Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 3337 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

כבעל עסק אני לגמרי מבין, כאזרח ממש לא.

אדם נכנס לחנות ושואל ״כמה עולה?״

מקבל תשובה: x שקלים.

אותו אדם שהוא לא עוסק מורשה, לא יודע מה זה ״פלוס מע״מ״, קיבל תשובה כמה זה עולה ובכך נגמר הסיפור, אף אחד לא הולך לסופר ומופתע בקופה שמוסיפים לו מע״מ, זה פטנט ישראלי שלדעתי יש בו חוסר הגינות כדי לתת לשואל תחושה/הרגשה שהמחיר נמוך ממה שעליו לשלם בסופו של דבר ואז ברגע האמת מוסיפים/משחילים את המע״מ.

  • תגובות 56
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם

אלדר, יש סוגי עסקים ש"מדברים" בהם ללא מע''מ.

אתה צודק שאם תבוא לסופר ויהיה רשום "מבצע טילון ב10" אבל תבוא לקופה וירצו קרוב ל12, זה לא סביר.

אך מדובר כאן בהשוואה שהיא 'לא הוגנת', הרי בסופר המחירים כלולים מע'מ בניגוד לעולם המוסכים שם נהוג "לדבר" במחירים ללא מע'מ, ואת זה מוסיפים לחשבון בסוף (ומכאן נובע המשפט האלמותי "הצעת המחיר זה הפרנסה שלנו, עוד X% זה לשותף שלנו ברווחים - המדינה").

 

השוואה יותר נכונה היא בין מוסך לבין חנות כלי עבודה לעצמאים/סיטונאים. רוב המחירים בחנות, אם לא כולם, מוצגים ללא מע"מ. בחלקם רשום Yש"ח+מע'מ, ובחלק האחר רשום פשוט Zש''ח. ברור לכולם שגם אם רשום Zש"ח (ללא "+מע'מ"), מדובר במחיר שאינו כולל מע'מ.

ולמען האמת יש דוג' מהזמן האחרון - אני מקבל מהם SMSים של "מבצע חודשי" או "מבצע דו שבועי". במבצע האחרון היה כלי שהייתי צריך, במחיר מעולה, לא היה נראה לי הגיוני שהמחיר כזה נמוך (נמכר בדר"כ ב60% יותר מהמחיר שהיה נקוב בהודעה). הרמתי טלפון לעסק ושאלתי האם המחיר כולל או לא, ונאמר לי "כמו תמיד, לא כולל". כן, התבאסתי, כן, אולי הייתי יכול ''לתפוס אותו בביצים'', אבל אני אוהב את החנות והמוכרים שם (מאוד שירותיים), המחירים (עם מע'מ או בלי) הם מחירים מנצחים, אז למה לתפוס אותם בקטנות ?

להגיד את האמת אפילו אם לא הייתי רוצה לחזור לשם יותר, אני חושב שהמלחמה הזו היא די מיותרת. אם זה מרגיש לפות''ש שיטת מצליח, לך עם האמת שלך, אבל רק אם זה באמת מציק לך. בן אדם חכם בוחר את המלחמות שלו, ויותר חשוב, תלמד להבא. אם יש ספק בנוגע לסוגיית המע''מ בסוג מסויים של עסק, תמיד לשאול אם המחיר כולל מע"מ או לא כולל מע"מ !

"יוסי פרנקוס- איך לעשות טעויות של טירון ואז להתמודד עם זה ולקום על הרגליים" (לרכישה בכל חנות ספרים בערך יומיים אחרי שאני אמות)
פורסם

אני דווקא חושב שהבעלים של המוסך ניסה במכוון להתנהל בחוסר שקיפות כדי לחלוב עוד כמה ג'ובות, זה שהוא זקן לא הופך אותו לחסיד אומות העולם, אולי הוא פשוט רמאי עם ניסיון. עצם העובדה שנעשו טיפולים נוספים ללא רשותך כבר מעלים תהיות.

 

לדעתי זו חוצפה מצד בעל המוסך לתקן דברים על דעת עצמו מבלי להתייעץ עם בעל הרכב. חוץ מזה, אם במקום לקבל הצעת מחיר אתה מקבל "יהיה בסדר", תצא מנקודת הנחה שיהיה בסדר זה בטוח, השאלה למי?!

פורסם

הרבה תלוי בסבירות המחיר:

 

אם הייתי מרגיש שקיבלתי תמורה הולמת בעבור התשלום אז הייתי משלם את המע"מ בנפש חפצה, מאידך אם הייתי מרגיש שגרזנו אותי והחשבון לפני מע"מ - ובוודאי שהחשבון שאחרי המע"מ - לא מצדיקים את התמורה שקיבלתי, אני מניח שהייתי שולח את הבן שיחפש מי ינענע אותו.

פורסם

פות"ש כתב שהרכב נוסע היטב וטופל כראוי. מה הם עוד 300 ש"ח אם יצאת מרוצה? בטוח לא משהו ששווה חקירה אם המע"מ הושמט בזדון או לא. בטח בעתיד ירצה לחזור לשם אם קיבל טיפול טוב.

פורסם
כל זקני הפורום כאן שמעו רכב נדיר ובעל מקצוע מבוגר והחליפו סטנדרטים.

 

יכול להיות שהטעות נעשתה בתום לב, ויכול להיות שהיה מראש ניסיון להעלים מע"מ. בכל מקרה ההתנהלות לגבי התמחור בעייתית.

בעל מקצוע אמור לאחר אבחון ראשוני לתת סדר גודל של הערכת מחיר חלקים ועבודה.

 

אם מתחיל לפרק ויש עוד חלק קטן של תוספת כמה מאות בודדות או כמה עשרות אחוזים בודדים מהמחיר, מקובל להוסיף בלי לקבל אישור. אם יותר מזה, צריך לפחות לנסות להתקשר ולעדכן.

 

אני כנראה גם הייתי בולע את הצפרדע הזאת, אבל מדובר בצפרדע!

החל מהתמחור הסודי וכלה בתוספת המע"מ.

 

אתם שיודעים באיזה מותג מדובר ובאיזה בעל מקצוע, כנראה מבינים שאין ברירה.

 

 

צפרדע.

 

כנראה אז שאני הין הבודדים שלא יודעים באיזה רכב ובאיזה מוסך מדובר אבל מי שמתכוון לקבל תשלום בכ. אראי לא מתכוון להעלים את המע"מ.

תודה לשרת התחבורה מירי רגב על קירוב הפריפריה למרכז.

פורסם

לדעתי, כן צריך לעלות את שם המוסך מסיבה פשוטה:

אם יש תגובות נוספות על נושא "אלמנט המע"ם שנשכח", ממשתמשים אחרים שהיו במוסך הזה, והסיפור חוזר על עצמו, אז זו כבר שיטת מצליח, לכל דבר ועניין.

אבל אם לא, וזו הייתה מעידה חד פעמית, צריך לחזור אליו ולהשלים את ה"חסר".

בכל מקרה, נהוג לדבר על המחיר, לפני התיקון, מה גם על תוספות ותיקונים אחרים שהרכב דורש, ולא לאחר התיקון.

פורסם

מה כל כך סודי פה?

אבקש לרשום את שם המוסך,ובאיזה אוטו מדובר.

במדינה ישראל יש חוק,הצגת מחיר כולל מעמ ללקוח פרטי.

שיטת השווארמה/שקשוקה לא לענין.

פורסם
כנראה אז שאני הין הבודדים שלא יודעים באיזה רכב ובאיזה מוסך מדובר אבל מי שמתכוון לקבל תשלום בכ. אראי לא מתכוון להעלים את המע"מ.

 

יכול להיות ש"הכרטיס לא מצליח לחייב" זה טריק שנועד להעלים מע"מ. יכול להיות שלא.

 

בכל מקרה, גם אני לא מעוניין לבצע משפט פורום פומבי לבעל מקצוע מבוגר שמבצע את העבודה בעצמו (לכן ציינתי שכנראה הייתי בולע את הצפרדע בעצמי, אבל זאת עדיין צפרדע!).

פורסם

נהג לילה, גם לי אין מושג באיזה רכב מדובר ומי המוסך.

www.car-pad.co.il - טיפים, חדשות, השקות, מבחנים, ועוד. על מכוניות. רק על מכוניות. 

כתב רכב וצרכנות רכב - אתר ומגזין 'אוטו'

 

לשעבר:

עורך פודקאסט הרכב 'דרייב' . מגיש יחד עם בועז קורפל וקינן כהן.

כתב הרכב של ביזפורטל, אתר הפיננסים. 

פורסם (נערך)
אני דווקא חושב שהבעלים של המוסך ניסה במכוון להתנהל בחוסר שקיפות כדי לחלוב עוד כמה ג'ובות, זה שהוא זקן לא הופך אותו לחסיד אומות העולם, אולי הוא פשוט רמאי עם ניסיון. עצם העובדה שנעשו טיפולים נוספים ללא רשותך כבר מעלים תהיות.

 

לדעתי זו חוצפה מצד בעל המוסך לתקן דברים על דעת עצמו מבלי להתייעץ עם בעל הרכב. חוץ מזה, אם במקום לקבל הצעת מחיר אתה מקבל "יהיה בסדר", תצא מנקודת הנחה שיהיה בסדר זה בטוח, השאלה למי?!

 

יש הצעירים של היום, רק כסף מענין אותם. לא מכבדים את המבוגרים ולא מכבדים מקצוענים. כאלה יילחמו על כל שקל.

 

יש רכב נדיר, יש מומחה שטיפל ברכב בצורה מקצועית. מה זה 300₪ +- לאומת השירות הייחודי? לא טוב? מקצועיות עולה כסף. לא רואה סיבה להלחם על כל שקל אם רוצים לחזור למוסך ולהמשיך לקבל שירות. המכונאי בן 80 ושכח כמה שקלים בחישוב. אז מה? אני הייתי מוסיף את הכמה שקלים ואומר לו תודה רבה על התיקון הסופר מקצועי שמחזיק את הרכב המיוחד על הכביש במצב שאפשר להנות ממנו ועל זה שהוא מצא ותיקן תקלות נוספות.

 

את המלחמות על השקל עדיף להשאיר מול תאגידים שעושקים את האזרח הקטן.

עריכה אחרונה על ידי tzvipper

כיצד לחסוך דלק? להאיץ לאט, לצבור תנופה לקראת עליות, לחזות מהלכים של נהגים אחרים בכביש, לא לעבור על המהירות המותרת, להמנע מגז-ברקס אלא לגלוש כמה שיותר ולהתאים נסיעה לתנאים

פורסם

שיט כתבתי הודעה עם סיפור שנמחקה.

 

אני לא מסכים עם הסלחנות פה,הצעת המחיר המוגדלת היתה

צריכה להיות מסונכרנת עם הלקוח,

ומה אם הלקוח מוגבל בתקציב?

מצד שני חשוב לשמור על יחסים תקינים כי מדובר באיש מבוגר ואמין,

שניהול חשבון לא הצד החזק שלו.

לדעתי פשרה ברוח טובה,ויקחו על עצמם את המע''ם או משהו כזה.

פורסם

יוסי, אצלך רכב חדש. אתה יכול לטפל בו בכל מוסך הרשת וגם במגוון מומסכים מתמחים (אחרי שנגמרה האחריות).

 

פה מדובר על רכב נדיר. הוא טיפל בו אצל מומחה בדגם הזה. בדרך כלל מי שמחזיק רכב נדיר, עושה את זה לא מהכסף שמיועד לאוכל. אחרת ההתנהלות שלו לא נכונה.

לרוב, אחזקה ש רכב נדיר יקרה וקשה יותר מרכב פשוט ונפוץ. לכן אי אפשר לשפוט אחזקה של רכב כזה במונחים של רכבים הרגילים. אחרת רכב יקר ללב הבעלים לא יקבל את האחזקה הראויה שתאפשר המשך שימוש מהנה.

כיצד לחסוך דלק? להאיץ לאט, לצבור תנופה לקראת עליות, לחזות מהלכים של נהגים אחרים בכביש, לא לעבור על המהירות המותרת, להמנע מגז-ברקס אלא לגלוש כמה שיותר ולהתאים נסיעה לתנאים

פורסם (נערך)

 

פה מדובר על רכב נדיר. הוא טיפל בו אצל מומחה בדגם הזה. בדרך כלל מי שמחזיק רכב נדיר, עושה את זה לא מהכסף שמיועד לאוכל. אחרת ההתנהלות שלו לא נכונה.

לרוב, אחזקה ש רכב נדיר יקרה וקשה יותר מרכב פשוט ונפוץ. לכן אי אפשר לשפוט אחזקה של רכב כזה במונחים של רכבים הרגילים. אחרת רכב יקר ללב הבעלים לא יקבל את האחזקה הראויה שתאפשר המשך שימוש מהנה.

 

גם לי היו עגלות שונות ומשונות בעבר, לעיתים הייתי מוצא את עצמי משלם חצי משכורת

ויותר על תיקונים.

היה מוסך אמין אחד באיזור.

גם אדם מבוגר,מנוסה, מקצועי וישר אבל יקרן מאד.שנים ארוכות טיפלתי רק אצלו.

 

יצא לי גם להתווכח על מחיר איתו ברוח טובה,אבל תמיד הוא טרח לעדכן אותי אם נדרש חלק

או סכום נוסף,וגם שהייתי יושב אצלו במשרד היתה אשתו מתקשרת ללקוחות ומודיעה על שינויים

ונותנת ללקוח להחליט.

זה ממש מתבקש.

אגב הוא פרש לפנסיה, מזמן .

שים לב להודעה שלי,לגשת איליו באדיבות ולסגור עיניין בלי לפגוע בכבוד או לקלקל יחסים.

מה עושה אדם שאין לו להוסיף? ואין קשר גם לאדם עם רכב נדיר יתכנו קשיים כלכליים או

מצוקה כספית. נדרש לעדכן לפיכך.

עריכה אחרונה על ידי yossy


×
×
  • תוכן חדש...