה מדוייק.

לגבי המאמר, כשאתה לבד בבית, גם הדפיברלטור הכי משוכלל לא יעזור לך כי אתה לבד...

"יושב לי כאן ומחכה לך, כמו עורב על עץ. ולא חבל לך על תפוח, שנפל והתפוצץ. הרחוב ריק, הלילה קר הגשם כבר שטף את כולי. אני יבש כמו מדבר, הרסת אותי שברת לי את הכלי." (תמוז)

פורסם

נכון, אבל זאת הפרעת הקצב הכי נפוצה. בנוסף גם אם יש דום לב מלא (אסיסטולה) השאיפה היא לבצע עיסויים ולהגיע למצב של פרפור חדרים ואז הדפי כן יעזור.

בכל מקרה לא מקובל להחזיק דפי בבית. 5000 ש"ח זה אכן עלות המכשיר פחות או יותר וצריך להביא בחשבון עלות של מדבקות פעם בשנתיים והחלפת סוללה פעם בכמה שנים.

פורסם
אשתי עשתה עכשיו קורס מע"ר (מגיש עזרה ראשונה).

אומרת שזה must בבית.

גיגלתי קצת. מסתבר שבארץ יש חוק הדפיברילטור. מעל 500 איש חובה שיהיה אחד בסביבה.

אני כנראה הולך לקנות אחד. שיהיה. נותן לי שקט (גם נפשי).

הבעיה: זה יקר. מאוד. כ5000 שח להכי זול בזאפ.

אמזון לא יותר טוב.

באיביי, משומש עם אחריות כ1900 שח.

 

אז, מישהו כאן מחזיק כזה בבית?

יש משהו מומלץ לשימוש ביתי?

 

תודה

 

כשיצאתי עם מישהי שאחותה הייתה בהיריון, פתאום שמנו לב שכל אישה שניה ברחוב בהיריון.

כשמישהו אמר לי שיש מלא ניסאן, לא שמתי לב לזה עד אחרי השיחה. מאז השיחה כל רכב שני היה נראה לי ג'וק.

אשתך למדה שדיפ זה כלי מאוד יעיל ומבחינתה זה MUST, אבל זה לא.

אנחנו נוטים לפתח מודעות לדברים כשאנחנו נתקלים בהם מקרוב, זה בסדר וטבעי וקורה לכולם. פשוט תעצרו שנייה, תנשמו ותחשבו לעומק.

אולי יש מקום לרכוש דיפ במקרה שלכם, ברוב המקרים אין באמת צורך כזה.

"you know how they are, they are babies, their mind is made up before anyone says anything."

South park, S23E07 PC babies.

פורסם

העניין הוא שהיא לא ייחסה לזה חשיבות יוצאת דופן אבל החוק הזה שחוקקו במיוחד למכשיר הזה.

יש עוד מכשיר רפואי שמיועד לעזרה ראשונה עם קרטריון כזה חותך? 1 ל500?

"יושב לי כאן ומחכה לך, כמו עורב על עץ. ולא חבל לך על תפוח, שנפל והתפוצץ. הרחוב ריק, הלילה קר הגשם כבר שטף את כולי. אני יבש כמו מדבר, הרסת אותי שברת לי את הכלי." (תמוז)

פורסם (נערך)

איני יודע כיצד נקבע המספר, אבל ההגיון הוא שמדובר במכשיר ש:

1. ניתן להפעלה על ידי כל אדם, גם ללא הכשרה קודמת.

2. השימוש בו צריך להעשות במהירות גדולה, דקות בודדות. לכן הוא שמיש מבקומות הומי אדם.

דפיברילטורים מוחזקים גם במקומות עם אוכלוסיה יותר קטנה, אבל אינם נגישים - למשל במטוסים.

 

כקוריוז - המחקרים שהוכיחו את יעילות הדפיברילטורים האוטומטיים נערכו בשתי מסגרות. האחת היתה במטוסים, והאחרת בבתי קזינו בלאס ווגאס, שבהם יש תנאים מיוחדים: ניטור צפוף מאד של הקהל, כך שאפשר לאתר מקרים של אנשים שמאבדים את הכרתם בתוך שניות, ולהפנות אליהם את אנשי הביטחון למתן עזרה ראשונה. בעקבות ממצאים חיוביים במחקרים אלה ה-AED הפך לכלי נפוץ ומחוייב בחוק במדינות רבות - ישראל פיגרה בעניין, לא כל כך בחקיקה כמו בביצוע, שכן האוצר גילה שמשרדים ממשלתים עומדים בקריטריונים להצבת מכשירים ולא רצה להקצות תקציב.

 

במטוסים יש סיפור הזוי - בחלק מהחברות נאסר אפילו על אנשי רפואה להפעים דפיברילטורים בלי אישור המוקד הרפואי שעל הקרקע. כנראה שודבור בעירוב של שתי בעיות - האחת היא אחריות משפטית של החברה, והאחרת היא שאם המטוס נוחת אחרי שנעשה שימוש במדבקות הוא הופך בלתי כשיר לטיסה עד שהוא מצוייד במדבקות חדשות. לא יודע למה אי אפשר להחזיק במטוס שני סטים, אבל כנראה שכמה עשרות דולרים למדבקות שצריך להחליף כל שנתיים שלוש כפול כמה מאות מטוסים בחברות הגדולות מעיקים על התקציב.

 

מעניין שבמדינות שונות (אני זוכר שנתקלתי בכך בצרפת ובדנמרק) מוצבים דפיברילטורים במקומות ציבוריים, אפיולו בככרות הערים. אין לי מושג מי מתקצב ומתחזק את זה.

עריכה אחרונה על ידי sperial
לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם

במדינות הללו התקנת דפיברילטור מחוייבת מכורח החוק (כמו מטפים)

רגל וחצי, 4 כ"ס.

מדוע לא כדאי לקנות פרארי:

אין תא מטען (כן, כן).

 

פאקינג אביר בסיאט לבנה.
×
×
  • תוכן חדש...