Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 3335 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

קרוב משפחה התייעץ עימי מה לעשות בבעיה שיש לו מול מוסך. מה דעתכם ?

 

 

סיפור המעשה :

 

 

רכב בן 15 מדגם נדיר עם תקלת של משאבת מים. נכנס למוסך פרטי שמתמחה במותג. מדובר במוסך "של פעם". בעל הבית בסביבות גיל 80 ועובד בעצמו על הרכבים, כנראה בהחלט מקצוען של פעם.

בעל הרכב שאל מה העלות הצפויה. בעל המוסך התחמק מתשובה ברורה ואמר :"אל תדאג, יהיה בסדר."

לאחר יום התקשר בעל הרכב לברר מה קורה. המוסכניק אמר לו - "תבוא, הרכב מוכן."

כשהגיע הראה לו בעל הבית בפרטנות מה בוצע - הוחלפה משאבת המים וכמו כן "החלפתי לך חגורת מנוע ותושבת קרועה של המנוע". אמנם לא התקשר לעדכן מראש, אבל מילא - העיקר שהרכב טופל היטב.

 

 

בעל הרכב שאל - כמה עלי לשלם?

 

 

בעל הבית הכניסו למשרד, שלף "צטלה" מהכיס, פירט מה עשה, חישב על הפתק ואמר לו - 1,700 ש"ח.

בעל הרכב לא התווכח ושלף כרטיס אשראי. בעל הבית ניסה מספר פעמים להעביר את הכרטיס ולא צלח.

הוא אמר: "יש לי פה בעיית תקשורת למול חברת האשראי. זה קורה הרבה." בעל הבית שאל אם יש לו דרך אחרת לשלם.

בעל הרכב נתן לו המחאה מסודרת. הוא ביקש חשבונית ובעל הבית אמר - "תקפוץ בהמשך ותיקח חשבונית, כשהבן שלי יכין". נפרדו בידידות.

הרכב אכן נוסע היטב ונראה שטופל כראוי.

לאחר מספר ימים בעל הרכב מקבל טלפון מבנו של בעל המוסך.

הבן אומר: "הכנתי לך חשבונית, אבל, אבא שלי עשה טעות ושכח לחייב אותך על המע"מ. תכנס אלינו בבקשה ועליך להוסיף 290 ש"ח, סכום המע"מ."

בעל הרכב ניסה להתווכח שכבר שילם מה שנתבקש, ואפילו לא התווכח מה גם שהוסיפו לו תיקונים שלא ביקש ללא אישורו. הבן לא ויתר ואמר שהוא חייב לשלם.

 

 

מה הייתם עושים? מי צודק?

  • תגובות 56
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם (נערך)

הייתי נכנס למוסך, ומסביר לבן שמצד אחד הרכב טופל כראוי, ומצד שני נעשו עבודות בלי אישורי ושילמתי ללא ויכוח מאמונה שלמה באבא שלו ובמקצועיות שלו .

 

ועל תוספת המע"מ הוא בהחלט יכול להבליג כי הרוויח לקוח חוזר .

 

ואם היה ממשיך להתעקש - בהחלט הייתי משלם, אבל הייתי מביא לתשומת לבו שאני אישית לא הייתי מתנהג כך ...

עריכה אחרונה על ידי Max.M
פורסם

לבדוק שהתיקונים שבוצעו עם החלפים שהוחלפו אכן מצדיקים את התשלום של הסך הכללי המבוקש, ואם כן, אז משלם.

לזכור, איש בן 80 שבאמת יתכן ושכח להוסיף מעמ.[

בפעם הבאה שאתה נכנס אליו למוסך, בקש אישור לכל עבודה נוספת ופירוט מדויק של מחיר טרם הוא מבצע אותה.

יתכן ומדובר באנשים הגונים וישרים. לא צריך ישר לדחות את בקשת תוספת המע"מ. שהרי זה 17% מהסך הכללי, סכום שיתכן והוא מרכיב לא קטן ברווח (פרנסה) של המוסך.

מוסמך ניהול מוסך- E_CAR - 2015

חשמלאי רכבמיזוג אוויר - מוסמך משרד התחבורה,

מומחה התקנות סאונד, נוהל חיווטים, כיוונים סופיים.

עוסק בנדל"ן.

 

פורסם

משלם את המע"מ ואומר תודה על הטיפול המסור.

מקווה שגם בפעם הבאה שאבוא אליו הוא יהיה בשיא כוחו ויטפל ברכב שלי בהתאם.

www.car-pad.co.il - טיפים, חדשות, השקות, מבחנים, ועוד. על מכוניות. רק על מכוניות. 

כתב רכב וצרכנות רכב - אתר ומגזין 'אוטו'

 

לשעבר:

עורך פודקאסט הרכב 'דרייב' . מגיש יחד עם בועז קורפל וקינן כהן.

כתב הרכב של ביזפורטל, אתר הפיננסים. 

פורסם

אומר לו בצורה מאוד ברורה: טעות שלכם, לא טעות שלי, ואומר לו בצורה הכי ברורה: אם אני אצטרך לשלם על המע"מ, אני לא אגיע יותר למוסך שלך. יש מספיק מוסכים שיטפלו באהבה על הרכב שלי.

 

כולם עושים טעויות, ואין סיבה שעל טעות לא אשלם. כך מתנהל העולם, וכך הוא ימשיך להתנהל.

פורסם

הכנסתי את אחת המכוניות שלי למוסך, ביקשתי כמה עבודות, בין היתר עבודות חוץ.

המוסכניק עידכן אותי לאורך כל הטיפול, כולל עבודות החוץ.

אחרי יום באתי למוסך לשחרר את הרכב, קיבלתי חשבונית לתשלום, ואחת מעבודות החוץ לא היתה כלולה בה, כשאני יודע בוודאות שהיא בוצעה. עניין שהיה 'אוכל' לבעל המוסך את כל הרווח על הטיפול ברכב שלי. מיד הצבעתי על הטעות, ולחשבון התווספו מאות שקלים.

 

יש לי אינטרס מובהק שהוא ימשיך לפעול, ימשיך להרוויח וימשיך לתת לי שירות. זה אינטרס שלי, בראש ובראשונה.

לתפוס עכוז על איש בן 80 לא היה עולה בדעתי.

www.car-pad.co.il - טיפים, חדשות, השקות, מבחנים, ועוד. על מכוניות. רק על מכוניות. 

כתב רכב וצרכנות רכב - אתר ומגזין 'אוטו'

 

לשעבר:

עורך פודקאסט הרכב 'דרייב' . מגיש יחד עם בועז קורפל וקינן כהן.

כתב הרכב של ביזפורטל, אתר הפיננסים. 

פורסם

א. מדובר ברכב בן 15 מדגם נדיר. זה שמצאת אדם שיודע לטפל ברכב כמו שצריך זה כבר טוב.

ב. במידה והוא אכן החליף את הכל והרכב עובד כמו שעון אז בעל הרכב הרוויח.

ג. היום ישנם בעלי מוסכים לא הוגנים שמתקנים לך משהו אחד אבל מקלקלים משהו אחר. שלא נדבר שמעבירים חלקים ממכוניות למכוניות.

ד. אם הוא טיפל ברכב כמו שצריך ולא תיחמן אז מגיע לו כל שקל.

"אני מתחפש לטיפת שמן במערכת ההנעה ומתחיל לזרום בתוך כל הצינורות, השסתומים והקופסאות ואז אני מאתר את התקלה"

ישראל טילן, המיתוס והאגדה, מגדולי מהנדסי ישראל.

פורסם

מהסיפור אני מבין באיזה רכב מדובר ובאיזה מוסך.

הוא אף פעם לא אומר כמה יעלה לך לפני ותמיד זה יהיה בסדר.

מצד שני האופציה השנייה לטיפול ברכב הזה נמצאת בצפון הארץ.

 

אז בעיה.

פורסם

אם הרכב טופל כראוי ויצאת מרוצה, אם המוסך לדעתך אמין ולא שקרן - וותר על הכבוד הארץ ישראלי ושלם.

לא על כל דבר צריך להיות צודק..לפעמים חשוב להיות חכם ופה אני לגמרי בדעה של discoTD5

אם לקוחות לא יבינו שנותן שירות צריך גם להתפרנס ולא רק ללמוד לקח יישארו רק הרמאים והחאפרים.

בריאות לכולם!

פורסם

הרבה תגובות נכונות, תנסה לחשוב מה היה קורה אם היית בצד השני, או שזה היה אביך וכו'.

בסופו של יום, אולי באמת שכחו להוסיף מע"מ ועכשיו כל זה יקוזז מהם?

בנוסף, אי אפשר לדעת באמת עד כמה המוסך שלהם רווחי וייתכן שעבורם ה 290 שקלים האלו, זה עניין של סגירת החודש או לא, מצחיק ככל שלא יהיה.

פורסם

הייתי משלם, לא צריך לעשות דרמה מכל דבר, כנראה שבאמת שכח. למצוא בעל מקצוע טוב לרכב נדיר שווה המון.

 

Sent from my E6853 using Tapatalk

קיבלת התראת משתמש בקארספורום - סיבה: שפה לא נאותה אנא חסוך מאיתנו את חוש ההומור הלא מצחיק שלך.
כל מה שעומד בין אדם, לאושר שלו, הוא היכולת להשלים עם כמה עובדות ולהבין שלא שווה להילחם עליהן.
פורסם

בלי קשר אם הוא מרויח או מפסיד לא מנצלים טעות של מישהו על מנת לעשות רווח.

 

לפי מה שאתה מתאר שעשו בלי לדעת איזה רכב זה המחיר נשמע סביר. לא רואה סיבה להתקטנן ולריב על פרוטות שכן אם היה 3וצה להשחיל אותך היה עוה את זה כבר בחשבון.

 

בכלל על עבודה איכותית מבעל מקצוע הגון וטוב אני משלם בכיף.

תודה לשרת התחבורה מירי רגב על קירוב הפריפריה למרכז.

פורסם
אומר לו בצורה מאוד ברורה: טעות שלכם, לא טעות שלי, ואומר לו בצורה הכי ברורה: אם אני אצטרך לשלם על המע"מ, אני לא אגיע יותר למוסך שלך. יש מספיק מוסכים שיטפלו באהבה על הרכב שלי.

 

כולם עושים טעויות, ואין סיבה שעל טעות לא אשלם. כך מתנהל העולם, וכך הוא ימשיך להתנהל.

 

אתה פשוט נשמה טובה.

פורסם

כל זקני הפורום כאן שמעו רכב נדיר ובעל מקצוע מבוגר והחליפו סטנדרטים.

 

יכול להיות שהטעות נעשתה בתום לב, ויכול להיות שהיה מראש ניסיון להעלים מע"מ. בכל מקרה ההתנהלות לגבי התמחור בעייתית.

בעל מקצוע אמור לאחר אבחון ראשוני לתת סדר גודל של הערכת מחיר חלקים ועבודה.

 

אם מתחיל לפרק ויש עוד חלק קטן של תוספת כמה מאות בודדות או כמה עשרות אחוזים בודדים מהמחיר, מקובל להוסיף בלי לקבל אישור. אם יותר מזה, צריך לפחות לנסות להתקשר ולעדכן.

 

אני כנראה גם הייתי בולע את הצפרדע הזאת, אבל מדובר בצפרדע!

החל מהתמחור הסודי וכלה בתוספת המע"מ.

 

אתם שיודעים באיזה מותג מדובר ובאיזה בעל מקצוע, כנראה מבינים שאין ברירה.

 

 

צפרדע.


×
×
  • תוכן חדש...